BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je sob 28.03.2020 10:42



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: stř 23.01.2019 11:46 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 23.01.2019 11:38
Příspěvky: 8
Zdravím,
už jsem vážně zoufalá, tak zkouším zda bych neuspěla tady. Mám BMW 1, 120i, automat, rok 2009, najeto cca 75.000km, benzín.
2 roky - pouze v zimě - auto vyhazuje chybu - ztráta síly výkonu motoru - POUZE když je zima a motor je studený, auto se při zastavení klepe a motor vydáva rachtající zvuky, ale tak cca za 5minut, když se auto zahřeje motor šlape jak má a vše je v pořádku. Po vypnutí a zapnutí auto dokonce nemá ani chybu. Již se měnil olej, svíčky, termostat a chyba stále zůstavá. Dříve mi přišlo, že auto nemůže přeřadit na dvojku - děsně to chroupalo při rychlosti do 20km/h ale ode dneška ten strašný zvuk motoru přichází od rychlosti 40km/h. Je to opravdu hodně hlasitý a nepřijemný zvuk, ale po zahřátí zmizí a zůstane jen lehké klepání auta při zastavení na červenou - třeba.
Moc děkuji všem za jakýkoliv názor či radu ... Přijde mi, že žádný servisák pořádně neví, co autu může být.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: čtv 24.01.2019 16:44 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Příspěvky: 1947
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
První bych začal tím, že se na to podívá někdo, kdo má bavoráckou diagnostiku a ne nějakou univerzální mr.ku. A hlavně rychle pryč od těch, co kvůli tomuto měnili termostat (výměnu oleje beru jako běžnou údržbu, to snad nikdo ani nemohl zamýšlet jako pokus o opravu závady)
Podle popisu to vypadá na vynechání zapalování a to určitě bude zapsané v paměti závad. Jestli se nepletu, tak 2009 v tom už byla přímovstřiková N43. Pokud jsou svíčky už vyměněné, tak z hlavních podezřelých zbývají cívky a vstřiky. A toto by měly rozseknout live data z diagnostiky (osobně tipuju vstřik, ale můžu se mýlit)

_________________
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau Metallic
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: pát 25.01.2019 10:43 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 23.01.2019 11:38
Příspěvky: 8
Děkuji moc za radu, na diagnostice včera vyběhlo : NOx - katalyzator nadrze - pbsah oxidu siry mimo rozsah + Synchronizace vackoveho hridele vyf.ventilu ( rada 1 ) s klikovym hridelem - hodnota mimo rozsah. A opet ten samy problem v servisu mi suverene rekli, ze nevi co s tim ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: sob 26.01.2019 00:09 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Příspěvky: 1947
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
V prvé řadě to chce vyměnit servis za takový, který bude bavoráku rozumět a nebude na to hledět jak tele na nové vrata :) Odkud jsi? Třeba se tady v "databázi" nějaký vhodný servis najde. Ta druhá chyba by mohla naznačovat něco mezi přeskočeným rozvodem a špatným čidlem :D Jenom je divné, že by to dělalo jenom za studena

_________________
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau Metallic
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: sob 26.01.2019 01:44 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2400
Bydliště: Mariánské Lázně
Stepynka píše:
..pouze v zimě - auto vyhazuje chybu - ztráta síly výkonu motoru - POUZE když je zima a motor je studený ... na diagnostice včera vyběhlo : NOx - katalyzator nadrze - obsah oxidu siry mimo rozsah + Synchronizace vackoveho hridele vyf.ventilu ( rada 1 ) s klikovym hridelem - hodnota mimo rozsah.
S touto závadou jsem se už setkal, i když to byl trošku silnější motor, ale velmi podobné podmínky a opakovaně 2 dni po sobě. Ráno cestou do práce jsem musel vyjet poměrně prudký a táhlý kopec. A protože u Bodamského jezera koncem dubna 2016 se teplota potácela okolo -5°C a ještě poněkud zasněžilo, musel jsem i studený motor vytočit více než obvykle a automat si tam nějaký kvalt zařadil. Před vrcholem stoupání se rozsvítila žlutá kontrolka motoru + podobné projevy, jak Stepynka popisuje. Diagnostika mi vypsala něco jako 2A99 (P0017) Crankshaft position sensor and exhaust camshaft correlation value outside reference range, tj. klikový a vačkový hřídel v nesouladu = opět shoda, jak Stepynka popisuje.

Takže další den po šichtě jsem před pensionem vymontoval oba elektromagnetické ventily (solenoidy), které jsou zodpovědné za přívod motorového oleje k systému natáčení vačkových hřídelů (systém VANOS). Oba ventily při protřepání cvakali, tj. nebyly zaseknuté, při připojení na 12 Voltů spolehlivě cvakali a segmenty chodily u obou ventilů přibližně stejně. Hledal jsem především šupinky karbonu, které ty sítka uvnitř mohou ucpávat, ale moc jich tam nebylo. Potom jsem ještě chtěl zkontrolovat sítka, která jsou před těmito ventily https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Evmjgd04ei , ale nesehnal jsem vhodný nástroj na demontáž, tak radši nic, než pokazit hlavu šroubu. Nikdy více k podobné závadě nedošlo, i když jsem startoval a vyjel i při -17°C, ale už ne do takového kopce. Osobně si myslím, že v mém případě byl problém v trochu hustějším motorovém oleji 5W40, který má problém při nízké teplotě přes ty sítka protéct a tím dojde k tomu, že se vačky ovládání ventilů nenatočí tak jak si přeje řídící jednotka motoru podle otáček klikového hřídele. Ale u té 120i Stepynka by tam toho karbonu mohlo být podstatně více a určitě by chtělo ty solenoidy a předřazená sítka (pokud tam jsou) demontovat, vyčistit a připojením na 12 Voltů vyzkoušet, jestli chodí, jak mají, tj. jestli se po odpojení napětí i vracejí, je tam pružina.

Tak to byl příběh, a teď kde to je a jak na to:
- ty solenoidové ventily jsou na hlavě motoru hned za chladičem chladící kapaliny, v katalogu, díl č. 1 to vypadá takto
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4058
nebo takto
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3296
podle typu motoru N43 nebo N46N, neznám VIN auta, ale pokud má NOx katalyzátor, tak to bude N43,
- cena solenoidu přibližně 142 Euro nebo 3.100,-CZK +21% DPH za kus,
- skutečné umístění ukazuje toto foto https://us.autologic.com/uploads/media/ ... .jpg?v=1-0 , ale je třeba odmontovat ten plech nad chladičem, aby byl lepší přístup,
- někdy jsou beznadějně zaseklé, ale ve většině případů to jsou jen ucpaná ta sítka na přívodu a v solenoidech - tj. nemusí se kupovat nové a drahé díly a demontáž, čištění a zpětná montáž se dá zvládnout cca za 1 hodinu, max 2, když to někdo bude dělat poprvé a udělá všechny operace, které níže popíšu:
- zkontrolovat množství oleje v motoru, ideálně mechanickou měrkou, aby bylo mezi ryskami MIN a MAX, pokud není ta měřící tyčka - zkontrolovat podle údajů elektronické měrky v iDrive nebo na displeji mezi budíky https://us.autologic.com/uploads/media/ ... .jpg?v=1-0 ,
- zkontrolovat stav olejového filtru, jestli není úplně ucpaný, zborcený, chybějící těsnění => to protože některé servisy provádějí výměnu oleje stylem trochu starého upustit, trochu nového dolít a filtr měnit netřeba - ale fakturuje se plné množství oleje a filtr !! V případě nejistoty dát nový filtr a profackovat servisáka, který ten olej naposdledy měnil,
- pokud to servisák zvládne, může při zapnutém zapalování proměřit napětí na konektorech solenoidů,
- demontáž solenoidů se provede vyšroubováním dvou šroubů M5-M6, (klíč 8-10) a vysunutím solenoidů směrem k chladiči,
- následuje kontrola znečištění a elektrické přezkoušení https://us.autologic.com/uploads/media/ ... .jpg?v=1-0 ,
- je možno ten solenoid ponořit do nádobky s benzínem a elektricky "procvakat", někdy se něco vyplaví https://i.ytimg.com/vi/72UrqsJh4L0/maxresdefault.jpg ,
- ta předřazená sítka jsou pod těmito šrouby, takže použít správný přípravek https://us.autologic.com/uploads/media/ ... .jpg?v=1-0 ,
- takto vypadá čisté sítko (na průsvit) https://us.autologic.com/uploads/media/ ... .jpg?v=1-0 ,
- a takto špinavé https://www.e90post.com/forums/attachme ... 1381620467 ,

Hledal jsem jsem nějaký obrázkový návod a fotky:
- tohle je klasika od Pelicana, že to je pro E90 nevadí, je to velmi podobné https://www.pelicanparts.com/BMW/techar ... lacing.htm ,
- tohle asi nejvíce vystihuje všechny mnou doporučené operace https://us.autologic.com/news/bmw-vanos ... diagnosing
- a další odkazy už bez komentáře
https://www.google.com/search?q=VANOS+B ... 95#imgrc=_
https://www.youtube.com/watch?v=OOm40EewTPw
https://www.youtube.com/watch?v=VISAuU6DJdo
https://www.youtube.com/watch?v=ACYZToQD8FY
https://5series.net/forums/diy-do-yours ... ds-118718/
https://www.youtube.com/watch?v=YA8VUHPC-dU

Pokud napíšeš odkud jsi, tak se třeba najde kolega z klubu, který to bude umět udělat, nebo bude vědět, který servis v okolí je schopný pracovat podle návodu výše. A až budeš mít tohle hotové, tak se ozvi. Dořešíme ten NOx katalyzator - obsah oxidu siry mimo rozsah. Bude třeba dotankovat více než půlku nádrže paliva a provést desulfatační jízdu, tj. 25-30 minut po dálnici při otáčkách nad 3.000/min např. ve sportovním režimu automatické převodovky, aby jsi nemusela překračovat nejvyšší povolenou rychlost.
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: sob 26.01.2019 11:19 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 23.01.2019 11:38
Příspěvky: 8
Teda , děkuji moc za konkrétní rozbor! Konečně se našel někdo kdo tomu rozumí!!!! Jsem z Plzně , tak kdyby jste náhodou někdo věděl o někom kdo to zvládne byla bych opravdu moc vděčná! Dekuju moc! A ještě dotaz ... mužu s autem jezdit nebo je lepší nechat ho stát?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: sob 26.01.2019 12:26 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2400
Bydliště: Mariánské Lázně
V Plzni na Rokycanské 111 (pod hřbitovem) je autorizovaný servis https://www.invelt.com/kontakty-bmw . Ale nějaké dobré reference jsem už dlouho neviděl a za nové díly a práci by jsi zaplatila nesmyslnou částku. Takže pokud se Ti neozve někdo jiný, doporučuji Tomáše z Klatov viz viewtopic.php?f=38&t=14646 . Těch 40km do Klatov to auto určitě dojede, ale má špatný signál mobilní sítě, tak radši napsat SMS nebo email.

Radši s tím moc nejezdit, zvláště při současných mrazech, kdy to padá do toho nouzového režimu. Taky nepůjdeš každý den běhat, když budeš čekat na operaci kolene, ale na tu operaci se prostě doplazíš. A pokud to spadne do toho nouzáku, tak na nebližším možném místě zastavit, vypnout motor, počkat cca 20 vteřin a znova natočit - mohlo by se to srovnat.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: pon 28.01.2019 09:09 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 23.01.2019 11:38
Příspěvky: 8
Inveltu jsem se prave pro jejich drahe hodinove sazby u nove origo dily chtela vyhnout, ale zatim to vypada, ze me to nemine pan z Klatov na zpravy zatim nereaguje, tak uvidime. Auto jsem odstavila pred barakem a cekam co bude. Kazdopadne vsem moc dekuji za pomoc a za rady, je videt ze je to tady opravdu skupina lidi, co bavorakum rozumi :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: pon 28.01.2019 14:25 
Offline
Registrovaný

Registrován: čtv 01.06.2017 19:56
Příspěvky: 661
teorie "plácnu se přes kapsu a mazlíkovi dopřeju v autorizáku" je naprostá blbost. Dělají tam úplně stejný lopaty jako kdekoliv jinde, akorát mají víc na hodinu. Když seš s Plzně a chceš to nejlepší, kdy oproti autorizáku to furt bude zadarmo, tak to dovez Snejkovi do Prahy :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chyba motoru - BMW 1, 120i, automat
PříspěvekNapsal: pon 28.01.2019 14:49 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 23.01.2019 11:38
Příspěvky: 8
Jeste me tak napada, teda dalsiho servisaka ... Pred par lety byla vytopena komfortni jednotka, nemohla by ta chyba souviset s timto? Chyba vznika kdyze je zima a vlhko ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.061s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner