BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je stř 14.11.2018 07:39



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 17.06.2018 13:08 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 17.06.2018 12:51
Příspěvky: 7
Zdravím všechny fandy BMW,
obracím se na vás s dotazem, kterého už máte nejspíš plné zuby, ale jsem žena v nesnázích, bo nejsem ani trošku technický typ, tak doufám v nějakou dávku pochopení :)
Poohlížím se po BMW e87 a ráda bych znala vaše zkušenosti a nechala si schválit/vyvrátit motorizaci, kterou jsem na základě večerního čtení recenzí a diskuzních fór, ze kterých si nepamatuju už snad ani čárku a mám v hlavě totální zmatek, vyhodnotila jako nejméně rizikovou - tedy 120d 120kw s motorem M47, což bylo do roku 2007, jestli se nepletu. Bohužel, je to diesel, čemuž jsem se chtěla vyhnout kvůli krátkým trasám, ale v benzinu je nejspolehlivější pouze nenažranej třílitr šestiválec. Vzhledem k faktu, že doposud jsem jezdila ekonomickou třídou v podobě Škoda Fabia 1.9 SDI 47 kW, se na skok do takovýho žihadla necítím, ani to nevyužiju a je to pro mě vcelku zbytečné. Člověk musí dělat kompromisy a jestli je na 120d jedinej problém krátký trasy, tak to nějak přežiju, pakliže je to jinak celkem spolehlivé auto?
Prosím tedy o váš názor, o vaše tipy, rady, zkušenosti, na co si dát pozor, co dělat jinak, než u klasického koncernu tipu Škoda, co je nejlepší volba.
Další dotazy:
1. Při rozvodech u tohohle typu auta je nutno vyndávat motor? Kolik prosím cca rozvody stojí a po kolika tisících km se dělají? (U svého auta vím, ale nevím, zda se to u BMW liší)
2. Tento motor nemá DPF, je to tak? Nebo jak to můžu jako holka poznat? (tzn. mluv na mě jako na svoji manželku, abych to pochopila).
Děkuji vám za pozornost a za čtení sáhodlouhého příspěvku, ale ženský jsou zkrátka ukecaný, s tím se smiřte. :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2018 14:58 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 30.04.2010 00:00
Příspěvky: 14
Ahoj, preco neuvazujes o 120i? ked robis kratke trasy? 120d 130kW mam ja, je to velmi svizne auto, vyrobene pred rokom 2007 by malo byt bez DPF, rozvody su tam drahe bude to nad 1000€ a ano motor musi ist von, ja som s tym autom velmi spokojny mam ho od r. 2010 a aj DPF je este OK, ziadne vedlajsie vydavky, az na predne pruziny a inak bezny servis - kazdych 10tkm menim olej a 1x za rok vsetky filtre.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2018 15:05 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 17.06.2018 12:51
Příspěvky: 7
Zdravím, já jsem ty benzíny vypustila, protože co jsem se dočetla, tak byly relativně žravé a ne úplně spolehlivé - že mívají nepravidelný chod, nebo běží jen na 2 nebo 3 válce. Ale opravdu vycházím jen z toho, co jsem se dočetla, vlastní zkušenost nemám. Nicméně jsi druhý, co navrhuje 120i, takže ji asi zařadím do výběru. Jak jsi na tom se spotřebou se 120i ty? A rozvody se dělají po kolik km, prosím?:)

Moc děkuju za další tip a zkušenost, tohle přesně potřebuju, abych si vše ujasnila, díky :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2018 15:59 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 30.04.2010 00:00
Příspěvky: 14
Ja mám 120d a tam spotreba5-7L, 120i neviem ako na tom je, mám 137tisKM najazdené, rozvody ešte od výroby, tie autá majú reťaz malo by ju počuť keď bude treba meniť (malo :-) ), ja to dám vymeniť (pokiaľ sa nič nepredvídateľné nestane) cca pri 170tisKM, Ono BMW sa k tomu vyjadruje tak, že rozvody a prevodový olej su doživotné, proste v originál servise BMW to meniť nechcú a na túto tému sa so mnou nikto nemieni baviť, prevodový olej som menil už 2x a samozrejme aj na tie rozvody príde čas.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2018 17:22 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 17.06.2018 12:51
Příspěvky: 7
Tak vím že u koncernu rozvody po 5letech nebo cca 70-100 tis. km... Doživotní rozvody se mi moc nezdaj, kór u novějších verzích, kde se jim potkávaj rozvody, nebo u benzinovejch 116i jedničkový řady. Aspoň, co jsem četla. 30tis. za rozvody je celkem randál.

A co se týče poruchovosti a nákladů na díly, které se běžně opotřebávají? Jak moc tam je velký rozdíl?

Omlouvám se za blbý dotazy, ale já to fakt nevím a sbírám informace, protože bavoráčka chci, ale spousta věcí mu hraje proti :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2018 19:35 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 30.04.2010 00:00
Příspěvky: 14
Štandardný servis (výmena oleja+filtre+čistenie klimatizácie) cca 220€, menil som 2x komplet brzdy cenu už nepamätám, ale nie sú to veľké položky, teda oproti VW apod. Ostatné veci sa dajú jednoducho porovnať v akomkoľvek konfigurátore napr. https://www.autokelly.sk/Catalog/osobny-automobil/39849642


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2018 19:38 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 30.04.2010 00:00
Příspěvky: 14
Tu najdeš skoro všetko, teda priamo na 120d E87 https://www.autokelly.sk/Catalog/osobny-automobil-nahradne-diely-bmw-1-e87-02-03-01-13-120-d-1995ccm-130kw-177hp-09-06-06-11/39849642;39850140;150855;4851572;535279


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2018 21:40 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 17.06.2018 12:51
Příspěvky: 7
To mě nenapadlo, super, děkuju :) Mrknu na to, porovnám, rozmyslím... :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 19.06.2018 00:13 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2310
Bydliště: Mariánské Lázně
Tak abyste si tu nepovídali pouze dva, pokusím se dát pár info. Přitom zůstanu u E87, 2 litrový motor, diesel nebo benzín:

- naftový M47 je starší a spolehlivější motor, který má rozvody vpředu, tj. u chladiče a při jejich eventuální výměně není třeba vyndavat motor z auta, protože to je přístupné, vypadá to takto => https://i.ytimg.com/vi/cWKILw2Y-L4/maxresdefault.jpg , https://i.ytimg.com/vi/cWKILw2Y-L4/maxresdefault.jpg , kdy např. rozvodový řetez je to žlutě zvýrazněné.

-naftový N47 je novější a průserový motor, který má rozvody vzadu, tj. pod předním oknem a při jejich eventuální výměně je třeba vyndavat motor z auta, protože to je nepřístupné, vypadá to takto => http://i68.servimg.com/u/f68/15/18/81/57/bmw_n411.jpg , http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4087 kde je vidět, že ozubené kola vaček jsou vzadu. Hlavním průšvihem byla materiálová úspora na rozvodovém řetězu, kdy dochází k jeho vytahávání, hlučnost, nepřesnost řízení motoru a výměna je hodně drahá. Jeden z mnoha článků je např. zde https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... is-kc.html .

Naftové motory jsou konstrukčně složitější a náhradní díly jsou dražší, zvláště když se začneme bavit o vstřikovačích a vysokotlakém čerpadle. Výhodou je nižší spotřeba paliva a nafta je momentálně o 1 korunu lacinejší. Ale pokud nastane potřeba opravy u výše uvedených dílů, tak to jsou desítky tisíc korun a ta úspora na palivu je najednou hodně relativní, zvláště u starších aut. Bohužel auta s M47 už budou mít najeto hodně tisíc kilometrů a auto po německém důchodci, který s ním jezdil ve čtvrtek na zboží v akci do Lídlu a v neděli do kostela se hledá velmi těžko. Dieselový motor je určen pro delší trasy, kdy dosáhne provozní teploty, v průběhu cesty shoří všechny zbytky sazí, které se vytvořili při jeho spuštění a po dosažení cíle se vypne. Naopak rodičovský provoz typu domov - školka - práce - nákup - školka - domov, tj. 5-7 studených startů a cca 5-10 km denně vede k tvorbě nízkoteplotných úsad, karbonů a tzv. zasmolení motoru. A pokud by takový dieselový motor měl i filtr pevných částic (DPF), tak zcela jistě vede k jeho spolehlivému ucpání. Pokud se takový motor jednou za týden, 14 dní, projede po delší trase, např. k babičce na chalupu, tak se ty úsady zpravidla vypálí a DPF stihne regenerovat - záleží na délce trasy.

Pokud by se jednalo o benzínový motor 120i:
- motor N43 nebrat, protože se jedná o přímovstřikový motor, tedy má vysokotlaké čerpadlo a vysokotlaké vstřikovače, obojí jsou velmi drahé a poruchové náhradní díly, v podstatě to je diesel, ale jezdí to na benzín, podobně jako dieselové motory mají DPF, tady se do výfuku montoval drahý katalyzátor dusíku (NOx) a senzor NOx (podobné jako lambda).

- motor N46N je kupodivu novější spolehlivější verze s klasickými nízkotlakými vstřikovači paliva a protože nepracuje v režimu vrstveného spalování, nedochází ke zvýšené tvorbě oxidů dusíku a tudíž nemusí mít katalyzátor a senzor NOx.
Zde jsou oba uvedené typy http://www.realoem.com/bmw/enUS/select? ... ngine=N46N

Benzínové motory jsou konstrukčně jednodušší a náhradní díly jsou o něco levnější. Nevýhodou je vyšší spotřeba paliva a cena benzínu. Ale rodičovský provoz typu domov - školka atd. snášejí lépe než diesely. Kdyby moje ženská chtěla auto, pořídil bych jí na předpokládané jízdy po městě a sem tam na víkend auto s benzínovým motorem.
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 20.06.2018 20:42 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 17.06.2018 12:51
Příspěvky: 7
Tak jsem zpátky - uf, moc děkuju za super recenzi :) Jsem podstatně chytřejší, né sice úplně přesvědčená, ale mnohem klidnější co se rozvodů týče :) Je pravda, že sehnal diesel v rozumným stavu dá práci, prostě vždycky mají najeto 170-200tis, těžko říct, zda je to moc nebo málo. Budu ještě sledovat nabídku a uvidí se... už z toho mám hlavu jak pátrací balon, sloupce pro a proti se neustále mění, prostě blázinec :D Takže moc děkuju za osvětu, jsem moudřejší a jdu ten sloupec zase přepsat... :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.064s | 17 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner