BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je sob 04.04.2020 07:52



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: stř 12.02.2020 17:23 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 23.09.2018 21:14
Příspěvky: 57
Zdar všem, nevíte někdo, jaké mají být kompresní tlaky na e46 320D , 100kw ? Měřím přes žhavičky a mám na dvou vlálcích 20 a na dvou 30 bar. Těch 30 je ok, nebo málo?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: stř 12.02.2020 19:33 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 607
Bydliště: Hlavní město piva
To máš jednoduchý, na stránce 202 servisního manuálu který jsi dostal s autem je napsaný že komprese modelu 320d 100kW je 19 bar. ;)

Na 2 válcích kde máš 20 bar je to celkem v pohodě ale nejspíš je kolem pístních kroužků trochu usazenin od běžného ježdění což není třeba řešit, a v těch kde máš 30 bar je něco hodně špatně, možná moc usazenin a nebo ti tam zatýká olej/voda, rozbitý ventil.

Nestartuj motor dokud neodstraníš závadu, mohl by jsi ohnout ojnice kdyby tam byla nějaká tekutina.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 10:47 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12559
Bydliště: Brno
To je zase rada :)

30Bar je v pohodě :) To co se uvádí v tabulkách je minimální hodnota pod kterou by to nemělo jít ;) Pokud by jsi tam měl míň jak 19bar, pak už budou i horší starty atd.
(benzín v dobrém stavu má 14bar :) )
Celkově se ten válec s ostatními spíše táhne než aby vyráběl takový výkon - horší stav těsnosti spalováku (kroužky, blok, podpálené ventily)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 10:50 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Příspěvky: 1805
Bydliště: Olomouc
Těch 19bar v manuálu je něco jako přípustná spotřeba oleje 1l/1000km - obojí je špatně a je to tam jen kvůli ochraně výrobce.

30 je ok, 20 je málo.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 15:30 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 607
Bydliště: Hlavní město piva
Velmi se mýlíte pánové. V kníže je napsaná přesná hodnota, žádná minimální. :nono:

Většina Dieslových motorů má kompresi 16-21bar, 30 bar je absurdní hodnota a odchylka 10 bar ještě víc v jakýmkoliv motoru a ne v pohodě. :shock: To mají v BMW tak špatnou kvalitu je jeden píst má o 10 bar vyšší kompresi? :lol:

Budeme přemýšlet logicky, nafta se vzněcuje teplem vzduchu ve spalovací komoře který vytváří stlačení vzduchu. Podle "minimální hodnoty" v knížce jak říkáte vy se vzduch ohřeje na dostatečnou teplotu pro vznícení nafty při tlaku 19 bar který se vyvine když je píst v nejvyšším bodě cyklu, čili úplně nahoře aby se mohl stlačit dolů.

Pokud je komprese ve 2 pístech 30 bar, nafta se vznítí mnohem dřív než píst bude úplně nahoře. Náhlý zvýšení tlaku na píst (z předčasnýho vznětu) bude vyvíjet veliký tlak na klikový hřídel, nehledě na zvýšený tlak na hlavu válců atd... V podstatě: ničíš motor.

Příklad: Tady v tom videu pán měří kompresi na Dieslovým motoru Mercedes Benz OM617, 5 válců, objem 3 litry a komprese 21:0.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... 617_engine

Komprese všech válců je skoro přesně 21 bar. (Začíná na 3:40)




@PaPe Bawo Klidně se zajdi zeptat ke specialistům na dieselový motory, třeba tam kde dělají Tatry. ;)


Naposledy upravil kalasnikov471 dne čtv 13.02.2020 19:27, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 17:35 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Příspěvky: 1452
Já se do toho nechci srát, ale nafta se ti nemůže vznítit dřív, protože je vstříknuta až v okamžiku, kdy se vznítit má. To není motor s karburátorem, k-jetronicem...... co saje celou dobu při pohybu pístu dolů a otevřeném sacím ventilu.
;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 17:48 
Offline
Registrovaný

Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Příspěvky: 601
Bydliště: Žilina, SK
Presne tak


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 18:21 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Příspěvky: 1129
Bydliště: Český Těšín
Klašnikove, ty jsi mi ale odborník :oops:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 18:44 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5888
Bydliště: střed Česka
Číslo 19 v manuálu je kompresní tlak nebo kompresní poměr?

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 18:58 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 607
Bydliště: Hlavní město piva
horan píše:
Já se do toho nechci srát, ale nafta se ti nemůže vznítit dřív, protože je vstříknuta až v okamžiku, kdy se vznítit má. To není motor s karburátorem, k-jetronicem...... co saje celou dobu při pohybu pístu dolů a otevřeném sacím ventilu.
;)


To taky není úplně pravda, u moderních motorů se nafta se nevstřikuje do válce až v okamžiku kdy se má vznítit jako u starých dieselů kdy pumpou prostě točila kliková hřídel a trvale vstřikovala naftu několik stupňů před nebo přímo v 'top dead center'.

Říkal jsi si někdy, proč má stará e46 320d tak složitý elektronický čerpadlo VP44, a proč některý motory mají common-rail a drátky který vedou ke vstřikům když je to tak jednoduchý? Protože u moderních dieselů načasování řídí počítač a někdy vstřikuje naftu dřív, někdy později aby se zajistilo optimální spalování, co nejnižší emise atd... proto je důležitý aby byla správná komprese se kterou počítač - počítá ne o 10 barů vyšší. ;)

Načasování potom mění když dělají 'čip-tuning'.

EDIT: Tady je o tom dobrý článek:

https://highwayandheavyparts.com/n-1278 ... iming.html

Francis píše:
Číslo 19 v manuálu je kompresní tlak nebo kompresní poměr?


V manuálu je kompresní poměr 19:1, což bude odhadem něco kolem 19-20 bar tlaku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.062s | 17 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner