BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je sob 04.04.2020 07:06



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 20:02 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Příspěvky: 1452
Já myslím, že se bavíme o 320d 100kw, který rozhodně nedokáže vrstvit směs. Tak proč píšeš teď o CR? Reagoval jsem na to, že si psal o samozápalech.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 20:11 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5888
Bydliště: střed Česka
kalasnikov471 píše:
Francis píše:
Číslo 19 v manuálu je kompresní tlak nebo kompresní poměr?

V manuálu je kompresní poměr 19:1, což bude odhadem něco kolem 19-20 bar tlaku.

Tak to rozhodně nebude ani odhadem ani empirickým měřením zdravého motoru a ani výpočtem. Kompresní poměr a kompresní tlak je něco jiného. Nastuduj si fyziku děje v motoru.

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 20:34 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 607
Bydliště: Hlavní město piva
horan píše:
Já myslím, že se bavíme o 320d 100kw, který rozhodně nedokáže vrstvit směs. Tak proč píšeš teď o CR? Reagoval jsem na to, že si psal o samozápalech.


320d 100kW má čerpadlo VP44 který ovládá načasování a dávky nafty pomocí 2 malých válečku. Tyhle válečky se časem opotřebují, často špatnou naftou a proto na VP44 lidi naříkají. Později VP44 nahradili common-railem protože je to mnohem jednodušší systém.

http://dodgeram.org/tech/dsl/ISB/Vp44.htm

Francis píše:
Tak to rozhodně nebude ani odhadem ani empirickým měřením zdravého motoru a ani výpočtem. Kompresní poměr a kompresní tlak je něco jiného. Nastuduj si fyziku děje v motoru.


Tak nám prozraď jaká tam má být komprese. :ja_nic:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 20:54 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Příspěvky: 1452
:lol:
Asi jedeme každej na jiný frekvenci.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 21:19 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 09.04.2012 00:00
Příspěvky: 122
Motor M57:

Compression ratio 18:1, compression 20 - 25 bar (operating
temperature)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 21:22 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12559
Bydliště: Brno
Achjo... :D

a někdy stačí tak málo ...
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/repair-manuals/11-engine/11-00-engine/65dfH08

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 21:57 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5888
Bydliště: střed Česka
Data z praxe, např.: https://www.picoauto.com/support/topic15271.html#p58991

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 22:47 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 607
Bydliště: Hlavní město piva
MattyX píše:


Teď ještě najít informace o správným motoru protože M47TU a M47T2 mají jiný obsah válců, zdvih pístu a poměr 17:1. U M47TU 17:1 má být komprese nad 16 bar, něco mi říká že u 19:1 to bude pa ra pam pam kolem 19 bar. :tongue:

Kód:
(of all cylinders roughly same value)


Klíčová věta, přibližně stejná komprese ve všech válcích, ne 16 ve dvou a 40 v dalších 2. ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: čtv 13.02.2020 23:05 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12559
Bydliště: Brno
kalasnikov471 píše:
MattyX píše:


Teď ještě najít informace o správným motoru protože M47TU a M47T2 mají jiný obsah válců, zdvih pístu a poměr 17:1. U M47TU 17:1 má být komprese nad 16 bar, něco mi říká že u 19:1 to bude pa ra pam pam kolem 19 bar. :tongue:


Kámo , poměr 19:1 nemá vůbec nic společnýho s 19bar tlakem ani omylem :D Tam není jako nějaká přímá úměra proboha :D
Najdi si v TISu přesně ten motor co tě zajímá a najdeš si přesný parametry, ale jen nemíchej jabka s hruškama tvl :D Pak se tu dozvíme, že nafťák s 30 bar je v píči, ale 20bar kompresní tlak je v pohodě protože kopresní poměr má 19:1 :D
Už chybí aby se přidal ještě jeden místní špekulant a bude to topový :)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2020 00:51 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 607
Bydliště: Hlavní město piva
MattyX píše:
Kámo , poměr 19:1 nemá vůbec nic společnýho s 19bar tlakem ani omylem :D


Tak to se mýlíš, poměr komprese je o kolik se stlačí vzduch ve válci od nejnižší do nejvyšší polohy pístu. Když je píst v nejnižší poloze víme že je v něm stejný tlak vzduchu jako atmosféry čož je přibližně 1.01325 bar na úrovni moře, čili 0 na měřáku, a když se píst posune do nejvyšší polohy víme že se tlak zvýší třeba 17x když máš poměr 17:1, tak že měřák bude ukazovat kolem 17 barů.

Samozřejmě že je plno faktorů podle kterých se vypočítá přesný tlak ve fabrice který může být 16.5 nebo 17.9, ale když nikde není k dispozici jako u M47, nezbývá než se orientovat takhle, tohle doma v garáži bohatě stačí.

MattyX píše:
30 bar je v píči, ale 20bar kompresní tlak je v pohodě protože kopresní poměr má 19:1 :D


Když máš v jenom válci 20 bar a v druhým 30 máš problém a když si myslíš že ne tak máš ještě jeden problém. Obecně by rozdíl mezi válcemi neměl být větší než 10%.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.065s | 17 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner