BMW Auto klub ČR
http://www.bmwklub.cz/forum/

E46 tlaky
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=102927
Stránka 3 z 3

Autor:  Francis [ pát 14.02.2020 08:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: E46 tlaky

kalasnikov471 píše:
... když se píst posune do nejvyšší polohy víme že se tlak zvýší třeba 17x když máš poměr 17:1, tak že měřák bude ukazovat kolem 17 barů ...

Psal jsem ti, ať si nastduješ fyziku, než začneš plácat nesmysly.
Kompresní tlak v motoru nelze snadno spočítat, protože:
1) není to adiabatický děj, dochází k výměně tepla stlačovaného plynu s okolím (teplo přechází ze stlačovaného vzduchu do bloku a hlavy motoru)
2) jsou netěsnosti v pístní skupině kolem kroužků, kolem sedel ventilů
3) zapomněl jsi na objem hadice a měřáku, tím se kompresní poměr o něco sníží
4) druhý, třetí, ... kompresní zdvih motoru dofukuje do měřáku se zpětným ventilem do zbytkového tlaku z minulého kompresního zdvihu
5) jedná se o děj dynamický, rázové vlny v sání mohou sací ventil "uzavřít" ještě před fyzickým dosednutím talíře ventilu do sedla

Autor:  horan [ pát 14.02.2020 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: E46 tlaky

Objem hadicky měřáku eliminuje právě ten zpětný ventil. Je potřeba ale vic otáček.

Autor:  MattyX [ pát 14.02.2020 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: E46 tlaky

kalasnikov471 píše:
MattyX píše:

MattyX píše:
30 bar je v píči, ale 20bar kompresní tlak je v pohodě protože kopresní poměr má 19:1 :D


Když máš v jenom válci 20 bar a v druhým 30 máš problém a když si myslíš že ne tak máš ještě jeden problém. Obecně by rozdíl mezi válcemi neměl být větší než 10%.


Jenže já netvrdím narozdíl o tebe, že 20 je cajk a že to je správně, už v první odpovědi píšu, že ten válec se s ostatními spíše táhne :)
Jen ty tu jedeš svoje proti všem :D snad úplně každej motor má vyšší kompresní tlak, než kompresní poměr, pokud není rozbitej a k tomu nepotřebuju barometrický výpočet, ale stačí si vzít ten tlakoměr do ruky a mrknout do tisu :)
Každopádně ty máš svůj svět a nemá cenu dál to řešit :)

Autor:  ph132008 [ pát 14.02.2020 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: E46 tlaky

Kalašnikove, ty umíš krásně jakoby odborně a důvěryhodně vysvětlovat něco, co prostě není pravda. Kompresní poměr třeba 17:1 znamená, že mezi úvratěma je poměr prostoru nad pístem 17:1, a ne, že je v horní úvrati nad pístem 17x větší tlak, než v atmosféře. A maximální tlak ve válci se nikdy neměří jednou otáčkou motoru. To snad vidíš i na tom videu, co jsi sem dal.

Autor:  Tamir [ pon 24.02.2020 10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: E46 tlaky

Zdar borci a u tohodle motoru je to jak s tlaky? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ne/6ytbQyK

Nějak z té tabulky nejsem moudrý :D :D , minimum 10-11 a čím víc tím hůř/líp?

Autor:  jazet [ pon 24.02.2020 19:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: E46 tlaky

Čím víc, tím líp.

Autor:  MattyX [ pon 24.02.2020 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: E46 tlaky

Minimum je 10-11 , samozřejmě optimílní je kolem 14-15 :)

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/