BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je sob 15.12.2018 12:31



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 11:50 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Příspěvky: 28
Zdravím,

Motor se ne a ne ohřát, ručička je furt na modré, takže jsem objednal termostat od FEBI-BILSTEIN. O víkendu mi to bude kamarád měnit a můj dotaz je jasný. Potřeboval bych postup krok za krokem a jak se pak odvzdušňuje, abychom to nedělali 3 hodiny. Pokud tohle téma už někde je (já ho nenašel), pošlete mi odkaz, abych to pročetl. Hlavně mi tu nepište, hledej šmudlo a podobně, pač jsem už hledal.

Díky,

T.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 12:35 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Příspěvky: 1357
V prvé řadě jsi měl koupit to, co tam opravdu patří, tzn. Behr a ne nějaké posrané Febi.

Jinak výměna je naprosto jednoduchá - vypustíš kapalinu, shodíš visco i se saharou, povolíš dva šroubky držící plastovou trubku od topení k termostatu a vycvakneš ji z termostatu. Pak vycvakneš i výstupní hadici z chladiče do termostatu no a nakonec termostat shodíš z vodní pumpy. Postup instalace je opačný (pořádně očistit dosedací plochu) a odvzdušnění dělám já sám tak, že otočím klíčkem do kontrolek, na ihka panelu nastavím max teplotu, tzn. 32stupňů, ať se naplno otevřou ventily, liju antifreeze a postupně vymačkávám vzduch z hadic. Až si myslím že je většina vzduchu venku, tak to natočím a pumpa už zbytek vzduchu po nějakém čase vytlačí ven.

Žádná věda, tenhle motor je geniálně jednoduchý ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 13:29 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Příspěvky: 28
Nechtěl jsem vybírat z těch nejlevnějších a nějak mám zafixováno, že FEBI je kvalitní, takže si mi trochu znejistil, ale snad to tam půjde bez problémů. Jinak díky moc za postup. Snad to půjde stejně lehce jako se to četlo. :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 13:36 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Příspěvky: 1357
Příště kupovat určitě Behr, ten se dával i do prvovýroby.
Máš tam termostat jenom jeden nebo už dva i rovnou na chladiči egr?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 14:22 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Příspěvky: 28
To netuším, ale generátory náhradních dílů např jaknaauto.cz a autorozvody.cz ukazují po vložení konfigurace auta jeden termostat.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 14:35 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Příspěvky: 1357
Tak se radši mrkni, jeslti už nemáš chladič i na výfukové plyny, ať pak nemusíš vodu vypouštět dvakrát. Mrkni se na google, jak ten chladič egr vypadá ať máš aspoň tušení po čem se dívat. Je to na motoru de facto hned za vrtulí


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 15:22 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Příspěvky: 28
Nic takového by tam být nemělo, prošel jsem kompletní nabídku náhradních dílů na výše uvedených shopech.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 15:42 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Příspěvky: 1357
Tak pokud to soudíš pouze na základě nabídky e-shopů, tak ok. Jenom abys pak nebyl překvapený, jelikož nabídka eshopů neni v tomhle ohledu vůbec relevantní. Např. tady https://granex.cz/autodily/bmw/5-tourin ... at-tesneni ten termostat je. A co teď teda? :)
Ale jak chceš, poradil jsem ti několikrát ať otevřeš kapotu a podíváš se, ale jestliže v nabídkách výše zmíněných eshopů nebyl a to znamená že ho tam nemáš, tak ok, ač je ten argument absurdní sebevíc :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 16:31 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Příspěvky: 28
Jasný, i kdyby tam byl tak se bude měnit termostat na chlazení, ne na egr, pač motor se neohřeje do provozní teploty, takže termostat je furt otevřenej. Až přijdu z práce, mrknu se a vyfotím, co tam je a není. Jo a prý se starý termostat dá dát do provozního stavu vyvařením ve vodě a vyčištěním, ale to bude asi kec. :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 18:13 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Příspěvky: 1357
Ty to ale vůbec nechápeš. To, že je ten termostat na egr chladiči ale neznamená, že nemá negativní vliv na teplotu motoru. Naopak se ma menit take, jinak se motor má problém ohřát také.
Já nevím proč já blbec se vlastně furt snažím a doslova tě přemlouvám.
Seru už na to, dělej jak chceš. Chtěl jsi rady a když je dostaneš, tak tady akorát furt oponuješ a argumentuješ, místo toho aby jsi přijal prostý fakt.
Tak si vyměň co chceš a jak chceš. Pak tu ale nebreč že to nefunguje

P.S.: Kdyby ten egr termostat neměl vliv na teplotu motoru a byl by v téhle věci tak nepodstatný, tak myslíš že by ho tady opravdu několikrát zmiňoval jenom tak? :roll: Jde o to, že u některých e39 jsou výfukové plyny k egr chlazeny výměníkem voda/vzduch a proto je zrovna u těchto verzí onen magický termostat na tomto výměníku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: e-6-1 a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.061s | 20 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner