BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je úte 11.12.2018 23:33



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: čtv 01.02.2018 12:20 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Příspěvky: 230
Bydliště: Praha 6
Ahoj,

tak jsem byl dneska na emisích, a moc mě nepotěšili. Musel si tam s tím dost dlouho hrát, aby naměřil hodnoty takové, abych prošel. Řeším dlouhodobě problémy s rozsvěcející se kontrolkou MIL a diagnostika mi píše Chyby 29F4 a 29F5 katalysatorkonvertierung Bank1 a bank2.

Poslední měsíc mi tam k tomu začala vyskakovat i chyba 2A98 Kurbelwelle Einlassnockenwelle, Referenz. Po prohození ventilů Vanosu se chyba přesunula na výfukovou Vačku: 2A99 Kurbelwelle - Auslassnockenwelle, referenz.

Trojcestný ventil už je objednaný, a příští týden by snad měl být vyměněný.

Nicméně na STK mi řekli, že účinnost těch katíků je hodně nízká a jsou pravděpodobně v prdeli.

Moje otázka zní: Je možné, že je to způsobený tím Vanosem, nebo se mám připravit na to, že ty katy jsou opravdu v čoudu? RV 11/2006, Najeto 184.000 km

Díky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: čtv 01.02.2018 16:23 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Příspěvky: 1767
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Ty vanosové solenoidy dej rovnou oba

_________________
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau Metallic
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: čtv 01.02.2018 23:55 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2327
Bydliště: Mariánské Lázně
Ta chyba čidla vačky sacích ventilů se stane, když se více vytočí ještě studený motor – nějak to nestíhá uregulovat.

Doporučuji :
- vymontovat oba ventily na čele motoru,
- zatřepat s tím ventilem, jestli to uvnitř cvaká, ,tj. že to není zaseknuté + zakarbonované,
- ponořit do skleničky s benzínem a připojovat na piny 12 Voltů, aby to cvakalo a tím se vyplaví nečistoty – občas tam je kousek karbonu a to v tom benzínu uvidíš,
- ty ventily jsou na sání a výfuku záměnné, takže jestli se závada přesune – tak ventil vyčistit, rozchodit nebo vyměnit,
- jeden solenoidový ventil stojí cca 3.100 + 21% DPH, takže pokus o vyčištění se vyplatí,
- u N52 nezapomeň vyčistit sítko zpětného ventilu, který najdeš tady https://5series.net/forums/attachments/ ... valve-.jpg , problém vypadá takto https://5series.net/forums/attachments/ ... 41692-.jpg ,
- ale u N53 jsem tento zpětný ventil ještě nenašel - už se to někomu povedlo, nebo u N53 není? Zkuste mi někdo odpovědět - díky.

Více o problému zde:
https://5series.net/forums/e60-discussi ... em-127708/
https://www.pelicanparts.com/BMW/techar ... lacing.htm

Taky mi ta moje N53 občas napsala stejné chyby - 29F4 a 29F5 Katalysatorkonvertierung Bank1 a Bank2, ale na emisích jsem prošel. Ale už to nebylo s takovou rezervou, jako před 2 lety. Taky se ztratilo pár koníků, neochotně to akceleruje, výměna váhy vzduchu a všech lambd (postupně) stav příliš nezlepšila. Tak jsem odmontoval oba katíky a byla provedena pitva s tímto výsledkem http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_1_3.jpg http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_4_6.jpg - jo, a na emisích jsem s tím prošel. Ale zvenku to vypadalo celkem nevinně http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Dirka_kat_1_3.JPG .

Léčení proběhlo v http://www.motepa.cz/katalysator_cz.html , v pondělí 29.1. jsem to tam odevzdal, ve čtvrtek to přišlo zpět přepravní službou, cena 785 Euro včetně DPH a poštovného. Pan vedoucí Grossmann tomu rozumí, jezdí s F01/N55 a tady oprava katíků vyjde o hodně laciněji, než nové origo katíky.

Jenže ta náplň katu není dřevěná briketa nebo cigareta, která shoří beze zbytku. Tím chci říci, že když ten katík vyhoří, tak se ty zbytky posunou ve směru výfukových plynů. U mne je další částí dusíkový katík https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/fg/18_0724.jpg + rezonátor, u N52 jen ten rezonátor https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/fg/18_0580.jpg . Takže jsem dnes do servisu poslal moderního komeníka s kamerou, aby se podíval po zbytcích toho úplně prázdného katu z Bank1 - výsledek zatím neznám. Případné zbytky bude nutno odstranit, vypáčit atp. Asi jen tak vysypat to nepůjde, určitě se to tam pěkne zapeklo. Pokud bych to neudělal, tak snížení průtoku výfukových plynů za katy opět způsobí zvýšení teploty výfukových plynů a ty katíky za svody se znovu vytaví. Tímto děkuji BMW AG za "podařenou konstrukci", která se jistě podílí na prodeji náhradních dílů výfukového systému.
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: pát 02.02.2018 09:27 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Příspěvky: 230
Bydliště: Praha 6
AHoj, děkuju za vyčerpávající odpověď.

Ventily už venku byly, dle mechanika žádná stopa po karbonu nic, došlo k prohození ventilů a chyba se přesunula -> tzn ventil v pytli. Už je objednanej, takže s tím už nic moc neudělám. Na to sítko řeknu mechanikovi, aby se podíval.

No a s těma katalyzátorama jsi mě nepotěšil. Mi někdo vysvětlete, jak je možné, že jsou v pytli po 180 tkm. To mi hlava nebere....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: pát 02.02.2018 21:09 
Offline
Registrovaný

Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Příspěvky: 533
Bydliště: Beskydy
Milane, ty sitka jsou i na n53. Jsou ve predu hlavy naboku hned vedle svodu výfuku pro první válec. Nejsou vidět. Spis je najdeš nahmatas. Nebo zrcatko pomůže nebo jako ja tam das mobil a budes na slepo fotit.

Jsou to hliníkové šrouby na torx. Číslo uz nevim. Kdyby se sem daly nejak inteligentně vkládat fotky dal bych je...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: pát 02.02.2018 22:42 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2327
Bydliště: Mariánské Lázně
Aha, už jsem to našel, díl č. 1136 7541692, http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... ched_parts nebo https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/11_3966 , podle ETK jsou tam dva kusy, protože tam jsou dva solenoidy. Svody jsou teď dole, tak bych to mohl najít.
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: sob 03.02.2018 21:23 
Offline
Registrovaný

Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Příspěvky: 533
Bydliště: Beskydy
Poslal jsem ti fotku na mejl ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: sob 03.02.2018 22:49 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2327
Bydliště: Mariánské Lázně
Děkuji, viděl jsem ty foto (níže), ale i s vyndanými svody (katy) a expanzní nádobkou jsem se k tomu žádným nástrojem nedostal. Motor zatím vyndavat nebudu.
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh1.jpeg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh2.jpeg
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: sob 03.02.2018 23:15 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2327
Bydliště: Mariánské Lázně
Výsledky pitvy NOx katalyzátorů:
- měření průchodnosti "komenickou" kamerou a svařovacím drátem prokázalo (částečnou) neprůchodnost NOx katu pro Bank1, průchodné to bylo, ale průchodu výfukových plynů ve vyšších otáčkách to určitě muselo bránit,
- u neucpané Bank2 jsem se se svařovacím drátem dostal až do struktury Nox katu, ale u Bank1 ta délka zasunutí drátu byla o mínus 15 centimetrů kratší a docela náhodou to bylo v místě čidla teploty vyfukových plynů, která dávalo reálné hodnoty teploty až po delší jízdě - psal jsem to jinde v rámci hledání "kurvítek", ale v té době mne nic závažného nenapadlo,
- po rozříznutí Nox katu pro Bank1 to vypadalo takto => fotky níže,
- vysypat zbytky před šikmým sítkem NOx katu bylo snadné, to sítko jsem neporušil, povedlo se mi to říznout přesně,
- a vydolovat zbytky z přívodu od COx katů do katu NOx Bank1 se podařilo proštouchnutím drátem, částečně vrtákem 14 mm asi po 2 minutách,
- ale pokusy o vyfouknutí stlačeným vzduchem (bez rozříznutí katíku) prostě nefungují - jsou to různě zmuchlané kousky COx katu podobné vlnité lepence, přes které stlačený vzduch (stejně jako výfukové plyny) s obtížemi projdou, ale zpět (směrem k motoru) to prostě nevyletí.

Foto:
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... ratem1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt2.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _Enjoy.jpg

Perlička na závěr:
Celkem tři autorizované německé BMW servisy v průběhu 8 měsíců konstatovaly, že motor je naprosto v pořádku, ale doporučují výměnu oleje a filtru v automatické převodovce. Ta automatická převodovka prostě nechtěla včas podřazovat při přidání plynu nebo při jízdě do kopce, jako dříve. Amen - :)
:oops:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: N52B30 katalizátory v háji?
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 18:24 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 11173
Bydliště: JaraXov
já to říkám furt, nekupujte si 6 válce, ale stejně mě nikdo neposlouchá, nakonec to stejně vyjde dráž jak osmiválec a svezení uplně někde jinde.
třeba ty solenoidovy ventily prostě u R6 odchází a V8 jsem ho nikdy neviděl špatnej a že mi jich prošlo rukama.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.070s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner