BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je pát 21.09.2018 16:40



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: úte 13.03.2018 23:28 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 534
Bydliště: Praha
Čau chlapi, máte někdo zkušenosti s instalací odlučovače oleje "oil catch can", např BMS zde: http://www.modbargains.com/BMS-Turbo-Do ... -M3-M4.htm

Jedná se o relativně levné vylepšení, jezdí to někdo? Dotaz je i na uživatele N54/N55, stejný problém pro všechny BMW turbo motory:)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: stř 14.03.2018 00:13 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12190
Bydliště: Brno
Tvá myšlenka je správná a mě už u N54 dlouho taky vrtá hlavou , ale nejsem stavu kloudně pochopit separaci ve víku, jak probíhá... ve finále je instalace toho catch tanku k hovnu a popíšu proč.... Nevím jestli to bude mít S55 podobné ale v princupu tam tahle sračka bude asi stejná.

Ve víku ventilů jako takovém je integrovaný takový pístek (u N54 plastovej zmrdík na pružince), kterej reaguje na tlak v sání, pokud je dostatečný tlak v sání dochází k separaci olejových výparů a jde do sání, potažmo do motoru. Pokud brzdíš motorem, tak se separace uzavře, aby necházelo tak rychle k napečeninám na sacích ventilech... Problémem je, že soudruzi ten ventil vymysleli tak debilně, že on netěsní vůbec a saje do motru i když nemá... na N54 je dostupný PCV upgrade, na N55/S55 jsem to ještě neviděl... Možná je zde už možnost výměny pouze celého ventilového víka - to se stejně při intervalu a viskozitě oleje jaká se používá tak rychle zasere uhlím, že to bude nevyhnutelné :)
Všechno by to fungovalo hezky, kdyby se to PCV dalo vytáhnout nasadit na to catch tank a nechat to dýchat ideálně úplně do atmosféry na volno, jenže to z nějakého důvodu nejde, protože ten motor přes to odvětrání má tak enormní podtlak, že když nastartuješ a místo pcv dáš prst tak ti ho ten motor přicucne jak a jede to jak pumpa na sračky a není schopný si to poradit s tou rozhozenou dávkou vzduchu...
Dělal jsem to te´dka minulý týden na kamošové N54, protože mi prasklo PCV víčko, tak jsem to zkoušel obejít ...

Z principu ten catch tank způsobí to, že zachytí jenom kondenzát a to v případě, pokud PCV do sání něco pouští - a ještě musí dojit ke kondenzaci -takže efektivita je prostě na bodu mrazu.
Správně by ten cat tank měl vypadat o něco složitěji - asi nějak takto + po cestě vystláno drátěnkou aby to zachytilo co nejvíce těch kondenzovaných výparů...
Obrázek

Do budoucna bude ale tohle problém všech 35i/40i motorů, kdy ty sání po 150-200tis km vypadají fakt nepěkně a pak je už jediným řešením wallnut blasting, kdy ty krápníky na těch ventilech jsou takové, že hrozí jejich ulomení do sání - ale většinou už ten motor jede i tak jak pumpa na sračky :)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: stř 14.03.2018 10:27 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 534
Bydliště: Praha
Matty, dík za obsáhlou odpověď. Je evidentní, že soudruzi v BMW tohle úplně nevyřešili. Myslím, že řešení u S55 bude velmi podobné jako N54. Jak chápu ten catch tank, mělo by to sbírat kondenzát z výparů, který jdou právě přes tu PCV membránu. Asi to není úplně dokonalý řešení a podle toho co píšeš to pomůže jen sporadicky a částečně. Říkám si ale, že to možná za ty prachy vyzkouším, a alespoň uvidím co se v tom catch tanku usazuje za sračky. Zbytek se evidentně bude usazovat a vesele karbonovat ve víku, ale to ukáže až čas:)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: stř 14.03.2018 10:38 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12190
Bydliště: Brno
No na víku se ti bude díky 5w30 dělat uhlí i když moc nebudeš chtít :D a do sání se ten bordel furt bude dostávat ... otázka je jak moc to pomůže.
Jsou lidi kteří nainstalovali jak PCV upgrade, tak catch tank a stejně mají za 50tis km motor zasranej na čištění ventilů - prostě některý kousky dýchají do klikovky ještě více než normálně a pak to dělá tohle...
a pak pokud je ve vnitř mega tlak , tak pak sere olej z víka a vany většinou + prsa a gufera a tak :) A všechno je to poblity až po převodovku :D

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: stř 14.03.2018 13:48 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 534
Bydliště: Praha
Leje se do toho 0W40, ale to taky není žádná výhra. Sice se tam olej neohřeje víc jak 10tis km, ale beztak přemýšlím, jak tomu víc pomoct. Časem je tohle scénář pro každou N54/55/S55


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 00:56 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12190
Bydliště: Brno
Proto leju aspoň 5w50 :lol:

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 09:23 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 534
Bydliště: Praha
Já rád olej změním :), ale jak jsem zmiňoval v jiným vlákně, muselo by na to kejvnout BMW kvůli záruce


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: ned 25.03.2018 17:27 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Příspěvky: 2934
Bydliště: Praha
OCC od BMS má na 335i klubu asi 10 - 15 aut minimálně pár let a funguje to... čím víc motor týráš, tím víc oleje to zachytávalo.... to jsou real zkusenosti


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: ned 25.03.2018 19:27 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12190
Bydliště: Brno
NO... právě to, že reálný zkušenosti mi nikdo nenapsal, když jsem se na to ptal :D rálný zkušenosti se dají poudit pouze dle stavu PCV a těsnosti spalovacího prostoru, samotný catch tank zachytí pouze kondenzát (emulze), nikoliv olejové výpary(!) ...
Takže pokud chceme dosáhnout nějakých reálných zkušeností, potřebujeme dva motory s cca stejným stavem (stejný kompresní tlak a spotřeba oleje na X tisíc km - což se s elektronickou měrkou s přesností jak sluneční hodiny měří velice přesně :roll:). Oba tyhle motory pošleme na walnutblasting, jeden vybavíme PCV upgrade + catch tank, druhej necháme v serii (dopřál bych mu teda aspon nové PCV :D ) a každých 15tis km sundáme sání a podíváme se v jakým stavu budou sací ventily :)
Potom se dá bavit o tom, že budeme mít nějaký přesný porovnání o tom, jak tahle úprava má smysl, protože na n54tech najdeš i uplakánky, co mají jak PCV, tak catch tank a sání mají zasraný za 40tis mil ... protože ten motor prostě moc funí :) Takže v podstatě všichni nasadili a vlastně to asi nějak funguje, ale nikdo už nezkoumá každých pár tisíc kilometrů jak, protože to porovnání je hrozně relevantní... defacto až nezjistitelné :lol:

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: S55 oil catch can
PříspěvekNapsal: ned 25.03.2018 20:53 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5735
Bydliště: střed Česka
MattyX píše:
... samotný catch tank zachytí pouze kondenzát (emulze), nikoliv olejové výpary(!) ...
Kovový catch tank s vnitřnostmi jako na fotce nebo ještě objemnější, zvenku žebrovaný jako chladič a vystavený proudu čerstvého vzduchu, aby výpary zkondezovaly? + zaslepit vstup do sání a vývod z catch tanku nechat do prostoru.

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.057s | 18 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner