BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je stř 19.09.2018 00:13



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 12:14 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Příspěvky: 143
Ahoj, mam E64 645 a pres zimu s ni nejezdim. Je nejaka moznost, jak udrzovat/nabijet baterii behem zimy, pokud v garazi neni dostupna sitova zasuvka(garazove stani v bytovem dome, takze nelze vyvezt elektrina ani ze svetla :-|)?

Napadaji me nasledujici moznosti:
1) 5 - 10 Ah 18V Li-Pol Baterie + DC/DC menic na 12 - 14V
Timto by sla(?) baterie udrzovat a jednou za tyden bych ten Li-Pol aku dobil nabijeckou

2) Malicka ~600W elektrocentrala a standardni nabijecka
Timto bych treba jednou tydne na hodinku zkusil baterii dobit standardni nabijeckou (Ctek MXS 10, vystup az 10 A)

3) Vyndat aku z auta a nechat pres zimu na udrzovaci nabijecce
Byt to Felicie, tak je toto jasna volba, ale v e64 je mraky jednotek a nevim, jak to zkousnou. U A6 nejde vymenit aku bez zalozniho zdroje, pokud se nepouzije, vsechny jednotky se zblazni, pokud rovnou nejaka neumre.

4) Nechat to byt a pri prvnim startovani pouzit startovaci kabely
Asi stejny problem jak u bodu 3. Nevim jak u E64, ale u A6 hrozi pri poklesu napeti pod urcitou hladinu, ze nektera jednotka v aute umre.

Mate nekdo tuseni, jak toto resit? Diky za rady :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 14:37 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Příspěvky: 286
Bydliště: Praha
a co nejaky startovaci box,ktery by si na to vzdy napojil na nejaky cas a pak si ho zase pak dobil doma...


https://www.alza.cz/hobby/ring-multifun ... gKdWPD_BwE


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 14:49 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Příspěvky: 2224
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53
Jenom pro info - já jednou (z důvodu "zimního hrabání se v autě") nechal stát m4Zlika (Z4 e89) asi 2 nebo 3 měsíce s odpojenou baterkou a po jejím připojení všechny jednotky fungovaly, jen bylo třeba nastavit čas v hodinách apod.

Takže imho netřeba se obávat ikdyž e64 asi bude mít elektriku o trochu složitější než e89, nevím....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 15:32 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Příspěvky: 143
Pavel 528 píše:
a co nejaky startovaci box,ktery by si na to vzdy napojil na nejaky cas a pak si ho zase pak dobil doma...


https://www.alza.cz/hobby/ring-multifun ... gKdWPD_BwE

Uz me neco podobneho napadlo, ale co jsem koukal, tak podle navodu to bud umi dodavat stovky amper po dobu par sekund(je tam casovac vetsinou na 5s, pote se to samo vypne, takze bohuzel neumi treba 0,3A po dobu x hodin), nebo to umi nabijet jen v pripade, ze je to soucasne pripojeno do site :-(

pavproch píše:
Jenom pro info - já jednou (z důvodu "zimního hrabání se v autě") nechal stát m4Zlika (Z4 e89) asi 2 nebo 3 měsíce s odpojenou baterkou a po jejím připojení všechny jednotky fungovaly, jen bylo třeba nastavit čas v hodinách apod.

Takže imho netřeba se obávat ikdyž e64 asi bude mít elektriku o trochu složitější než e89, nevím...

Tezko rict, obecne je elektrika v E60-64 jedna velka katastrofa :-(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 16:41 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Příspěvky: 324
Bydliště: BRNO
Zde je téma o jakýmsi odpojovači baterky u e65:

http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=98149

_________________
Bmw e39 528i touring
Bmw e39 520i touring
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2
Bmw r1100s


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 16:58 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Příspěvky: 143
Ten odpojovac je bohuzel asi jen v 7er. V navodu k 6er o tom nepisi ani slovo :-(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 14.09.2018 13:56 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Příspěvky: 143
Tak vzheldem k tomu, ze nechci prijit o nastaveni zrdcatek, sedacek, radia atd., vyhrala lehce pozmenena varianta c. 1:
starsi 12V autobaterie + DC/DC menic 12V->14,5V ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 14.09.2018 22:12 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2285
Bydliště: Mariánské Lázně
Itchythefirst píše:
.... nelze vyvezt elektrina ani ze svetla?
Vymýšlíš moc komplikovaná a drahá řešení. Sice neznám řešení Vašeho bytového domu, ale přepokládám, že zásuvka není k dispozici, aby z pouhého garážového stání nevzniknul dílenský prostor, kde se kromě osvětlení společných prostor bude spotřebovávat elektrická energie na luxování, nabíjení atp. Náklady na toto osvětlení se totiž rozúčtovávají mezi všechny uživatele +/- rovným dílem.

Jsem předsedou Společenství vlastníků bytových jednotek ve 35 let starém paneláku a viděl jsem spolumajitele používat různé prodlužovačky natažené oknem z bytu, objímky na žárovku tzv. "zlodějku" http://nd01.jxs.cz/141/419/cb69cdb54a_32119795_o2.jpg , https://elektrika.cz/obr/usazl_7.jpg . Tak jsem majitelům bytů (jako předseda a elektrikář současně) vysvětlil, že takto se to dělat nebude. A kdo chce kromě svícení i zásuvku, bude mu na jeho náklady zřízeno tzv. podružné měření, více zde http://www.jtstar.cz/reseni/reseni-pro- ... e-energie/ . A k tomu měření si pořídí jednoduchý podružný elektroměr, např. https://www.hityshop.cz/elektromer-1f-n ... gLTIfD_BwE .

Požádej správce bytového domu (nebo na schůzi Společenství) o zřízení podružného měření elektrické energie pro Tvoje gárážové stání. Pokud to bude uděláno odborně s revizní správou, není důvod takovou elektrickou instalaci nepovolit. Je to mnohem lacinější a efektivnější řešení, než nakupovat zařízení podle bodů 1) a 2) a navíc v tom garážovém stání ještě vrčet a smrdět s elektrocentrálou.
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 15.09.2018 18:14 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 10254
Bydliště: JaraXov
- jak píše starML, bud si vyřešit zásuvku a nebo to prostě neřeš,
nebo
- baterku odpoj a hotovo, přijdeš jen o hodiny, nastavení zrcátek a radia by se mělo zachovat, ono stejně u E60-E64 občas dojde k tomu že tydle paměti vymažou, nebo poblázní a jede sedačka jinam atd, stačí když pozlobí IBS a už je problém. takže to prostě odpoj a neřeš, po pár měsících změř baterku multimetrem a pokud by měla málo tak si ji vem do bytu nabít.
nebo
- to neřeš vůbec, auto projeď, ustáji a jednou za 5-6 týdnu když bude nad nulo a suché cesty tak auto projeď byť na letních pneumatickách někde 100km, to je imho uplně to nejlepší co můžeš proto auto udělat, promažeš celý motor, nebude ti nikde stát na vačkách kondenzát a vyžírat do nich díry, jako jsem už několikrát viděl, namažeš prostě všecko, namažeš lamely v měniči i převodovoce, kola v diferaku, gumám to taky prospěje, brzdám to prospěje. To že auto někde pul roku stojí a nedej bože ve vlhku tak je to nejhorší co se mu může stát. každé jaro oživuju nějaká auta a nadávám těm lidem že s tím měli radši jezdit přes zimu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 15.09.2018 23:33 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Příspěvky: 1973
Bydliště: Brno , Vyškov
dvě možnosti. Já jsem měl jednu zimu auto schované a co jsem dělal to že baterie vydrží 4týdny v pohodě a to jsem většinou startoval a nechal 20-30minut projet auto na volnoběh či trochu zvýšené otáčky nebo jsem auto projel.
Stejně musíš mít auto zvednuté protože se ničí pneumatiky pokud stojí více jako měsíc tak se protláčejí. Záleží jak staré auto ale není vhodné mít odstavené auto 4-6měsíců...

Ideálně tedy protočit auto aspon v garáži 4-5x za zimu a máš klídek a nabitou baterii.

Nebo další možnost je malej solární panel dát na místo kde ti jej nikdo neukradne a mít dráty na baterku přes kufr. On ti bude fungovat jako udržovačka . Chtělo by to prostudovat ale ta možnost zde je. Nesmí přebíjet tedy moc a spíše se musí snížit nabíjecí proud po dosažení plného dobití.

https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=so ... x=1500&o=1


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.057s | 18 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner