BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je úte 18.02.2020 18:43



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 30.08.2017 21:25 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Příspěvky: 1943
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Tady je článek (bohužel německy) od insidera z vývoje motorů BMW (dělá tam 20 let, podílel se na vývoji třeba M47/M57 a N47/N57, jsou na něho 3 patenty ... nicméně neprověřoval jsem to)

Ve stručnosti: to že mají různé výkonnové varianty jednoho motoru stejné objednací číslo jednotlivých dílů, ještě neznamená že ve výrobě dostaly kvalitativně stejné díly. V prvovýrobě dávají díly ve 3 kvalitativních stupních - UL (nízké výkonnostní nároky - x16d, x18d, x25d), OL (vysoké výkonnostní nároky - x20d, x30d) a TOP (speciální nároky - x23d, x35d), které se třeba u pístů liší materiálem a tím tepelnou odolností a schopností odvodu tepla. Jako náhradní díly se pak ze skladovacích důvodů dodávají díly TOP. Takže třeba čipnout x25d na x30d a furt s tím jedit kudlu znamená, že se za nějakou dobu propálí píst. Každopádně o hodně dřív než mít x30d už z výroby a jezdi s tím stejně.

Detaily pak v článku v odkazu

_________________
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau Metallic
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.061s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner