BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je ned 17.11.2019 01:29



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 22:38 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 26.06.2016 00:00
Příspěvky: 92
Zdravím,

jelikož mě čeká výměna brzdových destiček a kotoučů, začal jsem uvažovat o upgradu. Původně jsem chtěl pořídit brzdy BMW Performance, ale cena za nové díly je poměrně vysoká a neměl jsem štěstí na použitý kit. Díky tomu jsem začal uvažovat o upgradu na M3 brzdy. Má někdo zkušenost s těmito brzdami? Z pohledu nákladů by se jednalo o příplatek cca 5 000 Kč oproti novým kotoučům a destičkám (OEM BMW), což se mi zdá přijatelné.

M3 brzdy jsou vrtané a mají směrovou ventilaci (přední kotouče), rozdíl v průměru je poměrně malý - 12 mm na pření nápravě, 14 mm na zadní. Třmeny jsou ve všech případech jednopístkové (což mě u M3 brzd trochu překvapilo). Napadlo mě, jestli nejsou dokonce brzdové třmeny stejné?

Ocením jakoukoliv zkušenost/názor, včetně kompatibility dílů (jestli by šlo o "plug-and-play" záležitost, nebo se díly liší).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 10:04 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 26.04.2016 00:00
Příspěvky: 734
M3
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=34_1618

330i
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=34_2287

Tady můžeš porovnat. Zjistíš, že třmeny stejný nejsou. Oni budou třeba hodně podobný, ale budou mít jiný pracovní válec a s tím spojený další věci. Takže by se Ti ve finále mohlo i stát, že se Ti mírně propadne pedál, v horším případě to nebude ani fungovat, ale to si nemyslím, zas tak velký skok to nebude. Sháněj Performance brzdy. Čas od času se objeví anebo se na to víš co... tohle auto to stejně nepotřebuje.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 12:36 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 26.06.2016 00:00
Příspěvky: 92
Díky moc, z realoem je to super ilustrace. I když zaměnitelné nebudou, přijdou mi ty třmeny v podstatě z funkčního pohledu (velikost třecí plochy, počet pístků) stejné. Takže jde spíše o velikost kotouče a lepší ventilaci.

Souhlasím, v zásadě je pitomost to řešit, ale nemůžu si pomoct. Jelikož mám měnit desky i kotouče a třmeny jsou v dost špatném stavu (minimálně vizuálně), tak už zhruba rok po brzdách koukám. Za tu dobu se Performance objevily jenom jednou (kompletní sada), a to zrovna v momentě, kdy jsem nebyl dostatečně bonitní :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 15:13 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Doporučím jiný setup (provedl sem na své 330ix e91 MY2011):

zadní: jediné vylepšení, které jsem udělal, jsou slotted/dimpled kotouče Cquence (rozměr zachován, 336mm)

přední: kompletní sada ///M-Performance z M235i (S2NHA), tj. kotouče 340 mm (slotted/dimpled, větrané), brzdiče (2-pístek), desky = vše OEM díly z autorizáku

VŠE (předek i zadek) pasuje bez potřeby jakýchkoli úprav HW nebo SW

A brzdí to fčíl JAK ŠLAK, jen to díky drážkám víc "žere" desky. Už sem tu o tom tady psal víckrát, narozdíl třeba od brzd z e90 335i (348mm, jednopístek, vše ocel, přidávají na každé přední kolo asi 8 kg NEodpružené hmoty) nepřidáváš prakticky žádnou neodpruženou hmotu, čili auto neztatí "mrštnost" v zatáčkách.


Naposledy upravil pavproch dne sob 17.03.2018 16:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 15:36 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 26.06.2016 00:00
Příspěvky: 92
pavpoch: Dobré vědět, že tenhle upgrade pasuje. Už jsme se na tento typ mockrát díval. Ale cenově zajímavou nabídku jsem zatím neviděl. Teď aktuálně například tady z Německého ebay: https://www.ebay.de/itm/BMW-F20-F21-F22-F23-M-Performance-Sport-Brake-Discs-Calipers-Pads-Bremssattel/232698871205?hash=item362deefda5:g:MQMAAOSwVoFaqowM

Na neodpruženou hmotnost slyším docela dost, je to i jeden z důvodů, proč preferuji menší kola, dívám se na jejich hmotnost a zůstávám u pneumatik 225. Ty Performance brzdy pro E90 (zlaté, respektive pro 135M šedé) jsou také lehčí, než série. Dají se ještě na ty Fkové brzdy nacpat 17" kola, nebo už je třeba 18"?

Co se brzd z 335i E9x týče, tak ty by měly být stejné, jako mám na autě (sériové 330i) - podle PDF s technickými údaji byly menší brzdy jen u 325i. Moc logiku mi to nedává, ale když jsem objednával posledně kotouče, opravdu to tak bylo.

Drážkované/vrtané kotouče nevyžaduji. Sice asi nebude takový problém s hlukem, jako u roadsteru, ale tu přidanou hodnotu tam až tak nevidím. Do tak extrémního zatížení brzdy asi těžko dostanu, takže to určitě není něco, co bych musel mít.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 16:12 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Na ty S2NHA brzdy dáš OEM kola 17" (já teda zkoušel styling 157), ALE: zůstane tem jen asi 1-2 mm mezera mezi ráfkem a brzdičem, což je IMHO na zimní provoz málo (sníh, led, bláto, štěrk), proto jezdím zima i léto 18"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 16:34 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Jo, to sem zapoměl napsat. moje auto mělo Z VÝROBY naprosto "kravské" brzdy (vepředu 330mm, vzadu 336mm!) a moc to nebrzdilo.... proto sem napřed upgradoval předek na brzdy z 335i (348mm) ale to zase auto neskutečně zlenivělo v zatáčkách, proto sem tam nakonec dal ten S2NHA (340mm)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 16:50 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12473
Bydliště: Brno
Pokud by jsi chtěl ty šedé ze 135i, tam mám sadu předek + zadek za 30tis , kotouče a desky k tomu nějaký jsou, ale mají najeto 80tis km.
Ty zlaté mám na druhé E30, chtěl jsem je prodávat, ale ještě jsem si to nerozmyslel co s tím podniknu, takže zatím s něma budu jezdit ...

340mm z F30 jsou taktéž varianta, občas se objeví jen brzdiče za 12-17tis, což je už friendly cena, avšak jsou menší než, ty origo šestipísty z E90, jen jsou daný na velký kotouče aby to vypadalo cool :) Zadky však nejsou bez úpravy z F30 na E90 ;)
Taky je to největší slabina nových mpowerů, kdy při ostřejším brždění ty brzdy furt stejně vadnou :)

348mm 335i vs. M se liší pouze kotoučem - jiný průměr (menší obvodová rychlost) a síla kotouče (větší jímavost tepla), ale desky jsou identické - průměry pístků myslím dokonce stejné ;) = jen drahý řešení k ničemu ;-)

Kdyby jsi něco chtěl, tak napiš SZ, umím ti to dodat třeba i včetně dobrého performance obložení od amerického HAWK atd ;)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 19:50 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 26.06.2016 00:00
Příspěvky: 92
pavproch: Tak to docela koukám, že jsi poznal i na tak těžkém autě změnu brzd za lehčí. To mě ještě víc nalamuje to vyměnit :D

MattyX: Díky moc za nabídku! Budu na to myslet. Ty šedé se liší opravdu jen barvou, nebo je tam i jiný rozdíl? To srovnání 348 mm 335i vs. M jsi myslel konkrétně kterých M brzd? Asi neznám úplně správná označení, tak abych měl jasno.

Do destiček Hawk bych určitě šel, kdybych plánoval auto používat víc okruhově. Ale jelikož je to takové rodinné daily auto na občasné vyblbnutí, tak zatím obložení chci nechat originální. Ale jinak mám s Hawk nejlepší zkušenost a vím, že je to kvalitou úplně jinde, než třeba takové oblíbené EBC...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 11:21 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12473
Bydliště: Brno
šedé/žluté je rozdíl jen v Barvě. V šedé byly seriově montovány na všechny 135i, protože tam už to mělo jakejsi předpoklad trestacího nářadí ...
To srovnání jsem myslel 330/335 brzdy - vs. 92 M3...

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Gerchan a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.063s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner