BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je úte 26.01.2021 01:14



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1501 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 151  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.05.2005 16:31 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 29.01.2005 01:00
Příspěvky: 60
Bydliště: BK
Ahoj, jakej doporučujete olej do 318i r.v.98 M43. Kámoš mě může sehnat za pár korun Castrol TXT 5W30 .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.05.2005 17:13 
Offline
Čestný člen
Čestný člen

Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Příspěvky: 6815
Bydliště: Praha
Kolik to má najeto? Asi bych volil 5W40 v podstatě cokoliv, Catrol, VAT, Repsol. Ale zase žádnou sračkku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.05.2005 17:37 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 29.01.2005 01:00
Příspěvky: 60
Bydliště: BK
Na tachecu je ted 99000 a co jsem se díval do servisky tak naposledy to bylo na inspekci v 82000 v roce 2002 pak prej to až do ted stálo. Já jsem to v úterý koupil a tak to chcu vyměnit. Je to z Itálie takže serviska a všechny manuály jsou v pro mě neznámém jazyce. Na štítku na dveřích jsem našel Shell Helix Ultra.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2005 06:06 
Offline
Registrovaný

Registrován: čtv 30.09.2004 00:00
Příspěvky: 572
TomasX píše:
Na tachecu je ted 99000 a co jsem se díval do servisky tak naposledy to bylo na inspekci v 82000 v roce 2002 pak prej to až do ted stálo. Já jsem to v úterý koupil a tak to chcu vyměnit. Je to z Itálie takže serviska a všechny manuály jsou v pro mě neznámém jazyce. Na štítku na dveřích jsem našel Shell Helix Ultra.


No ja bych nejdrive s tim jezdil, poradne ten soucasnej volej "proplachl" a pokud to stalo 3roky a dle stavu voleje (az to budes vypoustet) mozna bych jeste tam nalil nejakem mizener a opet "proplachl" pak az neco slusnejsiho 5W40


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2005 07:33 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Příspěvky: 1117
Bydliště: UL
Toydolls píše:
TomasX píše:
Na tachecu je ted 99000 a co jsem se díval do servisky tak naposledy to bylo na inspekci v 82000 v roce 2002 pak prej to až do ted stálo. Já jsem to v úterý koupil a tak to chcu vyměnit. Je to z Itálie takže serviska a všechny manuály jsou v pro mě neznámém jazyce. Na štítku na dveřích jsem našel Shell Helix Ultra.


No ja bych nejdrive s tim jezdil, poradne ten soucasnej volej "proplachl" a pokud to stalo 3roky a dle stavu voleje (az to budes vypoustet) mozna bych jeste tam nalil nejakem mizener a opet "proplachl" pak az neco slusnejsiho 5W40
A to jako proč proplachovat?Snad si nemyslíš,že se ten olej skazil.A co jako poznáš pouhym okem bez chem. rozboru či alespoň spektroměru,když ho vypustíš.Pouze to jestli je čistý,nebo není.To ale rozhodně není vodítko k určení kvality oleje protože absorbce nečistot je jedním z hlavních určení motor.oleje.Tudíž je většinou špinavý už po dvou tis.km.Pánové,stárnutí oleje je proces,který se děje hlavně při jeho používání tj.olej se provozem opotřebovává(tj.absorbuje nečistoty a je namáhán střihem).Tudíž pokud olej někde leží uzavřen v orig. obalu i 5let,stačí jej pouze trošku proklepat aby se znovu promísil s aditivy a je zase jako nový.Ty řeči o výměnách oleje každý rok i když člověk nenajede potřebný počet km jsou pouze trykem jak dostat z lidí peníze.Věřte mi,olejařina je můj denní chleba již mnoho let.
btw:tu 5W-30 tam rozhodně nedávej,jedná se o tzv.Long-live olej určený pro dlouhé výměnné lhůty u motorů od roku výroby cca2000-2001.Motor a hlavně chlazení oleje musí být tomuto oleji přizpůsobeno.Tvoje 318i takto upravena rozhodně není.Použij opět synth.či polosynth třídy 5W-40 jako byl ten Helix.Ještě tam tam můžeš šoupnout nějakou tu 0W-40(rychleji promaže vršek motoru při studených startech),no a pokuď jsi pan šetřiví,tak tam nalej nějakou 10W-40.Ale 15W-40 už nedoporučuji,ale pokud se ocitneš v situaci kdy musíš dolít a nic jiného nemáš tak je rozhodně lepší tam nalít cokoli mastného,než jezdit bez oleje.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2005 08:23 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Příspěvky: 3701
super, je dobry tu mit nekoho kdo se fakt vyzna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2005 08:32 
Offline
Čestný člen
Čestný člen

Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Příspěvky: 6815
Bydliště: Praha
Jako olej se mám měnit jednou ročně i když nenajedeš ty km pro výměnu. A se starým olejem bych fakt nejezdil, může být zvodnatělý či něco podobnýho(moc o tom nevím, co se s ním může stát). Spíš bych doporučoval jeho výměnu a další o něco dříve, než by měla ta výměna být. A s tím se váže i brzdová a chladící kapalina, když to auto tak dlouho nejezdilo.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2005 08:34 
Offline
Čestný člen
Čestný člen

Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Příspěvky: 6815
Bydliště: Praha
Speedy píše:
Jako olej se mám měnit jednou ročně i když nenajedeš ty km pro výměnu. A se starým olejem bych fakt nejezdil, může být zvodnatělý či něco podobnýho(moc o tom nevím, co se s ním může stát). Spíš bych doporučoval jeho výměnu a další o něco dříve, než by měla ta výměna být. A s tím se váže i brzdová a chladící kapalina, když to auto tak dlouho nejezdilo.


Aha, tak jsem si přečetl příspěvek od Majora, takže beru z5 a jsem zase o něco chytřejší :-) :oops:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2005 09:23 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Příspěvky: 1117
Bydliště: UL
Speedy píše:
Jako olej se mám měnit jednou ročně i když nenajedeš ty km pro výměnu. A se starým olejem bych fakt nejezdil, může být zvodnatělý či něco podobnýho(moc o tom nevím, co se s ním může stát). Spíš bych doporučoval jeho výměnu a další o něco dříve, než by měla ta výměna být. A s tím se váže i brzdová a chladící kapalina, když to auto tak dlouho nejezdilo.
Speedy promiň,ale zvodnatělý :lol: olej je blbost. Voda,tedy kondenzát se pochopitelně při zahřátí oleje odpaří, tedy pokud ho není vody příliš, pak tvoří emulzy.S tou brzdovou kapalinou máš ale pravdu,jedna z vlastností brzd.kapaliny je mimo jiné i vázání vody(kondenzátu) v brzdové soustavě.Tím pochopitelně klesá bod varu kapaliny.Doporučuje se měnit pravidelně po dvou letech.Dej tam alespoň DOT4.Dolejvat pouze kapaliny stejné barvy a DOT.Teď jsou prakticky již všechny světle zelené.Chladící směs stačí změřit hustoměrem.Měřidlo stojí pár korun,ukáže ti teplotu do které je nemrzka použitelná.Používat pouze antifreez do hliníkových motorů a opět nemíchat různé barvy(zde obvzláště pozor).Např.koncern VW používá spejšl. produkt,který má červenou barvu.Ten nedoporučuji,musí na to být spec.materiál těsnících elementů(gufera,kroužky atd.).Tu výměnu oleje ale doporučuji(bez výplachu) i když ti původní majitel tvrdí,že olej nedávno měnil.Jistota je jistota.Pokud máš přeci jen potřebu to vypláchnout,stačí použít klasický moderní motorový olej(synth.,polosynth.) a nechat ho tam asi 2tis.km,po té vypustit a nalít nový.Moderní oleje obsahují dostatek aditiv potřebných k vyčištění motoru.Múžeš též použít spejšl vyplachovací směs(olej s vyšším obsahem čistících aditiv),ale je to drahé a blbě k sehnání.
Jinak kluci,pokud budete mít ohledně maziv,olejů,PHM či jiných náplní nějaký dotaz a nechcete se tu s ním prezentovat můžete mi napsat na mail,v rámci svých možností(časových) a znalostí(dlouholetých praktických :D ) ho zodpovím.Občas dělám "poradnu" pro kámoše motorkáře,tak to holt rozšířím i o plechovky.Ale jedině BMW.Čus.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2005 09:35 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Příspěvky: 1117
Bydliště: UL
Jo a ještě taková malá rada.Pokud se chcete přesvědčit o kvalitách olejů,které proběhli vaším motorem v průběhu používání(cca 20tis.km a výše)stačí sundat ventilové víko a mrknout se zda je ze vnitř čisté.Kvalitní olej dokáže zachovat tento díl v absolutní čistotě,tj.bez šlemů.Pokud je víko špinavé či dokonce zcela černé může to svědčit o možných budoucích problémech(hydroštely,ventilové těsnění,zapečené kroužky ,šály na klice,opotřebení vaček a ložisek atd.)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1501 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 151  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.085s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner