Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e60 530d - jak zaslepit EGR?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#21 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

V civilizovaném světě hledí na ekologii trochu jinak. Je to sice buzerace, ale nedovedu si představit, kdyby dnes u nás jezdily jen auta s Euro 0
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#22 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Jenže nežijeme v civilizovaném světě... Navíc až bude cenová politika dílů a platy na nějaké úrovni,tak třeba změním názor,zatim je to jen hrabání peněz těch co jich mají až až od těch co mají hovno
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#23 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

S tvým přístupem v tom civilizovaném světě nebudeme žít nikdy. Možná, až narazíš v Německu na mobilní TUV, budeš mluvit jinak
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#24 Příspěvek od Teddy »

Vlaso, víš jakej je rozdíl mezi třeba EURO 2 a EURO 3?
asi 5%
Tušim, že EURO 3 znamená příchod EGR. DPF je zase o ligu výš, ale ten podle mě nemá s ekologií nic společnýho, tak nemá cenu se tim vůbec zabejvat.

P.S. samozřejmě, že euro třeba 0 je fakt hrůza, ale už všechny elektronicky řízené motory se vejdou asi do dvojky. Pořád se bavim o motorech bez těch "ekologických" přílepků.

Abychom si rozuměli, ekologii fandim. mam i rád nový technologie. Zrovna moc se mi ale nelíbí kurvit motor tim, že mu třeba budu cpát část výfuku zpět do sání.
Když se mě ptala manželka co to ten EGR vlastně je, tak jsem jí řekl, že pro motor to je podobný, jako kdyby jí do jídla přimýchávali část toho co sama vys.... Vim, že je to nechutný, ale stejně tak i pro ten motor. Sorry za to. :oops:
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Pazdi »

to jsem nedávno někde četl:)
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
"...EGR (exhaust gas recirculation) je proces v moderním spalovacím motoru (zážehovém i vznětovém), při kterém je část výfukových plynů přiváděna zpět do sání a účastní se opět procesu spalování. Spalování se tak neúčastní pouze vzduch a palivo, ale také tato inertní složka. Pro lepší představu, je to jako propojit odtok ze záchoda s přítokem do kuchyňského dřezu..."

před zaslepováním bych to rozebral a podíval se pořádně na to, jak je zanesený a vyčistil...a propo - čím doporučujete čistit?:)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#26 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Teddy píše: P.S. samozřejmě, že euro třeba 0 je fakt hrůza, ale už všechny elektronicky řízené motory se vejdou asi do dvojky. Pořád se bavim o motorech bez těch "ekologických" přílepků.
Pokud mluvíš o zážehových motorech, máš pravdu, u nafťáků je to trochu jinak
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#27 Příspěvek od ozracing »

Nejede motor v nejakem omezenem rezimu kdyz sviti ta kontrolka pri odpojenym egru?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#28 Příspěvek od Filozof »

Nejvíce co mi vadí na silnicích jsou dvoutakty těch už moc není smrdí jak tchoř a pak naftové motory za kterejma je černej dým jak kdyby bouchly saze v kamnech.
Ještě u rádoby tuningových aut. To nesnáším vyloženě.

A ten DPF je další hruza, když to otestovali a zjistili, že ty nejjemnější částečky škodí daleko více, jak ty veliké se kterými si tělo poradí a vyloučí je ven.
Kdežto ty malé, projdou skrz a usazují se v těle.To že filtr zvyšuje spotřebu a účinnost je další věc.

Je to ten zkurven.ej emisní zákon kvuli kterému všechny automobilky ted vše dělají proti smyslu rozumného uvažování. A všichni platí daně a emisní povolenky je to pěkně propojené a hádejte co se tím financuje.

V lese je tolik CO2 co vypouští rostliny a nikdo se nad tím nepozastavil. Je to přirozené.

Když to řeknu blbě. Kdyby jak v IRAKU zavedli jen BENZIN/LPG /CNG pro lidi a nafta je jen pro armádu a těžký průmysl bude pod vyšší kontrolou, tak tady bude mnohem lepší vzduch.
Ten bordel dělají taky kamiony a nákladáky bylo by to na delší diskuzi.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#29 Příspěvek od horan »

Nejvetsi paradox:
Vzpoura na automobilovem foru, protoze auta skodi. :roll:
Kluci jezdete na kolech. Kazdej musi zacit u sebe. Nic vam nebrani. Jen musite pro dreveny kolo do muzea. Ty moderni se delaji z ropy a skodi prirode. A vodu sebou nevozte. Jedine v hlinene nadobe, protoze petky jsou z ropy. A nebo se napit ze studanky v lese. A jezdit musite v bavlnenych trenkach, ale musite je usit vy. Protoze tovarny skodi prirode. Takze pekne koupit cernocha na pole a at nosi do komurky bavlnu. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#30 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Nevidim na mem pristupu nic divnyho.... Az zmeni pristup ti nahore tak proc ne,ale dokud brani novym technologiim jen aby sejkove meli penize na pozlaceny auta je taky docela nefer ne? Tady resite skodlivost aut a to co vypousteji fabriky do ovzdusi,vody atd je mnohem horsi jak zaslepenej egr ci vykuchanej filtr pevnejch castic

Kazdej snad vi,ze auta bude resit kazdej,pac je lidi porebujou a zaplati za to,jako kdyz zdrazi cigara tak si je kuraci stejne koupi. Kdyz zdrazi elektromobil tak je to vetsine u prdele

Se to tema trosku zvrtlo od puvodniho tematu :D
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#31 Příspěvek od knedlifek »

Horan máš jen částečně pravdu, ele ve směs stebou sohlasím. Ale musím mít připomínku. Paradoxně velkovýroba škodí mnohem méně než lokální malovýrobny, nebo domácí dělníci. Pouze zatěžuje více lokální prostředí. A dnešníekologie nemá s auty nic společného, koukněte se kolem na ty odpadky, jedy co pijeme, jíme, produkujeme. Jde o to že nikdo si neváží to co tady je a za pár let bude jinak. Ekologii v průmyslu neplatí průmysl, nebo nedejbože stát, ale jen mi - nikdo nepřijde o zisk!

Nedávno jsem viděl článek, že kluci z vysoké sestavili supersport (už si to přesně nepamatuju se spotřebou 2-3litry a výkon cca 200koní, proč to nikdo neumí?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#32 Příspěvek od Teddy »

Tak pojďme z oblasti fantazie zase na zem a hlavně k tématu.

Padla tu zmíňka o nějaké dirce v záslepce EGR, která oblbne ŘJ, aby nehlásila chybu. Má s tim někdo zkušenosti?
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#33 Příspěvek od Maslista »

u EURO IV jsem začal s 3mm dírkou v záslepce EGRu a postupně zvětšoval.. u 7mm už mně to přestalo bavit a EGR nechal nezaslepený.. on je podle mně problém v lambdě, která vyhodnotí špatnou směs výfukových plynů a nevím co přesně bude dávat za hodnoty když zalepeným EGRem přes tu dírku budu dodávat dostatek spalin aby to tu kontrolku nerozsvítilo.. u benzínu umí lambda nasekat spoustu problémů.. u dieselu nevím a obávám se, že pak včas neodhalí nějaký problém, který způsobí např. nějaké škody na motoru.. podobně se obávám i softwarové úpravy jednotky aby nehlásila chybu EGRu.. podle mne pak nebude hlásit žádnou chybu týkající se špatných emisí..
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#34 Příspěvek od Teddy »

Já se zase zastavim u snejka. Pamatuju si jen, že se pokoušel zaškrtnout nějakou možnost nevyužívat EGR. Pochopil jsem to tak, že jednotka by jej pak nechávala stále zavřenej a hodnoty by podle toho očekávala. Jen se mu to nedařilo uložit.
Tak třeba (rozhodně) už za ten rok zase pokročil a už ví jak na to.

Mě jen vrtá hlavou co se vlastně u mě s motorem děje. To, že jsem kouřil jak avie a po zaslepení EGR to přestalo mi neřeší problém. Jen ho to něčim překrylo.
Jiný auta maji EGR v provozu a taky nehulí.

Takže.... je muj EGR vadnej? Někde jsem tu četl něco o unavené pružině a že se pak otevírá samovolně i bez pokynu ŘJ. Tedy výměna za novej EGR? Nerad bych vyhodil peníze z okna.

Druhá otázka mě napadla v souvislosti se zaslepením a chybama jednotky. Jestli je tam nějaká ta pružina.... nedala by se tam dát silnější pružina, aby to míň a pozdějš otevíralo? Třeba by to zachovalo ten super zátah ve spodních otáčkách a ŘJ by nepoznala problém.

P.S.
Já v EGR zase takovou extrémní hrůzu nevidim. Rozhodně ne takovou, abych ho za každou cenu musel zaslepit. Prý když se používá kvalitní nafta, tak se to zase tolik nezanáší.
Raději bych měl na autě všechno, co tam dal výrobce. Jen kdyby to bylo 100% funkční.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od matiz »

Ono to ale je 100% funkcni... Dokud se do toho nezacnou delat upravy :D Pokud auto huli tak evidentne spatne spaluje, pricin muze byt milion. Od odborne upraveneho softu pres vstrik az po kompresi... To jestli egr jede nebo nejede taky jednotka pozna okamzite, protoze to meri mnohokrat za sekundu. Co je neprijemne, ze se to zanasi, to je jedinny problem, ale proti tomu je pomerne lehka pomoc, pokud se to co 60k procisti, nebude ten nanos nijak extremni. Zaslepenim egru podle meho zadne skody nastat nemuzou, ale prave proto aby se to nedelo, protoze i ty automobilky budou mit nejake pokyny ktere musi dodrzovat, tak je mnohe SW odstranovani uz opravdu slozite a rutiny pro kontrolu jsou velmi propracovane. Cim novejsi auto, soft, tim to bude horsi. Ne ze by na to zase nekdo neprisel, ono takovy dobre zaplaceny unik informaci udela sve :D Rozhodne nejde o jednoduchy zasah do managmentu rizeni motoru a ja bych si to na svem nenechal. A mimochodem, jak to z egrem je pozna ten kdo s tim dela za par minut vcetne napojeni a spusteni diagnostiky...
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Pazdi »

když přeskočím možnost zaslepit - tak vyčistit...EGR mám venku, vypadalo takto: http://www.imagehosting.cz/?v=img1211.jpg http://www.imagehosting.cz/?v=img1213.jpg
vytáhnul jsem ho, protože mi svítí kontrolka zvýšených emisí a dle infa mentuliho to je zanesený egr, případně klapka před...nepříjde mi tak hrozný:) ale když už je venku, tak ho vyčistím do novoty:) četl jsem o čističi karburátorů - nebo lepší nápad?

Jak vůbec funguje? Je ten "pístek" pohyblivý? Dá se nějak odzkoušet?;-)


dále mě napadá, čím vyčistit koncovku výfuku, abych zjistil, jestli to bude dál kouřit - nepoznávám tedy v zrcátku, že by to čadilo, ale koncovky nejsou hezké (dpf je od předchozího majitele pryč...ale známý má v trojce dpf off, zaslepený egr a koncovky krásně čisté)

e60 535d
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#37 Příspěvek od horan »

Karbon...... krasne rozpousti brzdovka,ale je pomala. Chce to v ni ten egr utopit tak na dva dny (mozna staci min, ja na to nespechal a kdyz tomu pomuzes nejakym kartackem.....). Ale pak je jak z krabicky.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Pazdi »

tak vyčištěno - čističem na brzdy to byl porod...nebo jsem možná takové nemehlo, ale prostě nastříkal jsem, začal jsem drhnout kartáčkem, dřívkem od Míšy (měl jsem ho snad po 10 letech :-D) , hadříkem...no podařilo se, "zatavené" kousky jsou pryč...je pravda, že nejhorší bylo sundat a nandat ho na auto - blbé kolénko od EGR chladiče...

nicméně...auto nehlásí chybu emisí, nejdříve jsem se strašlivě lekl - jelo to divně, hučelo, nejelo - projel jsem to 10-15km (bylo už pozdě, dál se mi nechtělo) a konečně to bylo lepší, zvuk se uklidnil a konečně "zmizel" problém se "zaseknutím" výkonu při přidání plynu - poslední dobou se mi stávalo, že jsem šlápl na plyn, otáčkoměr nic, nic nic...a najednou bum poskočil nahoru a přidal po nějaké chvilce...teď už to jde hezky za plynem...

e: tak předčasná radost - po pár km se emise rozsvítili znovu...tak mě čeká asi znovu rozebrání a "fyzické odzkoušení" funkčnosti
Kalimerooo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 23.04.2014 00:00

#39 Příspěvek od Kalimerooo »

Teddy píše:Já se zase zastavim u snejka. Pamatuju si jen, že se pokoušel zaškrtnout nějakou možnost nevyužívat EGR. Pochopil jsem to tak, že jednotka by jej pak nechávala stále zavřenej a hodnoty by podle toho očekávala. Jen se mu to nedařilo uložit.
Tak třeba (rozhodně) už za ten rok zase pokročil a už ví jak na to.

Mě jen vrtá hlavou co se vlastně u mě s motorem děje. To, že jsem kouřil jak avie a po zaslepení EGR to přestalo mi neřeší problém. Jen ho to něčim překrylo.
Jiný auta maji EGR v provozu a taky nehulí.

Takže.... je muj EGR vadnej? Někde jsem tu četl něco o unavené pružině a že se pak otevírá samovolně i bez pokynu ŘJ. Tedy výměna za novej EGR? Nerad bych vyhodil peníze z okna.

Druhá otázka mě napadla v souvislosti se zaslepením a chybama jednotky. Jestli je tam nějaká ta pružina.... nedala by se tam dát silnější pružina, aby to míň a pozdějš otevíralo? Třeba by to zachovalo ten super zátah ve spodních otáčkách a ŘJ by nepoznala problém.

P.S.
Já v EGR zase takovou extrémní hrůzu nevidim. Rozhodně ne takovou, abych ho za každou cenu musel zaslepit. Prý když se používá kvalitní nafta, tak se to zase tolik nezanáší.
Raději bych měl na autě všechno, co tam dal výrobce. Jen kdyby to bylo 100% funkční.
To že auto kouří může způsobovat opravdu hodně příčin, ale já bych koknul na intercoler zda není od oleje, protože když bude ucpanej tak se potom špatně chladí vzduch a auto kouří.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#40 Příspěvek od Teddy »

mam dojem, že se do něj snejk kouknul, když mi dělal svody, klapky atd. atd. Ještě to prověřím. Dík za radu.

Jinak když už sem píšu, tak zatim najeto dalších asi 1800km a všechno v poho.
Odpovědět