Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Černý dým

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
boc1i
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pon 06.05.2013 00:00

#1 Příspěvek od boc1i »

Čau, potřeboval bych radu, po výměně podavacího čerpadla u e39 530d 142kW a ujetí cca 20km auto začalo dýmit, když na to začnu šlapat a už tolik netahne, ani zvuk není takový jaký by měl být. Neměl někdo takovou zkušenost? Díky
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#2 Příspěvek od DaweTDS »

boc1i píše:Čau, potřeboval bych radu, po výměně podavacího čerpadla u e39 530d 142kW a ujetí cca 20km auto začalo dýmit, když na to začnu šlapat a už tolik netahne, ani zvuk není takový jaký by měl být. Neměl někdo takovou zkušenost? Díky
A proč se čerpadlo měnilo? zkus ho dát zpět a uvidíš co to bude dělat.. a nebo diagnostika a zkouknout live data.
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva

#3 Příspěvek od tupaccz »

A máš ten dým opravdu černý nebo tmavě modrý??
jarda1976
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: sob 27.04.2013 00:00
Bydliště: J.Č

#4 Příspěvek od jarda1976 »

mysím že to nebude mít s tím čerpadlem spojitost,nafty tam de dost.podle mně spíš problém okolo podtlaků(ovladání turba).nebo netěsnost ve vedení stlačeného vzduhu za turbem. inpa napoví. Podavací čerpadlo má vždy jen jednu závadu,a to, snížení tlaku potažmo snížení množství dodávaného paliva,to má za následek cukání při vyšších otáčkách motoru a světlý kouř z vyfuku.zkusil bych tu diagnostiku...
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od shadou »

černý hulán je špatné spalování zapříčiněné velkou bohatostí . Příčin je moc a řešení ještě víc. Namátkou - tečou vstřiky(neudrží tlak a kapou do válce, dávkujou moc,nerozprašujou,...), nejde váha vzduchu, Turbo nejde tak jak má, prasklé/netěsné vedení vzduchu, .....
jestli máš fungující egr, máš ještě uměle zvýšenou bohatost na spálení sazí. Čidlo nahlásí špatné složení a motor dostane změněnou dávku paliva.
mě zakuřovalo auto při plném sešlápnutí, po odpojení egru už žádný čoudík z vejfuku nejde. Takhle na dálku ti nikdo dobrou radu nedá .

Jen spekulace. Píšeš o prohození podávacího čerpadla. Pokud je to to pod podlahou a měl si málo tlaku na filtru a čerpadlo jinak fungovalo, Hledej problém na vstřikách.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#6 Příspěvek od knedlifek »

Pokud je černý (je smrdět po naftě) málo vzduchu, tedy může být váha, turbo se neotevírá.... pokud je namodralý tak žere motor olej (skrz turbo písty... bílý je zas spálená nafta při nízkých teplotách, tedy spíše při startování v zimě bez svíček...
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#7 Příspěvek od knedlifek »

Jinak tlakování turba, váhy se dá poměrně dobře diagnostikovat, tak hybaj na diag kdo tgomu rozumí a né k žádnému šmoulovi, umělec ti řekne kde je problém i kdyby to mělo být čerpadle, že tam sříká nafty jak do tatry (příklad).
Odpovědět