Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Co s topením v E34 ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#1 Příspěvek od pawfka »

Dobrý den všem ,
Řeším už delší dobu problém s topením. Nejdříve nefoukal ventilátor který po výměně kabinového filtru již sice fouká, ale přijde mi že málo ,ve srovnání třeba s E30 .
Pak je tu ještě jedna věc - připadá mi že se motor dlouho zahřívá na provozní teplotu. Když už se zahřeje ,tak po otočení kolečka topení teplota rapidně padá a již se nevrací do původní hodnoty před otevřením .
Navíc ještě teplota klesá při jízdě z kopce .

Neřešil někdo podobný problém , kdo by mi mohl poradit ?

Napadl mě termostat,ale jak to pak souvisí s tím topením ?

Děkuji mnohokrát za jakoukoli radu a přeji pěkný den .

Pavel.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Termostat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#3 Příspěvek od mi00wa »

určitě Termostat.
a stím ventilátorem možná asi promazat ložiska.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#4 Příspěvek od Ji-rka »

Termostat kup originál.Vyjde na litr a máš klid.Druhovýroba je tragédie.
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#5 Příspěvek od pawfka »

Díky moc, zkusím ten termostat,také mě to napadlo jako první.. Ale proč nepadá teplota při vyplém topení ?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

Topení dokáže dost ochladit vodu
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#7 Příspěvek od pawfka »

Díky za rady. Zkusím termostat vyměnit a uvidíme. Jen ještě nechápu k čemu je v okruhu topení přídavné čerpadlo ?
Přece to funguje i bez toho ne . .
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

Čerpadýlko honí líp vodu když jede motor ve volnoběhu
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#9 Příspěvek od HUFU »

Co se týká síly foukání, u mě to přestávalo foukat z důvodu zanesených ložisek v motorku ventilátoru. Jednoho dne se z topení vyvalil dým a bylo hotovo. Motorek se asi zablokoval a spálilo se vynutí. Komutátor byl ale stejně už skoro prodřený až na hřídel, takže výměna byla nevyhnutelná. Ještě možná mám někde fotky :-D

Sehnal jsem před dvěma roky použitý v dobrém stavu za cca 2000 Kč na Ebay a výměna je celkem OK, práce cca na 2 hodiny.
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#10 Příspěvek od pawfka »

Díky moc, vyměnil jsem termostat - ručička teploměru drží po celou dobu ve středové poloze + k tomu ještě výměna viscospojky ventilátoru chladiče.
S tím foukáním je to horší . Kabinový filtr vyměněn ale žádná sláva. .
K motorku topení je přístup z motorové části předpokládám ? ?
Díky. . . :wink:
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#11 Příspěvek od HUFU »

Jj z motorove casti. Na delici stene motoroveho prostoru, za motorem, je takovy dekl. Ten se odsroubuje a vynda.

Za deklem je takovy plastovy kryt motoru co tusim neni ani prisroubovany.

Hned za nim je motorek, upevneny plechovou sponou, kterou je potreba vyhaknout sroubovakem. Chce to grif.

Potom jen vyresit problem jezka v kleci a motor je venku :-D

Vyndat to jde dobre, ale zpetna montaz mi uz trochu casu zabrala.
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#12 Příspěvek od pawfka »

Díky, no a bylo to tím ? Fouká lépe ?
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#13 Příspěvek od HUFU »

U mě výměna motorku pomohla. Fouká to velice dobře. Kdybych ho nenechal shořet, mohlo stačit jen promazat ložiska.
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#14 Příspěvek od ARMAN »

Bacha na ty zanesene a unavene motorky topeni a na bordel a listi co se kolem topeni a filtru casem nahromadi, na americkem bimmerforumu je to jeden z nejcastejsich duvodu zhorelych e34 maji tam na toto tema nekolik topiku kdysi sem je sem myslim daval, hned za tim je chyceni pojistkovych skrinek pod kapotou nebo zadni sedackou bud od toho ze se sekl prave ventilator topeni nebo je neco s mrazovacem skla, u techto dvou veci doporucujou davat pojistky s nizsim odporem
Odpovědět