Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna vysokotlakého čerpadla E39 525/530D

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#21 Příspěvek od ardo »

Zvládneš sám, stačí šest lahviček a hadičky :wink:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#22 Příspěvek od Misanek »

Ardo, a popíšeš nám teda ten postup na demontáž cr čerpadla bez přípravků aby se nevysypaly rozvody?

Jinak až už tu bylo zmíněno, tak m51 se vůbec nedá srovnávat s m57. čerpadlo v m51 funguje úplně jinak než v m57. A kámoš měl na čerpadle asi v špatnou El. hlavici když mu to tds za tepla nechtělo chytat když podle servisu pístek dával tlak jaký měl.

Test přepadů je na místě, Rejchy. Furt že to vyjde líp a levněji než tahat ven čerpadlo. A ještě mrkni na ten regulátor tlaku, popřípadě bych zkusil vyměnit první ten. Aspoň budeš na 100% vědět, jestli je opravdu chyba v čerpadle nebo ne...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#23 Příspěvek od Misanek »

Cert píše:se trochu přiseru...jak se projevuje ten odjetej vysokotlak?

dnes po cca hodinovém schladnutí teplého motoru, při startu točil o pár otáček dýl a po naskočení hned zdechl. Žádná hláška, opětovný start už ok a jelo se. Po 2km zastávka na pumpě a pak už točil sakra dlouho, ale nakonec naskočil a jede to normálně. Jak kdyby padala nafta :roll:

Ty Ivošu, ještě mě napadla jedna věc - měnil jsi ty osobně už někdy čidlo vačky nebo ne? Teď jsem si uvědomil totiž ještě jednu věc - signál z čidla vačky potřebuje dde hlavně ke startu motoru. A vada tohoto čidla se často projevuje tak, že po jeho ohřátí začne být nefunkční. Takže pokud ti to tohle dělá, tak bych jej při projevu této chyby zkusil vytáhnout, pořádně jen nechal ochladit třeba ve studené vodě, prsknul jej nazpátek a zase zkusil startovat. Jeho demontáž je naprosto jednoduchá, tak by to za tuhle zkoušku mohlo stát :wink: vyloučil bys kdyžtak aspoň další potencionálně vadný díl
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#24 Příspěvek od ardo »

Odsroubovat krytku matky čerpadla, ze zadní strany povolit 3matky, odpojit vedení do čerpadla. Povolit matku co drží čerpadlo v rozvodech. Vhodným orechem z goly čerpadlo opatrně vyklepnout a je venku... Nic nikam nespadne, motorem jde klidně bez problémů potom otáčet ;-)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#25 Příspěvek od Misanek »

Super, moc díky. Pokud teda řetězové kolo čerpadla nadále v pohodě drží v rozvodech, tak je to naprostá pohoda :wink:
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz

#26 Příspěvek od Cert »

Vidíš, to čidlo je další dobrej tip :idea: diky chlapče
každopádně zítra před hákem zkusím zkontrolovat, jestli od někud nesákne nafta a vyčtu paměti závad. Mmch, tobě to z toho regulátoru viditelně chcalo nebo jak jsi na to přišel? A čím jsi to přetěsnil?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#27 Příspěvek od Misanek »

Podle mě tam únik nafty nebude kámo. Středotlaká pumpa tam tlačí docela dost nafty při poměrně vysokém průtoku,a kdyby jsi tam měl mít únik ve stylu "padá mi nafta" tak by ti z toho auta ta nafta podle mě chcala proudem. Víš co, tady to nefunguje jako u m51 nebo m21. Otázka je, jaký máš tlak před čerpadlem - měl bys tam mít necelé 4 bary. Na to taky mrkni v live datech. Jinak dělá ti to i když máš třeba plnou nádrž? Jde mi o to, že kdybys měl málo nafty a trvá ještě k tomu podávačku v nádrži k.o. tak by to mohlo taky dělat tohle, ale to bys podle mých vlastních zkušeností spíš vůbec nenastartoval...

Co se regulátoru týče, tak nafta mi sice trochu slzela nicméně u mě se to projevilo v podstatě z ničeho nic - chvilku tomu předcházely o trošku delší starty, což jsem spíš přisuzoval svojí paranoii :D nicméně pak to těsnění u regulátoru povolilo úplně a už jsem vůbec nenastartoval. Nafta z motoru nechcala, protože šla okolo netěsnícího regulátoru rovnou do přepadu, ale ne ven. A přišel jsem na to tak nějak dedukcí no. první jsem udělal test přepadů, jenomže z přepadů nešla ani kapka nafty. Tudíž jsem usoudil, že bude problém s dodávkou paliva. Středotlak tlačil (pumpu už jsem měnil), nicméně tlak byl nějakých asi 3,5baru. Byl nižší z toho důvodu, že nafta chcala skrze špatně těsnící regulátor co přepadu. Takže už byly jedině dvě možnosti - buďto vadný regulátor tlaku nebo ta horší varianta, čerpadlo. Už chtěl objednávat regulátor, ale pak mě naštěstí ještě napadlo zkontrolovat těsnění a to bylo v prdeli. Po výměně vše ok. Těsnění seženeš v Bosch servisu úplně v klidu.

Jinak mrkni sem, já to tady popisoval i včetně fotek :wink:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30
U tebe to fakt ale hádám i na to čidlo
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz

#28 Příspěvek od Cert »

ahoj, tak nějaké info...v první řadě píši, že jsem diagnostikoval, až bylo auto studené- za tepla nebyl čas :( , tak jestli to nebylo k hovnu..

v paměti závad byly dvě chyby- vždy ohledně tlaku. Kdyby to haluzilo čidlo vačky, nebylo by taky v paměti zaznamenáno? Auto má plnou nádrž, ráno jsem projel asi 15km, teplota provozní a pak startovalo OK, i po delším stání.

Hodnoty před startem:

pre-supply pressure 3.82bar

po startu:

pre-supply pressure 3.88bar
rail pressure actual 348 bar (a mírně kolísal)
rail pressure specified 348,5 bar

Když se mi to stalo (dlouho točilo při startu), bylo v nádrži cca 15litrů. Minulý rok jsem měnil obě čerpadla- podávačka VDO, středotlak Bosch. Od té doby jsem párkrát kolem 15litrů v nádrži měl a bez problému (Hladové oko však nepěstuji). Troufám si vyloučit tu podávačku, ale kdo ví, jestli se zase nerozpadlo sítko a neposlalo ji do kopru :(
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#29 Příspěvek od Misanek »

Hele, takže k tlakům live dat - ty jsou naprosto v normě. Co starotvací tlak? Taky actual rail pressure stejný jako specified? Měl by byýt tuším okolo 250 Barů.

Dále, podstatná věc - ty dvě chyby ohledně tlaku byly co? Co bylo přesně v logu a byly stejné? Měl by jsi tam mít zapsané aktuální otáčky při zapsání chyby a hodnoty tlaku a teploty chladiva.

čidlo vačky - hele, se zapsanou chybou si nejsem úplně až tak jistý, chybí mi zatím vlastní zkušenost. Nicméně dle mého to neni úplně pravidlem, jelikož čidlo signál dávat může, ale nemusí být správný. Ale jak řikam - nevim, tady vařím z vody. Nicméně "chladící" test je otázka dvou minut, tak proto jsem ho doporučil před taháním cr čerpadla ven :)

Na podávačku v nádrži mrknout doporučuji - taky jsem ji měl nedávno měněnou, sítko jsem tehdy čistil a teď jsem ji musel vyškubnout ven znovu, protože sýto jsem měl totálně zabetonované...
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz

#30 Příspěvek od Cert »

ten startovací tlak nevím- nemám log z diagnostiky, pouze fotku v mobilu, protože to napichuju tímto-http://www.obd2be.com/vchecker-v401-for-bmw-p-663.html prosím nesmějte se mi :D mmch, kde se kupuje ten tvůj prográmek- velice sofistikované výstupy to dělá

ty chyby tlaku byly v podstatě stejné- jedna pre-supply rail pressure monitoring a druhá ...senzor[/i] ale hodnoty to žádné neukáže

chladící test čidla vačky jsem chtěl provést, ale protože se problém se startem už neobjevil (možná málo zahřáte- nevím), nic bych nezjistil

začínám sázet na tu podávačku- sítko, nicméně musím odjet na dovolenou, tzv. na hrdinu- nebyl čas se v tom rýpat, takže budu doufat a udržovat dostatečnou hladinku v nádrži
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

#31 Příspěvek od Jindriseek1 »

Tak jak tady někdo napsal už- první je na řadě čidlo vačky-teplý to nestartuje,-vlastní zkušenost. čidlo je nahoře na motoru pod plast. deklem, chycený jedním torxem, odděláš to i v bílým kvádru za minutu,
jak to nepůjde natočit, čidlo ven, zchladit (třeba jen v ruce, tak jsem to dělal já) a šup zpátky a startuješ. Stará věc..
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od shadou »

postup
Jak demontovat VT čerpadlo e39 M57

http://www.5er.cz/forum/viewthread.php?thread_id=42

postup je za pomoci přípravku, kdo do toho jde bez něj povolí rozvod a klepne kladivem. Ale to jsem dělat nechtěl a přípravek si koupil. Mohu i zapůjčit(Kolín)
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Odpovědět