Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 Vačky u motoru m50 a m52 rada.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Koldus »

Zdravim. Mam dotaz jak jsou na tom vacky u vsech motoru r6 jsou stejne? Daji se prohazovat nebo je nejaka ostrejsi?

Viděl jsem na netu že se prodavají, ale je to za raketu.

Jedná se o motor s Vanosem.

Budu rad za vsechny rady. Nebo kde to najdu.
Díky
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od FiliposII »

Vačky jsou samozřejmě rozdílné.

např.
M50 - bezVANOS má, pokud si dobře pamatuji, ostřejší vačku než M50 VANOS.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Sací vačka z bezVANOS motoru na VANOS nepoužitelná je, pokud VANOS zachovat chceš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ostřejší sací vačku má myslím M54B30, která by se použít dala.
Ale v konečným výsledku, je ten rozdíl tak minimální, že se moc nezmění ani reakce na plyn natož nějaký výkon atd. ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dobrý tip.
Netuším, zda je mechanicky zaměnitelná sací vačka z M54.

Sací ventil je déle otevřený, 240° (M52 a M50TU jen 228°) a má větší zdvih 9,7 mm (M52 a M50TU pouze 9,0 mm).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#6 Příspěvek od onlybimmers »

..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Celkově, pokud chceš, aby jsi vačkama něco získal, je potřeba to trochu doladit ;) Já mám vačku která funguje až od 5500ot :D Tak jen to nepřehnat :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je i výfuková z M54 (doubleVANOS) použitelná na M52 singleVANOS? Půjde na ni našroubovat řetězové kolo z M52 a nebo bude třeba něco bastlit?
Podle obrázků v ETK je výfuková vačka M54 se třemi šrouby na řetězové kolo, kdežto M52 singleVANOS má šrouby čtyři.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Koldus »

Vanos chci zachovat.
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#10 Příspěvek od Dabler »

m50b25tu atmo 400ps... a ted tu o cervene karkulce
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Koldus »

ale už podle chování motoru to má jiný vačky.. Ale žadný turbo nic. A když se nezdá toto.

Taky to neni na každý den motor. Pro představu podivej se na japonce... držej. jsou na každej den a na 2,0 motoru neni problém mít 250 koníku... a je to atmo.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hele sorry, ale to trošku velký krmení nemyslíš? ukaž nám nějakej odkaz, kde to někdo odbrzdil nebo jak to jede :)

To by ta m50 pak měla 140koní z litru ... když postavíš S50B32 a máš na ni zhruba milion, tak se dostáváš někde okolo 420ps MAX! což je 131koní z litru atmosferou :)

250ps z 2.0 není až tak nereálný, u S14B20 je to celkem častej parametr, ale 350-400ps u m50b25 fakt ne !! :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Maysner »

saci vacka na M52B28 je jina jak vacky na ostatnich M50/M52 motorech. Asi je o neco ostrejsi. A podle vsecho byla pouzita i v nekterych M52B25 v E36 compact v poslednich letech vyroby
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Všechny M50TU a M52 mají sací vačku 228°, pouze M52B28 ji má o 2,5° (na klikovce o 5°, vačka má poloviční otáčky) natočenou proti směru, tzn. otvírá později a dochází k menšímu překryvu sacích a výfukových ventilů. To má za následek lepší průběh kroutícího momentu ale daň za to je nižší maximum výkonu.
Toto lze provést v každé M50B25TU/M52B25, stačí při nastavování rozvodů před utažením řetězového kola sací vačky tuto o 2,5° pootočit proti směru točení.
A nebo naopak, pokud chci u M52B28 oželet pružnost "dole" a přidat PS "nahoře", stačí vačku natočit po směru točení.

Toto vlastně dělá VANOS. V nízkých otáčkách jsou ventily takřka bez překryvu, výfukový se víceméně stihne zavřít dříve, než se sací otevře. Ve vyšších otáčkách VANOS natočí sací vačku po směru, tedy sací ventil se otevře dříve než se výfukový plně uzavře. Tlakovými rázovými vlnami dochází lepšímu plnění motoru.

Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Koldus »

Zajimavé. Se určitě hodí. Díky
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#16 Příspěvek od _stalker_ »

Dají se také použít nějaké ostřejší vačky na motor M50B25i bez vanos například z toho M54B30 ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nedají. VANOS a bezVANOS vačky nejsou jednoduše záměnné.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět