Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
F10,11....528i, 530i, 535i...
F10,11....528i, 530i, 535i...
Zdravím všechny...
jaká bude nejlepší volba z těchto tří motorizací...předem děkuji za zkušenosti, názory či rady...
jaká bude nejlepší volba z těchto tří motorizací...předem děkuji za zkušenosti, názory či rady...
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
535i s malým nájezdem, Fka končí někde při 200tkm začínají velké závady, proto kupovat málo jeté a pak rychle prodat.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
imho jedině atmo (N/A) 530i - tedy aspoň se domnívám že 530i f10/11 = N53B30
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
- N53 nemá výkon do F10, musí se zbytečně točit
- navíc nevidím důvod živit užranou nevýkonou atmosféru když můžeš 3,5i žere míň a poruchová je naprosto stejně (N55 je defakto komplet N53 s twinturbem který se nesere) řeší se jen vstřikování, NOx senzory, občas se špony v motoru
a vybavená N53 stejně ani nepůjde sehnat.
do F10,F11 určitě plně vybavenej podvozek, tzn adaptive drive s EDC a DD, aktivní řízení, aktivní zadní nápravu, to dělá to Fko alespon trochu použivatelným.
- navíc nevidím důvod živit užranou nevýkonou atmosféru když můžeš 3,5i žere míň a poruchová je naprosto stejně (N55 je defakto komplet N53 s twinturbem který se nesere) řeší se jen vstřikování, NOx senzory, občas se špony v motoru

a vybavená N53 stejně ani nepůjde sehnat.
do F10,F11 určitě plně vybavenej podvozek, tzn adaptive drive s EDC a DD, aktivní řízení, aktivní zadní nápravu, to dělá to Fko alespon trochu použivatelným.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
ale má kurwítko (dyž ne techniky, tak charakteru) 
EDIT: dyž po benzínu chcu výkon, musím ho roztočit.... (nebavíme se o V8 5,7 Hemi apod....)

EDIT: dyž po benzínu chcu výkon, musím ho roztočit.... (nebavíme se o V8 5,7 Hemi apod....)
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
a ted otázka na tělo?
jel jsi někdy s nějakou N55?
právě že to turbo tlačí poměrně malej tlak, si všimni že proti N53 to zas tak moooc silný není, ale charakteristika motoru zustala, je krásně točivej. kdyby to neodfukovalo tak nepoznám že to má nějaký turbo.
jel jsi někdy s nějakou N55?
právě že to turbo tlačí poměrně malej tlak, si všimni že proti N53 to zas tak moooc silný není, ale charakteristika motoru zustala, je krásně točivej. kdyby to neodfukovalo tak nepoznám že to má nějaký turbo.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
jel a ne jednou
ale táhne odspoda (skoro jak dýzl), což je imho (s benzínem vyloženě) špatně
ale táhne odspoda (skoro jak dýzl), což je imho (s benzínem vyloženě) špatně
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
každej silnej motor táhne odspoda, když motor netáhne od spoda tak to znamená že je slabej,
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
šak píšu, že se nebavíme o Hemi
R6 3-litr NENÍ v tomto smyslu (dostatečně) silný motor
na vysvětlenou, co jsem myslel:

R6 3-litr NENÍ v tomto smyslu (dostatečně) silný motor
na vysvětlenou, co jsem myslel:

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
já ale nepsal o V8 45i, ale o (obyčejné) R6 30i (35i) ....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
V tuhle chvíli jezdím e61 530iA (N52B30 - 190 Kw) Nepřijde mi, že by auto nemělo výkon.
Předtím jsem jezdil e39 525i manual (M54B25 - 141 kw) a tam se dalo jet za hodně rozumně, ale oproti současný e61 to prostě nejelo.
Další auto asi bude F11 a co tak koukám, tak N53 je téměř nesehnatelný, 535i si říkám, že bude žrát ještě více než moje současné, což bych už popravdě moc nechtěl při mém nájezdu. Takže asi po 10 letech s 6válci je opustím a přemýšlím nad 528i N20B20, ale netuším spolehlivost.
Předtím jsem jezdil e39 525i manual (M54B25 - 141 kw) a tam se dalo jet za hodně rozumně, ale oproti současný e61 to prostě nejelo.
Další auto asi bude F11 a co tak koukám, tak N53 je téměř nesehnatelný, 535i si říkám, že bude žrát ještě více než moje současné, což bych už popravdě moc nechtěl při mém nájezdu. Takže asi po 10 letech s 6válci je opustím a přemýšlím nad 528i N20B20, ale netuším spolehlivost.
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Mel sem souseda s E60 525ix LCI a pak si koupil F10 535ix.
Vzdy to mel novy, oboje automaty.
Bavil sem se s nim o spotrebe, Fko mu zralo min.
Vzdy to mel novy, oboje automaty.
Bavil sem se s nim o spotrebe, Fko mu zralo min.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
však ty turba žerou mnohem míň.
navíc když už seroucí se Fko, tak rovnou s turbem, to turbo zvyšuje výkon, snižuje spotřebu a zachovává celkem charakteristiku motoru. není to žádnej diesel kterej zabere a umře, ale plynule táhnoucí motor.
navíc když už seroucí se Fko, tak rovnou s turbem, to turbo zvyšuje výkon, snižuje spotřebu a zachovává celkem charakteristiku motoru. není to žádnej diesel kterej zabere a umře, ale plynule táhnoucí motor.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Zajímavé, ztráta výkonu po těch letech nějakých 12kW a nárůst krouťáku o 35Nm ? Ale tak u servismana se dá očekávat, že bude mít motor v top stavu

Jinak není naopak ztrátový výkon skoro 60kW nějak hodně? doteď sem žil v domění že si automat vezme nějakých 15% ? Kdyžtak mě uveďte do reality, jestli se pletu.
Mimochodem, kde sis to nechával dělat?
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
já na motor nechytnul co sedmu mám, vlastně jen měním olej, v motoru se asi nikdy ani nebylo, vše vypadá původní.
ztráta je tam nějaká i kvuli LPG, už nevím který výkon byl na LPG a který na benzín, ale rozdíl byl malý.
je to měřený v HLpropanu v ostravě s kterýma spolupracuju, ladili jsme i nějaká LPG auta na brzdě.
ztráty nejsou jenom na automatu, ale na veškeré rotační hmotě, na kardanu, na diferáku je celkem ztráta atd.
ztráta je tam nějaká i kvuli LPG, už nevím který výkon byl na LPG a který na benzín, ale rozdíl byl malý.
je to měřený v HLpropanu v ostravě s kterýma spolupracuju, ladili jsme i nějaká LPG auta na brzdě.
ztráty nejsou jenom na automatu, ale na veškeré rotační hmotě, na kardanu, na diferáku je celkem ztráta atd.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Budu muset najít někoho v Praze, protože potom co sem viděl tu tvojí křivku by mě celkem zajímalo jak je na tom moje 45i.
Ten min. rozdíl výkonu na LPG je pro mě taky dost zarážející (pozitivně)
Ten min. rozdíl výkonu na LPG je pro mě taky dost zarážející (pozitivně)

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
jak najdu chvilku tak vyhrabu grafy 750i co jsmě měřili.
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
V žádném případě nemám pocit že by 535d byl motor ..že by zabral a umřel..ty bys to měl někdy projetJaraX píše:však ty turba žerou mnohem míň.
navíc když už seroucí se Fko, tak rovnou s turbem, to turbo zvyšuje výkon, snižuje spotřebu a zachovává celkem charakteristiku motoru. není to žádnej diesel kterej zabere a umře, ale plynule táhnoucí motor.


