Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

F10,11....528i, 530i, 535i...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#21 Příspěvek od JaraX »

já samozřejmě naftama bežně jezdím, zaprvé chodím na veškeré testování BMW + sem tam nějaká akce v DE, takže mám projeté prakticky všechny nové modely ve skoro všech motorizacích. a naft pár servisuju, ale jen málo asi 20k, abych nezapoměl jakej je to shit, většinou jsou to fajn lidi co maj dobrej přistup jen špatny auto, a málo kdo z nich chce jako další auto zase naftu.
a v jakym rozsahu ti to tahne? 1500-3500? tzn v rozsahu 2000 otáček?
uvědom si že 3,5i táhne v rozsahu 1500-7000 rpm!! srovnávat rozsah otáček u nafty a benzínu může uplnej trouba. proč myslíš že přišly osmikvalty které třeba 2litrovou naftu posunuli někam uplně jinam než byla. nafta potřebuje moc kvaltů.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#22 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Nejsem sice odborník, ale řekl bych, že důležitější u osobního auta je krouťák, než otáčky.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#23 Příspěvek od JaraX »

jde o to na co, když se např podíváš na sprint naftovýho vs +- stejně silnýho benzínu tak vyhraje benzín, jelikož má větší rozsah otáček.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#24 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Když píšu osobního auta, tak mám na mysli auto do běžnýho silničního provozu.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#25 Příspěvek od JaraX »

tak otázka co ti v provozu víc vyhovuje, jeslti když předjíždíš tak nafta co 3x podřadí a nebo V8 která zatáhne a neřadí
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#26 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Právě ta nafta, díky plochýmu průběhu krouťáku, nemusí tolik řadit, jako benzín. A pokud chci objektivně porovnávat, tak R6 benzín a R6 naftu, nebo V8 benzín a V8 naftu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#27 Příspěvek od Jirke »

JaraX píše:já samozřejmě naftama bežně jezdím, zaprvé chodím na veškeré testování BMW + sem tam nějaká akce v DE, takže mám projeté prakticky všechny nové modely ve skoro všech motorizacích. a naft pár servisuju, ale jen málo asi 20k, abych nezapoměl jakej je to shit, většinou jsou to fajn lidi co maj dobrej přistup jen špatny auto, a málo kdo z nich chce jako další auto zase naftu.
a v jakym rozsahu ti to tahne? 1500-3500? tzn v rozsahu 2000 otáček?
uvědom si že 3,5i táhne v rozsahu 1500-7000 rpm!! srovnávat rozsah otáček u nafty a benzínu může uplnej trouba. proč myslíš že přišly osmikvalty které třeba 2litrovou naftu posunuli někam uplně jinam než byla. nafta potřebuje moc kvaltů.
Jedna věc je teda rozsah otáček, kde je max tocivej moment... druha věc je, jestli ridic pozna, ze třeba mezi 3500 a 4500 ten tocivej moment uz takovej není, ale auto porad tahne.
Chci rict, ze pocitove 3.0d v mym aute, i když je to slaba verze 145kW tahne plynule az do 4500 a na rozdil od ctyrvalcu neumira.
Ale uz jsem si kolikrat rikal, ze pro muj styl jizdy bude benzin lepsi... jen vim, ze bych jezdil ne za 9 ale za 12.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#28 Příspěvek od Sweden »

Pořád to stejný měření pindouru dokola, kluci už je to sakramentsky ohrana pisnicka, 50% témat se zvrhne do pre benzin vs. nafta
Naposledy upravil(a) Sweden dne ned 08.01.2017 21:18, celkem upraveno 2 x.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#29 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Tady je to teď spíš o tom, že se Jarda chystá přepisovat pravidla fyziky
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#30 Příspěvek od JaraX »

Sweden píše:Pořád to stejný měření pindouru dokola, kluci už je to sakramentsky ohrana pisnicka, 50% temet se zvrhne do pre benzin vs. nafta
jj todle téma bylo čistě o benzínech, najednou jsem přišli chytráci s naftama který jediným benzínem kterým jeli tak je litrová Fabie a ted tady budou poučovat.
běžte si řešit svoje DPF
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#31 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

JaraX píše:...najednou jsem přišli chytráci s naftama...
Poprvé se tady vyskytlo slovo diesel 06.01.2017 05:49 ve tvém příspěvku
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#32 Příspěvek od JaraX »

tím se na vás jako volá jo? :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#33 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Je to tak trochu spouštěcí mechanismus
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#34 Příspěvek od honzabiker1 »

Vsichni priznivci diesloveho "kroutaku", prectete si tohle:

http://www.autoforum.cz/technika/vykon- ... predevsim/


Je tam krasne shrnuto, proc je to nesmysl se ohanet tocivym momentem..
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#35 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Zřejmě jsi ten článek špatně četl. A zákony fyziky nepochopil. Ale ptej se, rád ti odpovím.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#36 Příspěvek od zzeli »

Je uplne jedno, cim se kdo ohani. Muzes si vybrat jednu velicinu nebo druhou. Dulezite je znat jeji prubeh v zavislosti na otackach. Naftove motory maji v drtive vetsine pripadu turbo a toto plati uz dlouhou dobu oproti benzinovym motorum. Turbo motory maji oproti atmosferickemu prevahu v nizsich a strednich otackach. Tento jev se z nejakeho duvodu zacal oznacovat (asi nejaky progresivni marketak), ze ma motor "velky kroutak". Coz ma a jeste je tam efekt velkeho narustu krouticiho momentu a jeste je to v bezne pouzivanych otackach motoru. Proto to na cloveka pusobi, ze ty naftaky jedou jako krava. Zaprisahly ridic naftaku proto bude vzdy radeji ridit naftak, protoze je na takovy projev auta zvykly. Benzinovy atmosfericky motor obdobneho maximalniho vykonu ale muze dosahovat stejne dynamiky jako ten naftovy motor. Ale musi se takovy motor pouzivat ve vyssich otackach, kde i pres nizsi kroutici moment, avsak vynasobeny vyssimi otackami, bude vykon motoru obdobny jako u nafty a bude tedy podobna i dynamika.
No, delka prispevku se mi zacina vymykat z rukou, takze to zakoncim tim, ze naftovy i benzinovy motor se stejnym maximalnim vykonem bude mit velmi podobnou dynamiku, kdyz se ten motor spravne pouzije. Stejne se toho mytu, ze tamto auto ma kroutak a tamto zase vykon, nezbavime :) Hlavne, aby si kazdy nasel to svoje.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#37 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

No, a právě proto, díky vyšším otáčkám a nižší účinnosti má ten benzínovej motor podstatně vyšší spotřebu, která se u starších keplů eliminuje v ceně nákladů instalací LPG, u novejch motorů je instalace LPG nerentabilní
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#38 Příspěvek od JaraX »

pokud ten benzín není turbomotor kde se dostáváme zase tam kde jsme byli, že nafta žere skoro to samý co benzín, benzín žere víc jen díky menšímu kompresnímu poměru. ale u turbo nafta vs turbo benzín už není rozdíl ve spotřebě velkej a vlastně ani instalace LPG tím pádem není třeba.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#39 Příspěvek od zzeli »

No ten rozdil ve spotrebe dela hlavne ten rozdil ucinnosti. S temi otackami to je sice pravda, ale zase turbomotor ac s nizsimi provoznimi otackami je zase krmen daleko vetsim mnozstvim paliva, protoze se do toho valce vice nastoucha. Ale asi je zbytecne o tom polemizovat...jisty objem paliva je schopny vykonat jisty objem prace. Nafta proste jezdi za mene (mnozstvi paliva), coz je nepopiratelny fakt. Je-li ale vyhodne takove auto porizovat a provozovat uz je slozitejsi pisnicka a kazdy soudruh to ma jinak a netreba, aby kazdy v tomto tematu rikal, jak to ma on :)

EDIT: A novejsi motory maji vyssi ucinnost a rozdil benzinu a nafty se malinko stira. A nejen ve spotrebe, ale i slozitosti a nakladnosti na servis. Neni z toho zadny zazracny zaver a tabory lidi nafta vs benzin tu budou porad.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

#40 Příspěvek od JaraX »

to je jasné, stará atmosféra žere ale zase je bezporuchová
moderní turbopřímovstřikové benzíny už proti naftě moc nežerou ale zase mají polovinu závad co nafta
nafta žere nejmín ale má nejvíc závad.
Odpovědět