Ten pán, co chtěl na začátku poradit s výběrem e61 už dávno sedí u dealera hjonde a podepisuje kontrakt na našlapanou novou i30
Osobně bych dneska už nic jiného, než 35d (jen 200Kw) nebo 45i/50i nechtěl. Obojí jede parádně, beznin líp. Nafta pro normálního smrtelníka, co dává auto do servisu bohužel nemá žádnou výhodu. LPG v 545i beru jako samozřejmost. Obojí potřebuje někoho schopného na servis, jinak to majitele sežere.
Výhody benzínu: komfort, kultivovanost, dokonalá křivka výkonu, servis.. Jediná výhoda nafty je pořizovací cena, 535d je prostě víc a u 545i je třeba připočíst ještě LPG. Českej trh s V8 5er je marnej a v Německu si je docela cení (ví proč).
Btw. Účinnost je sice u atmo V8 mizerná, ale proč by mě to mělo srát, když jezdí za 13l LPG? Argument že spotřební daň se určitě v budoucnu na plyn zvedne atd neberu, to s říká už posledních 15let a reálné to není. Už jen proto, že zdanit jeden produkt dvěma lidem různě jen proto, na co ho chtějí použít je dost složité. Navíc si myslím, že nízkou cenu LPG nadobro zajistily právě ty moderní primovstrikovy pekáče, tím že na plyn jezdit nikdy nebudou..