Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1201 Příspěvek od JaraX »

žádná aditiva z benzínu se ti do oleje nedostanou, to buď klidný a motoru M52 je uplně u řitě jestli jedu na LPG nebo benzín.
dej tam 5W40 a pokud bude spotřeba oleje vyšší jak 1 litr na 5000km tak dej 10W40.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1202 Příspěvek od Joshuax »

To jsme se asi uplne nepochopili. Do benzinu se pridava kdeco, sam lpg delas, takze vis, ze nekdy je poteba domazavat ventilova sedla atp. Nekdy to potreba neni, ja predpokladam, ze se pocita s pritomnosti oleje ve vyparech z odvetrani klikove hridele, nebo se dela privstrik benzinu atp, takze pokud mam moznost ovlivnit slozeni techto vyparu (odlucovac to vsechno proste nepobere), tak predpokladam, ze prave diky ruzne volbe pouziteho motoroveho oleje. Takze na zaklade teto uvahy, ktera je mozna uplne zcestna, ale ta cesta tam proste existuje, takze urcity vliv, ac mozna nepatrny to mit muze, proto ten dotaz ;)

Btw to tvrzeni, ze zadna aditiva z paliva se nedostanou do oleje, to bych se taky mozna pohadal :) zamky pistnich krouzku nejsou hermeticky uzavrene ;-)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1203 Příspěvek od JaraX »

no jasně,dostane, ale tak mikroskopické množství že to není schopno vůbec nic ovlivnit.
u ventilů jde o něco jiného, některá auta maj ventily velmi nekvalitní, a jejich přímé klépání do sedel je zaklepává, u BMW je situace jiná, tam žádné přimazávání potřeba není. to přimazávání je směs sazí s olejem která se usazuje na ventilech a vytrváří tam takovou vrstvu. a nejde o že by LPG nemělo aditiva co má benzín, ale o to že LPG čistí, pokud jsi viděl někdy jak vypadá hlava v místě kam se vstřikuje LPG, tak je to tam uplně čisté jak z výroby, podobné je to i s jízdou na ethanol.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1204 Příspěvek od Joshuax »

ok, pak teda nebudu brat na vyber oleje pro lpg zadny jiny ohled. Dik za info
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1205 Příspěvek od paveld »

Když jsem předloni sundaval hlavu z motoru, co jezdil na LPG, měl zespoda ventily i svíčky zbarvený šedobíle... to je ono to čištění nebo naopak to tak být nemá?
Horajz
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: ned 24.01.2016 01:00
Bydliště: okolí Rychnov n. Kn.

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1206 Příspěvek od Horajz »

Mám dotaz, měl jsem tažený motor a po následném složení, usazení a zapojení mi stejně nejde nahodit LPG, jde sice zapnout, ale nepřepne se (není slyšet relé) a na vypínači po zapnutí bliká zelená dioda. Jde o Tarantini a motor 4.4 M62
Teď mě napadlo, že bych mohl zjistit jestli jde do relé elektrika. Jinak nevím co ještě, nebo jestli to nechat někde napíchnout. Díky za rady
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1207 Příspěvek od ACDC »

Do jakýho relé? Pokud to jede na benzin, při přepnutí přijde + do jednotky LPG, což ti funguje, protože bliká ledka. Diagnóza na plyn mne stála asi 4-5 stovek a funguje. Jinak Tartaniny dělá jeden člověk v Ústí n O.
Horajz
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: ned 24.01.2016 01:00
Bydliště: okolí Rychnov n. Kn.

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1208 Příspěvek od Horajz »

Vždy když nehrálo v autě rádio tak jsem slyšel na nádrži cvaknout elektroventil a teď nic. Omlouvám se, špatně jsem to nazval "relé"
Teď jsem zase neměl čas za celý víkend, tak to jdu zkusit až nyní.
Ale za nějaký kontakt na toho plynaře bych byl rád, do Ústí to mám kousek.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1209 Příspěvek od ACDC »

Jo. V UnO je automobilní učiliště.U něj čerpačka i s LPG a obsluha je ten pán. Pozor ale, bývá tam jen dopoledne. Číslo na něj najdeš na stránkách učiliště, doufám teda. Já už u něj tak rok nebyl, co mám svoji diagn..
Horajz
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: ned 24.01.2016 01:00
Bydliště: okolí Rychnov n. Kn.

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1210 Příspěvek od Horajz »

Díky moc, to už si dohledám nebo si tam zajedu osobně.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1211 Příspěvek od paveld »

Jaký je prosím váš názor na systém Landi Renzo? Mám to v autě, které jsem koupil a ve své staré E36 mám AC Stag, tak zvažuju u čeho zůstat. U toho Landi Renzo mě odrazuje, že tohle servisují snad jen na harfě, kam zrovna nechci jezdit.
stary27
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: SR

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1212 Příspěvek od stary27 »

KME nevo a Magic G4 su rovnake jednotky? Vyzeraju totiz rovnako. Prip. ak niekto vie ci tieto systemy su rovnake, alebo len jednotky a SW.

Dakujem
stary27
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: SR

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1213 Příspěvek od stary27 »

Nikto nevie? :roll:
stary27
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: SR

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1214 Příspěvek od stary27 »

Podla tejto stranky:
http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/lpg-magic-g4/
su jednotky rovnake aj reduktory odlisnosti budu asi vo filtroch a vstrekoch.

Ak ma niekto realne skusenosti v com to je odlisne, bol by som vdacny.
Na SK Magic asi nikto nemontuje a ak je to prezleceny KME tak si myslim, ze by to mohla byt cesta. Podla toho co som sa tu docital tak funguje v BMW bezproblemovo. Aj ked samozrejme zalezi od montaze a nastavenia, ale to uz by v takomto pripade mohli zvladnut aj borci v CZ doladit.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1215 Příspěvek od Joshuax »

Ja tomu sice nerozumim, ale nejak nechapu, proc si teda nenechas namontovat neco, co se tu bezne pouziva, aby si s tim pak nemel pri servisu problem nikde ?
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
stary27
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: SR

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1216 Příspěvek od stary27 »

Ved presne o to mi ide, lenze na Slovensku sa pokial viem Magic nepredava a ak je Magic len prezlecene KME tak je to potom jasny vyber.
Pravdupovediac najradsej by som to aj namontoval u vas, vychadza to lacnejsie a kvalitnejsie otazne je co potom s legalizaciou, pisal som na dopravny urad ci je mozne schvalit prestavbu prevedenu v zahranici, a teta mi poslala zoznam schvalenych pracovisk na SK. :shock:

Zatial som aj tak este v stave hladania auta a niekoho ochotneho na kontrolu. Len chcem byt pripraveny ak sa zadari.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1217 Příspěvek od Joshuax »

Ja mam treba tohle.

http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/program-individual/

A to uz treba ani neni komplet Magic 4, ale jsou tam jine vstriky atp. Tak si to treba vytiskni, skoc s tim za nekym u vas, kdo to montuje, jestli ti to takhle z jednotlivych komponent udela a mas vyreseno ;)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
stary27
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: SR

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1218 Příspěvek od stary27 »

Dik, toto som tiez pozeral.
Uz som dal dopyt do Puchova na lacnevozenie.sk uvidime ci sa vyjadria.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1219 Příspěvek od Joshuax »

Nejak se mi nechce projizdet vsech 120 stranek, tak zkusim polozit dotaz primo.

Jak to vlastne pracuje ? Podle ceho se davkuje mnozstvi plynu ? Predpokladam, ze je to jenom o delce otevreni vstriku, protoze tlak bude urcovat mnozstvi, ktere neni jinak meritelne ? A to mnozstvi se bere z jake mapy ? Co se stane, kdyz potunim ECU ? Ovlivnim jenom benzin, nebo i plyn, ktery treba jenom pridava nejaky koeficient pro klasickou mapu z ecu, nebo ma vlastni, kterou to neovlivni ? Diky
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1220 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

LPG jdnotka je piggy-back, odpojí benzinové vstřikovače a převezme délku vstřiku pro otvírání LPG vstřikovačů. Provede korekce jak pevně nastavené tak podle tlaku plynu za reduktorem.
Originální DME netuší, že motor jede na LPG a ne na benzín, lambda koriguje bohatost směsi. Mohu podrobněji vysvětlit zítra na CČM.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět