pro dřívější problémy s rozvodovkou na své 335xi pro špatný rozměr pneumatik a pro mou neschopnost logického matematického uvažování se raději (asi debilně) ptám:
Na léto potřebuji koupit nové gumy a popravdě originální rozměr 225/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu na origo M3 19" kola není kdoví co (širší disky = pneumatiky natažené do A-čka, což není úplně dle mého gusta). Kdybych koupil například pneumatiky 245/35 R19 dopředu a 265/30 R19 dozadu, fungovalo by to na xDrive normálně, nebo by měla zase rozvodovka problém?
Díky předem za rady
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
A předek 235 by znamenal zadek 265?
Jinak to 1% je pro mě těžko vyčíslitelné - nevím jak se mění šířkou gumy obvod (říkám, matematika fakt není má silná stránka), proto se radši tupě ptám těch, kteří vědí
Díky!
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Šířku pneu násobíš profilem a podělíš sto. Takže leda tak docílit nejbližšího profilu u dvojrozměru.
Např. 265*40/100=106mm výška bočnice
Dodnes mě tuto podmínku pro pro xDrive hlava nebere jak toho docílit, když 80% záběru/času jde na zadek a vzorek můžeš sedrat o cca 6mm. To se snad nedá dodržet, ne?
I kdyby byly pneumatiky vzadu i vepředu stejného rozměru a třeba přední nové a zadní ojeté = vzorek nižší např. o 5mm než u nových, tak už to na obvodu kola hodí rozdíl o více než to 1%...
Takže podle mě ta podmínka 1% je blbost...
Ahoj.. přidám se k tematu.. napadlo mne že u dvojrozměru..pokud že se dodrží šířka pneu ..tak je nutné respektovat rozměr disku.. protože v opačném případě se to mění.. Ja mam na F 10.xd..vzadu 275/35-19..předek 245/40-19..disk předni 8,5x19...a zadní ted nevím ale myslím že 9x19... ...tedy nepozoruji že by to nějak škubalo..nebo se to jinak blokovalo..navíc jsem ty kola tam dal z mé E 61 zadokolky..jete 2roky
Tedy když to shrnu, tak každý souhlasí, že by měly rozměry 245/35 R19 a 275/30 R19 sedět bez problémů?
Jen se bojím aby takový nárůst šířky pneu to auto až příliš nezpomalilo..
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
No tento rozměr mi upřímně dává mnohem větší smysl, i když se samozřejmě mohu mýlit
Problém může nastat se zápisem do TP, kdy tento rozměr nikdy standardně nebyl a tak ani nevím, kde sehnat typový list
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Gerchan píše:I kdyby byly pneumatiky vzadu i vepředu stejného rozměru a třeba přední nové a zadní ojeté = vzorek nižší např. o 5mm než u nových, tak už to na obvodu kola hodí rozdíl o více než to 1%...
Takže podle mě ta podmínka 1% je blbost...
však už když je rozdíl 2mm ve vzorku tak to dělá bordel jako prase.