Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1281 Příspěvek od Filozof »

jedna věc je nastavení lpg přepnutí může být 30 nebo i 40 či 50Celsia ale druhá věc jak vedou hadice a jak rychle se ohřeje reduktor a samozřejmě čidlo na reduktoru zda není zlomené nebo povysunuté.

Chtělo by to jistě diag a vyčíst data a osahat hadice k reduktoru.

já mám M52 2,8i přepíná mi to po cca 3-5min na volnoběh nebo po překročení 40C ted v zimě což jsem spokojený.
Zjistil bych tu teplotu na volnoběhu a zda jsou hadice a reduktor teplý kde je čidlo které snímá teplotu a ve správný okamžik dá příkaz a sepne lpg. Pak je možnost i zavzdušněný vodní okruh a proto se reduktor ohřívá velice pomalu. Diag ukazuje i teploty a nastavení přepínání kdy a v jakém okamžiku. Počítám budeš to mít napojené na malý vodní okruh.
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1282 Příspěvek od m4zzy »

Jestli JaraX myslí normální termostat na chladící vodu, tak ten jsem minulý rok dával nový a po výměně vše fungovalo.
Pokud je ještě jiný termostat v systému LPG to nevím. Jesli ano, tak třeba může být špatný. Samozřejmě, jak začnu jezdit s autem, tak zajedu na kontrolu. Stejně musím udělat revizi, tak uvidím tam. Díky za tipy.

Dodatek,
na volnoběh mi to samo nikdy nepřepne, ikdyž je motor zahřátý. Vždy musím trochu zvýšit otáčky, ale to je asi otázka nastavení a nijak mi to nevadí.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1283 Příspěvek od JaraX »

v tom případě kontrola teplot v systému chlazení i v systému LPG
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW -parkování

#1284 Příspěvek od Kolafa »

nechce se mi procházet 129 stranek, tak snad někdo poradí přímo .......
jak je to s parkováním s LPG v podzemních parkovištích????

Všeobecně se říká, že to nelze!

Nicméně zde na fóru odkazují na evropskou směrnici UN/ECE Regulation 67- 01 a píší, že auta vybavená bezpečnostním systémem (special safety mechanism - to je míněno co???) a pořízena po roce 2001 mohou parkovat v 1. podzemním patře.
UN/ECE Regulation 67- 01 allows for parking LPG cars with a safety system on the first underground floor of multi-storey car parks.

http://www.autogaspol.co.uk/blog/2014/1 ... ing-areas/

Víte o tom někdo něco konkrétního?

díky
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1285 Příspěvek od Snejk »

no myslim si ze at uz to znamena cokoli tak tezko to bude nadrazeny ty krasny ceduli v cervenym kolecku s napisem LPG nad kazdou garazi ktera znamena doslova "nic si nevidel,pokracuj v jizde a mej se fajn" :lol: protoze kdyz uz by doslo na nejakej pruser tak uz to proste bude pruser, je tam zakaz tak je to proste zakaz...
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1286 Příspěvek od Kolafa »

asi je to tak .... ono z EU se prebiraji akorat zakony a smernice, ktery se jim hodi ...

Nejlepší jsou na Čerňáku v tom parkovišti nejblíže IKEA ...
- nadzemní
- boční "zdi" jsou z nějakýho dratěnýho nesmyslu, takže permanentně průvan
což jim ovšem nebrání tam dát taky ceduli LPG/CNG .....
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1287 Příspěvek od Filozof »

Neznám nikoho kdo by se řídil těmi cedulemi.

Opravdu si projděte parkoviště a pochopíte.

Navíc kdo nemá nálepku a má skryté tankování tak to stejně nikdo nepozná. Za 15let ježdění s LPG auty vím dobře jak to chodí... :lol:

Hlavně čekám hujery jak začnou tady mudrovat ... :lol:
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1288 Příspěvek od Kolafa »

no ja vim no, ale jak psal Jarda, nahoda je blbec ...

nicmene clovek ma tak trochu blbej pocit, jestli mu to treba nekde neutiká,
ja mam doma takový přenosný čuchátko, ale to bych to musel furt oblejzat ...

jsem si ted objednal tendle nesmysl ... je to na baterky, tak se to muze valet v aute.
az to dorazi, tak do toho u pumpy zkusim fouknout plyn, jestli to zareaguje :-)

https://www.ebay.com/itm/292847952069
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1289 Příspěvek od JaraX »

no počkej, a jaký to má jako význam?
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1290 Příspěvek od Kolafa »

co, ten xindl? tak kdyby nahodou neco zacalo unikat, tak to nedam do garaze, ale nekam do servisu?

i v ty smernici pisou "cars with a safety system" ...... no a to bude wono!! :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1291 Příspěvek od JaraX »

ale když to začně unikat tak už bude pozdě, jeslti tam máš zdroj ohně, např plynovy kotel a bude ti unik LPG nebo třeba kapat benzín, tak tu garáž už ani nenajdeš, a pokud to bude unikat, tak to ucitíš i nosem.
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1292 Příspěvek od Kolafa »

ne ne, nemam, to jsou garaze, puvodne stani, pak tam udelali zdi, nic tam neni jenom světlo .....
ja kdyz tam lezu, tak nejdriv otevru vrata, očuchám to a teprve pak rozsvítim :-D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1293 Příspěvek od Filozof »

Kofolo to máš LPG v tak strašném stavu nebo co ?

Si nech garáž na 3cm otevřenou a bude ti pěkně větrat... :lol:
Snad to cítíš nosem zda je vše ok. ;) :)
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1294 Příspěvek od Kolafa »

ale nemam, je cajk ..... hele 4stovky, vyzkousim, co to umi
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1295 Příspěvek od paveld »

Dělám to stejně, jezdim na plyn přes 10 let a nemám nálepku a tankování taky není vidět a nikdy s tím nebyl problém...
To LPG pokud ti začne unikat, tak to stejně s největší pravděpodobností bude někde od motoru, kde to vede v hadicích takže to bude unikat pouze s nastartovanym motorem, poprípadě to může smrdět z výfuku, pokud to špatně spaluje. S vypnutym motorem je zavřený jak ventil u nádrže tak ventil u motoru na konci potrubí. Aby to utíkalo z nádrže, nevim co by se muselo stát, tam se snad nemá samo od sebe pořádně co rozbít...
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1296 Příspěvek od Kolafa »

to je vlastně pravda ... mi loni nekolikrat slitly hadice u motoru ...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1297 Příspěvek od paveld »

Měl bych dotaz, kdo máte LPG v 6 válcové E36 - jak máte vyřešené zapojení v motorovém prostoru? Konkrétně kde reduktor a kudy od něj vedený hadice ke vstřikům?
Ptám se spíš pro inspiraci, mám reduktor na místě, kde mají 4 válce baterku, od něj jsou tažené hadice jak ke vstřikům, tak s vodou mezi motorem a příčkou a jsou tam dost namačkané a celkem vadí při sundavání deklu, vyndavání cívek atd. Tak přemýšlím kam jinam ho vrazit, aby co nejmíň vadil a k ideálnímu řešení má všechno daleko :-D.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1298 Příspěvek od JaraX »

https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5259.jpg


líp to asi udělat nejde, nebavím se teda o tom že to můžeš dát pod sání, ale pak jakýkoliv servis LPG je zatrest.
ano víko cívek jde sundat hůř, ale to jsem neměl sundaný hodně let a je mi to jedno a kdyžtak odpojím dvě pásky a všecky ty hadice hodím na druhou stranu.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1299 Příspěvek od paveld »

Přesně takhle to teď mám :-D. Mám tam ale právě ty hadice hodně skříplý jak je tam minimum místa, takže po odpojení té přívodní do filtru to stejně nejde uplně přehodit na druhou stranu, aby to uplně nepřekáželo.
Někde jsem na fotkách viděl, že je reduktor hozený snad někam pod škrtící klapku, ale nevim přesně, nebylo to moc poznat a nenapadá mě, kam by se tam pořádně mohl vejít. Hadice by se ale odtud dali vést krásně a ničemu by nevadily.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1300 Příspěvek od JaraX »

hele, nezapomen že se reduktor seřizuje a LPG komponenty nejsou spolehlivé tak jak celé auto, tzn prodražuješ si zbytečně servis auta.
Odpovědět