Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N46 E90 problémy po velkém servisu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

N46 E90 problémy po velkém servisu

#1 Příspěvek od mykovec »

Ahoj,
potřeboval bych radu ohledně negativního chování motoru po "velkém" servisu. Protože se začalo objevovat trochu oleje v expanzce a zároveň z výfuku šel čas od času bílý kouř a nějaký co test opravdu potvrdil, že to trochu žere vodu, udělalo se těsnění pod hlavou, přebrousila hlava, potom se udělala skoro všechna těsnění co šla (dřív už to teklo pod víkem, pod vanou, atd.) a také dle doporučení mechanika (prý naprosto nutné), ještě horní i spodní šály a ještě dost dalších menších věcí.
Po složení jsem si to vyzvedl, auto bylo chcíplý, motor velice hlučný, od 2tis jakoby rezonující a do kabiny pronikající jak ve fabii mk1. Dostal jsem instrukce, že je to normální, ať týden jezdím a pak se naadaptuje valvetronik. Chod byl dost nevyrovnaný a po cca. 500km se objevila chyb intake vanosu 2A83. Údajně se měla vztahoval k tomu valvetroniku (asi možné, protože po adaptaci už se chyba opravdu neobjevila a výkon se dal do normálu, jako dřív. Vzalo si to také nějaký olej, 2 dílky (teď nevím, jaký je přesně rozsah měrky u R4, jestli je to stejné jako u R6).
Jenže návrat "výkonu" bylo asi tak všechno, co se stalo. Motor je i nadále hrozně hlučný - ve 2tis to celé řve jako dříve ve min. 4tis a nebo jinak řešeno jak v nějaké felicii. Navíc za dalších 300km to zežralo další 3 dílky oleje z měrky. Což už mi přijde opravdu moc na to, že "si to musí sednout" (hlavně pro ty katy to musí bejt záhul, zdá se mi jak kdyby to z vejfuku smrdělo nějakou spáleninou, ale modrej kouř jsem neviděl. Bílej taky ne a v expanzce taky nic nenormálního není.

Můžete podarit, na co se zaměřit? Co se v tom postupu dalo podělat, že to tak řve a žere olej, co na to může mít vliv?
Potřebuji toho mechanika nějak dokopat k tomu, aby celá ta prodražená investice do servisu dávala smysl a neměl jsem místo mimoritního problému (s trochou vody) mnohem větší, jako teď.
Předem děkuji.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N46 E90 problémy po velkém servisu

#2 Příspěvek od JaraX »

kdy pochopíte že tydle auta vyžadují odborný servis?
každopádně takle těžko radit, musel bych to vidět na live datech.
špatně nastavené rozvody?
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: N46 E90 problémy po velkém servisu

#3 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N46 E90 problémy po velkém servisu

#4 Příspěvek od mykovec »

JaraX píše:kdy pochopíte že tydle auta vyžadují odborný servis?
každopádně takle těžko radit, musel bych to vidět na live datech.
špatně nastavené rozvody?
Děkuji za doporučení, kam to směřovat, mně se také ty rozvody nezdají, jen mi do toho akorát ještě nesedí ta spotřeba oleje.
Zítra tam jedu, tak snad najdeme nějaké schůdné řešení.

Nad větou, kdy pochopíme, že tyhle auta vyžadují odborný servis se nicméně musím jen pousmát - tento fakt po všech stresech a zbytečně provařených penězích samozřejmě chápeme.
Problém je v tom, že za posledních 10 let a 4 různých bmw motorizací můžu s čístým srdcem říct, že v ČB a okolí žádný takový odborný mechanik neexistuje. A pokud ano, čeká se na servis 3 měsíce a více (a s tři měsíce stojícím autem se opravdu žít nedá). Všech cca. 6 posledních mechaniků mělo akorát sebevědomí až na půdu a dopadá to jak? - přesně jak píšu v úvodu tohoto vlákna s touhle N46.

Pokud existují reference na někoho odborného v okolí Českých Budějovic (nebo případně jih.kraj), budu velice vděčný a ihned měním. Momentálně potřebuju servisovat N42, N53 a zmíněnou N46 (pokud to ještě rozdejchá). Děkuji.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N46 E90 problémy po velkém servisu

#5 Příspěvek od JaraX »

musíte se naučit že servis nemusí být ve vedlejší vesnici.
jen pro info zrovna z okolí ČB tu mám ted 2 auta,další z Prahy, další z Vysočiny, a další někde západní čechy.
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

Re: N46 E90 problémy po velkém servisu

#6 Příspěvek od surfis »

mykovec píše: Pokud existují reference na někoho odborného v okolí Českých Budějovic (nebo případně jih.kraj), budu velice vděčný a ihned měním. Momentálně potřebuju servisovat N42, N53 a zmíněnou N46 (pokud to ještě rozdejchá). Děkuji.

Honza (Baagoo) na Vrbenský? Sice je to na déle, ale umí a má přípravky.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N46 E90 problémy po velkém servisu

#7 Příspěvek od mykovec »

JaraX píše:musíte se naučit že servis nemusí být ve vedlejší vesnici.
jen pro info zrovna z okolí ČB tu mám ted 2 auta,další z Prahy, další z Vysočiny, a další někde západní čechy.
Tím se situace v ČB vysvětluje :-)
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N46 E90 problémy po velkém servisu

#8 Příspěvek od mykovec »

tak jsou půjčené na vyzkoušení vanos selenoidy, které jsou pravděpodobně načnuté, tak příští týden uvidím. každopádně mechanik se k tomu aspoň staví zatím aktivně, když se neprojeví ty selenoidy, tak se to bude muset otevřít. ale s těma rozvodame se jelo všechno podle standardního postupu, s rozvodovou sadou na N46 atd., je to divný. snad se to rozlouskne nějak. dám pak vědět.
Odpovědět