Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mizení oleje- BMW e46 325I

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Mizení oleje- BMW e46 325I

#1 Příspěvek od Legy »

Zdravím, mám BMW E46 325i, r.v. 2002, najeto 263 xxx (podle servisky sedí) a mám problém s abnormálním mizením oleje... před 1000km jsem měnil olej v motoru+filtr. Do auta jsem nalil Shell Helix Ultra 5w-40 6,5l vše bez problému...
Tenhle týden (cca měsíc od výměny a ujetí +-1000km) se mi rozsvítila oranžová kontrolka oleje. Nejdříve jsem myslel, že odešlo čidlo, ale po kontrole hladiny měrkou jsem zjistil, že v autě není skoro nic :( Kontroloval jsem to na rovině za tepla (cca 30min po vypnutí motoru) i za studena. Z výfuku se nekouří, těsnění ventil. víka je v pořádku, olejový separátor je trochu od oleje, ale u známého v servisu mi řekli, že je ještě v pořádku. Kaluž nebo velké množství kapek pod autem jsem také nenašel a ani na STK nezaznamenali únik provozních kapalin. Pod auto jsem i vlezl, ale také žádné stopy po úniku... Vím, že motory M54 trpěli na vyšší spotřebu oleje, ale aby to bralo přes 6l na 1000km je pr*ser. Příští týden vezu auto asi do servisu pokud do té doby nepřijdu na příčinu. Proto se obracím na vás, jestli s tím nemá někdo zkušenost nebo aspoň nápad čím by to mohlo být. Všem děkuji za rozumné odpovědi :)
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#2 Příspěvek od PPK »

No pokud se ti rozsvitila oranzova kontrolka oleje az po tom co to sezralo 6 litru, tak je opravdu cidlo v haji. Mam e46 330i a kdyz se mi rozsviti oranzova kontrolka oleje behem jizdy, tak po doliti 1l mam na merce horni rysku. Urcite overit kolik toho oleje zmizelo. Pokud je separator od oleje tak je na vymenu. A zacit se pripravovat na to, ze to asi nepomuze a bude potreba jinej motor :?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#3 Příspěvek od Filozof »

kdyby ti zmizelo 6 l oleje tak zadřeš dávno motor neblázni. Vem olej dolij litr a podívej se na měrku. Pokud uvidíš už mezi riskama tak ti to žere ne 6l ale třeba 1litr na tisíc...apod.
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#4 Příspěvek od Legy »

PPK: Kontrolka se zpočátku začala rozsvicovat po vypnutí motoru... Svítila pár sekund a zhasla. No separátor je od oleje tak jsem to vezl do servisu ( k pánovi kterého mi doporučili členové E46 klub, takže to nebyl nějakej Franta z garáže) a říkal že zatím není potřeba separátor měnit, že ještě nějakou dobu vydrží...

Filozof: No a kam se zbylých 5l oleje podělo?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud není olej vidět na měrce, neznamená to, že v motoru je sucho. Jak psáno výše: dolij litr a pak koukni na měrku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#6 Příspěvek od Legy »

Tak jsem dolil 1l (opět 5w-40), hladina se velmi nepatrně zvýšila (jestli vůbec)... kontrolka zhasla a po ujetí 30km se zatím nerozsvítila. Jedna věc mě, ale zarazila na to, že byl olej měněn před +-1000 km, tak mi přišel docela "zčernalej" jako kdyby najel o dost víc. Jezdím normálně jednou za čas si vychutnám zrychlení (samozřejmě se zahřátým motorem) a vytočím motor k 6000ot./min..... Tak mě ještě napadlo jestli to nemůže být tím olejem Shell :/
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#7 Příspěvek od Filozof »

myslím si že pokud jsi do benzínového motoru nalil nový olej čistý / žlutá barva a máš jej černý jak bota tak ten motor je zakarbonovaný jako prase.

Pokud to dělal servis ten olej tak smíchal nový olej se starým a máš jej černý.

U benzínu je od výměny do výměny u mé 728i krásně žlutý olej. Pravda že u 10tis km už je lehce žlutohnědý ale stále spíše žlutý.

Černý olej je motor na vyčištění zakarbonovaný jako prase nebo tě ojebali a olej nikdo neměnil jen se doléval či se měnila jen část....velká praxe servisů v ČR.

Proto si oleje měním sám.
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#8 Příspěvek od ganmiki »

Legy píše:PPK: Kontrolka se zpočátku začala rozsvicovat po vypnutí motoru... Svítila pár sekund a zhasla.................
Na mojí 523i mi to dělá to samé, ale olej mi auto nebere, mám od výměny najeto přes 4 tis. a na měrce se hladina nehla ani o milimetr, dělá to ( pravděpodobně ) začínající chcípající čidlo hladiny oleje, neřeším to, pokud za jízdy kontrolka nesvítí a rozsvítí se pouze po dojetí a chcípnutí motoru a to na cca 10s a o přitom oleje je dost pak nevím proč se tím zaobírat.

A co se týče oleje, prostě tam dolej tolik abys byl v toleranci měrky a máš jasno kolik zmizelo.
E39, 523i
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#9 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Filozof píše: U benzínu je od výměny do výměny u mé 728i krásně žlutý olej. Pravda že u 10tis km už je lehce žlutohnědý ale stále spíše žlutý.
:roll:
A ty jezdíš na benzín?
Jezdíš na lpg to je uplně jinej případ ;)
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#10 Příspěvek od TurboShnek »

Legy píše:Tak jsem dolil 1l (opět 5w-40), hladina se velmi nepatrně zvýšila (jestli vůbec)... kontrolka zhasla a po ujetí 30km se zatím nerozsvítila. Jedna věc mě, ale zarazila na to, že byl olej měněn před +-1000 km, tak mi přišel docela "zčernalej" jako kdyby najel o dost víc. Jezdím normálně jednou za čas si vychutnám zrychlení (samozřejmě se zahřátým motorem) a vytočím motor k 6000ot./min..... Tak mě ještě napadlo jestli to nemůže být tím olejem Shell :/
Tupá otázka, mělnil jsi olej sám nebo ti to dělali v servisu, a pokud to dělali v servisu, díval jsi se potom sám na hladinu, jako že ho tam určitě nalili? :lol:

6 litrů na 1000km je strašně moc, to by jsi měl tak vyběhaný pístový kroužky že by motor nejspíš neměl skoro žádnou kompresi. Myslím že buď vypustili starej a nenalili tam novej, nebo někudy vytejká a nebo odešel PCV systém.
Legy píše:Tak jsem dolil 1l (opět 5w-40), hladina se velmi nepatrně zvýšila (jestli vůbec)... kontrolka zhasla a po ujetí 30km se zatím nerozsvítila.
Na kontrolku se vykašli, olej musíš měřit pravidelně ručně. Projeď auto aby se zahřálo, zaparkuj na rovným místě, vypni motor a počkej 5-10 minut až olej steče zpátky do vany, pak vyndej měrku, hladina musí být mezi těma dvouma čárkama čož je minimum a maximum. Pokud je hladina pod spadní čárkou, nestartuj motor a dolej olej.

Pak to pravidelně kontroluj, každých 1000km, a budeš vědět přesně kolik tam máš oleje a jestli nějaký ubývá. ;)
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#11 Příspěvek od Legy »

kalasnikov471: Zrovna jsem byl mimo ČR, takže jsem to dal do servisu... Kontroloval jsem to na měrce a bylo to kousek pod MAX. hranicí, takže olej přibyl, akorát se stmívalo tak jsem tu barvu moc nezkoumal. Prostě si ho teď vyměním znova, aspoň uvidím co a kolik toho vyteče :D Bůh ví jestli tam nalili vůbec ten Shell 5w-40
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#12 Příspěvek od Filozof »

Pokud je motor OK a olej novej čistej a máš benzínové auto musí mít dlouho stejnou barvu.

U naftového motoru se velmi rychle zbarví do černé ale u benzínového motoru který je v pořádku a není zakarbonovaný by měl dlouho vydržet žlutý případně do hněda světle. Určitě ne černý jak bota nebo nedejbože spálený černý hnus. To je pak přepálený olej shit a motor zralej na dekarbonizaci.
To už jsem taky zažil u auta kde měl být měněný v servisu nalili ještě větší humus než z toho vytekl ... Stalo se kamarádovi. :roll:

Já vím jak to v čr chodí viděl jsem spousty aut jak mění oleje a vždy tam servisáci nechají pul litru a více starého ...spěchají a nikoho jsem neviděl že by čekal 30min a více než vyteče dokonale uplně vše ... vždy šup šup a lijí nový a přitom je tam 0,5i litr a více starého humusu ...pak si člověk naivně myslí že má být černý i po výměně ale je to lež.

Kdo si mění oleje sám a dělá to dokonale tak ví moc dobře jak vypadá čistý motor a čistý olej na měrce.

Jak psali hoši nademnou prostě dolej olej tak aby byl na max a jezdi a měř co týden nebo klidně 2-3dny at vidíš po kolika km ti ubývá ... ten motor je bud zakarbonovaný nebo separátor oleje klidně může sežrat spousty oleje ... pokud nebyl měněný.

Olej doporučuji si dělej sám a nechej klidně hodinu vytéci starý olej. Po filtru oleje to vyčisti dočista hadrou at se to tam leskne. Dáš nový filtr a až opravdu nepoteče ani kapka zašroubuješ šroub s novým těsněním a naliješ čistý olej nový. Pak nalej kolik patří k tvému motoru. U 2,8i je 5,7L oleje u tvého jsem to nestudoval.
No a pak sleduj každý den kolik mizí oleje podle měrky. Vždy nech auto alespon 10-15min stát na rovině a změř na měrce.
Čidlo hladiny oleje skoro každému blbne pokud si za ty roky nekoupil originál. Všechny ostatní ukazují blbě jen origo za 2,5k funguje dobře.

Pak dej vědět sám jsem zvědavej co zjistíš a servisákům moc nevěř v čr znám je dobře. ;) 8-)
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#13 Příspěvek od PPK »

Legy píše:PPK: Kontrolka se zpočátku začala rozsvicovat po vypnutí motoru... Svítila pár sekund a zhasla.
To je spravny chovani. V navodu se k tomu pise: "Hladina motorového oleje. Pokud se rozsvítí po vypnutí motoru: při nejbližší příležitosti (např. u čerpací stanice) olej doplňte."
U svyho mam vysledovany, ze se to rozsveci, kdyz se hladina oleje blizi ke spodni rysce. Ignoruju to a jen pokud mam jet delsi trasu tak olej doleju aby sem kvuli dolevani nemusel zastavovat.
Problem je s tim rozsvicenim zluty olejnicky za jizdy. V navodu se k tomu pise: "Hladina motorového oleje. Pokud se rozsvítí za jízdy: Hladina motorového oleje dosáhla absolutního minima: doplňte co nejdříve motorový olej. Můžete ujet ještě max. 50 km."
Kdyby tohle melo byt az po tom co sezral motor 6l oleje... tak je motor pred smrti a rozhodne ne ve stavu kdy se da ujet jeste 50km.
U myho se v tyhle chvili pohybuju na dolni rysce merky. Takze doleju ten litr oleje, co mam pro tyhle pripady vzdycky v kufru.
Legy píše:Jedna věc mě, ale zarazila na to, že byl olej měněn před +-1000 km, tak mi přišel docela "zčernalej" jako kdyby najel o dost víc.
A auto celou dobu jezdilo na 5w-40 ? Vymena max po 15 tisicich km ? Moje plechovka jezdila pres 200 000 km na 5w-30 a s likvidacni delkou vymeny podle bmw. Takze motor totalne zasranej. Po prvni vymene oleje za 5w-40 se olejnicka rozsvitila uz po 700km ... A ten bordel se samozrejme v tom novym oleji postupne rozpoustel.
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#14 Příspěvek od Legy »

Filozof: Jo souhlasím, že to bude asi nejlepší cesta vyměnit olej+filtr, a popřípadě separátor těch pár tisíc mě nezruinuje a poté sledovat jak to bude dál

PPK: Auto mám od března a majitel přede mnou tvrdil, že měnil cca po 10tkm a lil Liqui Moly 5w-40 jenže co je na tom pravdy to nezjistím... měl ještě další dvě auta BMW E90 335i a E87 116i v hezkým stavu tak věřím, že měl k autům cit...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Byl tam Liqui-Moly s přísadou MoS2 ? Ten je černý už výroby. Při výměně oleje NIKDY nevyteče VŠECHNO, zůstávají zbytky v hlavě, v čerpadle, ... tyto zbytky s MoS2 mohou nový olej výrazně zbarvit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#16 Příspěvek od Filozof »

Ano Liqui-Moly s přísadou MoS2 co dávám ted 10w40 u svého M52B28 neboli 728i má šedou barvu jako tuha. Tam je to jiné. Ovšem i tak po výměně nebude vyloženě černý ale dejme tomu šedožlutý.... po další výměně uvidíš sám. A osobně doporučuji opravdu nespěchat a dostat z toho vše co jde. Servisáci spěchají nemají čas a vždy tam 0,5-1litr zustane starého. Jednou jsem to zkoušel bokem kolik ještě vyteče když to dělám poctivě as po pár minutách jsem dal kastrol a naměřil cca 1,2litru starého oleje co ještě pomalu vyteče plus asi 1-2deci kolem filtru co se tam drží.

Nikdy se nedá udělat stoprocentní výměna ale alespon z 95-98procent je fajn.

Další fajn věc pokud se ti něco nezdá mrkni do motoru přes víčko oleje kamerou co se prodává za pár stovek se světlem nebo si pujč od někoho zda vidíš motor čistý nebo je zalepenej karbonem. Případně spodem se taky dá kousek dostat nebo přes čidlo hladiny cca 3 šroubky dole vedle výpuštáku oleje na vaně až budeš měnit olej.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#17 Příspěvek od TurboShnek »

To je pravda, obzvlášť v západní Evropě v hodně servisech ani nevypouští olej přes šroub, prostě ho mašinou vysajou a nalejou tam rychle novej. Blh ví jestli vůbec měnili filtr.

Bejt tebou, vyměnil bych PCV, u takhle starýho auta už stejně bylo na čase ho preventivně dávno vyměnit. Pak bych motor vypláchnul a nalil tam novej olej + novej filtr. A pak sleduj hladinu a barvu. ;)
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#18 Příspěvek od paca »

Legy píše:PPK: Kontrolka se zpočátku začala rozsvicovat po vypnutí motoru... Svítila pár sekund a zhasla. No separátor je od oleje tak jsem to vezl do servisu ( k pánovi kterého mi doporučili členové E46 klub, takže to nebyl nějakej Franta z garáže) a říkal že zatím není potřeba separátor měnit, že ještě nějakou dobu vydrží...
Filozof: No a kam se zbylých 5l oleje podělo?
Jako ty si myslíš, že se ti kontrolka "hladiny oleje" rozsvítí až když v motoru není žádný olej? Tak to by pak ta kontrolka už neměla smysl a motor by jsi zadřel :) Náplň je 6,5 litru, kontrolka se ti rozsvtítí když je tam okolo 5 litru oleje a míň ;) Takže pokud jsi tam měl cca 6 litrů, za těch 1tis km ti to klidně mohlo sežrat ten litr ;)

Ještě by mě zajímalo, jak zjistil že se ten separátor nemusí měnit? Pokud ho vytáhnul ven, rozebral ho (i když je zalepený) zkontroloval hadice k němu atd.... tak to potom jo, ale je to práce na cca 2-3 hodiny :)
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: Mizení oleje- BMW e46 325I

#19 Příspěvek od Legy »

paca: No podle měrky tam bylo určitě min jak 5l když se to rozsvítilo tak jsem hned radši zastavil u benzínky, vypnul motor a počkal asi 15min aby to všechno steklo a hladina na měrce byla u minima.

Jinak všem moc děkuju za odpovědi :) o víkendu budu mít snad čas tak omrknu separátor a PCV a asi vyměním ten olej abych to mohl víc sledovat
Odpovědět