Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - mrtvé nad 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#141 Příspěvek od patrikE39 »

a když si sundaval prsa tak jsi mel vanu povolenou nebo si s ní nedělal nic?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#142 Příspěvek od vypuk »

Kromě těch 4 šroubů, kterymi je vana chycená k prsům jsem s tím nedělal nic, olejová pumpa odšroubovat a nasoukat tam nové těsnění, což nešlo zrovna nejrychleji :lol:
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#143 Příspěvek od vypuk »

Tak akce rozvody úspěšně hotová, sice jak na dvojku dám dlažku, tak za mnou je celkem černá ulice :lol: Ale zatím vše vypadá, že jsem to s vámi úspěšně doskládal.

Díky díky :)
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#144 Příspěvek od vypuk »

No ale abych pravdu napsal, nějak se mi nezdá teplota, že jde rychle nahoru (asi po dvou hodinách stání a navíc v takovém vedru mi vylezla ze třetiny na půlku během cca 4 minut stání) :? Jako budík se drží v půlce, když jsem plnil okruh tak jsem ani neodvzdušnil a dolil asi 3 litry vody z kohoutku, a po cca 2,5h stání je tvrdá hadice od vody. Né úplně jak beton, ale je prostě tvrdá. Něco jsem četl, že prý by tam mělo být 1,4bar, je tak?

Teď se tak koukám - dával jsem tam termostat tou kuličkou nahoru a v "Jak na to?!" je šipkou nahoru....čili... asi jsem zadupal :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#145 Příspěvek od Spejbl »

Ten termostat je kuličkou nahoru dobře.
Ono se to odvzdušňuje samo přes tu hadici do expanzky. Hlavní je, aby se to nehřálo při jízdě, tedy, aby voda šla přes chladič.
Normální vodu bych tam nelil, chce to destliku s antifrezem. Takhle ti vyrezne blok motoru.
Tak hlavně, že se dílo podařilo :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#146 Příspěvek od vypuk »

Jj, zítra pro to jedu, 5L febi g11 za 520,- a 2x 3L destilky po 33,- :lol:

Tam jsem nalil akorát starou a zbytek dolík klasickou, jelikož to stejně chci vypouštět. No sobota je jasná :lol:
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#147 Příspěvek od Spejbl »

Určitě nezapomeň ty hlavový šrouby zkontrolovat na dotažení. Oni ty šrouby z druhovýroby na to fakt trpí. Taky jsem se tomu jednou divil, že po jízdě, když to vychladlo, tak šly povolit rukou. Holt hovno kvalita ten aftermarket.
:D Hale na IŤáka dobrý, poklona žes to dal. ;) :)
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#148 Příspěvek od vypuk »

Díky za poklonu :oops: Jsi dneska asi 4. "mechoš", co mi složil poklonu :lol:
Kámoš na jeho bráchu "Vole, dohoď Dejva do CarTecu, ať tam ukáže servisákům, jak se dělá GO na zahradě." :lol: :lol:
"Nezbyl mi ani jeden šroubek." "Se nedivim, v trávě jsi je nemohl najít všechny." :lol:
No čeká mě toho víc - vyměnit vodu, vyměnit náboj vzadu, ty pakny už pořešit... :D Ale teď nebudu parkovat v kopci... Plus to na vytočenou dvojku celkem zahulí :D

Jinak, ještě k tomu, jak k tomu teoreticky mohlo dojít - asi rok a půl zpět mi ty žhavičky klekly. No 1-2x jsem to rozjížděl z kopce, tak se mohl asi povolit šroub na vačce a hnulo se to, jinak si to asi nedovedu jinak odůvodnit :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#149 Příspěvek od Spejbl »

:D Ale ten štos by to kolo na vačce v tom tlakovom třecím spoji posunul přeci tak, že by šla klika napřed oproti vačce. Ale ty si to měl obráceně, žes vačku měl hnutou dopředu, tedy že šla dřív oproti klice. Možná, že se tím rázem(štosem) natáhl šroub na vačce a už nevytvořil už tak pevný spoj a ňák to tam cestovalo :D
Tak aspoň teď víš, jakým procedůrám se vyhnout obloukem. :D
To huleni, pokud to dělá furt i po pořádném protahnutim v zátěži kdy ten průvan to vyfoukne..... tak pak kouknout v live datech na předvstřik, dávku, hodnotu maf, a turbotlaku. Vzduchový filtr bude v pohodě né? a Egr máš mimo provoz né? :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#150 Příspěvek od vypuk »

EGR tam stále je a filtr je nový :D
No je mi rozhodně jasné, jakým procedurám se vyhnout 100% :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#151 Příspěvek od Spejbl »

Egr zkus tedy na zkoušku zaslepit, kdy povolíš vstupní přírubu, ty dvě M8 a do hrdla té trubky a ten ventil egr, dej minci 1kč, akorát tam pasuje jako záslepka. Když se seká v otevřené poloze v zátěži, tak ti může také hulit.
Nebo zkus na zkoušku, odpojit váhu vzduchu maf, třeba dává max. signál průtoku a taky to hulí.
Ale čtení z live dat je lepší, skouknout ty parametry co jsem psal. A nehulíto za studena na volnoběh?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#152 Příspěvek od vypuk »

No, měl jsem si vzít s sebou notebook a kabel.. sakra :D natočil jsem dneska nějakých 100km(skleroza je svině, zapomněl jsem něco ve městě) a celkem v pohodě.
Na volnoběh ne-e, to trošku dělalo poprvé dým, ale to bylo tím, že jsem nedotáhl ten vstřik, pak už nic. Jako, dneska jsem tomu docela přiložil a v pohodě, to hulí jen jak člověk odněkud vyjíždí nebo takovéhle situace. No během týdne to napíchnu a podám report :D

Ale jen tak teoreticky - jak moc velká šance je, že mi to tlakuje vedení vody i po tom, co jsem to složil víceméně do "fresh" stavu...? Asi po 2h jsem přišel k autu a hadice celkem tvrdá, a to jsem tam dolil cca 1L destilky, jelikož voda byla na cca na dně expanzky... By mě jeb*o, dělat znova všechno komplet :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#153 Příspěvek od Spejbl »

:D No, také záleží jak na tom byla dosedaci plocha bloku motoru, tedy jestli nepotřebovala tzv. zaškrabat šábrem, či v minulosti nebyl motor surově uvařen a nedošlo k propadnutí bloku. Ale to tě nechci strašit.
Kdyby to tlakovalo, tak to nebude topit a nepůjde voda přes chladič.... tedy sahni po zátěži na spodní hadici z chladiče. Voda se neztrácí?
Určitě zkontroluj ty hlavový šrouby jestli drží, zkus je jakoby ještě přetáhnout ala dotáhnout a nemělo by to jít. Už to máš v ruce ten finální dotahovaci moment.
:D To bude dobrý, hlavně nepropadat panice :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#154 Příspěvek od vypuk »

Topit to topí :D A mimochodem - panice propadám snadno :D jak to vypustím a napustím, tak budu vědět na čem jsem. Jelikož jsme to dolívali před prvním startem a pak tam hopl jen ten litr destilky, když jsem mačkal ráno tu hadici, tak byla prázdná a ,po dolití toho litru, s povoleným víčkem byla plná. Nechtěl jsem to zajíždět stylem "páprda", tak hned co jsem vyjel ze zahrady tak šla cihla na plyn :D telefon "Davi, nějak ti to kouří" :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#155 Příspěvek od vypuk »

Tak jsem vyměnil vodu, litr a půl staré tam zbyl asi... Nechal jsem to asi 10 minut běžet, dolil a... Spodní hadice chladná :?
Update - asi už otevřel termostat, čili teplá :lol:

Plus opět skleróza - nebyla skoro vůbec nasazena hadice k turbu a sponka ani dotažená, čili to budou asi ony "obláčky" :lol:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#156 Příspěvek od patrikE39 »

takhle mi tvrdly hadice když přestalo fungovat víčko expanzky a neudržovalo tlak v soustavě na 1.4b ale šlo na daleko větší tlak.. koupil jsem nové a hadice už netvrdnou.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#157 Příspěvek od vypuk »

No to mě taky napadlo, nedorval jsem víčko nakur*u, ale dotáhnul a pak povolil ať je to volné, zatím to všechno drží a těch 105kW tam evidentně je... Dneska jsem tomu sázel co to dalo a hulí to semtam jen někde před 6000, čili pohoda :D

Ale škoda, že ten filtr tak tlumí zvuk toho sání... pěkně to "dýchá" při prošlápnutí, skoro jak VR6 uměla sát jak se člověk posadil před auto :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#158 Příspěvek od vypuk »

No, tak nějak mám furt pocit, že se tratí voda, ale to jsem pod víčko koukal až dneska. Ty hadice se mi zdají, že by měly být méně tvrdé :? Oddělal jsem víčko a přepadovkou tam pár "čůrků" proteklo, na asi 4h odstaveném motoru a hladina klesla(ale tak, za "studena" by to mohlo být v pohodě, že klesne). No, budu to sledovat..
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#159 Příspěvek od patrikE39 »

jednak to víčko vyměň.. stojí v autokšeftu 150 korun... a pak jestli obhlédni motor dookola.. mě takhle po výmeně hlavy prád dni slzela voda pod hlavou u prs jak je vodní kanál.. ale přestalo to.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#160 Příspěvek od Spejbl »

Sundáš-li zátku expanzky po jízdě, za chodu motoru, tak z trysky co do ní vede přepadová hadička, má jít souvislý proud chladící kapaliny. Pokud to prská tak je zde problem.
Kontroloval si to utažení hlavových šroubů?
Odpovědět