Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N47 vs. B47
Re: N47 vs. B47
ano E90 330i N52, a interiery E90 teda zrovna moc nevržou
jinak ne každej si kupuje BMW jen kvuli sousedum
jinak ne každej si kupuje BMW jen kvuli sousedum
Re: N47 vs. B47
jako sorry najet 10tis km a myslet si jak je auto spolehlivé to tedy není moc rozumné.
Až se s autem najede 350-400tis km s běžným servisem dá se označit za spolehlivé ...ale to tam u většiny bude motor po výměně nebo dávno to bude mít nějaký neštastník ...
Poslední auta cca roky 2008+ a dál jsou pro první majitele a max druhé na chvilku .... další budou jen řešit problémy ...prostě prvních 200-250tis km a šmitec ....samo že se objeví lidé co najeli více ale taky spousty lidí co jim motory zakukali ...nebo automaty případně jiné šíleně drahé opravy.
Stará škola co mám já například fungují věci klidně 20let a milion km ale to si moderna ani nečuchne... řekl bych ani na polovinu nájezdu.
Až se s autem najede 350-400tis km s běžným servisem dá se označit za spolehlivé ...ale to tam u většiny bude motor po výměně nebo dávno to bude mít nějaký neštastník ...
Poslední auta cca roky 2008+ a dál jsou pro první majitele a max druhé na chvilku .... další budou jen řešit problémy ...prostě prvních 200-250tis km a šmitec ....samo že se objeví lidé co najeli více ale taky spousty lidí co jim motory zakukali ...nebo automaty případně jiné šíleně drahé opravy.
Stará škola co mám já například fungují věci klidně 20let a milion km ale to si moderna ani nečuchne... řekl bych ani na polovinu nájezdu.

Re: N47 vs. B47
Jasný, ale borec chce F31 s najezdem 20-30k.
Takže bych řekl že by se oprav do řekněme 150k nebál - na tom se evidentně shodnem...
K tomu mému autu, já to myslel tak, že ani majitel předemnou v motoru nic nevrtal...
Takže je to pořád stejný - nekoupit nějakou zhuntovanou kraksnu, ale nějaký udržovaný vozidlo...
Jo a Jarax to máš pravdu, ale nikdo si asi nekupuje auto co se mu nelíbí...
Takže bych řekl že by se oprav do řekněme 150k nebál - na tom se evidentně shodnem...
K tomu mému autu, já to myslel tak, že ani majitel předemnou v motoru nic nevrtal...
Takže je to pořád stejný - nekoupit nějakou zhuntovanou kraksnu, ale nějaký udržovaný vozidlo...
Jo a Jarax to máš pravdu, ale nikdo si asi nekupuje auto co se mu nelíbí...
Re: N47 vs. B47
hele je to kus od kusu. Muzes mit 50k km s napicu servisem a je z toho kasicka. Ja mam na e90 kastli 400k km, na N47 motoru 300k km a s pravidelnym servisem a slusnym jezdenim si myslim ze dam dalsich 200 uplne na klid.
Jinak u 400k km kastle absolutne zadne vrzani interieru.
Jinak u 400k km kastle absolutne zadne vrzani interieru.
Re: N47 vs. B47
a nebo se ti to taky zesere uplně na ultimum, já snad neviděl jedinyho majitele N47 co by řekl že to je špatny motor, dokud to jezdí tak je to vlastně skvělý motor, až se to posere tak se o tom nemluví, ale to že z chotětova mizí komponenty na N47 ve velkym za šilené peníze, to už nikdo neřeší,.
Re: N47 vs. B47
Některé firmy si mnou ruce a vlastně nic jiného nedělají než že dělají servis přímo těchto problémových motorů, mají jich plnou halu na díly ...
http://rhengines.cz/bmw20d/
Ty stejné problémy s větším bráchou od BMW.
BMW 3.0d M57N2 (306D3) / M57TU2D30
http://rhengines.cz/bmw30d/
Tyto motory dokážou uživit firmu ...prostě mazec.

http://rhengines.cz/bmw20d/
Ty stejné problémy s větším bráchou od BMW.
BMW 3.0d M57N2 (306D3) / M57TU2D30
http://rhengines.cz/bmw30d/
Tyto motory dokážou uživit firmu ...prostě mazec.
Re: N47 vs. B47
320d 3leté auto a mladší s 30-50tis nájezdem bych se nebál. To bude v pohodě z 99procent.
Nám tu jezdí do firmy 3x B47 obchoďáci stím lítají z německa a nic zásadního se tam neřešilo s motorem.
Takže N47 je shit nebrat.
A B47 s málo najetými km bude v pohodě. Do 150-180tis km to musí fungovat v pohodě a nebál bych se toho při tom malém nájezdu.
Nám tu jezdí do firmy 3x B47 obchoďáci stím lítají z německa a nic zásadního se tam neřešilo s motorem.
Takže N47 je shit nebrat.
A B47 s málo najetými km bude v pohodě. Do 150-180tis km to musí fungovat v pohodě a nebál bych se toho při tom malém nájezdu.

Re: N47 vs. B47
jen těma 99% bych si teda jistej nebyl, spíš tak 85%, i do 50tkm jich dost chcípne
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1127
- Registrován: čtv 19.04.2007 00:00
- Bydliště: Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Re: N47 vs. B47
Bohužel v mém rozpočtu to bude nějaké auto s nájezdem přes 100k km. Když hned udělám na B47 rozvody, vyměním oleje v automatu a motoru, tak by to mohlo sloužit, ne?
e46 325i Touring; X5 e70 3,0d xdrive
Re: N47 vs. B47
to ti nikdo neřekne, todle už jsou hodně ošizený věci, který jsou spočítaný na hranici své životnosti, už jen počet těch svolávaček který se mezigeneračně zněkolikanásobil o tom vypovídá.
Re: N47 vs. B47
mno pokud to vybereš opravdu velice pečlivě s nájezdem 80-100k a bude vše ok. Uděláš si testovací jízdu aspon 50-100km kdyby náhodou něco se projeví ... S odborníkem který mrkne zda naskákali nějaké chyby...projdou se komponenty rok výroby zda už se neměnilo něco třeba co se měnit nemá....případně lak komplet auto zda nebylo střelené apod.
Motor jestli jede jak švýcary či kouknout dovnitř kamerou zda není zakarbonovaný apod. Prostě projít to totálně důkladně.
Pak tomu udělat pořádnej servis a 50-100 tis km to musí jezdit dalších. Možná s objeví nějaké kraviny ale snad nic zásadního.
Samozřejmě bral bych jen premiovou naftu. Jezdil stím jak člověk. A garážoval bych to. A občas dělal velké prohlídky zda j vše ok a něco není načnuté ...od vstřiků po nápravy....
Člověk se dnes pomalu bojí nového auta že vyjede ze salonu a během roku se budou věci srát ...viz nový hnujdaj mého kamaráda...apod. A na záruku nic neuhrál dokud auto jezdí nikoho nic nezajímalo.
Dvě 320d cca 3-4roky staré stojí kousek od firmy ... pokud potkám majitele zkusím se nadrzo zeptat jak se s autem jezdí a jak jsou spokojení.
Mám tu jednoho mechoše co servisuje auta a má doma 320d pro dceru ještě s N47 a měnil po koupi hned rozvody a preventivně několik zásadních komponent. Zatím to jezdí. Zeptám se kolik to má. Ale je to tedy N47. Docela jsem se divil že je mechanik a kupuje problémovej motor.
Motor jestli jede jak švýcary či kouknout dovnitř kamerou zda není zakarbonovaný apod. Prostě projít to totálně důkladně.
Pak tomu udělat pořádnej servis a 50-100 tis km to musí jezdit dalších. Možná s objeví nějaké kraviny ale snad nic zásadního.
Samozřejmě bral bych jen premiovou naftu. Jezdil stím jak člověk. A garážoval bych to. A občas dělal velké prohlídky zda j vše ok a něco není načnuté ...od vstřiků po nápravy....
Člověk se dnes pomalu bojí nového auta že vyjede ze salonu a během roku se budou věci srát ...viz nový hnujdaj mého kamaráda...apod. A na záruku nic neuhrál dokud auto jezdí nikoho nic nezajímalo.
Dvě 320d cca 3-4roky staré stojí kousek od firmy ... pokud potkám majitele zkusím se nadrzo zeptat jak se s autem jezdí a jak jsou spokojení.
Mám tu jednoho mechoše co servisuje auta a má doma 320d pro dceru ještě s N47 a měnil po koupi hned rozvody a preventivně několik zásadních komponent. Zatím to jezdí. Zeptám se kolik to má. Ale je to tedy N47. Docela jsem se divil že je mechanik a kupuje problémovej motor.

Re: N47 vs. B47
Obcas bych to tu bral s rezervou (reci typu: "jooo za starejch casuuu"). Vpodstate jako u vseho, jsou nekde "core fans" a ty remcaji na vse nove...
Filozofe, obcas me prijdes, ze tady presvedcujes sebe ...
K ty poruchovosti, jo bacha na rozvody (oblibeny filozofuv clanek: https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... is-kc.html tam primo rika od 2009 do 2013 vymenit po 180 000, ale je to individualni).
Podle me kdyz si koupis starou rachejtli, tak vymenis potencionalni problem s rozvody, za milion pidiproblemu: https://www.youtube.com/watch?v=cslOcv2oZlg&t=503s
Btw ptal jsem se treba i servisaka BMW - Cermak Jihlava a mel vicemene podobny nazor, vzdy zalezi na stavu konkretniho vozu...
Filozofe, obcas me prijdes, ze tady presvedcujes sebe ...
K ty poruchovosti, jo bacha na rozvody (oblibeny filozofuv clanek: https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... is-kc.html tam primo rika od 2009 do 2013 vymenit po 180 000, ale je to individualni).
Podle me kdyz si koupis starou rachejtli, tak vymenis potencionalni problem s rozvody, za milion pidiproblemu: https://www.youtube.com/watch?v=cslOcv2oZlg&t=503s
Btw ptal jsem se treba i servisaka BMW - Cermak Jihlava a mel vicemene podobny nazor, vzdy zalezi na stavu konkretniho vozu...
Re: N47 vs. B47
jo s tím se dá souhlasit, pokud koupíš starou ojetou trojku za 200k (330i N52) tak ti prostě neumře motor, ta potvora prostě bude jezdit do milionu km, ale budeš furt řešit nějaké věci kolem, protože je to staré auto, sice po pár tisících, ale budeš.
u tady těch nových potvor nebudeš řešit časté závady, ale budeš řešit jen velké závady, prvních 100tkm nebudeš řešit nic, pokud nepraskne blok nebo rozvody, rekordamana jsem viděl 23tkm, samozřejmě pokud budeš jezdit dlouhe trasy, měl jsem tu X3 2.0D co jezdila jen po městě a ve 40tkm totalně zacpany DPF.
no ve 100tkm uděláš poloosy, protože už v nich bude vule, ve 150tkm bude v kardanu, do té doby to nebude celkem nic chtít, pak je to nejlepší hodit rovnou ze skály.
já bych takové auto nechtěl, často se pohybuju i 2000km od domu a docela bych byl nerad kdyby mi tam praskl blok, já jsem rád že mě moje auto za posledních pár set tisíc km nikde nenechalo, i když jsem třeba musel měnit motorek ostřikovačů, ramena, hardyspojku, svíčky apod.
u tady těch nových potvor nebudeš řešit časté závady, ale budeš řešit jen velké závady, prvních 100tkm nebudeš řešit nic, pokud nepraskne blok nebo rozvody, rekordamana jsem viděl 23tkm, samozřejmě pokud budeš jezdit dlouhe trasy, měl jsem tu X3 2.0D co jezdila jen po městě a ve 40tkm totalně zacpany DPF.
no ve 100tkm uděláš poloosy, protože už v nich bude vule, ve 150tkm bude v kardanu, do té doby to nebude celkem nic chtít, pak je to nejlepší hodit rovnou ze skály.
já bych takové auto nechtěl, často se pohybuju i 2000km od domu a docela bych byl nerad kdyby mi tam praskl blok, já jsem rád že mě moje auto za posledních pár set tisíc km nikde nenechalo, i když jsem třeba musel měnit motorek ostřikovačů, ramena, hardyspojku, svíčky apod.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1127
- Registrován: čtv 19.04.2007 00:00
- Bydliště: Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Re: N47 vs. B47
Díkes!Filozof píše:..
Dvě 320d cca 3-4roky staré stojí kousek od firmy ... pokud potkám majitele zkusím se nadrzo zeptat jak se s autem jezdí a jak jsou spokojení.
….
e46 325i Touring; X5 e70 3,0d xdrive
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1127
- Registrován: čtv 19.04.2007 00:00
- Bydliště: Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Re: N47 vs. B47
Jinak plánuji auto si nechat pravděpodobně dovézt od M3Maniaca, tak prvotní prohlídka by snad byla ok. Jde mi o jen o to se vyhnout nejproblémovějším autům.
Jinak co jsem se dočetl, snad každá značka má něco. Velké průšvihy jsou i u Audi, Insignie, Mondea.
A souhlasím, že občas se do názorů promítá snaha obhájit sám sobě vlastnictví svého starého auta. Nicméně doba jde dál. Kdyby moje e46tka nebyla morálně zastaralá, klidně bych si jí nechal.
Jinak u motorů N47 jsem se dočetl, že už jejich pozdější výrobní ročníky byly upraveny a nebyly tak poruchové. Nicméně půjdu radši případně do B47.
Jinak co jsem se dočetl, snad každá značka má něco. Velké průšvihy jsou i u Audi, Insignie, Mondea.
A souhlasím, že občas se do názorů promítá snaha obhájit sám sobě vlastnictví svého starého auta. Nicméně doba jde dál. Kdyby moje e46tka nebyla morálně zastaralá, klidně bych si jí nechal.
Jinak u motorů N47 jsem se dočetl, že už jejich pozdější výrobní ročníky byly upraveny a nebyly tak poruchové. Nicméně půjdu radši případně do B47.
e46 325i Touring; X5 e70 3,0d xdrive
Re: N47 vs. B47
Je to fakt smutné čtení, já chtěl načnout podobné téma a pak si přečtu tohle...Pač mě to furt táhne k BMW a sám sobě si dávám naivní naděje a tajně si namlouvám, že třeba se soudruzi už poučili z chyb a mohli třeba už tu B47 vylepšit co do spolehlivosti...
Měl jsem E90 320D M47 najel přes 50 tkm a servisově jen termostaty (provozní kapaliny nepočítám). Do dnes na něj s láskou vzpomínám, ale...
...doba i technologie jdou dopředu, už byste chtěli třeba místo šípek v navi vidět i jak vypadá ulice do které jedete
a další blbosti a vychytávky doby, ve které žijeme.
Hop do F31 320D N47, kupoval asi se 110tkm na tacho a už pískalo turbo (v nějakém vlákně jsem se o tom už zmiňoval), ale jinak bylo vše OK. měl jsem jí krátce, tak nemůžu objektivně hodnotit, pokrok tam byl, ale sralo mě to hvízdající turbo a měl jsem možnost koupit můj sen, F10...
...F10 (520D N47). Asi 1,5 roku dobrý (což jak tu čtu je opravdu nadprůměrná hodnota) a pak se začalo ozývat hlavní CR čerpadlo, asi 3x v servisu a vždy po pár dnech hláška v idrivu "fuel supply", o které se my už i zdálo. Poslední kapka byla když nás to s rodinou nechalo "naštěstí" u Berouna při cestě do Francie. Oprava totálně nerentabilní k hodnotě auta. Šlo hodně pod cenou z domu....
Je teda fakt, že mělo dost přes 200 tkm.
Krásně to vystihl kolega #icecold
Já teď teda přemýšlím o E91 M47 nebo M48, což sice odporuje logice obměny vozového parku směrem vpřed, ale jiná cesta k zachování věrnosti asi není, že?
Měl jsem E90 320D M47 najel přes 50 tkm a servisově jen termostaty (provozní kapaliny nepočítám). Do dnes na něj s láskou vzpomínám, ale...
...doba i technologie jdou dopředu, už byste chtěli třeba místo šípek v navi vidět i jak vypadá ulice do které jedete

Hop do F31 320D N47, kupoval asi se 110tkm na tacho a už pískalo turbo (v nějakém vlákně jsem se o tom už zmiňoval), ale jinak bylo vše OK. měl jsem jí krátce, tak nemůžu objektivně hodnotit, pokrok tam byl, ale sralo mě to hvízdající turbo a měl jsem možnost koupit můj sen, F10...
...F10 (520D N47). Asi 1,5 roku dobrý (což jak tu čtu je opravdu nadprůměrná hodnota) a pak se začalo ozývat hlavní CR čerpadlo, asi 3x v servisu a vždy po pár dnech hláška v idrivu "fuel supply", o které se my už i zdálo. Poslední kapka byla když nás to s rodinou nechalo "naštěstí" u Berouna při cestě do Francie. Oprava totálně nerentabilní k hodnotě auta. Šlo hodně pod cenou z domu....
Je teda fakt, že mělo dost přes 200 tkm.
Krásně to vystihl kolega #icecold
Přál bych si spojit relativní spolehlivost motorů koncernu (jasně, i ty mají své mouchy), s ergonomií, technologiemi a jízdními vlastnostmi BMW, ale to tu asi nevyřešíme, takže ke starším BMW nebo k jiným sousedům z NDR....icecold píše:před pár lety se na bmwklubu řešilo doporučení na motor který se nesere, dneska se hledá doporučení na něco co se sere o něco míň než ostatní![]()
![]()
aneb pokrok u bmw nezastavíš

Já teď teda přemýšlím o E91 M47 nebo M48, což sice odporuje logice obměny vozového parku směrem vpřed, ale jiná cesta k zachování věrnosti asi není, že?
Re: N47 vs. B47
tak vyloženě pokud bys vzal novou 320d či 520d z německa s nájezdem 50-100tis km nic extrémního by tě překvapit nemělo. Ještě se zárukou na 1-2roky.
Máme několik těchto aut na německé pobočce a jezdí to vše v pohodě dle němce co tvrdil že prvních 100-150tis km tomu lze věřit. -většina 320d a 520-530d a auta mají přes 100k už najeto a některé se blíží k 160ti tis km.
On co přijel má 122tis km auto vypadalo jako nové. Říkal krom nějaké elektroniky a smazání chyby a přehrátí jednotky novějším SW to nechtělo nic. Jen pravidelnej servis.
Bohužel troufnu si tvrdit že nejen kvalita ale i paliva co tu čerpáme jsou totální shit a ty přímovstřiky mají stím problém pokud se nedává kvalitní palivo což ne každej dodržuje.
Druhá věc je kvalita dílů z kterých se nové auta skládají. Jsou stavěná na určitou životnost ...většinou první max druhý majitel....a každýmu vydrží jiný počet km.....někomu 150tis a už se sype jinej stím jezdí dálky a dá v pohodě 300-400tis km.
Jinak turbo se dá oddělat kdykoliv špatnou jízdou to neberu jako něco špatného ve 130tis km muže se stát.
Prostě ty vrtulky v turbu jsou sice testované s nějakou certifikací ale nebude to nic extra ...stačí několik zahřátí a nedochlazení a může to klidně začít pískat....
Kvalita éčkových řad v 90 letech a kolem roku cca 2000-2007 už je dávno pryč to je bohužel fakt.
Takže chápu že chceš jít zpět po starším ověřeném kousku. Jen furt nechápu co kdo na té naftě vidí ...krom 5-6litrové spotřeby....když je to o dost víc servisně náročnější jak benzín.
Máme několik těchto aut na německé pobočce a jezdí to vše v pohodě dle němce co tvrdil že prvních 100-150tis km tomu lze věřit. -většina 320d a 520-530d a auta mají přes 100k už najeto a některé se blíží k 160ti tis km.
On co přijel má 122tis km auto vypadalo jako nové. Říkal krom nějaké elektroniky a smazání chyby a přehrátí jednotky novějším SW to nechtělo nic. Jen pravidelnej servis.
Bohužel troufnu si tvrdit že nejen kvalita ale i paliva co tu čerpáme jsou totální shit a ty přímovstřiky mají stím problém pokud se nedává kvalitní palivo což ne každej dodržuje.
Druhá věc je kvalita dílů z kterých se nové auta skládají. Jsou stavěná na určitou životnost ...většinou první max druhý majitel....a každýmu vydrží jiný počet km.....někomu 150tis a už se sype jinej stím jezdí dálky a dá v pohodě 300-400tis km.
Jinak turbo se dá oddělat kdykoliv špatnou jízdou to neberu jako něco špatného ve 130tis km muže se stát.
Prostě ty vrtulky v turbu jsou sice testované s nějakou certifikací ale nebude to nic extra ...stačí několik zahřátí a nedochlazení a může to klidně začít pískat....
Kvalita éčkových řad v 90 letech a kolem roku cca 2000-2007 už je dávno pryč to je bohužel fakt.
Takže chápu že chceš jít zpět po starším ověřeném kousku. Jen furt nechápu co kdo na té naftě vidí ...krom 5-6litrové spotřeby....když je to o dost víc servisně náročnější jak benzín.