Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Podvozek e90 m-paket - alternativy?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Kuju, na to jsem zapoměl.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Má někdo zkušenosti s tlumičema z druhovýroby? jestli to má smysl řešit nebo je to podobně jako s brzdama? Chvíli to funguje a pak se to vysere. Například tlumiče TWR, Bilstein,Sachs a podobné z běžných eshopů na autodíly.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Sachsy se dají použít jako náhrada, v tomhle se asi nevyplatí kupovat origa 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
U těch sachs bych si dal opravdu pozor (možná s vyjímkou série Sachs Performance)...už jsem slyšel od několika kolegů s e90, že na ně nadávali. Já mám osobní zkušenost kdy jsem je dal dopředu na staré xc90 a byly po 40tkm mrtvé (pod 60%)- přitom originál volvo (které vyrábí sachs na těch 60% potřebovaly najet 180tkm), a velice podobné jsem to měl s ramenama, silentblokama atd. Teď už jsem poučen a raději vždy nejdřív sháním originální díl (za co nejlepší cenu), než abych se pak 3x patlal s předěláváním "levného" dílu z druhovýroby....
Osobně nevěřím, že se kvalita originálu a druhovýroby jakkoli blíží (kromě tvaru); možná tak před 20lety v některých případech...Výrobci mají dnes na dodavatele tak přísné podmínky a smlouvy (v případě problému s kvalitou platí dodavatel dílu náklady na svolávačku a pokuty), že si nikdo nedovolí snižovat kvalitu...a pak se to snaží dohnat na druhovýrobě kdy drsně minimalizují náklady a maximálně jim hrozí pár reklamací, kterým se navíc ještě můžou bránit formulkou "neodborná montáž".
Osobně nevěřím, že se kvalita originálu a druhovýroby jakkoli blíží (kromě tvaru); možná tak před 20lety v některých případech...Výrobci mají dnes na dodavatele tak přísné podmínky a smlouvy (v případě problému s kvalitou platí dodavatel dílu náklady na svolávačku a pokuty), že si nikdo nedovolí snižovat kvalitu...a pak se to snaží dohnat na druhovýrobě kdy drsně minimalizují náklady a maximálně jim hrozí pár reklamací, kterým se navíc ještě můžou bránit formulkou "neodborná montáž".
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Kuju za připomenutí tohodle (mého) vlákna.
Takže m-paket podvozek (se kterým sem byl veskrze nespokojen) sem upgradoval takto:
- pružiny Eibach Pro Kit (všechny 4, samozřejmě)
- tlumiče (taky všechny 4) sem nechal m-paketové OEM
- zasílené stabíky HR Sport
- přední 2+2 ramena z ///M3 (= větší odklony vepředu)
Výrazně se to zlepšilo (už se to nehoupe, je to mnohem "prkennější", nenaklání se to tolik), motokára m4Zlik to sice není (a nikdy nebude), ale jsem s tím velmi spokojen.
Snad jen jediná malinká piha na kráse: pod plným plynem na 2 resp. pod plnýma brzdama to lehounce ale opravdu lehounce kličkuje.
Takže m-paket podvozek (se kterým sem byl veskrze nespokojen) sem upgradoval takto:
- pružiny Eibach Pro Kit (všechny 4, samozřejmě)
- tlumiče (taky všechny 4) sem nechal m-paketové OEM
- zasílené stabíky HR Sport
- přední 2+2 ramena z ///M3 (= větší odklony vepředu)
Výrazně se to zlepšilo (už se to nehoupe, je to mnohem "prkennější", nenaklání se to tolik), motokára m4Zlik to sice není (a nikdy nebude), ale jsem s tím velmi spokojen.
Snad jen jediná malinká piha na kráse: pod plným plynem na 2 resp. pod plnýma brzdama to lehounce ale opravdu lehounce kličkuje.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Klickovani odstraní dif lock, dif brace... nechápu přesně, proč to dělá co to dělá (imo to má co do činění s reakcí/natočení celého motoru/převodovky/difu), po instalaci je to o 90% lepší, ostatní výměny zadních ramen/uložení bez většího efektu.
- Přílohy
-
- BEFA9BBC-C645-44C5-A5D8-8BE29B58DC0B.jpeg (138.23 KiB) Zobrazeno 5739 x
“Ability is what you're capable of doing.”
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
To chcu!!!, kde se to dá koupit? 

Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
pavproch píše:To chcu!!!, kde se to dá koupit?
a fakt myslis ze to potrebujes? nestacily by tuzsi silentbloky? videl jsem ze to pouzivaji na street racing atd pro vyrazne silnejsi (turbo)motory...pak to asi dava smysl pri extremni akceleraci...
ale vypada to jako hezka hracka

Naposledy upravil(a) jirka330i dne ned 26.04.2020 21:17, celkem upraveno 1 x.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Už to nechcu - sem se kdesyk za zahr. forech nedočetl dobré reference (obecně na jakýkoli typ diff brace, nejenom tenhle ) - jak je to ukotvené do kastle - vibrace / rezonance do celého auta....
EDIT: Ale vypadá to kurewsky hezky, to jo.
EDIT: Ale vypadá to kurewsky hezky, to jo.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Tak s vibracemi musíš počítat. Vše se přenáší do kastle. Proč myslíš, že se na sériových autech všude na ramenech.... používají silentbloky? Na okruhových autech je vše přes tyhle unibaly. Sice máš super zpětnou vazbu, ale vše je hrozně tvrdý, hlučný a všechno trpí.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Můžete mi vysvětlit, vy, kteří o tom nic nevíte, proč to komentujete svýma domněnkama?
Vibrace to nezvýšilo, hluk také ne, jinak bych to napsal.
Nová Mka mají nápravnice natvrdo už z výroby, zjevně to není téma.
Všechny pokusy okolo tě budou stát čas a peníze, prošel jsem si tím taky, měnil jsem to narozdíl od jiných po částech, tak vím co mělo vliv a co ne.
Koupíš to běžně na eBay. “Dif brace” je z principu tužší, tohle táhlo - dif brace imo na N52 bude v pohodě (jen při objednání dej pozor na správnou velikost difu).
Vibrace to nezvýšilo, hluk také ne, jinak bych to napsal.
Nová Mka mají nápravnice natvrdo už z výroby, zjevně to není téma.
Všechny pokusy okolo tě budou stát čas a peníze, prošel jsem si tím taky, měnil jsem to narozdíl od jiných po částech, tak vím co mělo vliv a co ne.
Koupíš to běžně na eBay. “Dif brace” je z principu tužší, tohle táhlo - dif brace imo na N52 bude v pohodě (jen při objednání dej pozor na správnou velikost difu).
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Dobře. Je to lepší než guma. Omlouvám se, že píšu píčoviny. 

Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Hanz píše:Můžete mi vysvětlit, vy, kteří o tom nic nevíte, proč to komentujete svýma domněnkama?
Vibrace to nezvýšilo, hluk také ne, jinak bych to napsal.
Nová Mka mají nápravnice natvrdo už z výroby, zjevně to není téma.
Všechny pokusy okolo tě budou stát čas a peníze, prošel jsem si tím taky, měnil jsem to narozdíl od jiných po částech, tak vím co mělo vliv a co ne.
Koupíš to běžně na eBay. “Dif brace” je z principu tužší, tohle táhlo - dif brace imo na N52 bude v pohodě (jen při objednání dej pozor na správnou velikost difu).
Tak ja myslim, ze je to tady forum kde kazdy muze vyjadrit svuj nazor....
A je koneckoncu veci kazdeho aby si to prebral a udelal rozhodnuti...kazdemu z nas vyhovuje neco trosku jineho a nemyslim si ze by tady existovalo jasne reseni se skore 100:0....
Ja jsem o dif brace uvazoval ale upustil od toho na zaklade referenci od kamarada ktery jezdi okruhy, zkousel to ale nevyhodnotil jako prinos. A nemyslim ze by to bylo zrovna kvuli hluku/ vibracim s ohledem na to jakou spojku a jednohmotu pouziva...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
pavproch píše:Už to nechcu - sem se kdesyk za zahr. forech nedočetl dobré reference (obecně na jakýkoli typ diff brace, nejenom tenhle ) - jak je to ukotvené do kastle - vibrace / rezonance do celého auta....
EDIT: Ale vypadá to kurewsky hezky, to jo.
Taxem se ešče raz zamyslel a .... objednáno (velikost 188), no. Uvidíme, uslyšíme, až to bude na/v bramborovi2Hanz píše:Můžete mi vysvětlit, vy, kteří o tom nic nevíte, proč to komentujete svýma domněnkama?
Vibrace to nezvýšilo, hluk také ne, jinak bych to napsal.
Koupíš to běžně na eBay. “Dif brace” je z principu tužší, tohle táhlo - dif brace imo na N52 bude v pohodě (jen při objednání dej pozor na správnou velikost difu).
Kuju za tip na typ.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
jakože na seriový silentbloky nápravnice a difu diff brace jo ? Hmmm ...
OK

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Neska sem brambora2 pohonil tady po Beskydských vrškoch (silnice III. třídy, vesměs se zoufalým povrchem) a jako jo - sice to na hrbech drncá a vevnitř to různě rezonuje / vydává zvuky z palubky, ze sedadel a tak, ale jede to o třídu ne-li dvě jistěji a líp než to jelo na OEM m-paket podvozku. Spokojenost. Že je v autě vevnitř kravál mi až zas tak neva (prozatím). Btw, že nekecám, že sem ho honil - na denním počítadle nesvítí ještě ani 400km a hladové woko už docela dlouho sfítí, BC říká dojezd 20 km... 

Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Silentbloky napravnice jsem menil na M3, ale dif má původní, to táhlo vyřešilo 90% plavání... nová M ramena, M3 stabík, nové tlumiče a uložení, ”toe arms” ramena s unibal... možná tak 20% zlepšení...MattyX píše:jakože na seriový silentbloky nápravnice a difu diff brace jo ? Hmmm ...OK
Vliv pneu apod nehraje roli, protože pak to “magicky” přestalo...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Ahoj.. Nechci zakládat nové téma, tak to s prominutím dám sem... I já řeším podvozek na e90 330i ( m paket od výroby ) najeto 139, podvozek původní, takže už má svůj čas... Ideálně bych nechtěl jít moc níž.. původně jsem měl tři favority a to bilstein b14 (cca 26czk), KW V1 (35czk)a öhlins RgT (65czk)... Auto používám pouze jako víkendové svezení po okreskách za hezkého počasí, s ročním nájezdem kolem jednoho tisíce km( bohužel na víc nemám čas) tak bych se chtěl zeptat lidí, co mají s těmito konkrétními podvozky nějakou zkušenost na Vaše názory a rady , proč jo a proč ne.. jinak jezdím na kolech bbs ch-r 19 104 a 106 , zároveň se na auto budou dávat přední/ zadní brzdy z BMW m340i (340/345mm) a přední ramena z m3/trw... Budu vděčný za všechny rady a postřehy...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Kuju za připomenutí tohodle (mého) vlákna.pavproch píše:Takže m-paket podvozek (se kterým sem byl veskrze nespokojen) sem upgradoval takto:
- pružiny Eibach Pro Kit (všechny 4, samozřejmě)
- tlumiče (taky všechny 4) sem nechal m-paketové OEM
- zasílené stabíky HR Sport
- přední 2+2 ramena z ///M3 (= větší odklony vepředu)
Ten můj podvozkový setup doznal ještě jedné změny(vše ostatní je tam tak jak píšu výše):
Tlumiče už tam (mnoho tisíc km) nemám OEM ale Koni FSD (žluté) - víc mi jízdně "pasujou" i když jejich životnost není bohviečo: přední měním co 30tis, zadní 60 tis km. Ale co už, je to spotřebák....
@zlatas: Při Tvém ročním proběhu Ti to může být jedno, já kdysik kW V1 měl (ještě brambor1) a jsou (jízdně) dobré, ale "tragická" životnost - přední nevydržely ani 15tis km.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Začal bych změnou kol na R18 v lehkém provedení, to bude mít největší dopad (když pominu přední M3 ramena a uložení-odklony).zlatas píše:jinak jezdím na kolech bbs ch-r 19 104 a 106 , zároveň se na auto budou dávat přední/ zadní brzdy z BMW m340i (340/345mm) a přední ramena z m3/trw... Budu vděčný za všechny rady a postřehy...
“Ability is what you're capable of doing.”