Řeším problém s vanosem - takové to typické rachtání, když jde motor do otáček. Jedna z možností je, že to dělá vnitřní mechanismus ozubených kol vanosu, zřejmě vyběhaný nebo zakarbonovaný. Pokud to ozubené kolo z motoru vyndám, případně ho i rozeberu, je možné to na něm s jistotou nějakým způsobem poznat, že je KO nebo naopak v pořádku?
Předpokládám, že víc lidí tu asi bude mít zkušenost s motorem N52, mám ale za to, že tam je to na dost podobném nebo stejném principu. Díky
...pokud někde nesežene 5-hranný torx.
Každopádně uvnitř nejsou kolečka. Zato je tam západka, která má Vanos uzamknout v základní poloze, když není tlak oleje. Pokud nefunguje, rachtat to bude po nastartování než se natlakuje olejový systém. https://www.youtube.com/watch?v=yWBm5QGYJuE
V případě rachtání v určitých situacích za běhu bych hledal problém ve vodítkách rozvoďáku případně napínáku.
Díky za reakci, rozebrat to jde, právě ty postupy i tohle video jsem viděl. Spíš mě zajímalo, zda to z toho vůbec jde poznat, když to má člověk v ruce, případně zda to jde poznat bez rozebrání. Ale ta západka by dával smysl, může to být dost zakarbonovaný, což motor byl, takže po vyčíštění by to mohlo být ok.
Jinak rozvodama to není, ty jsem udělal, resp. krom toho je dělaná generálka celé hlavy, pouze vanos jsem u toho vynechal. Teď se právě chystám vyměnit těsnící kroužky na vačkách, což znamená shození rozvodů a těch vanosových kol, tak bych je rád vracel na místo s tím, že vim že jsou OK. Preventivně je měnit za nové se mi zrovna nechce. To rachtání stopro souvisí s vanosem, pokud ho odpojim (konektory ze solenoidů), tak motor začne jít sice v nozovym režimu, ale bez rachtání a tahne plynule. S vanosem ne...
Tak jen pro pobavení dopíšu výsledek - problém byl skutečně v těch těsnících kroužkách na vačce, ale nešlo ani tak o to, že by byli opotřebený, ale jeden tam vůbec nebyl . Přebíral jsem si ze servisu hlavu po rovnání a zabroušení ventilů a byla už složená i s vačkama a nenapadlo mě bohužel na tohle koukat. Ty kroužky jsou vidět až po sundání uložení vaček a já v tu dobu přehlédl, že tam vůbec nějaký jsou.
Každopádně po složení motoru a resetu adaptací to jede konečně tak jak má .
Ještě že se napsal důvod, aby někdo jako pro příště nezaměňoval příčinu s následkem a nerozpitvával celé Vanosy. Myslím, že rachtání bez těsnění vznikalo tím jak to časování naklápí ty vačky, ne?
To rachtání neumím vysvětlit co tam přesně rachtá, ale pokud vim, je to vždy v případě, že systém vanosu netěsní a neumí se natlakovat olejem tak jak by měl. Takže může být problém buď v těsnění na vačce, těsnění k solenoidu nebo přímo v solenoidu a nebo vanos kole, které může být uvnitř poškozené, zakarbonované, nebo moc opotřebené. O každý z těch možností jsem už slyšel, každýmu pomohlo něco, takže je to různý. Jen ty vanos kola sami o sobě si myslim, že vydrží dost, pokud se mažou jak mají a když už, tak spíš budou zakarbonovaný než vyloženě vadný.