Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z3 2,8i coupe-prosím o nějaké vaše zkušenosti...

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Zpráva
Autor
Vavris
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 21.10.2010 00:00

#21 Příspěvek od Vavris »

Pánové, navážu na toto téma - zajímalo by mě všecko o Z3C 2.8.

Motor teda podle všeho osvědčená klasika, ale trochu mě děsí ta náprava z Compacta - kterýžto je označován jako nejhorší E36.

tudíž moje dotazy - nejčastější problémy? Na co si dát pozor? Jaká vlastně Z3 Coupé je? Vím že roadster se kroutí jak žížala na slunku a to bych v žádném případě nechtěl. Moje představa budoucího jezdítka je nějaké tužší, charakterní zadokolkové přibližovadlo, které bude především sportovní a až v druhé řadě praktické, nedejbože komfortní :) Coupé se mi moc líbí, ale nejsem si jistý, zda-li to vlastně je to pravé, co hledám.

Co mi poradíte? :)

EDIT: mé předchozí zkušenosti se zadokolkami jsou nevalné, tudíž by mělo být podmínkou i progresivní chování na limitu...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#22 Příspěvek od Killca »

ma to stejny podvozek jako compact, coz znamena ze stejny jako E30tky (samozrejme vzadu jen), to znamena velka dostupnost dilu a to vcetne diferaku

kazdopadne ja mam zkusenost s kompaktem s 2,5kou motorem a to auto na hrane jede v zatackach mozna jeste drsneji nez normalni e36, staci si na to jen zvyknout, pripadne pokud das podvozek trochu niz, tak uz i ten kompakti podvozek je velmi slusnej, nebal bych se toho, pokud clovek ma nejaky zkusenosti
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#23 Příspěvek od Maca »

Vavris píše:Pánové, navážu na toto téma - zajímalo by mě všecko o Z3C 2.8.

Motor teda podle všeho osvědčená klasika, ale trochu mě děsí ta náprava z Compacta - kterýžto je označován jako nejhorší E36.

tudíž moje dotazy - nejčastější problémy? Na co si dát pozor? Jaká vlastně Z3 Coupé je? Vím že roadster se kroutí jak žížala na slunku a to bych v žádném případě nechtěl. Moje představa budoucího jezdítka je nějaké tužší, charakterní zadokolkové přibližovadlo, které bude především sportovní a až v druhé řadě praktické, nedejbože komfortní :) Coupé se mi moc líbí, ale nejsem si jistý, zda-li to vlastně je to pravé, co hledám.

Co mi poradíte? :)

EDIT: mé předchozí zkušenosti se zadokolkami jsou nevalné, tudíž by mělo být podmínkou i progresivní chování na limitu...


Dovolím si nesouhlasit. Měl jsem Z3 3.0i roadster a naopak mi přišlo, že se nekroutí vůbec.
Vavris
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 21.10.2010 00:00

#24 Příspěvek od Vavris »

3.0, to znamená že to už je poFL model, ten by měl být o trochu lepší. Ale ono to je fuk, v případě Z3 bych uvažoval jen o kupé.

Zkusím se zeptat ještě trochu jinak: Je Z3 chováním podvozku více méně jen převlečená E36 nebo to je větší hardcore?

A nějaké nejčastější mouchy by se opravdu hodily - v pondělí se jdu dívat na auto, tak ať vím na co se zaměřit. Dosluhující vanos se pozná tak, že to klepe? Určitě to tu někde je, ale mám ohromně málo času...

Díky za odpovědi :)
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#25 Příspěvek od Zeta »

Hele..projeď si to..třeba od Mělníka do Č.Lípy -jezdím to v kabriu2.8
a rozhodně to kroucení není žádná tragédie..je jasný, že coupé je tužší..
Ale..při váze Z3 road je to docela fajn svezení i na 2.8 a s klasikou E36 to nemůžeš srovnávat vůbec, protože těžiště tohohle motorovýho člunu je úplně někde jinde..je to tak trochu motokára...tady si můžeš dovolit jiný chování..a stabilizace neřve..:-)
i při docela vylomeninách a při slušných gumách to drží parádně..
při nerovnostech předek surfuje víc než na předokolce, to je jasný
a držení stopy při nerovnosti je horší než třeba na Alfině..jenže tam na limitě zase vypochoduješ na nedotáčivost i se samosvorem/ v posledních generacích předohrabu..starý zadohrabky byly jinak/-málo platný..
Je to řekněme nečekaně docela surový zábavný svezení..pokud jsi zvyklej na předokolky, ber řeči tady trochu s rezervou, chce to konkrétní
zkušenost přímo se Z3 ...blbě se to vysvětluje..projeď to
Vavris
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 21.10.2010 00:00

#26 Příspěvek od Vavris »

Už jsem projel a do Z3 Coupé jsem se asi trochu zamiloval. Což je megaúspěch vzhledem k tomu, že daná Z3 měla bohužel ten prehistorický čtyřstupňový automat, který srazil celkový dojem tak o dva levely. Ale jinak špica. Nenazýval bych to motokárou, je to spíš takový hot-rod :D Každopádně velmi příjemné svezení, v zásadě mi vadily jen dvě věci - velikost volantu a především ta převodovka. Být tam manuál, tak asi řvu nadšením ještě teď.

Cabrio jsem vyloučil už dávno, protože zvěsti o silném kroucení mám potvrzeny od lidí, kterým nemám důvod nevěřit a hlavně kteří už prohnali všecko možné a tudíž disponují objektivitou.
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#27 Příspěvek od Zeta »

Tak to si ještě projeď to Z3 M coupé....je jasné, že u Z3 je to obráceně..než obvykle--čili coupé je těžší než kabrio...tak ty dva metráky železa někde budou a tuhost je jinde. :-).zase ale ty dva metráky dolů je jiné kafe při stejným motoru, to je potom opravdu motokára., to kroucení není na poměry žádná hrůza....hot-rod ? /500koníků .?.:-)/ je možná trochu právě to M.
Jinak v automatu je to snad vtip..a ne auto na blbnutí..to souhlasím..:-)
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#28 Příspěvek od petabmw »

sem cetl v nemeckym testu ze vsechny z3 sou jako zvykacky
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#29 Příspěvek od Zeta »

petabmw: kolikrát jsi v ni jel ? :-)

Vždycky porovnáváme něco s něčím nebo ve vztahu k něčemu...
u aut je to až do očí bijící...je vždycky otázka jestli obětovat ty
3 metráky železa navíc /Z4-II/ výměnou za tuhost..
V každém případě je Z3 s hadrem opravdu klasický road, což už se třeba o Z4 rozhodně říct nedá..

Někomu vyhovuje Boxter,někomu SLK, no někomu to přijde nudný.. je to o pocitu a účelu kterýmu to auto má sloužit.. Z3 ve vyšší motorizaci je svižná zábavná motokára
ne styl stísněné GT. :-)
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#30 Příspěvek od Zeta »

Jediná opravdová výtka je směrem k 5-kv, prostě Z3 R6 by slušel 6kv..
ale ono opravdu není pro rychlosti nad 200 a tak je to v podstatě jedno..
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#31 Příspěvek od ZZZZ »

Kde to berete ty vahy, ja vidim u 2,5ky 135 kg, navic vylepsena aerodynamika hlavne pri sundane strese.
Krome toho to zelezo ma znacku AL, ohni se a koukni se na vsechno, napravy, ramena, nosniky, cela kastle je hlinik
Tak mi tu 4ku nepomlouvejte :pivo2:

Obrázek
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#32 Příspěvek od Zeta »

No já vidím u vrcholné verze Z4 sDrive 3.5 nějakých 1580.. :-)
Dost hustý na výkon 251kW-335k ?, to pomalu chce spíš uvažovat Nissan GT-R
/při týhle váze.už Z4 není road ale tank./...sorry
A jestli nárůstek váhy při motorizaci 2.5 dělá na tomhle motoru 135kg, tak
při samým hliníku je to tristní.. osobně nad hliníkem nejásám..
zkušenosti s hliníkovejma lichoběžníkama na Alfě na našich silnicích
žádná sláva a pokud nejde udělat s hliníkem kasli rozumných 1200, pak
se nedivím, že na Severní smyčce má lepší časy očesaná R26R předohrabka/8:16/ s pouze kompenzovaným McP na předním zavěšení--co je za ní v závěsu je dost výmluvný..AUTO dělá váha a nastavení podvozku/výkon--míň už reklamní kecy prodejců..


Severní smyčka -přehled

126. Renault Megane R26.R 8:16.90 149 '08 230 / 1252 Vincent Bayle
127. Porsche 996 Carrera 8:17.00 149 '97 300 / 1320 Sport Auto
128. Porsche 996 Carrera 320hp 8:17.00 149 '01 320 / 1345 Sport Auto
129. Aston Martin V12 Vanquish 8:17.00 149 '01 460 / 1882 Sport Auto
130. BMW Z8 8:18.00 149 '00 400 / 1585 "Sport Auto"
131. Chevrolet Corvette C5 Comm. Edition Targa 8:18.00 149 '04 344 / 1452 Sportauto
132. Maserati Coupe GranSport 8:18.00 149 '04 400 / 1680 Sport Auto
133. Porsche 987 Boxster S (276bhp) 8:18.00 149 '05 280 / 1345 Walter Rohl


a tady je Z4

174. BMW Z4 3.0i 8:32.00 145 '03 231 / 1384 Sportauto
175. BMW Z4 3.0si Coupe 8:32.00 145 '06 265 / 1408 Sportauto
176. BMW Z3 M Roadster 8:32.00 145 '97 321 / 1350 Sport Auto
177. Lotus Exige 8:32.00 145 '04 192 / 907 Sport Auto
178. Porsche 986 Boxster S (248bhp) 8:32.00 145 '99 252 / 1295 Sport Auto
179. Porsche Cayenne Turbo (Mk II) 8:33.99 144 '08 500 / 2355 Patrick Simon
180. Vauxhall VX220 Turbo 8:34.00 144 '03 200 / 930 "Sport Auto"
181. Opel Speedster Turbo 8:34.00 144 200 / 928 Sportauto
182. BMW Z3 3.0i 8:34.00 144 '00 231 / 1330 Sport Auto
183. BMW M3 (E36) 8:35.00 144 '96 321 / 1474 Sport Auto


celej rozdíl Z3-Z4 2s..
A jestli je zadní náprava Z3 ještě obyč E30, tak to o lecčems svědčí a rozhodně bych se jako vývojář moc nechlubil :-)

1250KG/172kW na předohrabu a funguje to.--myslím že smutný očka měly i Porschata.....opravdu....váha je klíč..k nárůstu reálnýho výkonu, na okruhu ..ne číslo vývojové řady a reklamní masírka.. sorry :-)
ty omílaný vychytávky jsou v reálu při ostrý jízdě na pořádným okruhu platný míň než by se čekalo..pardon, s výjimkou třeba kloudný elektroniky na podvozku Nissan GT-R 7:26 /4x4/--což ovšem obrečelo i Enzo
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#33 Příspěvek od Zeta »

Poznámka: polopaticky :-)
126. Renault Megane R26.R 8:16.90 149 '08 230 / 1252 Vincent Bayle
127. Porsche 996 Carrera 8:17.00 149 '97 300 / 1320 Sport Auto

Porsche má o 70kobylek víc a přesně o tolik kilo..reálně nesloží
Megana s 172kW.na.předohrabu... tak nad tímhle by se vývojáři měli zamyslet než přihodí 135kg
Vavris
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 21.10.2010 00:00

#34 Příspěvek od Vavris »

zajímavé úvahy. Musím potvrdit, že nová Z4 se mi osobně vůbec nezamlouvá - čímž ovšem nechci nikomu nic podsouvat. Případá mi ale, jakoby se Z4 rozhodla stát usedlejším GT Roadsterem, jenže v polovině cesty si to rozmyslela, zasekla se a zůstala někde mezi... ani ryba ani rak.

No a co se týče Méganu, je to srovnání poněkud nespravedlivé - po Roadsteru s veškerou luxusní výbavou a krásnou každodení použitelností nemůže nikdo chtít čas na úrovni nekompromisního, jednostranně zaměřeného nesmyslu, vykuchaného od všech nepotřebných systémů a hlavně - obutého do R888, které udělaly imho spoustu sekund.
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#35 Příspěvek od Zeta »

Jj--no ono jde spíš o to, že ty kW jsou v případě R26R naložený na předohrabu s kompenzovaným McP.. to je ten hukot.. a jestli nejde udělat s hliníkem snesitelně těžkou kasli, pak to ztrácí jakej -koli smysl.. road má jet do roztrhání těla, a má být hodně zábavný, jinak mi za stísněnej prostor nic nenabízí..to pak snad radši rovnou pořádný GT..
Ten čas Z4 sDrive 3.5 na Severní smyčce nebude lepší než Masseratti 3200..bohužel..


191. Maserati 3200 GT 8:37.00 143 '98 370 / 1590 Sport Auto


výsledek Audi TT už Z4 v podstatě ponižuje
169. Audi TT-S Coupe 8:29.00 146 '08 272 / 1395 Sport Auto


Zajímavý je třeba tohle..
156. Nissan 350Z (283bhp) 8:26.00 147 '02 287 / 1532 Sport Auto

A to je už GT..
Takže taky nechápu co je vývoj směrem k Z4..
Ale proti gustu ...samozřejmě..:-)
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#36 Příspěvek od ZZZZ »

Motor 2,3 zaručí dobrou dynamiku pro silniční provoz s rozumnou spotřebou, není nutno mít silnější, i když ji plánuji jednou koupit.

Takže nějaké propočty sekund, jestli je o něco rychlejší nebo pomalejší než něco je asi na naše využití pasé.
A když, tak IS se dá překopat asi na 460 koní, už jsou na to kity od úpravců, ale k čemu to.
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#37 Příspěvek od Zeta »

Dejte ten proklamovanej hliník na Z3 ,a nechte technologii jako takovou -motor typ podvozku-- klidně o 10 let zpátky..váha půjde dolů
o min 120 kg a bude to mazec.. :-)
V praxi je reálných 5pytlů cementu dolů víc než 70koní+..a spotřeba rozhodně klesne..trochu přeskládaná převodovka a je to jiný auto.. :-)
Bohužel, tohle ale není populární ani dramaticky zdůrazňovaný fakt..
souhlasím.. :-)
Zeta
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#38 Příspěvek od Zeta »

Mluvit o tom, že carbon hadr běžný gramáže stojí cca 500,-/m2
houževnatej kevlar-/ kepr/ 270g/m2 jen 270,-, solidní pryskyřice 250-300,-/kg ....z leteckýho průmyslu, neskutečný množství různých na tělo šitých tužidel a temperace je menší problém, než se nám zdůrazňuje v komerční masírce,...... pokud díly nemají být pohledový cool-carbon a jsou normálně povrchově upravený, je výroba doslova "za babku"..
To by si možná zasloužilo auto typu Z4 na nezatížený části kasle--jako logický vývojový pokračování
a bylo by to na plácání po zádech--ne rozpačitý nárůst váhy pouze částečně kompenzovaný hliníkem...
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#39 Příspěvek od ZZZZ »

Sdrive vznikl pravdepodobne na zakladě konkurencniho boje s Mercedesem, tedy konkretne SLK. Fabriky musi prodavat co se kupuje a verim tomu, ze to maji sakra provereno, co maji vyrabet.

Plechova strecha nabizi kombinaci kabria a uzavreneho sportovniho auta. Kdyz jsem byl v MB, sam prodejce rikal, ze nova Z4 je pro ne skutecnou konkurenci, podle mne uz je koncepce plachty na dvoumistnem aute po prodejni strance skoro pase.

Mercedes uz vytasil koncepci noveho SLK pro rok 2012, tak myslim, ze v ramci konkurencniho boje se mame i u BMW na co tesit, ale plachta uz tam asi nebude nikdy i za cenu mirneho zvyseni hmotnosti. Navic u Sdrive trochu narostly i rozmery, zvetsil se objem kufru a tim se zlepsila i uzitkovost jinak temer nevyuzitelneho auta.

http://www.youtube.com/watch?v=kYBkc7dGrts
pinokio
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

#40 Příspěvek od pinokio »

Pčřesně jak píše telda vlastním také Z3 cupé je potřeba ji dostat do ruky
jedinou nevýhodu co puciťuji je že v případně širších pneu (mám vzadu
245/35 R 18 je nepříjemné přejíždět přes vyjeté koleje z pruhu do pruhu
+v kolejích tahne za řízení. jelikož manželka začla jezdit oktávií v zimě a já bych musel busem tak jsem zakoupil i zimní užší pneu a je to poznat.Chtěl jsem ji prodat ale jelikož jsem do oprav a úprav vrazil spoustu peněz tak bych za ní to co chci tj. aspoň 290000kč těžko dostal(v případě zájmu stačí napsat)měl jsem možnost koupit starší 911 ku.,ale design Z3 je prostě bomba většina lidí si myslí že máš auto za mega.
Pinokio
Odpovědět