Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW X5 M a konkurenti - co vybrat?

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od HaryXXL »

Ahoj, co byste raději brali?

1) BMW X5 M (555 koní)
2) Porsche Cayenne Turbo nebo Turbo S (500 a 525 koní)
3) Mercedes-Benz ML 63 AMG (510 koní)

Pro bramboráka hraje rozhodně design, větší síť servisů, výkon. Porsche je údajně nejvíc sportovní, interiér OK, ale exteriér vypadá jak hnusná žába, předek ještě dejme tomu, ale ten zadek s "měsíčkovými" světlomety, to je strašný a mercedes, toho momentálně mám (eR-ko), design interiéru je v podstatě stejný, takže to je spíš jako nouzovka, nerad si vybírám stejný značky aut za sebou.

Budu rád i za informace ohledně servisu, ale obávám se, že takových lidí, co tyhle auta mají, tady moc nebude... Člověk nikdy neví.

PS: Chápu, že všichni budou říkat bramboráka, když jsem na bmw klubu, ale nechám se překvapit.

Auto vybírám vždy s hodně velkým předstihem (to uplyne ještě hodně vody...), budu to kupovat jako ojetinu, rok výroby bude 2010 až 2011, platí to pro všechny auta.

Čus. Harry :)
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Marty_ »

Zaclen tam jeste jeepa srt8, mam starsi generaci a je to bezpochyby zajimavy vuz, ten motor a hruba sila ma taky neco do sebe:) + dost usetris (hlavne imho dlouhodobe..).
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mike-ee »

Brambora nebrambora. Asi bych bral cayenne... Je hodně dobrej na podvozku navíc má možnosti měnit charakteristiku podvozku a dokáže být i pohodlnější. Upřímně, nemám ve vlastnictví ani jedno auto, ale mám nějaké modely kolem sebe a není problém udělat sevis ani na cayenne. Záleží odkuď jsi, třeba u nás na Ostravě třeba Arcars, dělají veškeré luxusní a sportovní vozy, dělají i upravy Techart, spousta zkušeností.... Všechny tři jsou dobré ty auta, ale mně Mercedes oslovuje nejméně, celkově Amg modely nějak nemusím, né že by nejela, nebyla dobrá, ale mně prostě neberou....
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#4 Příspěvek od HaryXXL »

Četl jsem někde, že design nedesign, ale svezeš se s Cayennem a je to opravdu nejblíže k sportovnímu automobilu, nejlepší ze SUV. Interiér P CT(S) mi vyhovuje, s exteriérem je to horší. Máš určitě pravdu. Chce se to svézt a pak se rozhodnu, to je jasné.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Killingman »

Akorát u těch cayen odchází motory po 100.000km pokud mají turbo, ale jinak pohoda :-(

Dost to teď koumám, i když sháním starší model (2005-7) a přečti si na ten cayenne recenze a údržbu. V8 bez turba (250KW) OK, ale turbo S už problémy s turby /mají 2/ :-(
To je jediné co mě od Porsche odrazuje...
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od HaryXXL »

Pro: Killingman

To je pravda, záleží na kusu, příp. vzít ojetinu už s vyměněným motorem. Kdo ví?! Už na tom samotném autě poznáš, jak se k tomu majitel choval. Každopádně bych to bral jedině po prvním majiteli s doloženou historií oprav, s diagnostikou atd. Zkusil bych Čechy, popř. Německo, Nizozemí, Švýcarsko atd. - stačí použít mobile.de či tipcars.cz.

Ale ty turba na Cayenna seženeš už kolem 22 tisíc/1x turbo pro 4.8 l motor (např. viz http://www.e-turbo.cz, je nutná registrace zdarma), popř. repas turbodmychadla. Záleží na firmě, otázka je, jak dlouho to turbo po repasi bude fungovat, ne všechny firmy to umí, jak tvrdí.

Pokud chceš mít klid, tak jdi do atmosférického motoru, ten mám teď také ve svém "medvědovi" a šlape jak hodinky. U Porsche to jsou modely Porsche Cayenne GTS (385 a 404 koní, záleží na verzi Cayennu a faceliftu, ta poslední nová verze má snad už 420 koní), je to silnější než S-ko (S-ko je také atmosféra, tu bych nebral, připadá mi slabá na Cayenna) a slabší než Turbo, nejvyšší verze je pak Turbo S, prostě mezi, hlavně je to atmosféra, takže hodně velkej držák motor. Tam by neměl být žádný problém. Zase spousta lidí ti řekne, že když už takovýhle auto, tak prostě jedině Cayenne ve verzi Turbo či Turbo S, ostatní verze nemají smysl a mají pravdu. Budeš-li chtít tedy mít méně problémů s turbama a udělat si takovej kompromis mezi výkonem a nákladama, šel bych rozhodně jen do verze GTS (atmosféra, silnější motor než Cayenne S)!!! Když to člověk nebude honit, budou ty motory žrát cca stejně, takže u spotřeby to je jedno, zda máš S-ko, GTS-ko nebo Turbo. Pro zajímavost u svýho pětilitra jsem měl zatím nejmenší průměrnou spotřebu 11 l/100 km a nejvyšší průměrnou 16,5 l/100 km. Záleží, jak máš těžkou pravou nohu a jakou jedeš trasu (já jezdím pořád stejnou, takže jsou to relevantní údaje). :)

Jinak u první generace praskaj prý hodně žárovky blinkrů na boku a první motory ve verzi Turba nebyly nic moc kvalitní, takže doporučuji facelift (údajně tam odsud po faceliftu vytáhli inženýři traverzu těžkou pár desítek kilogramů - bůh ví?!) a držet se spíše roku výroby 2006, spíše 2007, ale zase to bude za jiný peníze. A lze to samozřejmě dát předělat na etanol či lpg, ale je to škoda vůči tomu motoru, naprostá škoda, spotřebu bych u toho auta moc neřešil.

Příští auto chci rozhodně s 500 koňmi (a výše) a uvidí se, zda to bude X5 M nebo Cayenne Turbo. :) Držím palce, ať dobře vybereš a splníš si sen!
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#7 Příspěvek od FrankDrebin »

:lol: :smich2:
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#8 Příspěvek od kornout »

Když už, tak X6 M. Ostatní je přeci pakárna.
Radši X5 v naftě pro rodinu a M3 pro sebe v garáži, když už se pohybujeme v takových částkách za auto .......
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#9 Příspěvek od HaryXXL »

kornout: Když už, tak X6 M...

Začal jsem po nich pokukovat a musím říci, že máš asi pravdu. Jinak to vypadá na obrázku, jinak v realitě. Byl jsem se na ní podívat v Německu. X6 je prostě obrovská. To auto se mi začíná čím dál více líbit, sice není tak praktické jako X5 (menší kufr a vzadu obvykle jen pro 2 lidi, pokud si nepřiplatíš za lavici), je v podstatě až nesmyslné, jak někdo říká a píše, ale prostě mně se líbí, je to tank. Každý má jiný vkus a chuť. Všude kolem je strašně Cayennů, X5, tak proč ne BMW X6 M, údajně podle P. Jandy jede ještě o něco lépe než X5 M.

Viz zde recenze a hlavně ty úžasná videa:
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... mka-punku/
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#10 Příspěvek od vlastnemec »

Pěkné, počkám si na výsledek co koupíš. Loni jsi tady psal o e53 a ještě jsi chtěl e65 a nakonec jezdíš ve vyhaslé hvězdě třídy R jestli se nepletu. :twisted:
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00

#11 Příspěvek od 100RM »

Cayenne ... hm, podvozek VW za 3mil, to ma nieco do seba :-D

Za mna jednoznacne X6, je to stelesnena krasa.
7er. True definition of luxury. Yours.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#12 Příspěvek od HaryXXL »

pro: vlastnemec

Jo, skončilo to přesně tak a vůbec toho nelituju. Dvě X5 a jedna 7, na který jsem se byl tehdy podívat, byly v hodně špatným stavu, tak jsem koupil medvěda. :D
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#13 Příspěvek od butthead740 »

Tak jestli ted jezdis v Rclasse tak ti bude jako raketa pripadat vsechno ze zminenych..
Odpovědět