Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Předehřev motoru
Zdravím všechny.
Jak je určitě většině známo,dnešní diesly maji již z výroby montované přihřívače.Protože u x3 je tento elektrický,ne jako u x5 benzin/diesel ptám se tímto zkušenějších jestli je možnost toto předělat na předehřev např přes doplňkovou baterii nebo přes trafo a dál na 220 voltů.Protože jsem už konečně dodělal stání pro auto a parkuju vedle zásuvky 220,přemýšlím nad tím.Je mi jasné že většina navrhne teplovodní webasco ale do 7 let starého auta se mi 35 tis investovat nechce.
Jak je určitě většině známo,dnešní diesly maji již z výroby montované přihřívače.Protože u x3 je tento elektrický,ne jako u x5 benzin/diesel ptám se tímto zkušenějších jestli je možnost toto předělat na předehřev např přes doplňkovou baterii nebo přes trafo a dál na 220 voltů.Protože jsem už konečně dodělal stání pro auto a parkuju vedle zásuvky 220,přemýšlím nad tím.Je mi jasné že většina navrhne teplovodní webasco ale do 7 let starého auta se mi 35 tis investovat nechce.
mam jej v 530i e39, je od Normans, vyjde na necelych 5tis, prace na hodku, v narazniku mas malou zasuvku a napojis kabelem na 240V do site (idealne pres casovac, takze kdyz odjizdis v 7, das zacatek na 6tou, konec na 7mou, jen to nesmis zapomenout pripojit/odpojit)...
motor je pak i pri treba -15 vlaznej a topi po par metrech...
ma tusim 400W, ikdyz to nechas jet celou noc, nic se nestane, ten vykon neni takovej, aby to "vyvarilo" motor a pod...
motor je pak i pri treba -15 vlaznej a topi po par metrech...
ma tusim 400W, ikdyz to nechas jet celou noc, nic se nestane, ten vykon neni takovej, aby to "vyvarilo" motor a pod...
“Ability is what you're capable of doing.”
Nad tím nsem taky přemýšlel,jen bych chtěl montáž od firmy,když pak rupne ať je nějaká záruka.Už jsem je i kontaktoval přes mail,kde mají servisní/montážní střediska Děčín a okolí-zatím bez odpovědi.Jsem rád že ses ozval právě s tímhle,máš to do bloku místo zátky nebo do hadice?Je to i s čerpadlem nebo samotíž?
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
něco najdeš tady.. jinak voda s oběhovým čerpadlem je lepší.. prohřeje to totiž kompletně celej blok...
jednou jsem viděl i někde nějakou firmu která to dělá origo.. jestli se npeltu.. vyšlo to na ca. 10tkč.. teď to bohužel nemůžu najít..
tady ještě nějaký pdf:
http://www.seehase.de/Calix_Handbuch_komplett.pdf
něco najdeš tady.. jinak voda s oběhovým čerpadlem je lepší.. prohřeje to totiž kompletně celej blok...
jednou jsem viděl i někde nějakou firmu která to dělá origo.. jestli se npeltu.. vyšlo to na ca. 10tkč.. teď to bohužel nemůžu najít..
tady ještě nějaký pdf:
http://www.seehase.de/Calix_Handbuch_komplett.pdf
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
5000 mi rozhodně nepřijde moc a tvoje řešení mi přijde určitě dobrý.Jen mě to zajímalo jestli je možné stávající topení nějak rozšířit nebo ne.Na německým foru kde hodně čtu se o tom dlouho špekulovalo do té doby,než vyšla nová x3,pak to uhaslo.Vím ale že češi jsou vynalézavější a proto jsem to tu nadhodil.Od jara přebírá auto manželka,ja pokoukávám po větším a tak tohle nebude tolik v pohybu,právě proto volím normans,čekám na rozpočet a objednávám ho.Díky za reakci.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
No ještě jsem se tak moc nezamyslel, ale je tu pár otazníků zatím přemýšlím nad prvním: Když budu honit tím předehřevem vodu, vím že tam je nějakej ventil na okruhu který se musí otevřít a to elektronicky, u origo webasta to dělá automaticky klimapanel a když mě JaraX dokódoval předehřev do e53 tak to musel udělat. Vono to asi nebude tak jednoduchý, když si vemu že servis a opravy webasta v bmw ti origo servis webasta neudělá, maj vlastní soft.
Dopis od normans.cz
Dobrý den, Blokové ohřívače jsou vyráběny pro konkrétní motory osobních vozů a bohužel pro model Vašeho vozu vhodný typ není. Výrobce nabízí tzv. kontaktní ohřívač s umístěním na olejovou vanu. Zasílám Vám nabídku na použití kontaktního ohřívače a také univerzálního průtokového ohřívače:
1.) BLK-F2885, 300W/230V za cenu 3302,-Kč s DPH.
Jedná se o výlisek z hliníkové slitiny, který kopíruje povrch konkrétní části olejové vany a ohřívá ji celou svojí plochou. V příloze „2885“ naleznete náhled ohřívače a jeho umístění v originálních montážních pokynech, které k objednávce překládáme. K ohřívači je nutné zakoupit sadu kabelů bez které není možné přístroj zapojit. V nabídce máme dvě varianty, které se liší pouze délkou „zeleného“ kabelu, který se napojuje do sítě 230V. Více informací a cenu naleznete v příloze „sada kabelu“. I když ohřev oleje primárně neřeší studený start vozidla, je nezanedbatelný a teplo se šíří i do okolních součástí v motoru. Velkou předností je jeho snadná montáž pro motor minimálně invazivní. Pasta vodící teplo se nanese na kontaktní ohřívač a připevní přiloženou konzolou a šrouby a provede se elektroinstalace.
Možnost dodání: do cca 4 týdnů od objednávky.
2.) BLK-F723, 1500W/230V, termostat 70/80°C, za 3225,-Kč s DPH
Jedná se o univerzální průtokový ohřívač, který se skládá z hliníkové nádržky s topnou spirálou uvnitř. Je vybaven termální pojistkou zabraňující přehřátí a řídícím termostatem 70/80°C. Ohřívač se napojuje na hadice chladícího systému a pracuje na principu samotížné cirkulace. Nejčastěji se vpust ohřívače napojuje na spodní hadici od chladiče a od výpusti se vede hadice, která se napojí na horní hadici od topení. Vznikne takto okruh s předehřevem. Před zakoupením předehřevu, je důležité podívat se s technikem do motoru a zvolit vhodné místo (mimo okruh termostatu vozidla) a následně vybrat hadice vhodné pro napojení. K montáži jsou zapotřebí dva T-kusy, které slouží jako redukce (nabídka v příloze „t kusy mc“) na zvolené hadice k napojení ohřívače do systému. Topenářská 16mm hadice, pro napojení stojí 1m/74,-Kč bez DPH a máme ji také v nabídce. V příloze „priklady zapojeni“ naleznete příklady zapojení na chladící systém.
Je mi líto, ale v Ústeckém kraji vhodný servis nemáme. Doporučujeme nechat ohřívač namontovat v servisu, kde provádíte údržbu vozu a kde motor znají. Montážní pokyny naleznete v příloze „montaz serie 700“. Montážní pokyny jsou univerzální vzhledem k povaze ohřívače. U tohoto typu nemáme přesné návody na každou značku a typ auta a ani sám výrobce nedisponuje takovými dokumenty.
K ohřívači je opět nutné zakoupit sadu kabelů, bez které není možné přístroj zapojit.Více informací a cenu naleznete v příloze „sada kabelu“.
Ohřívač je za stejnou cenu i v provedení 2000W/230V.
Celková objednávka:
BLK-F723 3225,-Kč
Sada kabelů 2,5m 1790,-Kč
2x T-kus 456,-Kč
Celkem 5471,-Kč s DPH
Možnost dodání: do týdne od objednávky.
3.) Časové spínací mini hodiny
jsou určeny na pevnou instalaci v interiéru vozidla. Mají viditelný displey a několik užitečných, volitelných funkcí. Cena je 2590,-Kč s DPH i s relé, protože jsou na napětí 12V. Prostřednictvím tohoto ovládacího prvku lze vozidlo připravit podle požadavků řidiče. Všechny doplnky Defa jsou vzájemně kompatibilní, propojitelné a s jednou výslednou zasuvkou na vozu pro napojení na pevnou síť. Přehled najdete v přiloze "doplnky defa".
Zboží zasíláme na dobírku Obchodním balíkem České pošty nebo PPL za 180,-Kč s DPH.
Neváhejte se mne na cokoli zeptat!
Dobrý den, Blokové ohřívače jsou vyráběny pro konkrétní motory osobních vozů a bohužel pro model Vašeho vozu vhodný typ není. Výrobce nabízí tzv. kontaktní ohřívač s umístěním na olejovou vanu. Zasílám Vám nabídku na použití kontaktního ohřívače a také univerzálního průtokového ohřívače:
1.) BLK-F2885, 300W/230V za cenu 3302,-Kč s DPH.
Jedná se o výlisek z hliníkové slitiny, který kopíruje povrch konkrétní části olejové vany a ohřívá ji celou svojí plochou. V příloze „2885“ naleznete náhled ohřívače a jeho umístění v originálních montážních pokynech, které k objednávce překládáme. K ohřívači je nutné zakoupit sadu kabelů bez které není možné přístroj zapojit. V nabídce máme dvě varianty, které se liší pouze délkou „zeleného“ kabelu, který se napojuje do sítě 230V. Více informací a cenu naleznete v příloze „sada kabelu“. I když ohřev oleje primárně neřeší studený start vozidla, je nezanedbatelný a teplo se šíří i do okolních součástí v motoru. Velkou předností je jeho snadná montáž pro motor minimálně invazivní. Pasta vodící teplo se nanese na kontaktní ohřívač a připevní přiloženou konzolou a šrouby a provede se elektroinstalace.
Možnost dodání: do cca 4 týdnů od objednávky.
2.) BLK-F723, 1500W/230V, termostat 70/80°C, za 3225,-Kč s DPH
Jedná se o univerzální průtokový ohřívač, který se skládá z hliníkové nádržky s topnou spirálou uvnitř. Je vybaven termální pojistkou zabraňující přehřátí a řídícím termostatem 70/80°C. Ohřívač se napojuje na hadice chladícího systému a pracuje na principu samotížné cirkulace. Nejčastěji se vpust ohřívače napojuje na spodní hadici od chladiče a od výpusti se vede hadice, která se napojí na horní hadici od topení. Vznikne takto okruh s předehřevem. Před zakoupením předehřevu, je důležité podívat se s technikem do motoru a zvolit vhodné místo (mimo okruh termostatu vozidla) a následně vybrat hadice vhodné pro napojení. K montáži jsou zapotřebí dva T-kusy, které slouží jako redukce (nabídka v příloze „t kusy mc“) na zvolené hadice k napojení ohřívače do systému. Topenářská 16mm hadice, pro napojení stojí 1m/74,-Kč bez DPH a máme ji také v nabídce. V příloze „priklady zapojeni“ naleznete příklady zapojení na chladící systém.
Je mi líto, ale v Ústeckém kraji vhodný servis nemáme. Doporučujeme nechat ohřívač namontovat v servisu, kde provádíte údržbu vozu a kde motor znají. Montážní pokyny naleznete v příloze „montaz serie 700“. Montážní pokyny jsou univerzální vzhledem k povaze ohřívače. U tohoto typu nemáme přesné návody na každou značku a typ auta a ani sám výrobce nedisponuje takovými dokumenty.
K ohřívači je opět nutné zakoupit sadu kabelů, bez které není možné přístroj zapojit.Více informací a cenu naleznete v příloze „sada kabelu“.
Ohřívač je za stejnou cenu i v provedení 2000W/230V.
Celková objednávka:
BLK-F723 3225,-Kč
Sada kabelů 2,5m 1790,-Kč
2x T-kus 456,-Kč
Celkem 5471,-Kč s DPH
Možnost dodání: do týdne od objednávky.
3.) Časové spínací mini hodiny
jsou určeny na pevnou instalaci v interiéru vozidla. Mají viditelný displey a několik užitečných, volitelných funkcí. Cena je 2590,-Kč s DPH i s relé, protože jsou na napětí 12V. Prostřednictvím tohoto ovládacího prvku lze vozidlo připravit podle požadavků řidiče. Všechny doplnky Defa jsou vzájemně kompatibilní, propojitelné a s jednou výslednou zasuvkou na vozu pro napojení na pevnou síť. Přehled najdete v přiloze "doplnky defa".
Zboží zasíláme na dobírku Obchodním balíkem České pošty nebo PPL za 180,-Kč s DPH.
Neváhejte se mne na cokoli zeptat!
- Přílohy
-
- 2885.pdf
- (170.81 KiB) Staženo 237 x