Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530i - přestal žrát olej

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
afterburner
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 18.05.2003 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od afterburner »

Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.
chefino
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 28.01.2009 01:00

#2 Příspěvek od chefino »

530i je celohliník a žerie olej už od výroby. Dokonca má predpísanú normu, koľko môže normálne žrať, tuším až 0,5l na 1000 km.

Moja 530i žrala tak 1l na 700 km :-) Ale chalan, čo som mu ju predal ju zdekarbonoval a teraz mu papá tak 0,5 na 3000 ako tebe žrala a je spokojný. Takže no stress. A keď to prestalo, môže byť že redší olej uvolnil usadený karbon napr.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Viky »

Co já bych za to dal. Mám M52B28 najeto 262 000 a spotřebu oleje mám tak 1L na 4000 km. Podezříval jsme olejový separátor ale zdá se bejt v pohodě. Asi mi nezbyde než si zvyknout ...
davcer
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: pon 12.05.2003 00:00

#4 Příspěvek od davcer »

pohoda...
ja 330i 1L na 1500km
LUKAJDA
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 30.01.2008 01:00
Bydliště: TŘEBÍČ

#5 Příspěvek od LUKAJDA »

E39 528iA r.v. 97 od výměny do výměny cca 1litr
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Lucas87 »

E39 523 M52- cca 2l od vymeny do vymeny
E36 316i M43- 1l od vymeny do vymeny
E39 525i M54- 1l na 4000km a to má najeto sotva polovinu co 523i... holt M54 sou žrouti už se tu několikrát řešilo... :)
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#7 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

davcer píše:pohoda...
ja 330i 1L na 1500km


Tak to ji šetříš a jezdíš klobouka :D
davcer
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: pon 12.05.2003 00:00

#8 Příspěvek od davcer »

no jasne, jen jsem zapomel rici ze jezdim na kerosin.... :twisted:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#9 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

afterburner píše:Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.


No otázkou je jestli jsi lehce nezměnil styl jízdy....studenej motor ,chladnější dny....šetrnější zacházení. Někdy stačí více dálkových místo města a spotřeba klesne.Jinak bych zvolil olej 5W-30 :wink: měl by se ztrácet míň.
afterburner
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 18.05.2003 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od afterburner »

No je pravda, že bezprostředně po té výměně jsem jel do Lucemburska, Belgie, Nizozemska a zpět, takže jsem najel nějakých 2500 km po dálnicích, ale kde to v Německu šlo, tak jsem to hnal kolem 200 km/h. Čekal bych teda že to bude taky něco žrát. Samozřejmě bych byl rád, kdyby to nežralo olej vůbec, ale takhle náhlá změna mě prostě vyvádí z míry.
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Lucas87 »

afterburner: jsi šťastnej majitel neolejničky M54, buď rád :D :D
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Viky »

Doporučen 5W-30 ? Já leju 10W-60, dělám dobře?
ludi
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 28.05.2008 00:00

#13 Příspěvek od ludi »

Pánové,mám zkušenosti s dost motory a M54 sežere všechno,ale lejte tam to co tam ma byt a jak je znamo u těhle motorů,tak se radi zakarbonovávájí.ja mam 530i a byl šílene zasviněnej od karbonu,vičistil sem ho a nalil tam 5w40 a nechal ho tam 7000km a ted tam mam 5w30od bmw a mam klid
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Viky »

Zkuste mi nekdo konkrétně poradit. Co ta 10W-60? Spotřebu oleje jsem uvedl výše.... Postup dekarbonizace?
ludi
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 28.05.2008 00:00

#15 Příspěvek od ludi »

10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení 8O
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Lucas87 »

ludi píše:10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení 8O


To zní celkem jednoduše.... asi to udělám taky. Dík :)
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Odpovědět