Ahoj,potřebuju v E 39 (98´ 528i Steptronic) vyměnit olej v motoru a převodovce.
Jakou mám - rámcově - očekávat časovou náročnost a celkovou cenu?
Doteď jsem si olej v motoru měnil u všech aut sám,ale chci vyměnit i ten v převodovce,takže to bude dělat servis...
Díky.
No záleží kolik to bere litrů oleje,jakej olej si tam necháš dát a kolik si řeknou v servisu za práci...mam 525tds a tam 6-7 litrů a dával sem tři kila za L a za filtr a kolik olej do převodovky to netušim
já jsem to dělal cca před 2,5rokama a olej motorovej mám v servisu za 120 Kč/litr (5W-40) sudovej a do ty převodovkys už si to nepamatuju ale nebyla to velká darda!! řek bych že do 1000Kč ale nechcu kecat!! Najdi si ve starších příspěvcích co se tam leje, to se řešilo vícekrát a podle toho to odhadni
Najdi si nejdřiv co se tam má lejt.
důležitá je splněná specifikace oleje - z vlastni zkušenosti 5w-40 Mobil1 plnáS
pro motor, a olej v převodovce nech na profikoj, nebo servisu(kdejakej trouba v garaži z toho nevypusti všechno a to je na prd)
proč do starý M52 dávat plnou syntetiku? - dávám normálně polosynt 10W40.
Výměnu olej v převodovce jsem dělal nedávno v servise http://www.prevodovka.cz/ - vyšlo to asi na 3 nebo 3,5 tis Kč komplet s prací a pomohlo to - převodovka problémy neměla, ale teď jde líp.
Najdi si nejdřiv co se tam má lejt. důležitá je splněná specifikace oleje - z vlastni zkušenosti 5w-40 Mobil1 plnáS pro motor, a olej v převodovce nech na profikoj, nebo servisu(kdejakej trouba v garaži z toho nevypusti všechno a to je na prd)
Co se tam má "lejt" snad ví v servisu...
Že kvůli tomu do servisu pojedu je v tom dotazu taky...
zvednes auto, na servu zespoda staci odpojit jednu hadici-nejlepe vratku a toci a tocit a tocit a pritom dolejvat ATFko zeshora. Kdyz jsem to delal rovnou jsem vymenil vsechny hadicce k servu a hlavne tu od nadobky, ktera pres sponky chcala jeko svina... mozna najdu jeste grafickej navod..
Kuaja píše:proč do starý M52 dávat plnou syntetiku? - dávám normálně polosynt 10W40. Výměnu olej v převodovce jsem dělal nedávno v servise http://www.prevodovka.cz/ - vyšlo to asi na 3 nebo 3,5 tis Kč komplet s prací a pomohlo to - převodovka problémy neměla, ale teď jde líp.
asi tě to překvapí, ale Feldu nemám - do tvoji Feldy si nalej 5W30 třeba i do ostřikovačů - kdyžtak se prosím tě uklidni
s plnosynt 5w30 se mi bývalá e36 M52B20 rozcvakala a v e39 M52B28 mi polosynt žádný problémy nedělá.
10W-X je použitelná normálně do nějakých -25 stupňů teploty oleje
jinak máš pravdu, ale já mám prostě v autě 10W40 už od doby, co jsem ho koupil
asi tě to překvapí, ale Feldu nemám - do tvoji Feldy si nalej 5W30 třeba i do ostřikovačů - kdyžtak se prosím tě uklidni s plnosynt 5w30 se mi bývalá e36 M52B20 rozcvakala a v e39 M52B28 mi polosynt žádný problémy nedělá. 10W-X je použitelná normálně do nějakých -25 stupňů teploty oleje
jinak máš pravdu, ale já mám prostě v autě 10W40 už od doby, co jsem ho koupil
tak jsem zjistil že v servu mám olej pěkně červenej, takže jenom doliju, ale nevím kterej tam je teď, takže když tam doliju castrol DEX III zkazim tim něco?