Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nivoregulace e39 Touring

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
xnovic
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00

#201 Příspěvek od xnovic »

Mám na svojí e39 mrtvý kompresor. Dnes mi přišel nový a rád bych si ho vyměnil svépomocí. Je nějaký zádrhel, při výměně, nebo se mění kus za kus?
Abych pak nekoukal, jak vrána.. Díky
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#202 Příspěvek od Andre2 »

Tak to vypadá, že se povedlo :)

Nejsem si teda úplně jistý tím postupem, ale pravděpodobně stačí manuálně nastavit výšku na obou stranách (záložka manual nebo jak se jmenuje -nemám tu ted inpu) a pak v záložce tuning definovat, že je to poloha nula.
Uživatelský avatar
Andre
Registrovaný
Příspěvky: 364
Registrován: sob 13.12.2003 01:00
Bydliště: Ostrava

#203 Příspěvek od Andre »

Nevíte o někom z okolí Ostravy, kdo by uměl nastavit přes diagnostiku stejnou výšku niva na obou stranách? Pravou stranu mám o něco níž, ale čidlo nehlásí chybu.
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

#204 Příspěvek od Mar10 »

Ahoj pánové. Jsem tu novej, takže se mnou mějte prosim trpělivost :D Snažil jsem se tu najít odpověď na mou otázku, ale nic konkrétního jsem nenašel :) Mám e39 530dT a vzadu samozřejmě NIVO regulaci. Chtěl bych snížit auto a nevím jak snížit ten zadek. Psalo se tu o výměně měchů za pružiny i o tom že to snad jde snížit tyčkama nebo diagnostikou. Je tu někdo kdo už to dělal, popř. mi pomohl? Děkuju :)
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

#205 Příspěvek od Mar10 »

pomůže někdo?
muff28
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: úte 26.06.2012 00:00

#206 Příspěvek od muff28 »

Prosim o radu. Mam E39 530i touring, rv 2003, najeto 235tis, mechy pokud vim od predchoziho majitele nemeneny. Nahle hlaseni na palubce, ze je nivo regulace inaktivni, obcas dofukuje, ale neefektivne, zadek auto sednuty asi o 5cm symetricky, zmenu v jizdnich vlastnostech moc nepozoruju, tlumeni jizdy dobre. A behem tydne zacalo selhavat centralni zamykani, vyhrivani sedadel.. Snad vsechny slozky systemu komfort. Na zbezne diagnostice chyba v jednotce K (?), pri vymene komfortni jednotky se problem nevyresil. Zrejme problem v rozvodu, ale mechanik netusi, kde. Co mi prosim doporucite? Souvisi to vse s jednou zavadou? Nivo selhalo kvuli snimaci, jinak funkcni? V prvnim kroku udelat poradnou diagnostiku? Ale netusim, kde ve zlinskem kraji popr.okoli.
Dekuji za odpovedi.
JM
Michal_E39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 30.12.2013 01:00

#207 Příspěvek od Michal_E39 »

Mám takový teoretický dotaz. Zkoušel někdo namontovat NIVO do auta, co ho z výroby nemá? Je tam někde zakopaný nějaký špek, jako rozdílnost v karosérii nebo nápravě?

Mám 525i(2002) s pružinama z výroby. Jelikož auto občas používám spíše jako náklaďák, občas by se mi NIVO hodilo.
Moje představa je vůbec to nepřipojovat k řídící jednotce auta ani tam nemontovat čidla polohy. Z kompresorové jednotky vykuchat elektroniku a dofukování/vyfukování udělat pouze na tlačítka a relátka v kufru v podobném stylu jako je ovládání oken. Předpokládám že z toho neutíká vzduch tak rychle aby to bylo potřeba dofukovat během jízdy.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#208 Příspěvek od bibikuba »

ted jde o to estli se ti to vyplatí-měchy palba,kompresor palba,hromada krámů okolo :wink: :wink: pak to jednou růčo přefoukneš a to bude pumelenice :D :D :D
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#209 Příspěvek od oldaf »

Michal_E39 píše:Mám takový teoretický dotaz. Zkoušel někdo namontovat NIVO do auta, co ho z výroby nemá? Je tam někde zakopaný nějaký špek, jako rozdílnost v karosérii nebo nápravě?

Mám 525i(2002) s pružinama z výroby. Jelikož auto občas používám spíše jako náklaďák, občas by se mi NIVO hodilo.
Moje představa je vůbec to nepřipojovat k řídící jednotce auta ani tam nemontovat čidla polohy. Z kompresorové jednotky vykuchat elektroniku a dofukování/vyfukování udělat pouze na tlačítka a relátka v kufru v podobném stylu jako je ovládání oken. Předpokládám že z toho neutíká vzduch tak rychle aby to bylo potřeba dofukovat během jízdy.
Dej si tam rovnou jen měchy s hadičkama někam do kufru a na ně dej ventilky, pak si to jen nafoukneš na pumpě podle toho jak naloženej pojedeš. Takhle se používaj třeba měchy ke zvýšení nosnosti u dodávek.
Michal_E39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 30.12.2013 01:00

#210 Příspěvek od Michal_E39 »

oldaf> Někde jsem četl, že pracovní rozsah tlaku měchů je 9-18 atmosfér. Tolik mi žádný domácí kompresor nedá.

bibikuba> Neměl jsem v úmyslu kupovat nové díly, jeté z vraku by na pokus mohly stačit. Kdyby se to osvědčilo, koupil bych nové jen měchy. Předpokládám, že kompresor má proti přefouknutí buďto pojistný ventil nebo tlakové čidlo, kterým bych rozpojoval napájení kompresu. V opačném případě by hrozilo přefouknutí i při obvyklé poruše čidla polohy.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#211 Příspěvek od oldaf »

Michal_E39 píše:oldaf> Někde jsem četl, že pracovní rozsah tlaku měchů je 9-18 atmosfér. Tolik mi žádný domácí kompresor nedá.

bibikuba> Neměl jsem v úmyslu kupovat nové díly, jeté z vraku by na pokus mohly stačit. Kdyby se to osvědčilo, koupil bych nové jen měchy. Předpokládám, že kompresor má proti přefouknutí buďto pojistný ventil nebo tlakové čidlo, kterým bych rozpojoval napájení kompresu. V opačném případě by hrozilo přefouknutí i při obvyklé poruše čidla polohy.
To nevím jakej je tam tlak ale na dodávkách se to fouká na pumpě :D
Michal_E39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 30.12.2013 01:00

#212 Příspěvek od Michal_E39 »

oldaf: Předpokládám, že na dodávkách jsou ty měchy přídavné k pružinám, ne samostatné místo pružin jako na BMW. Každopádně bych to stejně chtěl dofukovat na místě kde zrovna něco nakládám a ne se zadkem poblíž dorazů hledat benzínku, co má funkční nejen kompresor, ale i těsnění v koncovce.


Můj dotaz je hlavně o tom, jestli tam není nějaký špek, jako třeba rozdílné provedení nápravy pro pružinu a pro měch, nebo jiné vrchní uložení v kastli. Případně rozdílné provedení lavoru na rezervu neumožňující montáž kompresoru atd.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#213 Příspěvek od horan »

K tomu tlaku. Na kamionech je max. tlak ve vzduchove soustave 12bar. V jzdni poloze by v tech mechach mohlo byt tak 6baru. Nikdy me to nenapadlo merit, ale pokud je chces nafouknout na doraz, tak do nich stejne tech12 nenacpes. Zasahne zatezovej regulator. A to mas nejakych 10 tun na napravu/ 2mechy. Takze u toho osobaku to budou tak 2bary(mensi prumer mechu), ktery nafoukas kdejakym kompresorkem od vietnamca.
Mimochodem. Kolik myslis ze dava ten origo bmw kompresorek? To nebude zadny zazracny cislo. :wink:
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#214 Příspěvek od kupca »

EHC2 na X5 má tlak 15,7 */- 0,7 bar minimu je 9 bar.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#215 Příspěvek od horan »

Tak to cumim. 8O
Holt malej prumer mechu.
Uživatelský avatar
Andre
Registrovaný
Příspěvky: 364
Registrován: sob 13.12.2003 01:00
Bydliště: Ostrava

#216 Příspěvek od Andre »

Umíte někdo sehnat levnějí měch pro sportovní podvozek na e39? V BMW mi řekli cenu 6080 Kč. Někdo tady psal, že v BMW 4400 s DPH?
gava
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 29.11.2011 01:00
Bydliště: Přerov

#217 Příspěvek od gava »

Ahojte, tady prodávají neoriginál měchy klasika nebo sport za 4250,-

http://www.autodvorak.cz/?product_cat=5-e39


Mě se podařilo na inzerát koupit orig. Bmw měchy za 6000,- za oba měchy.
Tak je jdu vyměnit :)
vladymat
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 15.03.2011 01:00
Bydliště: Brno

#218 Příspěvek od vladymat »

Ahoj, chci se zeptat, zda někdo z vás nemá zkušenost s těmihle měchy?

http://auto.bazos.cz/inzerat/41114208/P ... rcedes.php

Kořeň mi je nabízí oba dva vč. poštovnýho za cenu 4.000 Kč. V Krotilovi mají jeden měch cca za 4.600 Kč a v BMW za cca 7.700 Kč, čili bych ušetřil, ale zase nechci mít kvalitu na dva roky.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#219 Příspěvek od maxmin »

Jeden sport měch z e39 se mi už několik let válí v garáži, e39 už dávno nemám :-)
Nevím jestli je levý nebo pravý, můžu to zjistit. Ale pokud vím se liší pouze výstupkem, který půjde odpilovat. Není zpuchřelý. Kdysi jsem kupoval dva, ale vyměnil jsem jen jeden.. Když tak se ozvi na 776147144 nebo sz a něco mi za to nabídni :-)
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#220 Příspěvek od landys »

Před pár měsíci jsem ho kontaktoval a vysvětlili jsme si to, že cena je cca 3.500,- Kč za kus bez poštovného. Přes eBay mě to z Německa vyšlo na cca 2.800,-, z Číny se to dá za cca 2.000,- Kč, ale jde to sem skoro měsíc.
vladymat píše:Ahoj, chci se zeptat, zda někdo z vás nemá zkušenost s těmihle měchy?

http://auto.bazos.cz/inzerat/41114208/P ... rcedes.php

Kořeň mi je nabízí oba dva vč. poštovnýho za cenu 4.000 Kč. V Krotilovi mají jeden měch cca za 4.600 Kč a v BMW za cca 7.700 Kč, čili bych ušetřil, ale zase nechci mít kvalitu na dva roky.
Odpovědět