FrajerT píše:Aaaaaaa, zasa jeden vychytrálek! Som zvedavý, čo budeš hovori?, keď budeš ma? na ňom 230000km tak, ako má kámoš... tomu už to rachoce aj teplé aj studené, nepomáha ani 10w a dokonca skúšal aj 15w a rachotalo aj tak. Viem viem, treba to celé vymeni?, ale toľko peňazí vráža? do starej kraksne sa mu nechce...
promiň, ale vůbec nerozumím tomu co píšeš.. používáš nějaký zvláštní východní jazyk kterému moc nerozumím... ale i přesto se ti pokusím odpovědět..
jestli tvému kamarádovi nepomáhá 10w-40 možná by měl zkusit 40w-40 v lodních motorech se výborně osvědčil, kdyby i tento produkt, ale vykazoval moc velkou tekutost, sáhněte po tuhém mazivu lidově nazývané vazelína. Jako další můžete dle potřeby zahustit hrubou moukou, nesypat však více jak 1/2kg.... po těhto opatření už nic rachocat nebude a kdyby i přesto jo tak s kamaratem vemte VALAŠKY a silou 40kN udeřte 40x motor M40 nejlépe někam do slabin třebas na řídící jednotku.. tím se Vám ten motor snad povede konečně zabít...
snad ti má odpověď bude k užitku a ukončí Vaše trápení... HEJ...
bobo píše: Spíš si myslim, že bude na škodu dát do něj nějakej 0W nebo 5W. To se mu nebude líbit. Moc řídkej, bude moc rozpouštět usazeniny... co to pak asi může dohromady udělat?
no já ti odpovím co to dohromady udělá...
Motor bude krásně mazat i při nízkých venkovních teplotách, díky svojí tekutosti se dříve dostane tam kde ho nejvíce potřebujeme.. to znamená že i do hydroventilů!! a tím, že bude rozpouštět usazeniny docílí, že motor bude krásně čistej (uvnitř )
a když bude motor čistej uvnitř tak ti neodejdou hydra....
A ještě jedna otázka pro všechny co preferují hustší olej: proč Vám hydra klapou při studeném startu když v ten moment je olej nejhustší a proč přestanou když se olej ohřeje...?
to:Bombi: tvůj problém tu už jednou zodpovídal Major v tématu oleje.. a cvakání při horkém motoru vysvětloval... "zdegradovaným olejem" tzn. jak jsem to pochopil, že i když je jěště dost času do výměny, olej už je dávno vyčerpán a nevykazuje svoje původní vlastnosti...
vsak pockej az budes mit 240k podruhe jako kamos, ktere mu to klepe porad.....
Chá chá, vtipné... On má tých 240 origo, je to ešte e30-ka dovezená pred 2 rokmi. On je prvý majiteľ na SK, kto by to v nemecku na starej šunke stáčal? Ibaže za ten olej neručím... tak to bude asi tým...
FrajerT píše:Aaaaaaa, zasa jeden vychytrálek! Som zvedavý, čo budeš hovori?, keď budeš ma? na ňom 230000km tak, ako má kámoš... tomu už to rachoce aj teplé aj studené, nepomáha ani 10w a dokonca skúšal aj 15w a rachotalo aj tak. Viem viem, treba to celé vymeni?, ale toľko peňazí vráža? do starej kraksne sa mu nechce...
promiň, ale vůbec nerozumím tomu co píšeš.. používáš nějaký zvláštní východní jazyk kterému moc nerozumím... ale i přesto se ti pokusím odpovědět..
jestli tvému kamarádovi nepomáhá 10w-40 možná by měl zkusit 40w-40 v lodních motorech se výborně osvědčil, kdyby i tento produkt, ale vykazoval moc velkou tekutost, sáhněte po tuhém mazivu lidově nazývané vazelína. Jako další můžete dle potřeby zahustit hrubou moukou, nesypat však více jak 1/2kg.... po těhto opatření už nic rachocat nebude a kdyby i přesto jo tak s kamaratem vemte VALAŠKY a silou 40kN udeřte 40x motor M40 nejlépe někam do slabin třebas na řídící jednotku.. tím se Vám ten motor snad povede konečně zabít...
snad ti má odpověď bude k užitku a ukončí Vaše trápení... HEJ...
Kúúúrňa, to sú tu dnes ale všetci vtipní...!!! Normálne nevidím na monitor cez slzy, ktoré mi vyhrkli, keď som sa tu od smiechu váľal na zemi. To vieš, keď niekto porovnáva skoro nový motor s niekým , kto má na ňom 240tis. tak som Ti nemal čo iné napísa?. Ale keby si nerozumel niečomu konkrétnemu, stačí napísa? - vysvetlím, preložím.
FrajerT píše:Kúúúrňa, to sú tu dnes ale všetci vtipní...!!! Normálne nevidím na monitor cez slzy, ktoré mi vyhrkli, keď som sa tu od smiechu váľal na zemi. To vieš, keď niekto porovnáva skoro nový motor s niekým , kto má na ňom 240tis. tak som Ti nemal čo iné napísa?. Ale keby si nerozumel niečomu konkrétnemu, stačí napísa? - vysvetlím, preložím.
To je v pohodě .. plno slov co používáš se třošku podobají slovům z českého jazyka.. jen jsou pro mně nesmyslně zkomolená
trošku odbočím, ale stejně jako ty i já mám kamaráda jehož otec má M40 316i touring..model e30 r.v. 90 a najeto 235 000km (servisní kniha) a motor přede jako kočka žádné cvakání....
Nazdar bratře člováku!Prepáč,musím zareagova? už aj ja.Neživíš se náhodou jako šéf konstruktér v TAZ Trnava.Ch?el bych jen upozornit na to,že opravdu nezáleží kolik má motor naběháno,ale spíš jestli se mu dá co potřebuje.Určitě to nebude 15W40.
To? vše od chytrého čehuňa.A nebuď narachocenej.
bobo píše: Spíš si myslim, že bude na škodu dát do něj nějakej 0W nebo 5W. To se mu nebude líbit. Moc řídkej, bude moc rozpouštět usazeniny... co to pak asi může dohromady udělat?
no já ti odpovím co to dohromady udělá... Motor bude krásně mazat i při nízkých venkovních teplotách, díky svojí tekutosti se dříve dostane tam kde ho nejvíce potřebujeme.. to znamená že i do hydroventilů!! a tím, že bude rozpouštět usazeniny docílí, že motor bude krásně čistej (uvnitř ) a když bude motor čistej uvnitř tak ti neodejdou hydra....
A ještě jedna otázka pro všechny co preferují hustší olej: proč Vám hydra klapou při studeném startu když v ten moment je olej nejhustší a proč přestanou když se olej ohřeje...?
to:Bombi: tvůj problém tu už jednou zodpovídal Major v tématu oleje.. a cvakání při horkém motoru vysvětloval... "zdegradovaným olejem" tzn. jak jsem to pochopil, že i když je jěště dost času do výměny, olej už je dávno vyčerpán a nevykazuje svoje původní vlastnosti...
Přesně tak(alespoň někdo si něco pamatuje ). Kdo to má furt dokola opakovat . Prostě pokud ti klapou za studena hydra, dej tam lepší viskozitu než máš (5W či 0W). Pokud jí tam ale máš a klape to i za tepla, olej je u konce sil a je v něm už mnoho nečistot-vyměňit náplň. Pokud ani to nepomůže=vačka a většinou i hydra jsou kantáre.
FrajerT píše:Kúúúrňa, to sú tu dnes ale všetci vtipní...!!! Normálne nevidím na monitor cez slzy, ktoré mi vyhrkli, keď som sa tu od smiechu váľal na zemi. To vieš, keď niekto porovnáva skoro nový motor s niekým , kto má na ňom 240tis. tak som Ti nemal čo iné napísa?. Ale keby si nerozumel niečomu konkrétnemu, stačí napísa? - vysvetlím, preložím.
To je v pohodě .. plno slov co používáš se třošku podobají slovům z českého jazyka.. jen jsou pro mně nesmyslně zkomolená
trošku odbočím, ale stejně jako ty i já mám kamaráda jehož otec má M40 316i touring..model e30 r.v. 90 a najeto 235 000km (servisní kniha) a motor přede jako kočka žádné cvakání....
je to prostě o oleji a včasných výměnách...
To som uznal už na začiatku, je to o oleji a výmenách. Ale zasa na druhej strane, študoval som aj kopec nemeckých a rakúskych fór a v podstate každý s m40 už riešil tento problém. Skôr by som povedal, že otec Tvojho známeho má svinské š?astie...
Lukyn píše:Nazdar bratře člováku!Prepáč,musím zareagova? už aj ja.Neživíš se náhodou jako šéf konstruktér v TAZ Trnava.Ch?el bych jen upozornit na to,že opravdu nezáleží kolik má motor naběháno,ale spíš jestli se mu dá co potřebuje.Určitě to nebude 15W40. To? vše od chytrého čehuňa.A nebuď narachocenej.
Kua, čo sa tu človek nedozvie... tak podľa Teba je to jedno, či má motor 100 tis. alebo trebárs pol milióna? To sa možno ZHRUBA týka ostatných motorov, ale m40 je kapitola sama o sebe. Ako som už uvádzal, prečítaj si nejaké nemecké fóra a uvidíš... každému, zdôrazňujem KAŽDÉMU, kto mal viac ako 150 tis. km mal s M40-kou problémy. Tak neviem, chytrej čehúň, skús popátra? a uvidíš.
Lukyn píše:Nazdar bratře člováku!Prepáč,musím zareagova? už aj ja.Neživíš se náhodou jako šéf konstruktér v TAZ Trnava.Ch?el bych jen upozornit na to,že opravdu nezáleží kolik má motor naběháno,ale spíš jestli se mu dá co potřebuje.Určitě to nebude 15W40. To? vše od chytrého čehuňa.A nebuď narachocenej.
Kua, čo sa tu človek nedozvie... tak podľa Teba je to jedno, či má motor 100 tis. alebo trebárs pol milióna? To sa možno ZHRUBA týka ostatných motorov, ale m40 je kapitola sama o sebe. Ako som už uvádzal, prečítaj si nejaké nemecké fóra a uvidíš... každému, zdôrazňujem KAŽDÉMU, kto mal viac ako 150 tis. km mal s M40-kou problémy. Tak neviem, chytrej čehúň, skús popátra? a uvidíš.
Hele placas tu kraviny s tim tvym "KAZDYM KAZDYM". NE-chytrej SLOVAKU!
Maslista píše:A ještě jedna otázka pro všechny co preferují hustší olej: proč Vám hydra klapou při studeném startu když v ten moment je olej nejhustší a proč přestanou když se olej ohřeje...?
Ja preferuju hustsi olej a pri studenym startu mi klapou maximalne vterinu nez se tam olej dostane/ nez zhasne kontrolka ... jinak za normalnich provoznich podminek nikdy - studenej nebo vohratej. Bohuzel, vobcas tomu autu poradne nalozim a kdyz jezdi bokem sem a tam, stavalo se mi, ze se ridsi olej snaze odlil a klapalo to .... ted se to stava sice taky ale az mnohem pozdeji a mnohem driv to prejde. Proste pro me jasne lepsi volba, chapes? .. najeto mam 240 tacu coz hraje pochopitelne taky svoji roli ...
Maslista píše:A ještě jedna otázka pro všechny co preferují hustší olej: proč Vám hydra klapou při studeném startu když v ten moment je olej nejhustší a proč přestanou když se olej ohřeje...?
Ja preferuju hustsi olej a pri studenym startu mi klapou maximalne vterinu nez se tam olej dostane/ nez zhasne kontrolka ... jinak za normalnich provoznich podminek nikdy - studenej nebo vohratej. Bohuzel, vobcas tomu autu poradne nalozim a kdyz jezdi bokem sem a tam, stavalo se mi, ze se ridsi olej snaze odlil a klapalo to .... ted se to stava sice taky ale az mnohem pozdeji a mnohem driv to prejde. Proste pro me jasne lepsi volba, chapes? .. najeto mam 240 tacu coz hraje pochopitelne taky svoji roli ...
Jsme na tom stejně, akorat že nejezdím tolik bokem
kilometrově něco přes 250 tisic
Kilometrově 250tkm + a prostě si myslim, že kdybych do motoru, kterej bych 15 let zvyklej na 10W 40 (a nejspíš míň kvalitní, než jsou oleje teď) - tzn. víc usazenin, nalil teď třeba 0W něco, který by všěchny usazeniny rozpustilo, kam by se asi tak dostaly? Ložiska, mazací kanálky, co? Nebo se pletu? Mě hydra za studena necvakaj, mam nový, ale pokud by opravdu "řidší olej" spíš neuškodil, klidně ho tam dám.
Cauvec! chci se zeptat... Mam problemy s hlucnosti hydratek.. teda esi to sou hydra. Kdyz to nakopnu, nekdy zacvaka nekdy ne, pak je chvili ticho a pak asi po kilaku to zacne cvakat. Vzdycky to zacne cvakat, za chvilku prestane (asi 10vterin) a pak zas a zas a zas... kdyz tomu pridam pri tom cvakani tak to prestava rychleji.. Po zAhrati cca pul cm pred provozni teplotou to uplne prestane a je klid... Chtel bych vedet jestli je to hydrostel nebo vacka ci neco jineho co tam je
Lukyn píše:Nazdar bratře člováku!Prepáč,musím zareagova? už aj ja.Neživíš se náhodou jako šéf konstruktér v TAZ Trnava.Ch?el bych jen upozornit na to,že opravdu nezáleží kolik má motor naběháno,ale spíš jestli se mu dá co potřebuje.Určitě to nebude 15W40. To? vše od chytrého čehuňa.A nebuď narachocenej.
Kua, čo sa tu človek nedozvie... tak podľa Teba je to jedno, či má motor 100 tis. alebo trebárs pol milióna? To sa možno ZHRUBA týka ostatných motorov, ale m40 je kapitola sama o sebe. Ako som už uvádzal, prečítaj si nejaké nemecké fóra a uvidíš... každému, zdôrazňujem KAŽDÉMU, kto mal viac ako 150 tis. km mal s M40-kou problémy. Tak neviem, chytrej čehúň, skús popátra? a uvidíš.
Nechápu proč by měl po něčem pátrat... je to prostě o chování k motoru a oilservisu jinak jsem to popletl kamarádovo otec má na tom motoru přes 260000km!.... 230000 má on na TDS
Lukyn píše:Nazdar bratře člováku!Prepáč,musím zareagova? už aj ja.Neživíš se náhodou jako šéf konstruktér v TAZ Trnava.Ch?el bych jen upozornit na to,že opravdu nezáleží kolik má motor naběháno,ale spíš jestli se mu dá co potřebuje.Určitě to nebude 15W40. To? vše od chytrého čehuňa.A nebuď narachocenej.
Kua, čo sa tu človek nedozvie... tak podľa Teba je to jedno, či má motor 100 tis. alebo trebárs pol milióna? To sa možno ZHRUBA týka ostatných motorov, ale m40 je kapitola sama o sebe. Ako som už uvádzal, prečítaj si nejaké nemecké fóra a uvidíš... každému, zdôrazňujem KAŽDÉMU, kto mal viac ako 150 tis. km mal s M40-kou problémy. Tak neviem, chytrej čehúň, skús popátra? a uvidíš.
Hele placas tu kraviny s tim tvym "KAZDYM KAZDYM". NE-chytrej SLOVAKU!
Pozri si fórum na http://www.e30.de, samozrejme, keď vieš po nemecky, z obrázkov toho moc nevyčítaš a potom mudruj, EINSTEINE!!!
Lukyn píše:Nazdar bratře člováku!Prepáč,musím zareagova? už aj ja.Neživíš se náhodou jako šéf konstruktér v TAZ Trnava.Ch?el bych jen upozornit na to,že opravdu nezáleží kolik má motor naběháno,ale spíš jestli se mu dá co potřebuje.Určitě to nebude 15W40. To? vše od chytrého čehuňa.A nebuď narachocenej.
Kua, čo sa tu človek nedozvie... tak podľa Teba je to jedno, či má motor 100 tis. alebo trebárs pol milióna? To sa možno ZHRUBA týka ostatných motorov, ale m40 je kapitola sama o sebe. Ako som už uvádzal, prečítaj si nejaké nemecké fóra a uvidíš... každému, zdôrazňujem KAŽDÉMU, kto mal viac ako 150 tis. km mal s M40-kou problémy. Tak neviem, chytrej čehúň, skús popátra? a uvidíš.
Nechápu proč by měl po něčem pátrat... je to prostě o chování k motoru a oilservisu jinak jsem to popletl kamarádovo otec má na tom motoru přes 260000km!.... 230000 má on na TDS
Chlape, koľkokrát to ešte chceš poču?? ÁNO, UZNÁVAM, JE TO O OLEJI A SPRÁVANIU SA K MOTORU, MÁŠ PRAVDU...
FrajerT píše:Chlape, koľkokrát to ešte chceš poču?? ÁNO, UZNÁVAM, JE TO O OLEJI A SPRÁVANIU SA K MOTORU, MÁŠ PRAVDU...
Dobrý to mi stačí problém motoru M40 výborně popsal Major v tématu o pár řádek níže... Myslím, že tím by se tato debata dala konečně rozumně uzavřít...
Napsal Major:
Pánové, hlavní problém motoru M40 je zvolený pohon vačky řemenem a hlavně systém mazání vačkového hřídele. V době vzniku tohoto motoru (druhá polovina 80tých let.min.století) nebyli k dispozici oleje s dostatečným obsahem aditiv proti tvobě úsad. Proto docházelo často i při dodržování výměnných lhůt k postupnému zanášení olejové sprchy nad vačkou a posléze k jejímu ucpání. Poté se vačka mazala již jen broděním v olejové lázni , což bylo u takto na svou dobu výkonného motoru, značně nedostačující. Kvalitnější oleje přišli až koncem první poloviny 90tých let. Proto vozidla , která měla již v té době za sebou značnou porci km měli problémy s opotřebovanou vačkou. Můžou se najít vyjímky u vozidel, kde se majitel o motor příkladně staral a výměny prováděl dříve než bylo předepsáno. V současnosti, při používání moderních olejů by se tento problém již vyskytovat neměl. Pokud tedy kupujete vozidlo s tímto motorem, rozhodně doporučuji sundat ventilové víko a alespoň vizuelně zkontrolovat stav jednotlivých vaček hřídele. Pokud jsou OK (nejeví známky opotřebení) nevidím v koupi auta s tímto motorem problém. Mnoho vaček bylo totiž postupem času v těchto motorech již vyměněno za nové. Mě samotného tento problém potkal také na mém prvním BMW e30. Po výměně vačky motor jezdil znovu jako za mlada a jezdí do dnes. Jediná věc je potom vyměnit rozvodový řemen a dodržovat interval jeho výměny, ale spíše ho trochu zkrátit. O včasné výměně oleje se snad zmiňovat nemusím. Pro člověka, který motorům moc nehoví ale doporučuji sáhnout spíše po M43.
FrajerT píše:[quote="Lukyn"]Nazdar bratře člováku!Prepáč,musím zareagova? už aj ja.Neživíš se náhodou jako šéf konstruktér v TAZ Trnava.Ch?el bych jen upozornit na to,že opravdu nezáleží kolik má motor naběháno,ale spíš jestli se mu dá co potřebuje.Určitě to nebude 15W40. To? vše od chytrého čehuňa.A nebuď narachocenej.
Kua, čo sa tu človek nedozvie... tak podľa Teba je to jedno, či má motor 100 tis. alebo trebárs pol milióna? To sa možno ZHRUBA týka ostatných motorov, ale m40 je kapitola sama o sebe. Ako som už uvádzal, prečítaj si nejaké nemecké fóra a uvidíš... každému, zdôrazňujem KAŽDÉMU, kto mal viac ako 150 tis. km mal s M40-kou problémy. Tak neviem, chytrej čehúň, skús popátra? a uvidíš.
Hele placas tu kraviny s tim tvym "KAZDYM KAZDYM". NE-chytrej SLOVAKU!
Pozri si fórum na http://www.e30.de, samozrejme, keď vieš po nemecky, z obrázkov toho moc nevyčítaš a potom mudruj, EINSTEINE!!! [/quote]
Kdybys nebyl tupec, a procetl si to tady, tak bys i ty pochopil ze kdyz se tomu autu dava co potrebuje tak nema KAZDEJ s m40 problem po 150 tis. To je vse.ma znama v nemecku ma m40 316 v e30, kupovala ji novou ma 210 tisic najeto a auto je furt jak novy, tak jdi nekam. Nesnasim posledni dobou tyhle slovensky JEBALY!!! A to ze umis nemecky neznamena ze jsi chytrak.. to tam umi kazdej druhej turek a neumi treba ani cist...