Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

kolisani volnobeznych otacek e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
cr4sh
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od cr4sh »

zdravim, mam tak trosku problem,
obcas mi po nastartovani litaj otacky,, od 500 po 1000 a za nekolik sekund seto ustali, nebo semi nekdy stane ze zastavim a motor drzi treba 900 ot, na volnobeh, napadla me treba lamda sonda, ale nepocituju vyssi spotrebu nebo zmenu tahu motoru....
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

zkontroluj těsnost sání-hadice.
cr4sh
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od cr4sh »

jj, tak sem nasel trhliny na spoji, ale vubec nevim ceho :-D (amater), ze sani za vahou vzduchu je veden malej odfuk hadici nekam do motoru, vubec nevim kcemu totam je, ale jetotam vtom spoji potrhany, ne nejak moc ale mozna zejeto ten problem, tak sem to poradne utah izolackou dokud nesezenu novou hadici, kdyby nekdo vedel kcemu to je tak bych se rad priucil, doufam zeto vyresilo muj problem, poradne vyzkousim :o)
posilam obrazek, neni totam videt ale jeto v mistech kde jeto zakrouzkovany, jde proste ze sani mensi trubka nekam do neznama,,,,,
nicmene dik za radu...

http://tinypic.com/view.php?pic=2lm28ah&s=4
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od koki »

klasickej problém, netěsnost, nasávalo ti to vzduch.

rovnou vyměň koleno, páska není ideální řešení

nevím přesně v současné době, kolik stojí v renocaru, ale myslím, že něco kolem 700,-

měl jsem stejnej problém, koupil nový a pohoda

dej případně hledat, řešilo se to tu
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

cr4sh píše:jj, tak sem nasel trhliny na spoji, ale vubec nevim ceho :-D (amater), ze sani za vahou vzduchu je veden malej odfuk hadici nekam do motoru, vubec nevim kcemu totam je, ale jetotam vtom spoji potrhany, ne nejak moc ale mozna zejeto ten problem, tak sem to poradne utah izolackou dokud nesezenu novou hadici, kdyby nekdo vedel kcemu to je tak bych se rad priucil, doufam zeto vyresilo muj problem, poradne vyzkousim :o)
posilam obrazek, neni totam videt ale jeto v mistech kde jeto zakrouzkovany, jde proste ze sani mensi trubka nekam do neznama,,,,,
nicmene dik za radu...

http://tinypic.com/view.php?pic=2lm28ah&s=4


Mě se ten obrázek nechce otevřít.Ale to bude hadice co vede k regulátoru volnoběhu.
whadupdog
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: sob 12.02.2005 01:00
Bydliště: Moravsky Beroun
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od whadupdog »

Mě to dělalo totéž a akorát jsme nechal vyměnit lambdu a je to v pohodě.
cr4sh
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od cr4sh »

tjo.... tak sem v koncich :) vymenil sem popraskany hadice a jeto lepci nicmene mi dneska auto zase chciplo :) otacky chvili litaj pak seto zatreslo a konec,, dalsi nastartovani znova,, tak sem nastartoval s plnym plynem parkrat proslap, sito zakuckalo a zase v pohode... nevi nekdo costim? asi budu muset na dignostiku, ale uz vidim zetam nic nezjisti kdyz motor de normalne a jen obcas to zakravne,,, Nepocituju ztratu vykonu auto tahne furt dobre, tak fakt neevim coto kravne,,,, :?: :roll:
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od FiliposII »

Ahoj sice ti asi moc neporadim, ale ja mam u sebe podobny problem : Kdyz mam studeny motor (tak den nejedu) a nastartuju zacnu me letat otacky 500-700 kdyz je teply nic se nedeje. Hadice sem kontroloval nekolikrat a nic sem nenasel. Mimo to me porad hupe volnobeh ale neni to tak razantni jako po nastartovani. Tady tento jev po tem startu se me vyskytl po tom, co sem rozdelal volnobezny ventil a vycistil ho (asi neni uplne dobre slozeny nemam poneti). Lamnbddu sem menil, bylo tam sice zlepseni ale jen chvilkove a ne nijak moc velike.
Takze podle mna to moze byl i volnobezny ventil. Jinak ja mam ten problem na 325i.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#9 Příspěvek od Killca »

FiliposII píše:Ahoj sicke.
Takze podle mna to moze byl i volnobezny ventil. Jinak ja mam ten problem na 325i.

odmotuj penovy kryt ridici jednotky, jestli tam nemas sracky, vodu, bahno humus, problem muze byt zpusoben vlhkosti v otvoru na ridici jednotku
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
cr4sh
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od cr4sh »

FiliposII píše:Ahoj sice ti asi moc neporadim, ale ja mam u sebe podobny problem : Kdyz mam studeny motor (tak den nejedu) a nastartuju zacnu me letat otacky 500-700 kdyz je teply nic se nedeje. Hadice sem kontroloval nekolikrat a nic sem nenasel. Mimo to me porad hupe volnobeh ale neni to tak razantni jako po nastartovani. Tady tento jev po tem startu se me vyskytl po tom, co sem rozdelal volnobezny ventil a vycistil ho (asi neni uplne dobre slozeny nemam poneti). Lamnbddu sem menil, bylo tam sice zlepseni ale jen chvilkove a ne nijak moc velike.
Takze podle mna to moze byl i volnobezny ventil. Jinak ja mam ten problem na 325i.

tobe to lita ale porad? me prave jen obcas za studena nebo kdyz to dostane kopr....
fixCZer
Registrovaný
Příspěvky: 290
Registrován: ned 25.05.2008 00:00
Bydliště: Poděbradovo království

#11 Příspěvek od fixCZer »

mě to dělá to samý, dostal jsem ještě radu, ať přetáhnu (vyčistím od zoxidovanýho) kontakty na kastli, ale nepomohlo to
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od FiliposII »

cr4sh píše:
FiliposII píše:Ahoj sice ti asi moc neporadim, ale ja mam u sebe podobny problem : Kdyz mam studeny motor (tak den nejedu) a nastartuju zacnu me letat otacky 500-700 kdyz je teply nic se nedeje. Hadice sem kontroloval nekolikrat a nic sem nenasel. Mimo to me porad hupe volnobeh ale neni to tak razantni jako po nastartovani. Tady tento jev po tem startu se me vyskytl po tom, co sem rozdelal volnobezny ventil a vycistil ho (asi neni uplne dobre slozeny nemam poneti). Lamnbddu sem menil, bylo tam sice zlepseni ale jen chvilkove a ne nijak moc velike.
Takze podle mna to moze byl i volnobezny ventil. Jinak ja mam ten problem na 325i.

tobe to lita ale porad? me prave jen obcas za studena nebo kdyz to dostane kopr....


jj otacky litaju porad ale jen 550-600 ale ihned po nastartovani to bylo znatelne horsi a hodne to trepalo aj s celym autem. Ale stacilo jen trochu pridat plyn (dostat aspon 900ot) a uz to bylo v pohode.
Bullitt
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#13 Příspěvek od Bullitt »

pokud to dělá za studena (jakoby se nesepnul sytič) tak to může dělat termostat který řídí přísun vzduchu, je cítit auto po nastartování hodně po benzínu, případně se dusí?

nevím jak je to konkrétně u bmw motorů ale u japonců tenhle termostat byl pod škrtící klapkou (neplést s termostatém chladícího oběhu)

ještě mě napadá pokud má motor čidlo startu/čidlo teploty vody nebo teploty nasávaného vzduchu
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#14 Příspěvek od CZAirwolf »

Bullitt píše:pokud to dělá za studena (jakoby se nesepnul sytič) tak to může dělat termostat který řídí přísun vzduchu, je cítit auto po nastartování hodně po benzínu, případně se dusí?


V mem pripade benzin necitim, takze spis varianta, ze se to dusi. Jeste zkusim vycistit volnobeh a pak hledat :(
Bullitt
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#15 Příspěvek od Bullitt »

tak může být hrozně moc věci, mě to dělalo jen za studena a po přidání plynu se auto dusilo, velkou roli na to hrálo taky to že byl pryč katalyzátor a i když byla lambda vyhřívaná tak horké plyny šly rychle pryč přes lambdu ven a nebyl tam žádný zpětný tlak

pokud nesmrdí benzínek a kucká se tak je tam možná málo vzduchu nebo je něco zacpané
cr4sh
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od cr4sh »

Bullitt píše:pokud to dělá za studena (jakoby se nesepnul sytič) tak to může dělat termostat který řídí přísun vzduchu, je cítit auto po nastartování hodně po benzínu, případně se dusí?

nevím jak je to konkrétně u bmw motorů ale u japonců tenhle termostat byl pod škrtící klapkou (neplést s termostatém chladícího oběhu)

ještě mě napadá pokud má motor čidlo startu/čidlo teploty vody nebo teploty nasávaného vzduchu

asi vyreseno... dal jsem tam stary original svicky NGK a zatim bez problemu,, po nastartovani to za studena malinko kolisa ale fakt malinko,, ty svicky maj dost zasebou,, obmenoval sem je za densa iridium pac mije sehnal kamarad skoro zadara,, takze to bylo nejspis tema hloupyma svickama:-(
cr4sh
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od cr4sh »

takze nedoporucuju nikomu tyto svicky,, vzdrzeli 3000km a ne 200 000 co pisou :-D
Bullitt
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#18 Příspěvek od Bullitt »

je známo že densa i přes svojí vysokou cenu nejsou tak kvalitní jak se o nich tvrdí, mají horší studené starty než například základní ngk, nejlepší je tam dát ty které doporučuje výrobce v manuálu, oni vědí proč a neexperimentovat s tuning svíčkami, většinou tomu jen ublíží. Ke kolísání při studeném motoru, to je normální pokud to kolísá o <150ot/min protože se sytičem regulují otáčky a ty čidla nebudou nové tudíž odpory v čidlech se budou nejspíše projevovat kolísáním, nebo když třeba točíš volantem a zabírá servo je normální že se otáčky mírně zvyšují takže pokud ti to neskáče při zahřátém motoru o víc jak 100 tak to neřeš :wink:
tuto
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: úte 02.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od tuto »

Kolisaní a smrad benzínu nasvědčuje z nedokonalé směsi, která se počítá z váhy vzduchu a lamda sondy. ty pak ovládají ventil pro písun vzduchu. Nejspíš bude chyba někde tady. dodává se moc bohatá směs. nejspíše to bude vydět na hodně opálených svíčkách. Kolísání otáček můžr dělat opravdu hodně věcí. Po napíchnutí auta na pc asi nic nezjistíte. možná čidlo klepání které může zareagovat právě při tomto problému když auto nemá správný předstih, který jednotka požaduje.
cr4sh
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od cr4sh »

tuto píše:Kolisaní a smrad benzínu nasvědčuje z nedokonalé směsi, která se počítá z váhy vzduchu a lamda sondy. ty pak ovládají ventil pro písun vzduchu. Nejspíš bude chyba někde tady. dodává se moc bohatá směs. nejspíše to bude vydět na hodně opálených svíčkách. Kolísání otáček můžr dělat opravdu hodně věcí. Po napíchnutí auta na pc asi nic nezjistíte. možná čidlo klepání které může zareagovat právě při tomto problému když auto nemá správný předstih, který jednotka požaduje.

nj kdyz to dela jen obcas? co mam teda stim delat? jak sem psal zeto s origo svickama de normalne tak slo.. 300km a ted seto objevilo zase, tak ja fakt nevim, potrubi sani je vymeneny, vsecko cosem mohl vyzkouseny... jeste me napadlo jak si rikal o ty smesi,, ja to nepoznam na svicce,, sem hodim foto a uvidise
Odpovědět