Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Špatně brzdící ruční brzda
Mám problém s ruční brzdou. I když ji zatáhnu asi na desátý zub, tak mi pořádně auto neudrží na kopci, až opravdu na tom úplně posledním, kam to až opravdu slušnou silou zatáhnu, to jakžtakž drží.
Říkal jsem si tedy, že zkusím ručku seřídit. Přečetl jsem si, že na 4. zubu by nemělo jít kolem otočit rukou. Nemusel jsem ale ani nic seřizovat a na 4 zubu kolem už neotočím, tak jsem si říkal, že to vlastně vypadá OK. Zároveň ručka má odpor, takže se domnívám, že lanko povolené nebude. Zhruba od toho 4. zubu skutečně ručka trochu brzdí, ale fakt málo. Za jízdy bych to ještě chápal, přecijen jsou to jen dvě kola a ještě zadní (i když mám pocit, že i tak by to mělo brzdit víc), ale když to pořádně neudrží stojící auto na kopci, tak to v pohodě asi nebude.
Nevíte, v čem nude problém? Obložení? Podotýkám, že tohle začalo poté, co mi ještě původní majitel nechával opravit ABS, měnili tehdy některé čidlo. tak zřejmě tehdy něco museli rozhodit... Jinak je to E36 323i, vzadu kotouče.
Říkal jsem si tedy, že zkusím ručku seřídit. Přečetl jsem si, že na 4. zubu by nemělo jít kolem otočit rukou. Nemusel jsem ale ani nic seřizovat a na 4 zubu kolem už neotočím, tak jsem si říkal, že to vlastně vypadá OK. Zároveň ručka má odpor, takže se domnívám, že lanko povolené nebude. Zhruba od toho 4. zubu skutečně ručka trochu brzdí, ale fakt málo. Za jízdy bych to ještě chápal, přecijen jsou to jen dvě kola a ještě zadní (i když mám pocit, že i tak by to mělo brzdit víc), ale když to pořádně neudrží stojící auto na kopci, tak to v pohodě asi nebude.
Nevíte, v čem nude problém? Obložení? Podotýkám, že tohle začalo poté, co mi ještě původní majitel nechával opravit ABS, měnili tehdy některé čidlo. tak zřejmě tehdy něco museli rozhodit... Jinak je to E36 323i, vzadu kotouče.
Doporučuju kontrolu zda chodí oba lanovody, jinak udělat demonáž a zkontrolovat pakny... Pokud jsou sjety nebo nekde odlepeny výměna za nový. Nekupovat žádný sračky-nefungujou a nevydrží. Doporučuju originál v BMW nebo ATE.
Ještě dotaz - jak těžko jde ta ručka zatáhnout? Kde začíná brát? Třeba postačí seřízení
Ještě dotaz - jak těžko jde ta ručka zatáhnout? Kde začíná brát? Třeba postačí seřízení
Tak mě se přihodilo něco podobného.
Když jsem měl osazené původní staré obložení, tak bylo třeba vytáhnout páku pomalu až ke stropu aby se vůbec projevil nějaký brzdný účinek, páka šla relativně plynule a lehce.
Obložení už bylo úplně v háji.
Teď mam namontovaný nový a je to jak popisuje kolega, 4 zub už jde docela ztuha a kola začnou lehce brzdit, dál už musím za páku rvát jak ko..ot ale žádná extra brzda už se nekoná
Dostanu se tak asi na 8 možná 9-tej zub, jenže a auto na svahu sotva že drží.
Když jsem měl osazené původní staré obložení, tak bylo třeba vytáhnout páku pomalu až ke stropu aby se vůbec projevil nějaký brzdný účinek, páka šla relativně plynule a lehce.
Obložení už bylo úplně v háji.
Teď mam namontovaný nový a je to jak popisuje kolega, 4 zub už jde docela ztuha a kola začnou lehce brzdit, dál už musím za páku rvát jak ko..ot ale žádná extra brzda už se nekoná

- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
Brody píše:icecold píše:zadní pakny KO to je snad logický
A na to si přišel jak?![]()
Může to být jen blbě seřízený. Taky mi nebrzdilo jedno kolo, tak se to rozdělalo a pakničky byly nové, tak se jen doštelovalo na samostavu a při stk mě pochválil za ručku
protože majitel neuváděl že měnil pakny, navíc je to častá závada u e36
e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Rooster píše:Ještě dotaz - jak těžko jde ta ručka zatáhnout? Kde začíná brát? Třeba postačí seřízení
Ručka jde zatáhnout "normálně", tj. čím výš, tím hůř, právě proto mi přijde, že lanka by měly být OK. Jinak bych čekal, že by šla páka volně...
DWXak píše:Dělá mi to stejný, akorát že mě to teda pak aspoň brzdíStejně tam radši nechám kvalt než ručku
To já taky, ale na velkym kopci bych se to na kvaltu neodvážil nechat...

Zkusím si tedy ještě někdy pohrát s tím seřízením, akorát jsem si říkal, že když to přitáhnu těma seřizovacíma matkama, tak to začne "brzdit" ještě dříve při zatažení ručky, ne? Teď to začíná tak na tom 4. zubu...
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Taky může bejt vyrezlá a rozpadlá pružinka nebo tyčka co drží pakny na místě nebo ochranej plech za kotoučem, v kterym je ta tyčka zasunutá a mohla vypadnout... podle mě pokud to nebylo dlouho rozebraný, je lepší než to naslepo dotahovat sundat kotouč a podivat se dovnitř.
Sjetý pakny, na to že to jsou jen pro ruční (parkovací) brzdu bych tipoval až na poslednim místě. Podle mě musí vydržet dost dlouho... Já je měnil na autě s kterym jsem najel 160tkm jednou a to potom co jsem je kdysi odrovnal několika smykama přes ručku
.
Sjetý pakny, na to že to jsou jen pro ruční (parkovací) brzdu bych tipoval až na poslednim místě. Podle mě musí vydržet dost dlouho... Já je měnil na autě s kterym jsem najel 160tkm jednou a to potom co jsem je kdysi odrovnal několika smykama přes ručku
