Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
330i(x) E9X - N53 (200kW) - spotřeba?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Opakovaně se tady rozebírá spotřeba starších modelů (e36/46). Jak píšu jinde, jsem čekatelem na nové 330iXT e91 (prý v květnu).
Na spritmonitoru jsem našel jen asi dvanáct aut s tímhle motorem, zřejmě žádná 4-kolka ani touring, s průměrem asi 10.3 (Nejmíň 8.7 nejvíc 14).
Jen ze zvědavosti (spotřeba rozhodně nebyla rozhodujícím faktorem při výběru) se ptám - jestli tu je někdo s touhle motorizací, jak je to spotřebou?
Když extrapoluju svoje stávající vozidlo -Skaut 1.8TSI - dlouhodobě jezdím za 8.7, přičemž podle spritmonitoru je průměr 8.9, tak u svého (budoucího) 330ixT očekávám prům.spotřebu na úrovni 10-11l/100km (kvůli tomu x). Nejsem se svým očekáváním "úplně mimo"?
Na spritmonitoru jsem našel jen asi dvanáct aut s tímhle motorem, zřejmě žádná 4-kolka ani touring, s průměrem asi 10.3 (Nejmíň 8.7 nejvíc 14).
Jen ze zvědavosti (spotřeba rozhodně nebyla rozhodujícím faktorem při výběru) se ptám - jestli tu je někdo s touhle motorizací, jak je to spotřebou?
Když extrapoluju svoje stávající vozidlo -Skaut 1.8TSI - dlouhodobě jezdím za 8.7, přičemž podle spritmonitoru je průměr 8.9, tak u svého (budoucího) 330ixT očekávám prům.spotřebu na úrovni 10-11l/100km (kvůli tomu x). Nejsem se svým očekáváním "úplně mimo"?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@BudVlad: můžu mít ještě jeden dotaz k tý N53?
Čím to krmíš - obyč BA95NA z benzinky "v nejbližším JZD" anebo něco "značkovýho" s více oktanama? Nebo jinak: je ten motor "citlivý" na kvalitu benzínu? (Co jsem se dozvěděl, tak do předchůdce - N52 190kW - se může lít cokoli a na projev to vliv nemá....)
Ptám se proto, že moje stávající vozidlo - oct scout 1,8TSI - teda ten ubermotor (taky přímovstřik, pravda vedle R6 malorážka a ještě s fukarem) prostě nemá vůbec žádnou kulturu projevu (kucká, poškubává a tak) pokud ho trvale nekrmím Vervou 100.
Čím to krmíš - obyč BA95NA z benzinky "v nejbližším JZD" anebo něco "značkovýho" s více oktanama? Nebo jinak: je ten motor "citlivý" na kvalitu benzínu? (Co jsem se dozvěděl, tak do předchůdce - N52 190kW - se může lít cokoli a na projev to vliv nemá....)
Ptám se proto, že moje stávající vozidlo - oct scout 1,8TSI - teda ten ubermotor (taky přímovstřik, pravda vedle R6 malorážka a ještě s fukarem) prostě nemá vůbec žádnou kulturu projevu (kucká, poškubává a tak) pokud ho trvale nekrmím Vervou 100.
spritmonitor je asi najrozumenejsi sposob ako mat predstavu o spotrebe, ale musis mat presne rovnaku nielen motorizaciu ale aj pohon a prevodovku a vzorku cim vacsiu (aspon 10aut). ked je priemer zadokolky 10,3 tak pocitaj s priemerom 11-12l. samozrejme ak je pomer kratkych jazd vacsi je spotreba vzdy vyrazne vyssia (aj niekolko litrov). dlhe trasy spotrebu vzdy znizuju (samozrejme ze ked to neni 200km/hod po dialnici)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
updatju po skoro roce provozu: skutečný průměr dle knihy jízd je 11,05 při nájezdu 44 kkm .... moc se stím ale nemazlím, ono to je fakt za trest stím jezdit pomalu....
občas se ale zadaří:
občas se ale zadaří:
pavproch píše:ref spotřeba.... a pak že benzínovej třílitrovej šestiválec moc žere:
cesta do Reichu a zpět (ježdění po dálnicích mně bytostně nebaví....:
cesta tam 1100 km skrz CZ a D (naše D1, pak A6 a A3 až do DDorfu) - celá cesta kromě úseku Nurnberk-Wurzburg, který byl kompletně ucpaný) tempomat 150-175 + foukal silný vítr do zad) = 8,5
cesta zpět (A44+A7+A38+A14+A4 vč. průletu pšonskem až skoro do Katowitz) cca 1150km zase tacho tempomat 150-175 se slabým větrem proti nebo z boku - minimální provoz, zvláště A38 je booooooží....) = 10,5
skokojenost![]()
BACHA!!!!. od 1.červa 2012 bude pšonská A4 (Katowitz-Breslau) zpoplatněna, už tam mají postavé mýtnice a na světelných cedulích se dalo číst "Uwaga, autostrada A4 od 1 cierwna platna!"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 154
- Registrován: ned 27.02.2011 01:00
průměr s e92 335i dlouhodobě za 10l
takže neměj strach
ještě k tomu beňu, nedávno mi někdo říkal, když dávám tu 100 od OMV, že ji brát nemám, že to nikdo nebere a jak jim to tam stojí, tak to vodnatí a je to napikaču, nevim co je na tom pravdy, ale jelikož mi to přijde jako rozumnej argument, dávám od ní ruce pryč
nějakej názor?
snad se bude názor hodit i budoucímu majiteli e91


ještě k tomu beňu, nedávno mi někdo říkal, když dávám tu 100 od OMV, že ji brát nemám, že to nikdo nebere a jak jim to tam stojí, tak to vodnatí a je to napikaču, nevim co je na tom pravdy, ale jelikož mi to přijde jako rozumnej argument, dávám od ní ruce pryč
nějakej názor?
snad se bude názor hodit i budoucímu majiteli e91

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@majkouch: jak píšu, mezi mým prvním a posledním příspěvkem v tomhle vlákně sem se už stal řidičem e91 330ixT MR2011 a stihnul s bramborem nalítat už 44000km.....
celou dobu do toho zásadně liju jenom MaxxMotion 100 a to ze dvou důvodů: a) nehodlám podporovata zasranou bruselskou eko politiku (Maxx Motion 100 je jediný benzín v CZ, ve kterém není ani kapka biosraček - místo toho je tam poctivé ETBE)
b) jede to na to podstatně, ale podstatně lépe - ani ne tak výkonem, ale hladkostí a rovnoměrností chodu....
pohádek o kondenzaci vody se nebojím....
celou dobu do toho zásadně liju jenom MaxxMotion 100 a to ze dvou důvodů: a) nehodlám podporovata zasranou bruselskou eko politiku (Maxx Motion 100 je jediný benzín v CZ, ve kterém není ani kapka biosraček - místo toho je tam poctivé ETBE)
b) jede to na to podstatně, ale podstatně lépe - ani ne tak výkonem, ale hladkostí a rovnoměrností chodu....
pohádek o kondenzaci vody se nebojím....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
pavproch píše:@majkouch: jak píšu, mezi mým prvním a posledním příspěvkem v tomhle vlákně sem se už stal řidičem e91 330ixT MR2011 a stihnul s bramborem nalítat už 44000km.....
celou dobu do toho zásadně liju jenom MaxxMotion 100 a to ze dvou důvodů: a) nehodlám podporovata zasranou bruselskou eko politiku (Maxx Motion 100 je jediný benzín v CZ, ve kterém není ani kapka biosraček - místo toho je tam poctivé ETBE)
b) jede to na to podstatně, ale podstatně lépe - ani ne tak výkonem, ale hladkostí a rovnoměrností chodu....
pohádek o kondenzaci vody se nebojím....
Bez "bio"lihu je i verva 100

pavproch píše:@majkouch: jak píšu, mezi mým prvním a posledním příspěvkem v tomhle vlákně sem se už stal řidičem e91 330ixT MR2011 a stihnul s bramborem nalítat už 44000km.....
celou dobu do toho zásadně liju jenom MaxxMotion 100 a to ze dvou důvodů: a) nehodlám podporovata zasranou bruselskou eko politiku (Maxx Motion 100 je jediný benzín v CZ, ve kterém není ani kapka biosraček - místo toho je tam poctivé ETBE)
b) jede to na to podstatně, ale podstatně lépe - ani ne tak výkonem, ale hladkostí a rovnoměrností chodu....
pohádek o kondenzaci vody se nebojím....
Mam stejnej názor,vodnatej benzín v tomto kontextu mi přijde něco jako že se říká že si ježek nosí jabka na bodlinách



