Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 webasto
topení z e46 se nechá určitě využít. Pro jistotu pošli fotku, nebo typ modelu. V zásadě Webasto nevyrábí řj bez možnosti připojení časovače...akorát ten konektor není zapojení tak, aby mohlo jako nezávislé pracovat. Budíček jsem dneska zahlídl za 800kč. Běžná cena je 1000kč. Kabeláž není nic těžkého udělat dle svých možností cca do 200kč i méně. Origo nové přesahuje částku 2500kč
Moderní konstrukce, takové které se v sérií montovali do e36. Neboli to co je na fotce z první stránky umí topit takřka okamžitě...do minuty je tepelní kotel ohřátí natolik, že voda skrz topení odchází skutečně teplá...do 3 minut voda která proteče topením přesahuje teplotu 50°C
Proud který vychází z kabelu pro topení je plná hodnota instalované baterie ve vozu. Relátko propojí + pol baterky, takže s ním lze napájet rovnou celé topení. Originální kabeláž nabízí možnost zapojit jednotku topení paralelně, nebo sériově do napájení boxu topení. Relátko spíná okamžitě po sepnutí budíku
Telestart se zapojuje na kabeláž budíku, takže za budík vyšle signál, který teče do řj topení, odkud teče rovnou na relátko. Relátko napájí box topení v autě a pokud je vůz vybaven automatickým topením, samo si určí množství foukaného vzduchu pro daní moment. V manuální verzi se zapojuje na II stupeň, nebo rovnou celé topení, ale v tom případě nesmíš otáčet intenzitu foukání na "0" když odcházíš z vozu
Moderní konstrukce, takové které se v sérií montovali do e36. Neboli to co je na fotce z první stránky umí topit takřka okamžitě...do minuty je tepelní kotel ohřátí natolik, že voda skrz topení odchází skutečně teplá...do 3 minut voda která proteče topením přesahuje teplotu 50°C
Proud který vychází z kabelu pro topení je plná hodnota instalované baterie ve vozu. Relátko propojí + pol baterky, takže s ním lze napájet rovnou celé topení. Originální kabeláž nabízí možnost zapojit jednotku topení paralelně, nebo sériově do napájení boxu topení. Relátko spíná okamžitě po sepnutí budíku
Telestart se zapojuje na kabeláž budíku, takže za budík vyšle signál, který teče do řj topení, odkud teče rovnou na relátko. Relátko napájí box topení v autě a pokud je vůz vybaven automatickým topením, samo si určí množství foukaného vzduchu pro daní moment. V manuální verzi se zapojuje na II stupeň, nebo rovnou celé topení, ale v tom případě nesmíš otáčet intenzitu foukání na "0" když odcházíš z vozu
tady je odkaz na ten budíček. Je pod názvem "Webasto hodiny hranaté"
http://www.autosip.cz/autosip/9-BAZAR
http://www.autosip.cz/autosip/9-BAZAR
Taky bych si na E46 chtěl udělat dálkově ovládaný topení, teď tam mám naftový pouze příhřev. Tady http://www.bmwklub.sk/bmw3-e46/e46-webasto-t23952.html jsem se dočetl že stačí jen na pin 1 připojit +12V, to by neměl být přes GSM bránu problém(např: http://www.flajzar.cz/ostatni/univerzal ... ni-gsm.htm ), ale jak aktivovat i větrák topení? A ventil topení se taky musí otevřít?
Jaký má odběr samotné nezávislé topení nevím, nikdy jsem se nesetkal se závadou, abych potřeboval tento údaj měřit a zjišťovat. Projdi si odkaz co jsem tu dal pro Tompa, mělo by to tam být někde uvedené
Zendysi, áno máš pravdu, když přivedeš na pin č. 1 konektor X1 +12V spustíš tím celé topení, které když zapojíš podle origo schématu spustí celé topení, ne jen větrák boxu topení. Takže nemusíš řešit otázku vodních ventilů a pod.
(ohledně nefunkčnosti topení, bud je KO žhavící svíčka, senzor plamínku, nebo kotlík, který není schopen nasát palivo a propustit skrz mřížku v potřebném množství, vadí mu karbon, který se tam za léta mohl usadil)
Tompo, pokud je to topení funkční, šup s ním do auta. Musíš zapojit té dva konektory které koukají, podle tohoto schématu. Ten 6pin konektor má očíslování pinů označené na sobě. Pin číslo 2 a 3 můžeš ignorovat, tedy nezapojovat
http://www.techwebasto.com/heater_main/ ... 63378A.pdf
Zendysi, áno máš pravdu, když přivedeš na pin č. 1 konektor X1 +12V spustíš tím celé topení, které když zapojíš podle origo schématu spustí celé topení, ne jen větrák boxu topení. Takže nemusíš řešit otázku vodních ventilů a pod.
(ohledně nefunkčnosti topení, bud je KO žhavící svíčka, senzor plamínku, nebo kotlík, který není schopen nasát palivo a propustit skrz mřížku v potřebném množství, vadí mu karbon, který se tam za léta mohl usadil)
Tompo, pokud je to topení funkční, šup s ním do auta. Musíš zapojit té dva konektory které koukají, podle tohoto schématu. Ten 6pin konektor má očíslování pinů označené na sobě. Pin číslo 2 a 3 můžeš ignorovat, tedy nezapojovat
http://www.techwebasto.com/heater_main/ ... 63378A.pdf
Tak jako podle toho co jamall psal tak to opravdu složitý nebude. Natáhnout jen stálý + a hodiny pokud to chceš jako nezávislý topení. Napojit na vodu a na naftu a jedeš
Návod na zkoušku topení mimo auto

Návod na zkoušku topení mimo auto
V podstatě je mi to jasné. Jen by mě zajímalo, jestli je možné palivové čerpadlo napojit třeba za palivovým filtrem nebo se musí tahat zvlášť hadice z nádrže, což jsem se dočetl, že je lepší. Pak taky, kam napojit ovládání ventilátoru na klimatronik (mělo by stačit napájení celého systému - tudíž na ovladač klimatroniku - a intenzitu foukání si pak řídí topení samo). vodní čerpadlo se může v podstatě zapojit, kde je nejlepší přístup, pokud se nepletu? Pak už jen vědět, na co které piny zapojit, což jsem z přiloženého manuálu jaksi nepochopil:-(.
A ještě jedna věc:-), kudy nejsnadněji se dostanu z motorového prostoru do kabiny s kabelama?
A ještě jedna věc:-), kudy nejsnadněji se dostanu z motorového prostoru do kabiny s kabelama?
Jamall píše:Jaký má odběr samotné nezávislé topení nevím, nikdy jsem se nesetkal se závadou, abych potřeboval tento údaj měřit a zjišťovat. Projdi si odkaz co jsem tu dal pro Tompa, mělo by to tam být někde uvedené
Zendysi, áno máš pravdu, když přivedeš na pin č. 1 konektor X1 +12V spustíš tím celé topení, které když zapojíš podle origo schématu spustí celé topení, ne jen větrák boxu topení. Takže nemusíš řešit otázku vodních ventilů a pod.
(ohledně nefunkčnosti topení, bud je KO žhavící svíčka, senzor plamínku, nebo kotlík, který není schopen nasát palivo a propustit skrz mřížku v potřebném množství, vadí mu karbon, který se tam za léta mohl usadil)
Tompo, pokud je to topení funkční, šup s ním do auta. Musíš zapojit té dva konektory které koukají, podle tohoto schématu. Ten 6pin konektor má očíslování pinů označené na sobě. Pin číslo 2 a 3 můžeš ignorovat, tedy nezapojovat
http://www.techwebasto.com/heater_main/ ... 63378A.pdf
tak ta predelavka je jednoducha, ze 300kc budu mit z prihrevu nezavisly topeni

Tak ono záleží co máš za webasto jestli má zásobník na naftu ty 4deci nebo jestli má vlastní čerpadlo. Ono by stačilo dát Tčko před filtr za filtr to už je jedno udělat odbočku na webasto a na stranu motoru bych dal zpětnej ventil aby ti webasto nevycuclo naftu ze strany motoru ale aby tahalo z nádrže. Pokud je se zásobníkem tak se tam nafta natlačí sama jak se zapne podávačka v nádrži a zůstane tam po chcípnutí přpravená na ráno. Navíc nevím kudy by si chtěl tahat do nádrže novou trubičku pro právě webasto.
A průchodky jsou jak u pojistkovky tak pod řj. Vodní čerpadlo by mělo být uvnitř webasta. A na zapnutí klimy bude stačit když se jen nechá zároveň s topením zapnout relé klimatizace. Rozjede se normálně panel větrání a klima si už teplotu nareguluje sama
A průchodky jsou jak u pojistkovky tak pod řj. Vodní čerpadlo by mělo být uvnitř webasta. A na zapnutí klimy bude stačit když se jen nechá zároveň s topením zapnout relé klimatizace. Rozjede se normálně panel větrání a klima si už teplotu nareguluje sama

Není problém, stačí si najít společní čas a můžu ty ho tam hodit
Jinak způsob zapojení palivového čerpadílka je spoustu. To nejlevnější je hodit "Tčko" nebo "Yčko" na hadici vedoucí palivo do motoru...někde do motorového prostoru, čim blíž webastu tím méně hadic, méně kapalin, nepotřebuješ další palivový filtr. Druhé rozumné zapojení je možnost udělat průchodku do stropu palivové pumpy, nebo váhy....sériová pumpa při vypnutém motoru a chodu topení není na prázdno točená. Jestli ji zapojit na přepad, nebo "tlakovou" stranu je úplně jedno
Vodní čerpadlo je jak píše Lucifer, součástí Webasta, takže kde bude sedět Webasto, tam bude pumpa. U dvou zónového topení se akorát musí udělat napojení na
obě strany chladiče
Webasto má k mání kabel pro plug-in instalaci topení, tedy pokud nemáš čas lovit kabel od topení, tak stačí píchnout do pojistkové skříně místo pojistky topení, pojistku, která vlastně není pojistka, ale kabeláž vedoucí k relátku webasta. Stará se o napájení topení boxu v době kdy běží webasto a zároveň plně nahrazuje pojistku jako takovou...dokonce v té cestě k webastu je pojistka která nahrazuje origo pojistku. Je to strašně snadné a strašně rychlé, ale má to jen oškliví háček a to ten, že pak z pojistkové skříně, zpod víčka/těsnění pojistek vedou dvě žíly. Poté už stačí jenom přišroubovat očko +12V na baterku a očko kostry. No a topení po stránce elektriky je zapojené
Povšimněte si videa od Lucifera. Na tom zapojení nemá Budíček, jenom vypínač
Jinak způsob zapojení palivového čerpadílka je spoustu. To nejlevnější je hodit "Tčko" nebo "Yčko" na hadici vedoucí palivo do motoru...někde do motorového prostoru, čim blíž webastu tím méně hadic, méně kapalin, nepotřebuješ další palivový filtr. Druhé rozumné zapojení je možnost udělat průchodku do stropu palivové pumpy, nebo váhy....sériová pumpa při vypnutém motoru a chodu topení není na prázdno točená. Jestli ji zapojit na přepad, nebo "tlakovou" stranu je úplně jedno
Vodní čerpadlo je jak píše Lucifer, součástí Webasta, takže kde bude sedět Webasto, tam bude pumpa. U dvou zónového topení se akorát musí udělat napojení na
obě strany chladiče
Webasto má k mání kabel pro plug-in instalaci topení, tedy pokud nemáš čas lovit kabel od topení, tak stačí píchnout do pojistkové skříně místo pojistky topení, pojistku, která vlastně není pojistka, ale kabeláž vedoucí k relátku webasta. Stará se o napájení topení boxu v době kdy běží webasto a zároveň plně nahrazuje pojistku jako takovou...dokonce v té cestě k webastu je pojistka která nahrazuje origo pojistku. Je to strašně snadné a strašně rychlé, ale má to jen oškliví háček a to ten, že pak z pojistkové skříně, zpod víčka/těsnění pojistek vedou dvě žíly. Poté už stačí jenom přišroubovat očko +12V na baterku a očko kostry. No a topení po stránce elektriky je zapojené
Povšimněte si videa od Lucifera. Na tom zapojení nemá Budíček, jenom vypínač
No mě jediný co by sralo je zapojení tý vody jak je na první fotce kterou jsem dával sem. Ty hadice vody vedoucí přes ventildekl a sání já bych to prostě musel nějak obejít aby to nebylo vidět.
A budík je v podstatě jen spínač s časovačem kde si nastavíš čas a on po určitou dobu bude umět držet ten signál. Pak ten budík normálně vypne ? Nebo dá jinej povel na chcípnutí plamene a to chlazení jednotky?

A budík je v podstatě jen spínač s časovačem kde si nastavíš čas a on po určitou dobu bude umět držet ten signál. Pak ten budík normálně vypne ? Nebo dá jinej povel na chcípnutí plamene a to chlazení jednotky?