Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problém s volnobehem podle venkovní teploty e36IS
Ahoj, chtěl jsem se zeptat...pokud je v lete větší teplo, tak moje ISo při nastartování ma nízké otacky, mnohdy i chcípne a po přidání plynu se dusi. Po urcite chvíli je pak vse ok. Naopak při zimních, nízkých teplotách autu při startu za studena vylitnou otacky na cca 1200 o/m... Za cca 5 minut se zhoupnou do normálu. Ovšem parkrat za zimu, když auto nastartuji, tak otacky samovolne stoupají až k hranici 3000 o/m !! Když v tomto případe auto chcipnu, tak nejde minimalne pul dne nastartovat. Jakoby bylo "uchcane". Pokud vás napadá, jak vyřešit tento problém budu velice rad a ocenil kazdou radu. Děkuji...!
Jinak když s autem jedu a mám ten problém, když točí těch 3000 o/m tak to není jen na neutral, ale auto jede prakticky samo při zařazeni kvaltu.
Bmw e36 1.8 IS r.v. 93.
Jinak když s autem jedu a mám ten problém, když točí těch 3000 o/m tak to není jen na neutral, ale auto jede prakticky samo při zařazeni kvaltu.
Bmw e36 1.8 IS r.v. 93.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Co mě napadá když vidím ty otáčky na 3000 rmp, tak jsem kdysi slyšel, že v zimě si IS přidává samo běžně a že za to může čidlo polohy škrtící klapky. Tak se na něj zkus podívat, dá se i proměřit.
Teoreticky by to možná řešilo i to stím "uchcáním motoru". Když máš škrtící klapku zavřenou a čidlo hlásí že je otevřená a vstřiky stříkaj palivo ale když je zavřená škrtící klapka tak se nemůže spálit...
Teoreticky by to možná řešilo i to stím "uchcáním motoru". Když máš škrtící klapku zavřenou a čidlo hlásí že je otevřená a vstřiky stříkaj palivo ale když je zavřená škrtící klapka tak se nemůže spálit...
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Tohle čidlo nepročistíš... to je prakticky jen potenciometr naraženej na osičku, která vede ze škrtící klapky... když se otočí klapka v sání tak tím otočíš i poťákem a ten dá signál řídící jednotce... je dost možné, že prostě už na tom poťáku něco odešlo.. nejlépe to poznáš tak, že odpojíš konektor a vezmeš voltmetr.. nastavíš na měření odporu myslím.. teď si nejsem jistej jestli jsou tam 2 nebo 3 piny... dáš to prostě na ty uplně krajní a budeš koukat.. ve výchozí poloze by to mělo mít nějakej odpor a když budeš jakoby přidávat na škrtící klapce, tak by se to mělo snižovat až skoro k nule.. a nesmíš mít 0 nebo nějakou jinou volovinu kdekoli po cestě.. 0 musí bejt až na konci.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Tady je link, kde sem udal par mereni. Je tam i popis pro potenciometr na skrtici klapce.....projdi si to...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
A jeste bych zmeril teplotni cidlo pro DME...kolik ukazuje pri urcity teplote.....
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
A jeste bych zmeril teplotni cidlo pro DME...kolik ukazuje pri urcity teplote.....
Tak auto bylo u známého na opravě kvůli výše uvedenému problému. Procistil se volnobezny ventil, skrtici klapka a vse nasvědčovalo tomu, ze vse bude ok. Auto jsem nastartoval, opět se zvedly otacky cca na 1200... Říkám, ze to je v pořádku, je to studené. Ujel jsem cca 3 km a auto zhasnu. Když jsem ho chtěl znova nastartovat, tak chytlo, otacky byly chvilicku tak 400 a pak auto samo chciplo. Když jsem ho chtěl znova nahodit, tak nechtělo chytnou. Musel jsem ho až roztlacit. Takže problém se mi zhoršil... Přijde mi, ze se proste uchlasta. Nemůže byt tedy na vině lambdasomda? Předem děkuji za nazory a odpovědi.