Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Chlazení E30 M50 - problém

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mikrovlnka
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: pát 06.06.2008 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Mikrovlnka »

Čest lidičky, bohužel ale už delší dobu mám problém uchladit mou E30. V autě je motor M50B25 z E34... Jinak visco spojku mam pryč - nevejde se tam, původní chladič byl dán z E36 s expanzní nádobkou, z prostorových důvodů... Před chladičem pak mam elektroventilátor tlačnej Japspeed viz. odkaz pod textem... Na autě mám pak tedy nový chladič, větrák, termostat...

I přesto se mi auto na volnoběh neuchladí... Chladič je poté, co termostat pustí horkou vodu do chladiče, horkej a pomalinku i se zapnutym větrákem leze ručička teploty nahoru... Když na chvilku motor vypnu, tak se mi voda v chladiči o kousek zchladí a když znovu nastartuju, tak mi o kousek teplota zase spadne - z toho usuzuju, že mi funguje i vodní pumpa... Jinak mi nefungoval ventil na topení, tak jsem ho nahradil trubkou - i přes fakt, že už mi nebude fungovat regulace teploty v topení (je mi to jedno, auto neni na běžný provoz)... I přesto však topení je při teplém motoru studené, resp. zapnu větrák topení a leze z toho studený vzduch...

Už vůbec nevim co s tim, prosím Vás tedy o radu jak dál postupovat... Jinak voda se mi neztrácí a olej to taky nežere a ve vodě není...

Ventilátor
http://www.highperformanceparts.cz/vent ... lacny.1694


Obrázek
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

To že ti jde i po přehřívání z větráku studenej vzduch svědčí o tom, že to máš zavzdušněný ne?
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od lukepostulka »

fabledwarrior píše:To že ti jde i po přehřívání z větráku studenej vzduch svědčí o tom, že to máš zavzdušněný ne?
Přesně tak.. nebo pumpa v háji (kapalina cirkuluje i bez pumpy)
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#4 Příspěvek od vsemick »

Jasně, že je nejlépe nedřív prověřit nejméně destruktivní varianty.Tj.odvzdušnit..termosrat..pumpa..pruchodnost chladiče..pruchodnost a těsnost celeho systemu vubec.No a až pak těsnění pod hlavou nedej Bože prasklina hlavy/bloku.Ať se nikdo nezlobí, ale podle jakýchkoli příznaků to na jisto diagnostikovat nejde.(nevím jestli se uloží příloha - je v ní foto těsnění které neprasklo, nevznikl žádný únik ani netěsnost.Jen se v něm v místech kde má být u prvních válců mezi hlavou a blokem jen dírka 3mm prožrala díra na celý průřez kanálu.Voda tak tekla jen kolem prvního válce a hned se vracela do chladiče.Chladič byl při tom studenej a ve zbytku bloku to přitom vřelo)
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#5 Příspěvek od onlybimmers »

mas to zavzdusneny... a ten filtr je doufam uz odstinenej! :)
Odpovědět