Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e89 non rft pneu
Opravdu nebudu zvedat před každou jízdou auto na zvedák abych si všechny kola podrobně lupou prohlédnul a opravdu jsem měl hřebíky které měly ubroušenou hlavičku a ty vidět nejdou. Pravděpodobnost je velmi malá, takže nebudu ztrácet hromadu času něčím co dokážu vyřešit až se to stane. Pokud se to přes noc nevyfouklo tak to ještě něco ujede a pak buď vyměním na cestě rezervu nebo dojedu do servisu nebo zavolám odtah. Od toho mně ranní kontrola nezachrání, protože zákon schválnosti funguje a hřebík můžu potkat kdykoliv jen co vyjedu ze vrat.
To se v navodu nepise, protoze to ma ucit autoskola. Jen u tech nizkoprilovych pneumatik na sportovnich autech s vysokym vykonem je to treba dodrzovat dusledneji. Nejde jen o spotrebu a absenci rezervy, ale o jizdni vlastnosti, brzdny vykon, opotrebeni atd.
Ta guma ztrati pri zimni odstavce nejakou desetinu nebo dve. Kdyz ztrati vic uz je to podezrely, ale kdyz ztrati dve nebo tri za tyden nebo dokonce den, tak to naznacuje nejakou netesnost. Treba ten hrebik. Kdyz to podchytis vcas, tak nemas problem na ceste, na auto se muzes v zatackach a pri brzdeni spolehnout. Proto musi byt ten manometr.
Kontrolovat prubezne u denniho jezdeni, pred delsi vestou, nebo po dlouhe pauze. Vyjedes z garaze, nechas bublat motor a obehnes auto s manometrem. Na dve minuty prace.
Sokuje mi, ze kdyz jezdis 25 let, ze ti to do krve samo nevlezlo.
Ta guma ztrati pri zimni odstavce nejakou desetinu nebo dve. Kdyz ztrati vic uz je to podezrely, ale kdyz ztrati dve nebo tri za tyden nebo dokonce den, tak to naznacuje nejakou netesnost. Treba ten hrebik. Kdyz to podchytis vcas, tak nemas problem na ceste, na auto se muzes v zatackach a pri brzdeni spolehnout. Proto musi byt ten manometr.
Kontrolovat prubezne u denniho jezdeni, pred delsi vestou, nebo po dlouhe pauze. Vyjedes z garaze, nechas bublat motor a obehnes auto s manometrem. Na dve minuty prace.
Sokuje mi, ze kdyz jezdis 25 let, ze ti to do krve samo nevlezlo.
Když se nám tak hezky rozjelo povídání o gumách, měl bych dotaz. Na autě mám kola Styling 108 (podle mne jedny z nejhezčích) s vylepšením o zapuštěné ,,ventilky,,. Překontrolovat auto není tak snadné a na chvilku. Musím používat nástavec,který bych uvítal,kdyby byl delší. Zalomené koncovky hadic vzduchu nejde použít,jen přímé. Ptal jsem se k čemu tahle vychytávka, tak hlavně k tomu,aby ti nikdo nemohl jednoduše vypustit kolo,když už nemáš rezervu. Stejně uvažuju o tom,že při přezouvání na nové gumy tohle zruším a přejdu na vyčumující klasiku. A teď konečně ten dotaz: jsou nějaké z klasických ventilků lepší než ostatní, dost dobré pro moje Z4?
ZZZZ - Tak pěkné koncovky nemaje, řeším situaci tím co mám. Před pár dny jsem sem psal,že mám dvouhlavý autokompresor,který vozím sebou. Ten se připojuje rovnou na akumulátor a má přímou koncovku -jako na obrázku. Jen nemá dost dobrý manometr, i když prodejce ho řadí mezi velmi přesné. Zatím dobrý. Ale ten utopený ventilek má krycí šroub,tak ten nejdřív pryč. Pak našroubovat asi 5cm dlouhý ventilkový nástavec a teprve se dostávám nad ráfek a to ještě jen taktak. Tohle jsem chtěl řešit ev. výměnou za klasiku
To by mně zajímalo, co právě pořád řešíš, tlakoměr používám, když to uznám za vhodné. V reálu je to někdy možná častěji než doporučovaný 1 měsíc. Autoškola v r.89 kterou jsem absolvoval se určitě nezabývala specifiky nizkoprofilových pneumatik na sportovních vozech. Spíš se divím, že na to jaká auta máš a jak si jich ceníš, používáš asi nejlevnější hustič na trhu o jehož přesnosti bych pochyboval. Když jsem se v prvním mém příspěvku v tomto vlákně ptal na zkušenosti s těmito pnematikam, tak jsem určitě nečekal, že mně kdosi začne buzerovat za to, že nejsem zvyklý u aut která to nepotřebujou, pravidelně průbežně kontrolovat tlak. Co už, měj se, jdu si zkontrolovat tlak. A pak i v pneu.