Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z4 e89 non rft pneu

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#121 Příspěvek od tommee »

Mno tak muj a nejen muj nazor na RFT je treba tady :lol:

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... at+problem
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#122 Příspěvek od ZZZZ »

Typicky priklad ze je snazsi oddstranit pricinu nez resit nasledek. Opet se vratim na zacatek. Nikdy co si pamatuju jsem na ceste nepichl. Kdyz byl problem, tak jsem si ho na tu cestu odvezl odjinud. Kdybych zkontroloval pneumatiku pred jizdou (delsi jizdou) tak nejaky hever, rezervu ap. nebylo treba
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

#123 Příspěvek od fajfka3 »

Tak jsem začal laborovat s neklidným chováním na horších silnicích mojí Z4. Šel jsem na to z druhé strany než většina,co gumy přefukuje a řeší tak tuhost bočnic. Nejdřív jsem ufouk zadek na 2,2 místo doporučených 2,5. A hele ,ono to pomáhá. Auto už není tak nervózní a pořád to jede dobře. Pak předek na 2,1 místo 2,3 a zas o něco víc stability. Pak jsem šel na 1,9 a to už se nic zvláštního nedělo,tak zpátky na 2,1. Námitka,že takhle gumy půjdou brzy do kopru je nejspíš oprávněná,ale vzorku mají habaděj, jsou z r. 2010 a rád si koupím nové. Je fakt,že jsem nejel dálnici nebo nějaký extrém, teď budu chvíli jen jezdit a uvidím.
Manometr jsem si kontroloval s tím u Aralu a rozcházely se o tloušťku ručičky.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#124 Příspěvek od shwaaraa »

Upřímně mě laborování už sere. Chci jezdit :) Jakýkoliv pokus o vylepšení vede většinou k dalšímu zhoršení, takže zkusím nahodit 18" RFT a 19" non-RFT a když to bude fungovat, jdu do 19". Klidně i RFT, protože posledních 30tkm jsem zápasil s rozvlněným autem při každým brždění na dálnici nebo fouknutí větru z boku. Zatáčky si taky pořádně neužiju, protože od 120kmh je plavání už docela znatelný. Na to se prostě můžu vykašlat. Z4 má primárně parádně sedět a když bude i pohodlná, bude to fajn bonus. Na 18" nonRFT není ani nějak extra pohodlná a o radosti z jízdy nemůže být řeč.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#125 Příspěvek od ZZZZ »

Skoro mi napada zverejnit seznam pneumatik ktery zlobi a pneumatik ktery nezlobi. Ja neverim ze za to muze non RFT.

Za mne tedy Bridgestone Potenza S001 (novejsi typ po RE50) bez chyby. Zadne plavani nevnimam.

Jeste poznamka, OEM rafky E89 mi prijdou ze tu zadni gumu drobet deformuji, jestli to nemuze u nekterych pneumatik vyvolavat to plavani. I na zroadster.com doporucuji koupit o "cislo" sirsi, tedy 265 mm nemisto 255 mm.

Koukni na to, predni jsou hezky rovne a zadni 255 maji bocnici dosikma
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

#126 Příspěvek od fajfka3 »

Po pravdě - schwaaraa - když jsem to psal,myslel jsem i na tebe. Snad bychom se mohli dát tady v klubu dohromady a zkusit nějak ti pomoct. Já mám e85,ale moje 18" kola ti můžu klidně půjčit na vyzkoušení, ať do toho nedrtíš peníze s nejistým výsledkem.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#127 Příspěvek od ZZZZ »

Tak se omlouvam, predni kola maji tu deformaci, to by na to plavani mohlo mit vetsi vliv nez ty zadni. Jeste zkouknu, jestli by nahrazeni pneu 235 namisto 225 nezpusobovalo soupani o podbeh.
Jinak oznaceni XL pry souvisi s indexem rychlosti
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#128 Příspěvek od shwaaraa »

fajfka3: Díky za nabídku, už mám 2 domluvené dobrovolníky s 18" RFT a 19" non-RFT na prohození, tak dám vědět výsledek, až to zrealizujem. Všichni mi tvrdí, že za to můžou měkčí silentbloky s non-RFT pneu. Docela tomu věřím, protože Dunlop neplavaly a okamžitě po přezutí na Pirelli to plavat začalo.

Neplavaly mi: Letní 18" Dunlop SportMaxx TT XL
Plavaly mi: Zimní 18" Pirelli SettoZero 3 XL i Letní 18" Michelin Pilot Sport 4 XL (váhové a rychlostní indexy vyšší než v TP).

Ráfky vždy 18" OEM Styling 293 Multi-Spoke, M-podvozek, nový přední tlumiče, geometrie seřizována po přezutí na Pirelli i Michelin, podvozek prý OK.

Jinak Micheliny maj prej nejměkčí směs (a bočnice) a Bridgestone nejtvrdší..
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#129 Příspěvek od ZZZZ »

Ta S001 dela mezi dezenem a bocnici takovou hranku (foceno na predni pneumatice. Je to okraj plochy ktera se styka se silnici.
Mate to taky tak ?
jestli se ta guma zvejka tak zrejme ta hranka tam nebude nebo bude dal
Přílohy
pneu.jpg
pneu.jpg (86.98 KiB) Zobrazeno 8788 x
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#130 Příspěvek od shwaaraa »

Hranku tam asi nemám. Jen tu u "chlupů", ale ta je asi z výroby...
Přílohy
Přední 1.jpg
Přední 1.jpg (123.5 KiB) Zobrazeno 8768 x
zadní 2.jpg
zadní 2.jpg (117.94 KiB) Zobrazeno 8768 x
Zadní 1.jpg
Zadní 1.jpg (147.41 KiB) Zobrazeno 8768 x
Přední 2.jpg
Přední 2.jpg (112.69 KiB) Zobrazeno 8768 x
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#131 Příspěvek od ZZZZ »

A ty boky jsou spinavy nebo orvany o silnici?
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#132 Příspěvek od MDaniel »

Ahoj, mam s001 na koncernu a dela mi to take tu hranku. Jak na 18" tak 19"
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#133 Příspěvek od shwaaraa »

Jak to mám vědět? :) Jako orvaný to není, je to špinavý, ale asi ze zatáček.. Po štěrku jsem s tím jel ve CT a od té doby najel cca 700km, takže by to od něj být nemělo. Ale kostky to možná udělat mohly.. Nebo je to možná fakt tak měkký, že se to takhle špiní v normálních zatáčkách (?)

btw. přijde mi, že po zahřátí na limitu ty Micheliny docela kloužou. Předek si zaklekne (měkká bočnice), nepískaj, ale spíš se lehce sunou ven. To stejný i na zadku, když na výjezdu přidám plyn. Cítím lehký ujíždění zadku a bliká protikluz.. Celý to ale vytváří dojem, jako by byla silnice lehce navoskovaná. V Itálii jsem myslel, že to je tou solí, ale v orlických horách se chovaly stejně a tam teď na silnici už asi moc soli nebude..

Stejně (ale mnohem víc) klouzaly i předchozí dunlopy na jedný silnici v jižním španělsku, ale tam to asi fakt bylo daný povrchem. Ve 40kmh stačilo dát půl plynu a zadek hrabal snad 50m..
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#134 Příspěvek od ZZZZ »

Kdyz se ta guma vali v zatacce bokem po silnici, tak se nediv ze to plave.

Je fakt ze ja mam 2,3i motor, takze ty gumy se tolik nenamahaji. Ty ranflety asi nebudou jenom na dojezd.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#135 Příspěvek od shwaaraa »

Tomu se nedivím :) Jen se divím, že Michelin může v tomhle rozměru takovou měkkou sračku vypustit do světa a plno lidí s tím být spokojeno.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#136 Příspěvek od ZZZZ »

Ja mel kliku ze kamarad delal u Bridgestone, ty Potenzy S001 nemaji chybku. Jestli do nich pujdes, tak pockej, ja ti povim, jestli se sirka 235 vejde do podbehu v plnem rejdu. Podle mne se ta 225 na rafku deformuje.

Muzes ty micheliny jeste reklamovat?
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#137 Příspěvek od shwaaraa »

Podle mě to není vada výrobku, ale vlastnost. Stejně plavaly i ty Pireli. Navíc maj už cca 10tkm a na autě maj být RFT, takže bych tomu moc šancí nedával. To je fuk, je prodám, ale hlavně musím vyzkoušet, co na tom neplave :) Snad tenhle / příští týden. Tak dám pak vědět.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#138 Příspěvek od ZZZZ »

Tak ti drzim palce ctyrka musi na silnici sedet jak motokara. Hlavne se nenech vyvest z miry prvnima kilometrama a muzou to byt i stovky. Ty kola si dost dlouho sedaj a musi se s tim pocitat. Kdyz jsem vloni vymenil jenom zadni, tak to bylo i hodne zabavne.
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#139 Příspěvek od MDaniel »

Tak dnes nahozené 19" + ContiSport 6 xl fr nonrft a super, jsem max spokojeny
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

Re: Z4 e89 non rft pneu

#140 Příspěvek od fajfka3 »

Koukám,že tohle dost diskutované téma je rok bez příspěvku. To není nic nového? Jak dopadlo laborování ZZZZ, schwaara, pavproch ? Už jste našli tu správnou gumu?
Odpovědět