Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

x5 vzduch podvozek

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
navi
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 27.04.2013 00:00

#1 Příspěvek od navi »

ahoj všem uvažuju o e 53 3.0d po face
rozhodl jsem se že konečně vlezu do x5
mám za sebou x3 3.0 d ,320d e 46, 520 d e60 a 530d e 39

mám zajem jen o po face s motorem 3.0 d 218ps stejnej motor jsem měl v x3 a spokojenost je pravda že x3 dost skákala přecejenom sport paket.


muj dotaz zní dělá se po face jen se vzduchem nebo i na pruž..
nebo třeba předek železo a zadek vzduch

zatím co jsem koukal tak skoro každej je na vzduchu .

a hodne aut co jsem projížděl tak měli dost tuhej volant docela makačka
jen jedno mělo servotronic a to nadherně lehounce zatácelo na místě
jak je to u vás kdo z vás ma servotronic a dá se vubec auto s tímto motorem a servotronicem nejlepe na železném podvozku sehnat tak do 300 tis kč moc dik za rady
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Killingman »

Ahoj.
Vzduchový podvozek u X5 = vpředu i vzadu měchy. Poznáš to tak, že vlevo od volantu je volič světlé výšky auta, tj. nahoru-dolu. Naopak si myslím, že tohle moc X5 (ještě ke všemu ve 3.0D nemá). Jinak mám pocit, že je standard vpředu pružiny a vzadu měchy.
Naopak - vykašli se na standard a sháněj celovzduch! Na železe je to uskákaný jako koza a vzadu jsi jak na žebřiňáku! Se vzduchovým podvozkem je to auto o třídu výš! Přední měchy s tlumičema stojí nový v BMW 15.000/ks, nevím kolik stojí jen tlumiče a pružiny, ale bude to asi podobný... X5 bez vzduchu bych nebral!

Do benzinu tě asi neuvrtám, já osobně bych naftu nechtěl, jen pokud jí máš z JZD za jiný prachy :-) Jezdit za 10/100 v naftě mi nepřijde jako velký hifi...

Co se týká řízení tak ti neporadím, když jsem testoval X5 tak jsem šel cíleně jen po 4.8iS a ty to mají asi všechny...

BTW: Na tvém místě bych se vys na celou X5 a šel do E65, je to jiná liga

Obrázek
navi
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 27.04.2013 00:00

#3 Příspěvek od navi »

ok dik moc snad brzo najdu tu svou x5
a e 65 opravdu ne má jí otec po face 3.0d a stejnou káru ve dvoře nemá cenu
MildaX5
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pon 20.01.2014 01:00

#4 Příspěvek od MildaX5 »

Ahoj,měl jsem X5 rok 2005 3.0D , servotronic jsem měl - super věc.
Podvozek na vzduchu jsem neměl a nemyslím si že u E53 je to standard(to je až u E70 a jen zadek).
Komfort se dá řešit výběrem kol,v zimě jsem měl 18" a komfort super,na léto 19" a už to bylo znát
MildaX5
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pon 20.01.2014 01:00

#5 Příspěvek od MildaX5 »

Ještě jeden postřeh - pokud moc nenajezdíš - jdi do benzínu! :D :wink:
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#6 Příspěvek od vlastnemec »

Normální podvozek houpavá kráva
Sportpaket podvozek - tvrdé jak sviňa ale dobře sedí
Selfleveling - nejlepší volba ale má své proti a to na náklady oprav měch 15tis přední zadní 4tis, nějaké to čidlo 1,5tis, kompresor taky ranec.

Jinak x5tek znám hodně a to krom jedné předface mají všechny měchy vzadu. 3.0d s kompletním vzduchovým podvozkem seženeš více jak ISek které to měli v základu a benzínů. Ten podvozek stál cca 120tis jako příplatková výbava a spousta lidí si ho do dieslu dokoupila, jelikož podnikatel který s autem jezdí denně si nekoupí benál.

Jinak doporučuji tohle, auto i majitele znám, popis oprav sedí a nemusíš na nic sáhnout: http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=134754
navi
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 27.04.2013 00:00

#7 Příspěvek od navi »

tak mám vybráno bmw x5 3.0 d vzduch serv jen v bmw najeto 192 tis 2 maj

nebourane nestríkane
projel jsem diagnostikou
vstřiky pracujou rovne vše v poho
auto mám rezervované pan hledá novou x5 tak to bude tak tejden trvat nes najde

Mam dotaz na co mam davat pozor u toho podvozku .Jak ho mam zkontrolovat .

skousel jsem dat dolu a pak uplne nahoru a docela fofr .

a na co dat bacha u takoveho najezdu.

moje

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT




auto vubec netahne vypada dobře je z italie cena 12200 pravej blatnik je lakovanej

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT



prave kolo propíchle serv kniha zapsano jen 25 tis jede dobře
prodejce kokot chtěl jsem projet diagnostikou že prej ani nahodou ,
chtěl jsem jet na bmw zase hovno ,slevu žadnou a v bazaru je cana 13900
interier tak 200 tis

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT


majitel turek bourane na levou stranu nove světlo kapota ma za sebou tak 300 tis kolem nozder je stříkla sprejem pneu sjete zim pneu tak 40 procent a bez kol. interier o bože sedadla zaprasene a smrdi . jak jede netusim

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Killingman »

Na co si dát pozor u podvozku - když to necháš stát na místě třeba do druhýho dne, aby ti neutíkal tlak a auto nestálo nakřivo (netěsnost měchů a pak výměna) - ta tě ale stejně čeká, 200.000km a nebo 7-10 let :-D Jejich fyzický stav, jak jsou popraskaný když zvedneš auto do horní pozice uvidíš i očima.

Na tvém místě bych u 3.0D místo podvozku, který opravíš za 30.000 za předek koukal spíš na stav převodovky, ani ty ZF u 3.0D nejsou žádná hitparáda, je to lepší než GM, ale stejně ten kroutící moment je od volnoběhu a převodovky dost trpí, ještě u takový velký těžký krávy jako je X5 :-D

BTW: Fakt se vykašli na diesel a běž do benzínu...
SkejT
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Johannesburg

#9 Příspěvek od SkejT »

Presne tak, pokud x5 tak benzin,radeji investuj do servisu benzinoveho motoru
navi
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 27.04.2013 00:00

#10 Příspěvek od navi »

diesel zdarma. co bude stat podvozek a je potreba jen předek nebo i zadek :?:
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Killingman »

30 predek, 15 zadek
navi
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 27.04.2013 00:00

#12 Příspěvek od navi »

vcetne kompresoru :?:
jak poznam normalni podvozek a jak sport
jedou docela tvrdě možna jsem neměl tu čest s normalnim podvozkem a jezdil jsem jen ve sportu .u kazdeho bylo napsano sport paket .
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Killingman »

Bez kompresoru :-) Přední měch s tlumičem stojí 15, zadní 5, něco práce. Viděl jsem i na ebay.com jakési "nobmw" tlumiče s měchy, které se pak dají oddělat a měnit jen měch, ale s tím zkušenost nemám.

Kompresor seženeš starší ale funkční kolem 7-10.000. Pokud vyměníš měchy včas, neumře kompresor. Možná, že jsou i nějaký repasovací sady na kompresor...

X5 je na vzduchu tvrdá, ale relativně komfortní (neporovnávat s E65 prosím :) ), jen na sportu tvrdá a nekomfortní - vzadu jsi jako na pryčně. Na obyčejným podvozku se zase houpeš jako na lodi a stejně cítíš každou díru. Prostě pokud jsi se rozhodl že musíš mít X5 a ještě k tomu naftu, vezmi to se vzduchovým podvozkem
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#14 Příspěvek od vlastnemec »

Repas kompresuru jsem někde viděl kolem 5tis. když projdeš net. zjistíš že stejné kompresory se rvali do turka a dá se koupit jen opravná sada. Kompresor prostě odejde, jestli měníš měchy včas na to nemá vliv, tlačí 16atmosfér nevydrží to věčnost. Hoď si vin do etk a zjistíš co jem tam za podvozek, jinak vzduch se sportpaketem má při 19kolách má od spodní hrany ráfku po blatník 695mm na předku a 697 na zadku. Co se týče nafty, mě zatím nic nepotkalo a jsem spokojenej a dnes už to není taková trága. Co se týče repasů měchů osobní zkušenost nemám, známej na ml a je spokojenej a LandRover se celkem hodně repasuje a až na karos. jsou to stejná auta zkus hledat.
navi
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 27.04.2013 00:00

#15 Příspěvek od navi »

a poznam nějak podle foto ze tam je sport podvozek nebo normalni :?:
potřebuju hlavně pohodlnej podvozek . do zatacek jezdim pomalu tak nepotřebuju tvrdej podvozek .jeden pan řekl že pokud to má nášlapy tak je to sport paket tudiž i podvozek tvrdej

a co tenhle kousek

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=200000
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#16 Příspěvek od vlastnemec »

90% se nášlap dával ke sportovnímu podvozku, ale jako pravidlo to brát nemůžeš, každopádně sportpodvozek bez vzduchu bych nechtěl to raději normál houpat se. Vin a najít si přesně výbavu z fotek poznáš hovno.

ten odkaz je socedition a ne individuál, sedadla na hovno spolujezdcovo dokonce bez paměti (to je asi ten individuál to se jen tak nevidí) bez navi tudíž předpokládám bez webasta, jinak zachovalá s podstatnými el. věcmi. Otázkou je zkutečný stav na diagnostice.
SkejT
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Johannesburg

#17 Příspěvek od SkejT »

mam podle vas ten nepohodlny sportpacket na vzduchu i na 20".
Okolo jen rozbite cesty a nemuzu si teda stezovat ze bych stradal pohodli.
Spiz naopak si myslim ze diky ze se s tim jezdi po spatnych cestach se dokaze podvozek vyservisovat k dokonalosti,tak jak to ma proste fungovat.
Mozna proto je clovek potom spokojeny i s tim co dalsi nejsou.
Renda1966
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: sob 17.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Renda1966 »

http://www.bmwklub.sk/bmwx/vzduchovy-po ... 20d671d4e6

Zde je neco k repasi kompresoru.

Jinak mam sport paket s mechy vpredu i vzadu na 20 a je to tvrde ja po Praze je to utrpeni, citim kazdou diru.

Na zimu 18 a to docela ujde.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Killingman »

SkejT píše:mam podle vas ten nepohodlny sportpacket na vzduchu i na 20".
Okolo jen rozbite cesty a nemuzu si teda stezovat ze bych stradal pohodli.
Spiz naopak si myslim ze diky ze se s tim jezdi po spatnych cestach se dokaze podvozek vyservisovat k dokonalosti,tak jak to ma proste fungovat.
Mozna proto je clovek potom spokojeny i s tim co dalsi nejsou.


Mám podle všech tady ten tvrdej "S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings" asi jako každý v 4.8is.
Buďto máš jiný auto a nebo jiný vnímání pohodlí. Oproti Fóbii nebo Ochcavce je to asi pohodlnější, ale oproti E65 je to o čtyři levely níž. Na zimních jen o dva :-D
SkejT
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Johannesburg

#20 Příspěvek od SkejT »

je pravda ze s E65 to nesrovnavam,asi na tom neco bude kdyz to pisete,nicmene pro me je to dostatecne,dite se na tom podvozku da i tak krasne uspat :D
Odpovědět