Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

slicky, semi-slicky zkušenosti?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#1 Příspěvek od metroken »

Ahoj všem,

kluci kdo z Vás má zkušenost, nebo ví o něco víc o slickách? Pročet sem hodně stránek, ale většinou víc informací, než co uváději sami výrobci sem nenašel...

Jde mi o nějaký zkušenosti lidí, co na nich jezdí, nejlíp nejenom závody, ale maji semi-slicky na autech do provozu... Plánuju si teď koupit daily car, takže budu mít kupéčko jen pro radost, tak uvažuju nad tim, že ho i přezuju na lepší gumy, otázka je jestli to má vůbec cenu a nebudou to jen "vyhozený" peníze s nulovým rozdílem z radosti z jízdy...

Díky za užitečný příspěvky... :wink:
bobo-mb
Registrovaný
Příspěvky: 354
Registrován: stř 16.04.2008 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#2 Příspěvek od bobo-mb »

Mam semislicky Yokohama Parada 215/40/17 . Na suchu je to super, ale co se týká výletů za mokra, tak jezdim pomalu, opravdu to klouže. Nepociťuju, že by nějak obrovsky ubejvaly. Nejezdim okruhy, jen si občas někde příšlápnu plyn.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

TOYO R888 - poměrně drahé, relativně pevná bočnice. Jezdil jsem tu tvrdší směs, která i tak je dost měkká - přehřejí se např v Brně na autodromu ;) Na tratě typu vysoké mýto, nebo okreska je to pecka - na mokru jsem nezkoušel ;)


Kamarád jezdí Maragorni, nebo jak to je - úplně normální guma jen jinak prořezaná.
Ty nový nakangy prej nefungují úplně špatně ;)

Já se snažím preferovat čistej slick, ten to auto posune hnedka úplně někam jinam, ale problém je, že na silnici to není no :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#4 Příspěvek od metroken »

MattyX píše:TOYO R888 - poměrně drahé, relativně pevná bočnice. Jezdil jsem tu tvrdší směs, která i tak je dost měkká - přehřejí se např v Brně na autodromu ;) Na tratě typu vysoké mýto, nebo okreska je to pecka - na mokru jsem nezkoušel ;)


Kamarád jezdí Maragorni, nebo jak to je - úplně normální guma jen jinak prořezaná.
Ty nový nakangy prej nefungují úplně špatně ;)

Já se snažím preferovat čistej slick, ten to auto posune hnedka úplně někam jinam, ale problém je, že na silnici to není no :)


O těch R888 sem se toho dočet nejvíc, jezdí to hodně lidí a většinou si to i chválej...
Chtělo by to asi vyzkoušet, různý značky a rozměry, jenže kde a na čem? To je situace :roll: :D

V každym případě dík za info... :wink: budu se dál pročítat různejma fórama a snad najdu ještě něco víc..
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matal Moderátor »

Minulý měsíc na klubovém ježdění ve Vysokém Mýtě jezdil Bulík s Federal semi slickama, a byl v podstatě spokojený.. Měl teda jiný rozměr než je v linku, cena dle mě solidní i v tomto rozměru.. Přemýšlím, že je dám na M6..

http://www.abpneumatiky.cz/235-45r17-94 ... k-federal/ :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#6 Příspěvek od metroken »

matal píše:Minulý měsíc na klubovém ježdění ve Vysokém Mýtě jezdil Bulík s Federal semi slickama, a byl v podstatě spokojený.. Měl teda jiný rozměr než je v linku, cena dle mě solidní i v tomto rozměru.. Přemýšlím, že je dám na M6..

http://www.abpneumatiky.cz/235-45r17-94 ... k-federal/ :wink:


Federal mě zaujal hlavně cenou, akorát ten pocit, že mě na silnici držej gumy z Tchajvanu :unsure:
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#7 Příspěvek od Rade520 »

Já se připojím s dotazem ,
Semi-slicky jako Toyo,federal,yokohama mají taky tvrdou bočnici nebo je kostra stejná jako u obyč gumy ?
Mám zkušenosti s rally a okruh slickama a ty mají hodně tvrdou bočnici takže se nebortí v zatáčkách pod disk.

Jinak co vím od starších kamarádů:-) Tak třeba michelin pilot sport nebo brigestone potenza ra.. taky dobře drží a nejsou to semisliky .
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#8 Příspěvek od kosh »

Ja jsem jezdil na pilot sport cup a byl jsem spokejený. V Brně se přehřály později než normální gumy, držely o dost lépe než klasická guma a na mokru to zase taková tragédie nebyla. Uvažuju nad tím, že je zase obuju na daily car.
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Martyn »

Ty federaly opravdu hodne jezdej amici na e90post, uplne bych se toho nebal..
Ale osobni zkusenost neni..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Federaly nejsou špatný, ale bočnice naprosto seriová, tak jako všechny slicky - jen u těch toyo mě přijde o krapítek tvrdší trochu ;)


Klasickej slick ma bočnici tvrdou jako prase oproti semislickům a taky se to auto podle toho chová úplně jinak - nekompromisní guma, ale na silnici to zase není, párkrát jsem to zkoušel a i když mám podvozek na soft povolenej, tak to ztvrdne jako docela dost :D

Jeden známej si na E46 M3 ujíždí na těch Pilot sport CUP 2 - např oproti yokohama ad048 v Brně rozdíl několika vteřin na kolo - nevýhoda je cena a to že se nový prodávají snad jen jako 5mm guma :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#11 Příspěvek od metroken »

Taky je varianta to "namíchat" myslim to tak, že na zadek bych dal třeba ty Federaly (počítam s tím, že vzadu vyměním 2x-3x zatím co vepředu jednou) a dopředu něco kvalitnějšího např. Michelin pilot sport cup...

Názory?
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#12 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Michelin Cup opravdu špičkově fungující guma pro sportovní jízdu ,po nasazení pireli p zero ( jedna z nej normalnich gum ) znatelný rozdíl. Za mokra je třeba být opatrnější.... :wink:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

Styling 193 (18") jsem koupil secondhand vč. skoro nových Federalů 595 rsr, krátce sem je na jaře dal na 3er ale záhy sem uznal, že na daily driver eeee, a to ze dvou důvodů:

a) hlučnost (ve všech režimech jízdy) jako kráva
b) díky enormně tvrdým bočnicím se chovaly jako RFT gumy - odskakovaly a drncaly...

je teda ale fakt, že ale po zahřátí jízdně to auto posunuly o jednu plnou délku parníku dál - na suchu samozřejmě....

na kravení na okruhu Ok, ale na daily driver mi to nepřišlo pravé ořechové, když sem je vyzul a dal tam místo nich P-zera stejných rozměrů (non RFT), tak sem musel pokorně uznat, že tahle "konfekce" je na daily driver mnohem vhodnější...
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#14 Příspěvek od metroken »

pavproch píše:Styling 193 (18") jsem koupil secondhand vč. skoro nových Federalů 595 rsr, krátce sem je na jaře dal na 3er ale záhy sem uznal, že na daily driver eeee, a to ze dvou důvodů:

a) hlučnost (ve všech režimech jízdy) jako kráva
b) díky enormně tvrdým bočnicím se chovaly jako RFT gumy - odskakovaly a drncaly...

je teda ale fakt, že ale po zahřátí jízdně to auto posunuly o jednu plnou délku parníku dál - na suchu samozřejmě....

na kravení na okruhu Ok, ale na daily driver mi to nepřišlo pravé ořechové, když sem je vyzul a dal tam místo nich P-zera stejných rozměrů (non RFT), tak sem musel pokorně uznat, že tahle "konfekce" je na daily driver mnohem vhodnější...


Já to právě nechci na daily car, ale jen pro radost z jízdy. Teď mam nájezd max. 10 000km ročně. A s druhým autem to podle mě budou tak 3-4000km a to povětšinou okresky, okruhy atp. Zas z toho nechci mít "závoďák" kterej by nešel použít jinde, než na okruhu.. Jen zjišťuju, jestli vůbec to má cenu řešit jaký gumy na tom sou..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

s těma gumama je to asi jako, když se tu řeší, který obyčejný desky z autodílů jsou lepší... Jedni Ti řeknou ATE, druzí Brembo a třetí Textar a ve výsledku, kdyby každej do tý krabičky dostali něco jinýho, tak to skoro nepoznají :)
S těma gumama je to obdobný - každej máme jiný zkušenosti a od každýho si vezmeš trochu a stejně víš hovno :D Něco kup, vyzkoušej, udělej si obrázek a pak můžeš zkoušet dál ;) To co pro jiného může být tvrdé, tak ti to může připadat softový, naopak pro někoho tvrdá bočnice, může být pořád měkká atd. ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#16 Příspěvek od metroken »

MattyX píše:s těma gumama je to asi jako, když se tu řeší, který obyčejný desky z autodílů jsou lepší... Jedni Ti řeknou ATE, druzí Brembo a třetí Textar a ve výsledku, kdyby každej do tý krabičky dostali něco jinýho, tak to skoro nepoznají :)
S těma gumama je to obdobný - každej máme jiný zkušenosti a od každýho si vezmeš trochu a stejně víš hovno :D Něco kup, vyzkoušej, udělej si obrázek a pak můžeš zkoušet dál ;) To co pro jiného může být tvrdé, tak ti to může připadat softový, naopak pro někoho tvrdá bočnice, může být pořád měkká atd. ;)


amen :D
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od matal Moderátor »

Moje zkušenost s Michelin Cup je taková, že na okruhu super, ale na běžný ježdění zas tak moc nee, ony totiž potřebují být dobře zahřáté což se v běžným provozu nepovede jen tak, a v podzimním chladným počasí to trvá ještě dýl, málem mě to stálo výlet do pole.. :?
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#18 Příspěvek od IlikeU »

Yokohama Ad08 neova. maximální spokojenost.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nová sezona, stavající dotaz: :?:
Co teď obouváte za semi/slicky na lítačku a český okruhy (Sosnová, Most, Vysoký Mýto, Autodrom Brno, popř. Slovakia Ring). Nějaké typy ? ;)

Jo a bonusová - dáváte či kupujete na BMW rozdílnou šířku slicků (předek/zadek)?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Záleží jaký máš rozpočet, pokud nedáš 4-6 za gumu, tak si stejně koupíš federaly 595 rs-r :lol:

Na stopu je vyzkoušené 4x stejná guma třeba 245-265 P+Z :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět