Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Ještě k tématu, beru Kralupol a nemám s plynem žádné problémy, co vážně nedoporučuji je LPG u sjezdu z dálnice na Benátky nad Jizerou, kdykoliv jsem tam vzal tak to cukalo nechtělo to jezdit a mělo to vysokou spotřebu. Jinak všude jinde zatím v pohodě. Dokonce i na Vsetíně Zelená noname benzínka schovaná na staré cestě směr Valmez pokaždé vpohodě.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
pokud ti to začlo dělat hned po natankování nebo během chvilky poté je to jistě nějakej bordel v nádrži.
Těžko takto od počítače něco řešit ale nasvědčuje tomu i to čerpadlo třetí. Ideálně kompletně propláchnout nádrž. Jak netuším nedělal jsem to nikdy ale vyčistil bych to pořádně i čerpadlo očistit a nechat profičet ...a nikdy už nebrat na noname benzínkách ...
V této republice se okrádá a kur..í vše co jen jde .... at jsou to paliva nebo cokoliv jiného. Bohužel.
Mě se stalo že jsem na Shell ve vyškově vzal benzín s vodou v zimě asi 3roky zpět...
A došli jsme na to až v teplé garáži s mechanikem. Začlo to zlobit jak jsem dojel na chalupu ...už jsem se nerozjel... takže shell skončila a od té doby jedině Benzina nebo OMV a kvalitnější paliva beru často N98-100 a ted už taky LPG.
Těžko takto od počítače něco řešit ale nasvědčuje tomu i to čerpadlo třetí. Ideálně kompletně propláchnout nádrž. Jak netuším nedělal jsem to nikdy ale vyčistil bych to pořádně i čerpadlo očistit a nechat profičet ...a nikdy už nebrat na noname benzínkách ...
V této republice se okrádá a kur..í vše co jen jde .... at jsou to paliva nebo cokoliv jiného. Bohužel.

Mě se stalo že jsem na Shell ve vyškově vzal benzín s vodou v zimě asi 3roky zpět...
A došli jsme na to až v teplé garáži s mechanikem. Začlo to zlobit jak jsem dojel na chalupu ...už jsem se nerozjel... takže shell skončila a od té doby jedině Benzina nebo OMV a kvalitnější paliva beru často N98-100 a ted už taky LPG.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon 09.08.2010 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 3428
- Kontaktovat uživatele:
No jestli máš plnění pod víčkem nádrže, tak to ani nemůže být poznat a na srazech si teda můžou všichni trhnout, ne?Rebhidden píše:Zdravím, mám doma dva kousky E46 a E36. Vím, že až se ukážu na srazu tak mě asi ukamenujouE46 je 330ci v kabriu ale ta spotřeba se mě prostě nelíbila takže jsem šel do Prins...

No a jestli to někdy budeš prodávat, tak si to koupí někdo, kdo má o to zájem.
A jestli cabrio jezdíš tak často, aby to dávalo i ekonomický smysl, to už je jen tvoje věc.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Dnes skoro každej kdo jezdí více jak 15tis ročně i hodně klubáků má bud LPG nebo naftu.
ono je rozdíl propálit 56 000kč v benzínu nebo 30300kč při 15tis km.
Kdo jezdí 2x tolik má hned 52 000kč uspořených každý rok.
To jsem jezdíval v bejvalé 5er. A za těch 7let se mi to hodně vyplatilo.
A to ještě bejvával LPG za 10,90-11,90kč nejčastěji v roce 07.
Takže úspora byla obrovská ikdyž BA stával 28-30kč furt to bylo skoro 3x tolik.
Kdo má na honění holek auto nebo na projížďku o víkendu a jezdí kolem komína tomu je to fuk a má klidně benzín a neřeší.

ono je rozdíl propálit 56 000kč v benzínu nebo 30300kč při 15tis km.
Kdo jezdí 2x tolik má hned 52 000kč uspořených každý rok.
To jsem jezdíval v bejvalé 5er. A za těch 7let se mi to hodně vyplatilo.
A to ještě bejvával LPG za 10,90-11,90kč nejčastěji v roce 07.
Takže úspora byla obrovská ikdyž BA stával 28-30kč furt to bylo skoro 3x tolik.
Kdo má na honění holek auto nebo na projížďku o víkendu a jezdí kolem komína tomu je to fuk a má klidně benzín a neřeší.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon 09.08.2010 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 3428
- Kontaktovat uživatele:
Je mi to uplně jasné. 328i jsem koupil jako druhé, víkendové, auto. Jenomže je to tak návykové, že do čtyřválcu od VW už moc nesedám. Tím pádem s bimmerem najedu 12-15 tkm a vážně o LPG uvažuju. No a buď ušetřím nebo za stejné love najedu víc. Naftu bych psychicky v baráku neunesl.
Mimochodem, jsou už nějaké reference na Lískovecký Elpigas v Brně? Montujou Elpigaz systém. Je v oukeju?
Mimochodem, jsou už nějaké reference na Lískovecký Elpigas v Brně? Montujou Elpigaz systém. Je v oukeju?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2913
- Registrován: úte 27.09.2011 00:00
- Bydliště: Praha/Tábor/ČR
- Klubové ID: 2855
prvni dojmy z LPG jsou parádní. Není to poznat, vůbec nevím že jedu na LPG.
Ale chci se zeptat, jak je to s velikostí nádrže. Když jsem se ptal p. Vaňka, tak mi říkal, že žádná 103l, kterou tu stále argumentujete, neexistuje. Já mám 88l, ta větší (tuším 92l nebyla skladem, až možná někdy příští rok). Asi 10l jsem tam už měl od p. Vaňka, teď jsem tankoval cca 62l, ale asi ne na plno, protože se mi zmiňoval, že prvních pár plnění se tam vejde méně, kvůli vzduchu co je v toroidu. Vysvětlíte mi to, jak to je?
Ale chci se zeptat, jak je to s velikostí nádrže. Když jsem se ptal p. Vaňka, tak mi říkal, že žádná 103l, kterou tu stále argumentujete, neexistuje. Já mám 88l, ta větší (tuším 92l nebyla skladem, až možná někdy příští rok). Asi 10l jsem tam už měl od p. Vaňka, teď jsem tankoval cca 62l, ale asi ne na plno, protože se mi zmiňoval, že prvních pár plnění se tam vejde méně, kvůli vzduchu co je v toroidu. Vysvětlíte mi to, jak to je?
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
V nádrži je plovák s ventilem, nádrž lze naplnit jen na 80% objemu. Z bezpečnostních důvodů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2913
- Registrován: úte 27.09.2011 00:00
- Bydliště: Praha/Tábor/ČR
- Klubové ID: 2855
ja se jen ptam, protoze p. Vanek mi rikal, ze zadny toroid se 103l neexistuje. Předpokládám, že výrobců nádrží není moc. V papírech mám 88l a plnění na 80%
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2913
- Registrován: úte 27.09.2011 00:00
- Bydliště: Praha/Tábor/ČR
- Klubové ID: 2855
Mám blbou otázku... :-D Plyn si tankujete sami nebo jak? Slyšel jsem, že by si to měla dělat obsluha pumpy. Já to zkoušel sám a dobrý.
Ale jak je to v cizině? Např. v Německu? Mám se k tomu hrnout sám nebo mám jít rovnou za obsluhou? Jiné státy jsou na tom jak?
Díky na info.
Ale jak je to v cizině? Např. v Německu? Mám se k tomu hrnout sám nebo mám jít rovnou za obsluhou? Jiné státy jsou na tom jak?
Díky na info.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Podle pojebaného českého zákona může LPG tankovat pouze proškolená obsluha. Mnoho čerpaček je papežtějších než papež a požadují proškolení jejich firmou nebo mají pistoli zamčenou/vypnutou a je to pouze na obsluze.
V Německu nebo Rakousku toto není, každý tankuje sám. Pokud nemáš správnou redukci s sebou, bývá problém se zapůjčením, byť mnohdy prý proti vratné záloze. Neřeším, redukci vozím svou.
S jinými zeměmi větší zkušenost nemám.
Na Slovensku jsem tankoval dvakrát-třikrát, vždy byla obsluha.
V Maďarsku nebyla obsluha ani na dálnici, každý tankoval sám.
V Rumunsku vždy byla ochotná a rychlá obsluha, pistole zacvaknutá v hrdle snad ještě před zastavením
(kdybych neměl skryté hrdlo), tam obsluha nepřekážela jak v Česku, byli milí, ochotní a rychlí.
V Německu nebo Rakousku toto není, každý tankuje sám. Pokud nemáš správnou redukci s sebou, bývá problém se zapůjčením, byť mnohdy prý proti vratné záloze. Neřeším, redukci vozím svou.
S jinými zeměmi větší zkušenost nemám.
Na Slovensku jsem tankoval dvakrát-třikrát, vždy byla obsluha.
V Maďarsku nebyla obsluha ani na dálnici, každý tankoval sám.
V Rumunsku vždy byla ochotná a rychlá obsluha, pistole zacvaknutá v hrdle snad ještě před zastavením

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2913
- Registrován: úte 27.09.2011 00:00
- Bydliště: Praha/Tábor/ČR
- Klubové ID: 2855
:smich2: Bohužel, takhle u nás funguje víc věcí.Francis píše:Podle pojebaného českého zákona může LPG tankovat pouze proškolená obsluha. Mnoho čerpaček je papežtějších než papež a požadují proškolení jejich firmou nebo mají pistoli zamčenou/vypnutou a je to pouze na obsluze
Super, v podstatě jsou vyjmenované asi všechny státy co jsem chtěl. Ještě by zajímala zkušenost s Francií, Itálií a Španělskem - tedy jestli někdo má.
Ale i tak díky
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
U nás pokud to jde, tankuju bez obsluhy, pouze 2 benzinky kam jezdim, musí obsluha...u obou když jsem se ptal proč, tak že proto, že jim občas někdo ujel s neodpojenou pistolí z auta. Tak od tý doby může tankovat jen obsluha.
V Německu obsluha snad nikde a s redukcema je to různý. Většinou pasují český, ale ne všude. Stalo se mi i, že jsem zastavil u stojanu, tam byla cizí koncovka na pistoli co mi nepasovala, ale obešel jsem stojan a z druhý strany byla pistole s českou koncovkou:-). Akorát ten co stál z druhý strany a tankoval benzin trochu čuměl co mu beru hadici, když mám svojí na svojí straně
V Rakousku plyn nemají skoro nikde a když už tak skoro vždy CNG. Narazil jsem tam na jednu jedinnou benzinku, kde mají LPG, ale bylo mimo provoz...asi jim tam plyn moc nevoní
.
V Itálii když zastavíš u pumpy a nestojí hned u tebe pumpař, tak mají siestu nebo zavřeno... ale dost často to tam je stejně i s benzinem, pokud nezastavíš u samooblusžný pumpy. Pobíhá tam pumpař, tankuje a hned vybírá peníze.
V Německu obsluha snad nikde a s redukcema je to různý. Většinou pasují český, ale ne všude. Stalo se mi i, že jsem zastavil u stojanu, tam byla cizí koncovka na pistoli co mi nepasovala, ale obešel jsem stojan a z druhý strany byla pistole s českou koncovkou:-). Akorát ten co stál z druhý strany a tankoval benzin trochu čuměl co mu beru hadici, když mám svojí na svojí straně

V Rakousku plyn nemají skoro nikde a když už tak skoro vždy CNG. Narazil jsem tam na jednu jedinnou benzinku, kde mají LPG, ale bylo mimo provoz...asi jim tam plyn moc nevoní

V Itálii když zastavíš u pumpy a nestojí hned u tebe pumpař, tak mají siestu nebo zavřeno... ale dost často to tam je stejně i s benzinem, pokud nezastavíš u samooblusžný pumpy. Pobíhá tam pumpař, tankuje a hned vybírá peníze.