Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rebhidden
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 19.12.2013 01:00

#901 Příspěvek od Rebhidden »

Ještě k tématu, beru Kralupol a nemám s plynem žádné problémy, co vážně nedoporučuji je LPG u sjezdu z dálnice na Benátky nad Jizerou, kdykoliv jsem tam vzal tak to cukalo nechtělo to jezdit a mělo to vysokou spotřebu. Jinak všude jinde zatím v pohodě. Dokonce i na Vsetíně Zelená noname benzínka schovaná na staré cestě směr Valmez pokaždé vpohodě.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#902 Příspěvek od Filozof »

pokud ti to začlo dělat hned po natankování nebo během chvilky poté je to jistě nějakej bordel v nádrži.
Těžko takto od počítače něco řešit ale nasvědčuje tomu i to čerpadlo třetí. Ideálně kompletně propláchnout nádrž. Jak netuším nedělal jsem to nikdy ale vyčistil bych to pořádně i čerpadlo očistit a nechat profičet ...a nikdy už nebrat na noname benzínkách ...

V této republice se okrádá a kur..í vše co jen jde .... at jsou to paliva nebo cokoliv jiného. Bohužel. :roll:

Mě se stalo že jsem na Shell ve vyškově vzal benzín s vodou v zimě asi 3roky zpět...
A došli jsme na to až v teplé garáži s mechanikem. Začlo to zlobit jak jsem dojel na chalupu ...už jsem se nerozjel... takže shell skončila a od té doby jedině Benzina nebo OMV a kvalitnější paliva beru často N98-100 a ted už taky LPG. :wink:
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3428
Kontaktovat uživatele:

#903 Příspěvek od J0HN3C »

Rebhidden píše:Zdravím, mám doma dva kousky E46 a E36. Vím, že až se ukážu na srazu tak mě asi ukamenujou :-) E46 je 330ci v kabriu ale ta spotřeba se mě prostě nelíbila takže jsem šel do Prins...
No jestli máš plnění pod víčkem nádrže, tak to ani nemůže být poznat a na srazech si teda můžou všichni trhnout, ne? :)
No a jestli to někdy budeš prodávat, tak si to koupí někdo, kdo má o to zájem.
A jestli cabrio jezdíš tak často, aby to dávalo i ekonomický smysl, to už je jen tvoje věc.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#904 Příspěvek od Filozof »

Dnes skoro každej kdo jezdí více jak 15tis ročně i hodně klubáků má bud LPG nebo naftu.

ono je rozdíl propálit 56 000kč v benzínu nebo 30300kč při 15tis km.

Kdo jezdí 2x tolik má hned 52 000kč uspořených každý rok.
To jsem jezdíval v bejvalé 5er. A za těch 7let se mi to hodně vyplatilo.

A to ještě bejvával LPG za 10,90-11,90kč nejčastěji v roce 07.
Takže úspora byla obrovská ikdyž BA stával 28-30kč furt to bylo skoro 3x tolik.

Kdo má na honění holek auto nebo na projížďku o víkendu a jezdí kolem komína tomu je to fuk a má klidně benzín a neřeší. :wink: 8)
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3428
Kontaktovat uživatele:

#905 Příspěvek od J0HN3C »

Je mi to uplně jasné. 328i jsem koupil jako druhé, víkendové, auto. Jenomže je to tak návykové, že do čtyřválcu od VW už moc nesedám. Tím pádem s bimmerem najedu 12-15 tkm a vážně o LPG uvažuju. No a buď ušetřím nebo za stejné love najedu víc. Naftu bych psychicky v baráku neunesl.

Mimochodem, jsou už nějaké reference na Lískovecký Elpigas v Brně? Montujou Elpigaz systém. Je v oukeju?
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#906 Příspěvek od hurvajs77 »

prvni dojmy z LPG jsou parádní. Není to poznat, vůbec nevím že jedu na LPG.

Ale chci se zeptat, jak je to s velikostí nádrže. Když jsem se ptal p. Vaňka, tak mi říkal, že žádná 103l, kterou tu stále argumentujete, neexistuje. Já mám 88l, ta větší (tuším 92l nebyla skladem, až možná někdy příští rok). Asi 10l jsem tam už měl od p. Vaňka, teď jsem tankoval cca 62l, ale asi ne na plno, protože se mi zmiňoval, že prvních pár plnění se tam vejde méně, kvůli vzduchu co je v toroidu. Vysvětlíte mi to, jak to je?
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#907 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

V nádrži je plovák s ventilem, nádrž lze naplnit jen na 80% objemu. Z bezpečnostních důvodů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#908 Příspěvek od hurvajs77 »

Takže když se tu mluví o 103l tak je to bez plováku? A není trochu nebezpečné?
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 1703

#909 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

ano...103L je velikost nádrže...někteří si nechávaj plovák odstranit...čehož nejsem moc příznivcem...takže jsem si ho nechal jen mírně přihnout a tankuju kolem 90-92L plynu....
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#910 Příspěvek od JaraX »

my montujeme 103litrové nádrže, ale žádnému zakazníkovi plovák neodstranujemě, tankování je cca 90-92 litrů LPG, jak píše fishmaker který má LPG od nás.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#911 Příspěvek od hurvajs77 »

ja se jen ptam, protoze p. Vanek mi rikal, ze zadny toroid se 103l neexistuje. Předpokládám, že výrobců nádrží není moc. V papírech mám 88l a plnění na 80%
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#912 Příspěvek od JaraX »

samozřejmě že existuje ,akorat spousta plynařu ho tam neumí namontovat tak tvrdí že to nejde, už jsme jich montovali tak 30ks
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#913 Příspěvek od hurvajs77 »

OK :-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#914 Příspěvek od hurvajs77 »

Mám blbou otázku... :-D Plyn si tankujete sami nebo jak? Slyšel jsem, že by si to měla dělat obsluha pumpy. Já to zkoušel sám a dobrý.

Ale jak je to v cizině? Např. v Německu? Mám se k tomu hrnout sám nebo mám jít rovnou za obsluhou? Jiné státy jsou na tom jak?

Díky na info.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#915 Příspěvek od JaraX »

ve spoustě zemí ti nidko nenatankuje, ja si tankuju skoro všude sam, ale jednou jsem si popalil ruku tak idealně v rukavici
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#916 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podle pojebaného českého zákona může LPG tankovat pouze proškolená obsluha. Mnoho čerpaček je papežtějších než papež a požadují proškolení jejich firmou nebo mají pistoli zamčenou/vypnutou a je to pouze na obsluze.

V Německu nebo Rakousku toto není, každý tankuje sám. Pokud nemáš správnou redukci s sebou, bývá problém se zapůjčením, byť mnohdy prý proti vratné záloze. Neřeším, redukci vozím svou.

S jinými zeměmi větší zkušenost nemám.
Na Slovensku jsem tankoval dvakrát-třikrát, vždy byla obsluha.
V Maďarsku nebyla obsluha ani na dálnici, každý tankoval sám.
V Rumunsku vždy byla ochotná a rychlá obsluha, pistole zacvaknutá v hrdle snad ještě před zastavením :-) (kdybych neměl skryté hrdlo), tam obsluha nepřekážela jak v Česku, byli milí, ochotní a rychlí.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#917 Příspěvek od hurvajs77 »

Francis píše:Podle pojebaného českého zákona může LPG tankovat pouze proškolená obsluha. Mnoho čerpaček je papežtějších než papež a požadují proškolení jejich firmou nebo mají pistoli zamčenou/vypnutou a je to pouze na obsluze
:smich2: Bohužel, takhle u nás funguje víc věcí.

Super, v podstatě jsou vyjmenované asi všechny státy co jsem chtěl. Ještě by zajímala zkušenost s Francií, Itálií a Španělskem - tedy jestli někdo má.

Ale i tak díky
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#918 Příspěvek od JaraX »

do těchdle státu radši nejezdím, jelikož tam ujetí kilometru dálnice stojí víc v poplatku než v LPG a nic dobryho tam stejně není :)
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#919 Příspěvek od paveld »

U nás pokud to jde, tankuju bez obsluhy, pouze 2 benzinky kam jezdim, musí obsluha...u obou když jsem se ptal proč, tak že proto, že jim občas někdo ujel s neodpojenou pistolí z auta. Tak od tý doby může tankovat jen obsluha.
V Německu obsluha snad nikde a s redukcema je to různý. Většinou pasují český, ale ne všude. Stalo se mi i, že jsem zastavil u stojanu, tam byla cizí koncovka na pistoli co mi nepasovala, ale obešel jsem stojan a z druhý strany byla pistole s českou koncovkou:-). Akorát ten co stál z druhý strany a tankoval benzin trochu čuměl co mu beru hadici, když mám svojí na svojí straně :-)
V Rakousku plyn nemají skoro nikde a když už tak skoro vždy CNG. Narazil jsem tam na jednu jedinnou benzinku, kde mají LPG, ale bylo mimo provoz...asi jim tam plyn moc nevoní :-D.
V Itálii když zastavíš u pumpy a nestojí hned u tebe pumpař, tak mají siestu nebo zavřeno... ale dost často to tam je stejně i s benzinem, pokud nezastavíš u samooblusžný pumpy. Pobíhá tam pumpař, tankuje a hned vybírá peníze.
geforce
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 03.04.2012 00:00
Bydliště: Praha/slaný
Klubové ID: 3372

#920 Příspěvek od geforce »

zajímalo by mě,jak je to s tou 103l nádrží..mám ve své 39tce 62 litrovou a místo na rezervu je podle mě beze zbytku plný...103l nádrž by se mi při mém nájezdu hodně líbila,ale zase bych nechtěl,aby to nějakým způsobem zmenšilo objem kufru...máte někdo prosím fotku instalace té 103l nádrže??
Odpovědět