Stránka 6 z 11

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 25.07.2019 21:27
od vypuk
Čili mi chceš naznačit, co naznačit, říci, že jsem F p...?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 25.07.2019 21:35
od Spejbl
Zkus ty ventily zalít a uvidíš, ale vlastně ty tu hlavu někde máš v servisu si psal.
Změř dosedaci plochu bloku motoru, aby nebyl propadlý či jinak křivý blok.
Taky si změř přesahy pístů nad tu dosedaci plochu bloku motoru a podle toho dáš tloušťku těsnění pod hlavu.

Ne, nic jsem naznačit nechtěl. Jen, že jsem to nakonec diagnostikoval správně, že to bylo skončený.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 25.07.2019 21:39
od vypuk
Jsem jim právě řekl, že chcu jenom srovnat hlavu, že :D "natlakovat?" "nene"... sakra.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 25.07.2019 22:23
od Spejbl
Hale, ale když si měl rozvody hnutý dopředu, tak si tam nemohl mít obtisklý výfukový, ale sací ventily né.? :D Sací jsou ty větší ventily :D se lepší podívej.
Vše začínalo dříve a to docela o dost cca 40° vychází zub na vačce, o to se ti posunul rozvodový diagram a i předvstřik.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 26.07.2019 20:23
od vypuk
No až to budu mít komplet rozebrané na tu výměnu rozvodů, tak mrknu na lišty. Ale sakra - to si člověk říká, že řetěz by měl cosi vydržet a takhle to hopne? Bych tipoval takovou katastrofu u řemenu, ale ne u řetězu :roll:

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 26.07.2019 20:51
od Spejbl
:D A koukals na to že to jsou sací ventily a ne výfukový jak si psal. :D
Tobě to hóplo dopředu :shock: a to není úplně normální.
Řetěz přeskočí proti hnací síle na hnacím kolečku, takže dozadu. Na tom málem co drží řetěz polovičním počtem zubů. U hnaného kolečka opačně, ale aby to skočilo dopředu, tak snad jedině kdy bys to ňák surově a brutálně zašlapl s kvaltem, že by vačka setrvačností takhle přeskočila.
Samozřejmě pominu-li situaci, že nedrží tlakový třecí spoj a řetězka na vačce vandruje tam a zpět. :D Na ten bych se pečlivě zaměřil. :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 26.07.2019 20:57
od vypuk
No, nenapadat mi bordel kolem vstřiků do hlavy a válce, tak včera tam rvu vstřiky, otočím vačku, zatáhnu a zkouším... protože tohle... To sakra né.. :D
Jako mám objednané těsnění pod hlavu od febi, klasika, co jsem koukal, tak právě ten píst u kabiny má vyražený ventil(1mm to není, tak půl), a jinak jsou všechny ostatní otisklé jen v karbonu. Čistě teoreticky - jaká je možnost mít jen tímhle poohýbané ventily tak, že když to na tomhle setupu s normálním těsněním složím, že to nebude dělat bordel?

Je mi jasné, že se asi teď chytneš za čelo, co jsem to za člověka.. :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 26.07.2019 21:07
od Spejbl
:D Tak čistě teoreticky :wink: si myslím, že by to mohlo být ok. Ale prakticky bych je zalil benzínem a viděl, jestli propouští, či ne. :D
Moje zkušenost onehdá s tím tds, byla taková, že i když měl 1mm obtisky v pistech od výfukových ventilů, tak motor šel rovně :D akorát ta kovařina ve vyšších otáčkách už byla řádná :D, ale furt to jezdilo.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 26.07.2019 21:59
od vypuk
Tak oproti tomu, co píšeš, je ten můj motor v záběhu :D Ale fakt mě zarazilo, když jsem to kupoval, proč je tam tak oštípanej plast na krytu chladiče. PO 8 LETECH jsem si to teprve dal dohromady, když jsem tam sám potřeboval hodit ráčnu a odšroubovat torx na vačce.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: sob 27.07.2019 11:07
od patrikE39
když je řeč o těsnění pod hlavu na tds tak febi určitě ne.. jediné co je vyzkoušeno že drží je elring.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: sob 27.07.2019 12:04
od vypuk
Jsem věděl, že ten nákupní košík byl nejlepší napoprvé :D Sakra!

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: sob 27.07.2019 16:30
od patrikE39
nejaké prasklinky okolo komůrek tam nebyly? ona ta hlava praská od komůrky k výfukovému ventilu.. mě se na amatérských sprintech udělala asi milimetr široká prasklina právě od komůrky k výfukovému ventilu :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: ned 28.07.2019 19:37
od vypuk
Přímo kolem tuším, že ne, jen semtam něco... Moc jsem na to nekoukal, abych se přiznal, fakt jsem to vytáhnul, zavolal o odvoz, naložil a jel :D Ovšem teď mě trápí šroub na klice :roll:

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 29.07.2019 11:47
od patrikE39
sundáváš řemenici?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 29.07.2019 17:02
od vypuk
Yup, ta je dole, ale ten centrální šroub je teď na řadě

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 29.07.2019 17:59
od Spejbl
Je potřeba si udělat takový forichtung :D přípravek ve tvaru půlkruhu s dírama a chytnout ho tam za ty M8 šrouby co drží řemenici k náboji řemenice. Je to takový plocháč s dírama v takový délce, aby šel nejlépe opřít o podběhový nosník.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 29.07.2019 20:49
od vypuk
Joo, dneska už snaha o to byla :lol: trubka se pak už jen řízne

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 29.07.2019 21:34
od patrikE39
ono pokud to konstruke dovoluje tak mužeš na šroub dát ořech, ten ořech na trubku a tu opřít o něco pevného a pak cuknout starterem a on povolí.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 30.07.2019 09:45
od vypuk
Elring v kelly nejde objednat, byl mi nabídnut reinz za dvojku :-/

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 31.07.2019 13:17
od patrikE39
elring maji na autokseft... já ho dával a dobrý. renize v zadnem připadě.. to tam mužeš dát zrovna to staré co tam bylo... hlavně pokud kupuješ šrouby tak jedině přímo z bmw.. ostatní jsou z bláta a natáhnou se (vím o několika případech kdy se behem měsíce natáhly tak že nekteré šlo otočit i rukou) .. a nebo nechat původní a dobře je očistit a pročistit závity v bloku.