Stránka 6 z 11
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 25.07.2019 21:27
od vypuk
Čili mi chceš naznačit, co naznačit, říci, že jsem F p...?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 25.07.2019 21:35
od Spejbl
Zkus ty ventily zalít a uvidíš, ale vlastně ty tu hlavu někde máš v servisu si psal.
Změř dosedaci plochu bloku motoru, aby nebyl propadlý či jinak křivý blok.
Taky si změř přesahy pístů nad tu dosedaci plochu bloku motoru a podle toho dáš tloušťku těsnění pod hlavu.
Ne, nic jsem naznačit nechtěl. Jen, že jsem to nakonec diagnostikoval správně, že to bylo skončený.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 25.07.2019 21:39
od vypuk
Jsem jim právě řekl, že chcu jenom srovnat hlavu, že

"natlakovat?" "nene"... sakra.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 25.07.2019 22:23
od Spejbl
Hale, ale když si měl rozvody hnutý dopředu, tak si tam nemohl mít obtisklý výfukový, ale sací ventily né.?

Sací jsou ty větší ventily

se lepší podívej.
Vše začínalo dříve a to docela o dost cca 40° vychází zub na vačce, o to se ti posunul rozvodový diagram a i předvstřik.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 26.07.2019 20:23
od vypuk
No až to budu mít komplet rozebrané na tu výměnu rozvodů, tak mrknu na lišty. Ale sakra - to si člověk říká, že řetěz by měl cosi vydržet a takhle to hopne? Bych tipoval takovou katastrofu u řemenu, ale ne u řetězu

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 26.07.2019 20:51
od Spejbl

A koukals na to že to jsou sací ventily a ne výfukový jak si psal.
Tobě to hóplo dopředu

a to není úplně normální.
Řetěz přeskočí proti hnací síle na hnacím kolečku, takže dozadu. Na tom málem co drží řetěz polovičním počtem zubů. U hnaného kolečka opačně, ale aby to skočilo dopředu, tak snad jedině kdy bys to ňák surově a brutálně zašlapl s kvaltem, že by vačka setrvačností takhle přeskočila.
Samozřejmě pominu-li situaci, že nedrží tlakový třecí spoj a řetězka na vačce vandruje tam a zpět.

Na ten bych se pečlivě zaměřil.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 26.07.2019 20:57
od vypuk
No, nenapadat mi bordel kolem vstřiků do hlavy a válce, tak včera tam rvu vstřiky, otočím vačku, zatáhnu a zkouším... protože tohle... To sakra né..
Jako mám objednané těsnění pod hlavu od febi, klasika, co jsem koukal, tak právě ten píst u kabiny má vyražený ventil(1mm to není, tak půl), a jinak jsou všechny ostatní otisklé jen v karbonu. Čistě teoreticky - jaká je možnost mít jen tímhle poohýbané ventily tak, že když to na tomhle setupu s normálním těsněním složím, že to nebude dělat bordel?
Je mi jasné, že se asi teď chytneš za čelo, co jsem to za člověka..

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 26.07.2019 21:07
od Spejbl

Tak čistě teoreticky

si myslím, že by to mohlo být ok. Ale prakticky bych je zalil benzínem a viděl, jestli propouští, či ne.

Moje zkušenost onehdá s tím tds, byla taková, že i když měl 1mm obtisky v pistech od výfukových ventilů, tak motor šel rovně

akorát ta kovařina ve vyšších otáčkách už byla řádná

, ale furt to jezdilo.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 26.07.2019 21:59
od vypuk
Tak oproti tomu, co píšeš, je ten můj motor v záběhu

Ale fakt mě zarazilo, když jsem to kupoval, proč je tam tak oštípanej plast na krytu chladiče. PO 8 LETECH jsem si to teprve dal dohromady, když jsem tam sám potřeboval hodit ráčnu a odšroubovat torx na vačce.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 27.07.2019 11:07
od patrikE39
když je řeč o těsnění pod hlavu na tds tak febi určitě ne.. jediné co je vyzkoušeno že drží je elring.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 27.07.2019 12:04
od vypuk
Jsem věděl, že ten nákupní košík byl nejlepší napoprvé

Sakra!
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 27.07.2019 16:30
od patrikE39
nejaké prasklinky okolo komůrek tam nebyly? ona ta hlava praská od komůrky k výfukovému ventilu.. mě se na amatérských sprintech udělala asi milimetr široká prasklina právě od komůrky k výfukovému ventilu

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 28.07.2019 19:37
od vypuk
Přímo kolem tuším, že ne, jen semtam něco... Moc jsem na to nekoukal, abych se přiznal, fakt jsem to vytáhnul, zavolal o odvoz, naložil a jel

Ovšem teď mě trápí šroub na klice

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 29.07.2019 11:47
od patrikE39
sundáváš řemenici?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 29.07.2019 17:02
od vypuk
Yup, ta je dole, ale ten centrální šroub je teď na řadě
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 29.07.2019 17:59
od Spejbl
Je potřeba si udělat takový forichtung

přípravek ve tvaru půlkruhu s dírama a chytnout ho tam za ty M8 šrouby co drží řemenici k náboji řemenice. Je to takový plocháč s dírama v takový délce, aby šel nejlépe opřít o podběhový nosník.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 29.07.2019 20:49
od vypuk
Joo, dneska už snaha o to byla

trubka se pak už jen řízne
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 29.07.2019 21:34
od patrikE39
ono pokud to konstruke dovoluje tak mužeš na šroub dát ořech, ten ořech na trubku a tu opřít o něco pevného a pak cuknout starterem a on povolí.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: úte 30.07.2019 09:45
od vypuk
Elring v kelly nejde objednat, byl mi nabídnut reinz za dvojku :-/
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 31.07.2019 13:17
od patrikE39
elring maji na autokseft... já ho dával a dobrý. renize v zadnem připadě.. to tam mužeš dát zrovna to staré co tam bylo... hlavně pokud kupuješ šrouby tak jedině přímo z bmw.. ostatní jsou z bláta a natáhnou se (vím o několika případech kdy se behem měsíce natáhly tak že nekteré šlo otočit i rukou) .. a nebo nechat původní a dobře je očistit a pročistit závity v bloku.