Stránka 6 z 8

Napsal: pon 13.12.2010 10:38
od RuDoSh
ledo píše:Mám 1x Conti TS 810 S (225/45 - zadní levá) a 3x Pirelli Winter 210 SOTTOZERO musim říct, že jsem zatím velmi spokojenej i s šířkou. Letos jsem zapadnul asi 2x a pokaždé jsem se uspěšně vyhoupal. Dobrý zimní pneu jsou určitě základ, ale pořád se jedná o zadní náhon, takže i s nejlepšíma pneu nepočítám, že bych se v kopci vyškrábal dál než nějáká předokolka :/ a závaží do kufru mě tady úspěšně všichni vymluvili :) Dej potom vědět co jsi vybral.


3+1 :-D to je HC

mam ty continentaly (na tretim aute) a jsou hrozne.... ne predchozi 528i touring jsem mel goodyear ultra grip gw3 (225/55 16) a vyjel jsem lip nez predokolky a poustel jsem se do mist kde nechteli normalni ridici se 4x4 a projel jsem.... a to jsem to mel brutalne nizke

Napsal: pon 13.12.2010 16:15
od RedBaron
TS830 225/45 R17 super na suchu a paradoxně i v tomhle rozměru jednoznačně nejlepší na sněhu. Jakýkoliv kluzčí povrch pořád špatný pro každou zadokolku, v tomhle žádná změna. Pokud je pod sněhem zrmzlá vrstva nebo led, do kopce se nerozjedu.

Zlatá E34 se samosvorem a Dunlop 3D 195/65 R15.

Napsal: pon 13.12.2010 16:28
od RuDoSh
no a s touhle sirkou jsem se s goodyearama rozjel v kazdem kopci, i kdyz nebylo prohrnuto. Coz s continentlama o sirce 205 nehrozi.... navic i v lete (17°C) se ty gumy chovaly lip nez letni barumky :-)

Napsal: pon 13.12.2010 18:02
od Oldman
Jěště že sem chodím,neumřu blbý :D :D :D

Napsal: pon 13.12.2010 18:08
od ledo
3+1 pneu mám to jo, ale všechny jsou 225/45 R17 - takže to by vadit nemělo ne :-D . Jinak to drží jak přišité na silnici. K tomu, že se předokolka nedostane dál bych polemizoval tím, že když postavíš vedle sebe stejně těžký auta se stejně kvalitníma pneu i rozměrově a jedno bude zadokolka a druhý předoklolka tak si myslim, že se na sněhu předohrabka dostane dál. Bylo by dobrý udělat nějákej test aby se to potvrdilo. Třeba na 45 stupň. kopci, rozjezd cca 50m před kopcem a kdo se vyškrábe dál :D Jestli máte jiný názor sem s ním.

Napsal: pon 13.12.2010 19:00
od jarda
Důležitý je tlak na hnanou nápravu. U zadokolky se tlak na hnanou nápravu s uhlem stoupání zvyšuje, u předokolky snižuje.
Jenže: předokolky nemívají rozložení hmotnosti 50:50, ale tlačí víc na přední nápravu.

Takže podle mě to nelze generalizovat, všechno záleží na
- celkové hmotnosti auta
- rozložení hmotnosti mezi nápravy
- uhlu stoupání

Obecně a zjednodušeně bych čekal že do mírného kopce bude mít výhodu předokolka a do prudšího zadokolka.

Napsal: pon 13.12.2010 22:58
od liza
Když se bavíte o tom kdo vyjede dál na sněhu. Berete v potaz starší auta např. E36 bez elektroniky a samosvoru, nebo to berete u novějších modelů a elektronikou. Mám iso takže o velkém výkonu se moc cenu bavit nemá, nový pneu mám GY ultragrip7 rozměr 185/65 15 a vozím závaží. A letos už sem uhýbal jednomu autu, bohužel já jel do kopce, zajel sem do hlubokého sněhu a už sem se hrabal a to to bylo ve vesnici pouze sníh před barákem. Nakonec jsem vyjel, ale jen díky tomu, že silnice byla suchá a já se na ní vyklouzal. Mám s bmw smíšený pocit, a popravdě mám strach sní jezdit na hory.

Napsal: úte 14.12.2010 08:34
od Neversummer
To je pravda, musím uznat, že kamarádova stará e46 bez jakýkoliv elektroniky v zimě docela plachtí...já si chrochtám s jízdou s aktivovaným DSC a ostatními el.systémy, a v kombinaci s novýma zimníma gumama a závažím v kufru mě zatím zadokolka nezklamala ani v horách, kde bydlím, s prudkým kopcem, který bohužel silničáři neprotahují..

Napsal: úte 14.12.2010 10:04
od RuDoSh
ale maji jiny dezen.... a dat si je jeste na zadni napravu je podle me sebevrazda. Navic na naprave musis mit podle vyhlasky stejne pneu. Nekdo do tebe drcne (v lepsim pripade), mrknou na to a pos*res se z toho....

Napsal: úte 14.12.2010 13:21
od xSAFA
ledo píše:3+1 pneu mám to jo, ale všechny jsou 225/45 R17 - takže to by vadit nemělo ne :-D .


:roll:

Vyhláška 341-2002 Sb § 21

Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

Vyhláška upravuje, že na jedné nápravě, musí pneumatiky mít :

* stejnou značku
* stejný rozměr
* stejnou kategorii použití (např. : silnice, sníh, terén)
* stejnou strukturu (diagonální nebo radiální)
* stejný rychlostní index (T, H, V, W...)
* stejný index nosnosti

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. ...........

Napsal: úte 14.12.2010 19:09
od milo
auto jsem koupil na zimnich Dunlop graspic ds2. jedina vec co me na tech pneu stve, je rychlostni index Q do 160 km/h. zaber na snehu je ale neskutecny. jeste se mi nestalo, ze bych nekde nedojel/nevyjel :) na e32 jsem mel nankang sv1, snih super ale na mokru to byla celkem tragedie a byto treba si davat sakra pozor.

Napsal: úte 14.12.2010 19:39
od Kalasnikov
Ta zátěž se podle mně přeceňuje, krom BMW mám žigulíka který má samozřejmě víc váhy na předku pač nemá celé hnací ústrojí zasunuté dozadu jako bavorák, ale i tak rozdíl mezi naloženým a nenaloženým kufrem byl menší než rozdíl mezi gumama s 8 a 6 mm vzorku (první a druhá zima)

Napsal: úte 14.12.2010 20:52
od emtrojak
jedině dveřma napřed :-)

Napsal: úte 14.12.2010 21:04
od liza
emtrojak píše:jedině dveřma napřed :-)

Když už pojedu tak si to klidně těma dveřma bokem hodím, ale jde mi o to, že bez elektroniky a samosvoru se někdy ani nerozjedu :?

Napsal: úte 14.12.2010 21:16
od ledo
Díky za info. S tim budu muset něco udělat 8O

xSAFA píše:
ledo píše:3+1 pneu mám to jo, ale všechny jsou 225/45 R17 - takže to by vadit nemělo ne :-D .


:roll:

Vyhláška 341-2002 Sb § 21

Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

Vyhláška upravuje, že na jedné nápravě, musí pneumatiky mít :

* stejnou značku
* stejný rozměr
* stejnou kategorii použití (např. : silnice, sníh, terén)
* stejnou strukturu (diagonální nebo radiální)
* stejný rychlostní index (T, H, V, W...)
* stejný index nosnosti

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. ...........

Napsal: stř 15.12.2010 11:02
od RedBaron
Tak včera v noci jsme si uzavřeli jednu silničku tady u Vyššího Brodu kousek od Lipna a dávali jsme si RZ úplně naplno, naprostá paráda, přijel jsem ve tři v noci. Jednou mě nabrala závěj tak, že jsem měl plný kontra, jinak to byla lyžovačka jako prase, krásně pod kontrolou. Vivat zadní náhon! :P

Napsal: stř 15.12.2010 16:29
od xSAFA
liza píše:bez elektroniky a samosvoru se někdy ani nerozjedu :?


Ale notak :) Co v té e36ce je za tak úchvatnou elektroniku, že se bez ní ani nerozjedeš? 8O Jedna "hloupá" klapka ASC přes níž si to auto ubírá plyn když se zadní kola začnou protáčet, nic bez čeho by se nedalo obejít. Dobrej vzorek a umět pracovat s plynem a není problém.

Napsal: stř 15.12.2010 16:49
od RuDoSh
ted jsem musel jet ve snehu s predokolkou a to je hruza :-D BMW sedi v zatackach daleko lip... tohle jde moc casto predkem ven....

Napsal: stř 15.12.2010 18:18
od liza
xSAFA píše:
liza píše:bez elektroniky a samosvoru se někdy ani nerozjedu :?


Ale notak :) Co v té e36ce je za tak úchvatnou elektroniku, že se bez ní ani nerozjedeš? 8O Jedna "hloupá" klapka ASC přes níž si to auto ubírá plyn když se zadní kola začnou protáčet, nic bez čeho by se nedalo obejít. Dobrej vzorek a umět pracovat s plynem a není problém.

Tak já nevim, pak mě jedině napadá, že je to můj osobní problém, že si nevěřím a mám zbytečně strach s toho jak každý haní zadokolky. Ale někdy bych si chtěl zkusit rozdíl s a bez samosvoru.

Napsal: stř 15.12.2010 18:20
od RomanSvach
RuDoSh píše:ted jsem musel jet ve snehu s predokolkou a to je hruza :-D BMW sedi v zatackach daleko lip... tohle jde moc casto predkem ven....


no ja zas jel ve 4x4 no a nutno dodat ze parada, je to daleko akcnejsi nez zadokolka (tim nechci urazir zadnou automobilku) vyzadu je to trosku jine ovladani ale kdyz vypnes ty elektro kravinky tak bomba
200KW, 1400kg, quattro, DSG.

melo to jedinou nevyhodu. chtel sem jet na sraz BMW tady v brne (co byl 8.12.) a s timhle sem proste nemoh bo E90ka spinkala doma

jinak jezdeni dverma do zatacky je v BMW vyrazne nejpohodlnejsi a nejlepe ovladatelne v tomhle audi proste zaostava tam je to mnohem vic agresivnejsi a nepredvidatelne, no proste kazdy ma neco svoje, za me vede momentalne bmw ale s tim quattrem se jednou za cas taky rad povozim