Stránka 6 z 9

Napsal: čtv 02.02.2012 19:02
od Prospeedy
AndreJacques píše:Ahoj,mam e39 525d fl r.v. 12/2000. auto jsem kupoval na podzim někdy v říjnu a začlo se mi stávat bud když jsem jel chvíli z kopce nebo po rovince a nebo i na dálnici v rychlosti okolo 130km a moc jsem nešlapal na plyn spíš jsem ho lochtal :) tak mi teplota začla klesat,jak jsem autu dal napít teplota narostla,někdy klesla i na 50stupnů (skoro do modrého pole),včera večer už to přesáhlo maximum,po 40kilometrech při zhruba mínus 12-15 stupních venkovní teploty jsem auto neohřál ani při vyšších otáčkách.teplota se pohybovala furt okolo 50 - 55 stupnů (během jízdy zapnutý test budíků číslo si ted nevzpomenu abych viděl teplotu)je to normální že se auto v nižších teplotách ochlazuje nebo je to vždy termostat (normální nebo u egr ventilu).auto normálně začně topit zhruba po pár minutách jízdy a topí jak má....prosím o radu,předem děkuji všem :)

To samy delalo mě na 3.0d..výměna termostatu (egr termostat nemám) a vše je ok :wink:

Napsal: čtv 02.02.2012 20:52
od AndreJacques
to máš dobrý že máš jen jeden.jde nějak poznat jakej je v pí... aniž by se museli vyndavat?dost by mi to ulehčilo situaci a peníze v případě že by to byl druhej než co koupim a vyměnim...za každou radu budu rád

Napsal: čtv 02.02.2012 21:23
od Andre2
Mám trochu jinou zkušenost:
530d 98rok - s tím jak auto výborně topí jsem maximálně spokojen, i v -15°C po ani ne 1km jízdy (pravda, je to do kopce) začne auto poměrně intenzivně topit a za chvíli je teploměr na 90°C
A to mám demontovaný webasto, protože mám KO jednotku, ale nemám ani potřebu to zprovoznit.
Oproti A6 C4 2,5TDI je v tom mnohem rychleji teplo, tohle u BMW fakt zmákli.
Zato bojuju se zámkama předních dveří - moc se jim nechce v mrazech fungovat (to zase u Audi úplně bez problémů).

Napsal: ned 05.02.2012 22:37
od sxko
Mam ten sam problem.Auto nemuzu ohrat jen vlazi.Kolik stoji ty dva termostaty a kde se daj sehnat?Diky :wink:

Napsal: pon 06.02.2012 07:54
od cmelak
sxko píše:Mam ten sam problem.Auto nemuzu ohrat jen vlazi.Kolik stoji ty dva termostaty a kde se daj sehnat?Diky :wink:


Jestli máš tu silnější verzi tak kup dva termostaty (egr,voda), jestli máš tu slabší tak kup jen jeden termostat (voda). Oba stojí kolem 1500,- a jdou koupit jen origo BMW.

Napsal: pon 06.02.2012 17:59
od m.deejay
cmelak píše:
sxko píše:Mam ten sam problem.Auto nemuzu ohrat jen vlazi.Kolik stoji ty dva termostaty a kde se daj sehnat?Diky :wink:


Jestli máš tu silnější verzi tak kup dva termostaty (egr,voda), jestli máš tu slabší tak kup jen jeden termostat (voda). Oba stojí kolem 1500,- a jdou koupit jen origo BMW.


...kde oba za 1500,-?...tohle mě dnes odepsali ze servisu bmw :

Termostat chladící kapaliny original BMW je skladem - cena 1255,-. Výměna 2496,-.

Termostat AGR - je skladem - cena 935,-. Výměna 750,-. :D

Napsal: pon 06.02.2012 20:15
od sxko
Ano mam silnejsi verzi 142kw.twl to jsou teda palky.Mate nekdo tip na nekoho kdo by mi prodal oba termostaty?

Napsal: pon 06.02.2012 21:22
od Pavel525
Já potřebuji termostat na 525 E61 ta cena bude asi stejná nebo podobná. Na kterej motor jsi sem psal ty ceny?

Napsal: pon 06.02.2012 21:32
od AndreJacques
sxko píše:Ano mam silnejsi verzi 142kw.twl to jsou teda palky.Mate nekdo tip na nekoho kdo by mi prodal oba termostaty?


čau,já mam 525d 120kw a je to stejný na 530d 142kw,termostaty zítra vyzvednu v inveltu a dam do servisu.pokud jeden bude okej tak ti ho pak mužu prodat :) každopádně dam vědět jak sem dopad...snad už budu furt na 93stupních

Napsal: úte 07.02.2012 16:52
od cmelak
sxko píše:Ano mam silnejsi verzi 142kw.twl to jsou teda palky.Mate nekdo tip na nekoho kdo by mi prodal oba termostaty?


Ty chceš kupovat použitý termostaty? Holý nesmysl, zítra to můžeš měnit znova. Jak jsem říkal, dával jsem za oba asi 1500-1600 bez daně. Na tomhle bych zase nešetřil.

Napsal: úte 07.02.2012 19:35
od Pyron
už jsem to psal ve vedlejším vlákně - na e39 530dA (11/2010) jsem koupil EGR thermostat za 572,-. Tady: http://www.amcautodily.cz/cs-s20--kontakt

edit: a výměnu udělá cvičená opice s prstem v prdeli... ( http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU )

Napsal: úte 07.02.2012 20:43
od rooc
Pyron píše:už jsem to psal ve vedlejším vlákně - na e39 530dA (11/2010) jsem koupil EGR thermostat za 572,-. Tady: http://www.amcautodily.cz/cs-s20--kontakt

edit: a výměnu udělá cvičená opice s prstem v prdeli... ( http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU )



hlavně si taky musíš koupit i těsnění na ten termostat.., jinak ti nepomůže ani ten prst v prdeli ty opičáku :D :D :D :D

Napsal: úte 07.02.2012 22:41
od Killingman
Nejaka rada, jak vymenit jednoduse hlavni termostat, aniz by se musel vyndavat celej chladic? EGR termostat vymenen (vcetne tesneni :-) ), ale teplota stale max na 1/3 a pri jizde po dalnici pada dolu :-(((

Napsal: úte 07.02.2012 23:15
od StepanMatl
Jednoduše to nejde :D
Vím o následujících 2 způsobech, oba jsem zkoušel a jde to:

1) Složitější způsob - odpojit sání, vyndat trubku co vede do turba, odpojit tu zlatou trubku, co vede ze zlaté krabičky (chladič EGR) kamsi pod vzduchovej filtr a pak si dvě hodiny lámat ruce při pokusech vyměnit termostat - přístup jak k penězům.

2) Jednodušší způsob - vzít otevřený klíč č. 32, nasadit na vrtuli (musí být dlouhý, aby nad chladičem kousek čouhal nahoru), vzít menší paličku a několikrát fláknout do klíče (a doufat že netrefím a nerozmlátím něco vedle), až vrtule povolí, pak se normálně vytočí ven a vyndá se spolu s plastem kolem ní. Termostat pak máš jako na dlani :) Ještě lépe to jde pomocí dvou 32klíčů - jeden se ale musí zbrousit na tloušťku cca půl cm - na hřídeli vrtule je druhá matka, avšak hrozně úzká, jedním klíčem se přidrží a druhým se povolí druhá matka a nemusí se do ničeho mlátit :D

Oproti E46ce, která má elektrickou vrtuli, která se snadno vyndá spolu s celou kazetou, to má E39 řešený úplně na kokot.

Napsal: úte 07.02.2012 23:32
od AndreJacques
dnes vyměněny oba termostaty na 525d 2001 a hned 90 stupnu a drží i z kopce,i líp topí.takže konečně mam klid,sice oba z inveltu za 2300 ale aspon mam jistotu že příští zimu bude klid.

Napsal: úte 07.02.2012 23:32
od rooc
Killingman píše:Nejaka rada, jak vymenit jednoduse hlavni termostat, aniz by se musel vyndavat celej chladic? EGR termostat vymenen (vcetne tesneni :-) ), ale teplota stale max na 1/3 a pri jizde po dalnici pada dolu :-(((


já to měl to samé jako ty...egr termostat byl as ok a le bylo to hlavním já to dlělal na e60, chladič se sundávat nemusel, ale musela jít ven sahara.., ale ta tam jde cca vycvaknout...když dobře tak je to tak na hodinku práce....ale u toho termostatu je na ....přístup..., blbě se to šsoubuje ven :-) ale nevím jestli to bude mít e39 stejně

Napsal: úte 07.02.2012 23:53
od Pyron
rooc píše:
Pyron píše:už jsem to psal ve vedlejším vlákně - na e39 530dA (11/2010) jsem koupil EGR thermostat za 572,-. Tady: http://www.amcautodily.cz/cs-s20--kontakt
edit: a výměnu udělá cvičená opice s prstem v prdeli... ( http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU )

hlavně si taky musíš koupit i těsnění na ten termostat.., jinak ti nepomůže ani ten prst v prdeli ty opičáku :D :D :D :D

Jasně - taky šroubovák, klíč a ideálně nějaký hadry, venku je zima... Nebo je ten termostat za 900 v plný palbě? :D

Napsal: stř 08.02.2012 08:41
od Killingman
StepanMatl píše:Jednoduše to nejde :D
Vím o následujících 2 způsobech, oba jsem zkoušel a jde to:

1) Složitější způsob - odpojit sání, vyndat trubku co vede do turba, odpojit tu zlatou trubku, co vede ze zlaté krabičky (chladič EGR) kamsi pod vzduchovej filtr a pak si dvě hodiny lámat ruce při pokusech vyměnit termostat - přístup jak k penězům.

2) Jednodušší způsob - vzít otevřený klíč č. 32, nasadit na vrtuli (musí být dlouhý, aby nad chladičem kousek čouhal nahoru), vzít menší paličku a několikrát fláknout do klíče (a doufat že netrefím a nerozmlátím něco vedle), až vrtule povolí, pak se normálně vytočí ven a vyndá se spolu s plastem kolem ní. Termostat pak máš jako na dlani :) Ještě lépe to jde pomocí dvou 32klíčů - jeden se ale musí zbrousit na tloušťku cca půl cm - na hřídeli vrtule je druhá matka, avšak hrozně úzká, jedním klíčem se přidrží a druhým se povolí druhá matka a nemusí se do ničeho mlátit :D

Oproti E46ce, která má elektrickou vrtuli, která se snadno vyndá spolu s celou kazetou, to má E39 řešený úplně na kokot.


Moc díky, vrhnu se na to buď o víkendu a nebo v příštím týdnu. Teď mám za sebou 150km v autě co netopí a do té doby snad rozmrznu :-D

Napsal: stř 08.02.2012 21:36
od sxko
CMELAK:Nene stary termostaty bych tam nedal to jsem asi spatne vysvetlil!!!Uz jsem koupil termostat necham ho vymenit a uvidime a kdyztak vymenim i ten druhy.Chtel jsem koupit oba najednou ale tady od jednoho prodejce mi bylo receno ze ten druhy nedokaze sehnat v nahrazce ze jen origo?!Tak jsem od nej vzal jeden a kdyz bude treba tak vymenim i druhy.Nebo kdyz bude auto rozhozeny tak bude lepsi tam vrazit oba dva najednou?Diky za kazdou dobrou radu.

Napsal: čtv 09.02.2012 17:48
od Pavel525
Dnes jsem byl v BMW a tam jsem se s nima bavil o mém problému a bylo mi řečeno, že když se to špatně ohřívá, nebo to prostě nedrží teplotu tak to v 90 procentech dělá pouze ten hlavní termostat. Ten pro EGR se prý moc nemění. Nový hlavní termostat v BMW origo stojí 1259,- . V Elitu mi řekli, že je jen na objednávku a seženou ho do tří týdnů za cca 1560,- jen pro info. :lol: Je to na 525 E61